بازدید 10328
با تحولات منطقه و جهان

گمانه زنی درباره تبادل زندانیان میان ایران و آمریکا/ رایزنی رابرت مالی با معاون وزیر خارجه عمان درباره ایران/ اتهام آمریکا درباره حضو سرکرده گروه تروریستی القاعده در ایران/ قطع گاز قره باغ از سوی جمهوری آذربایجان

گمانه زنی درباره تبادل زندانیان میان ایران و آمریکا، رایزنی رابرت مالی با معاون وزیر خارجه عمان درباره ایران، اتهام آمریکا درباره حضو سرکرده گروه تروریستی القاعده در ایران، قطع گاز قره باغ از سوی جمهوری آذربایجان و تمدید تحریم‌ها علیه یمن از سوی شورای امنیت، از مهم‌ترین خبر‌ها و رویداد‌های منطقه‌ای و بین المللی در ۲۴ ساعت گذشته بوده اند.
کد خبر: ۱۱۶۴۱۹۸
تاریخ انتشار: ۲۷ بهمن ۱۴۰۱ - ۱۰:۴۴ 16 February 2023

گمانه زنی درباره تبادل زندانیان میان ایران و آمریکا/ رایزنی رابرت مالی با معاون وزیر خارجه عمان درباره ایران/ اتهام آمریکا درباره حضو سرکرده گروه تروریستی القاعده در ایران/ قطع گاز قره باغ از سوی جمهوری آذربایجان

بین الملل تابناک: گمانه زنی درباره تبادل زندانیان میان ایران و آمریکا، رایزنی رابرت مالی با معاون وزیر خارجه عمان درباره ایران، اتهام آمریکا درباره حضو سرکرده گروه تروریستی القاعده در ایران، قطع گاز قره باغ از سوی جمهوری آذربایجان و تمدید تحریم‌ها علیه یمن از سوی شورای امنیت، از مهم‌ترین خبر‌ها و رویداد‌های منطقه‌ای و بین المللی در ۲۴ ساعت گذشته بوده اند.

گمانه زنی درباره تبادل زندانیان میان ایران و آمریکا

یک رسانه آمریکایی به نقل از چهار مقام این کشور گزارش داد، دولت «جو بایدن» در حال انجام مذاکراتی غیرمستقیم با ایران در خصوص مبادله زندانیان است.

وبگاه شبکه خبری ان‌بی‌سی با گزارش این خبر به نقل از چهار منبع آگاه مدعی شد، این مذاکرات با میانجیگری قطر و انگلیس انجام می‌شوند.

منابع مورد استناد ان‌بی‌سی گفته‌اند، مذاکرات پیشرفت کرده‌اند اما رسیدن به توافق نهایی همچنان در هاله‌ای از ابهام است!

مطابق این گزارش، این تلاش از سوی کاخ سفید در حالی انجام می‌شود که مذاکرات وین برای رفع تحریم‌ها علیه ایران دچار وقفه شده‌ و دولت بایدن با ادامه سیاست فشار حداکثری تحریم‌های جدیدی علیه ایران اعمال کرده است.

گمانه زنی درباره تبادل زندانیان میان ایران و آمریکا/ رایزنی رابرت مالی با معاون وزیر خارجه عمان درباره ایران/ اتهام آمریکا درباره حضو سرکرده گروه تروریستی القاعده در ایران/ قطع گاز قره باغ از سوی جمهوری آذربایجان

ان‌بی‌سی نوشته دو طرف در حال بررسی فرمولی هستند که قبلاً مورد بحث قرار گرفته و تبادل زندانیان در ازای آزادسازی ۷ میلیارد دلار از دارایی‌های ایران در بانک‌های کره جنوبی را شامل می‌شود.

پایگاه آمریکایی نوشته، مطابق این فرمول، ایران اجازه خواهد داشت از وجوه مذکور برای خرید غذا، دارو و سایر اقلامی که مشمول تحریم‌ها نمی‌شوند استفاده کند.

منابع مذکور گفته‌اند، در آن مذاکرات دیپلمات‌های ایران و آمریکا، ساز و کارهای ممکن برای نحوه انتقال دارایی‌های مسدودشده ایران را مورد بررسی قرار داده‌ و قرار است کشور سومی مانند قطر بر روند انتقال آنها نظارت کند.

یک منبع مدعی شد، در دیدار وزیر خارجه قطر با همتای ایرانی خود ـ که طی روزهای گذشته انجام شد ـ هیأت قطری «پیام‌هایی از آمریکا را به طرف ایرانی منتقل کرد که شامل نکاتی در خصوص مبادله زندانی بود.»

رایزنی رابرت مالی با معاون وزیر خارجه عمان درباره ایران

 رابرت مالی، نماینده ویژه آمریکا در امور ایران، عصر چهارشنبه به وقت تهران تصریح کرد، با معاون وزیر خارجه عمان درباره ایران گفت‌وگو کرده است.

رابرت مالی در توییتر نوشت: «دیداری فوق‌العاده با شیخ خلیفه الحارثی (معاون وزیر خارجه عمان) داشتم که در آن درباره تعمیق همکاری‌ها در طیفی از مسائل مربوط به ایران رایزنی کردیم. من از عمان بابت کمک آنها به آزادسازی باقر نمازی تشکر کردم.»

گمانه زنی درباره تبادل زندانیان میان ایران و آمریکا/ رایزنی رابرت مالی با معاون وزیر خارجه عمان درباره ایران/ اتهام آمریکا درباره حضو سرکرده گروه تروریستی القاعده در ایران/ قطع گاز قره باغ از سوی جمهوری آذربایجان

اتهام آمریکا درباره حضو سرکرده گروه تروریستی القاعده در ایران

سخنگوی وزارت خارجه آمریکا با تکرار ادعای مطرح و اتهامات واشنگتن علیه نفوذ منطقه ای تهران، تهران را متهم به حضور سرکرده گروه تروریستی القاعده کرد.
 
عصر چهارشنبه به وقت محلی، ند پرایس، سخنگوی وزارت خارجه آمریکا در نشستی خبری در واشنگتن مدعی شد: سیف العدل، سرکرده جدید گروه تروریستی القاعده در ایران حضور دارد.
 
برخی منابع خبری، با انتشار گزارشی به نقل از تعدادی کارشناس و نسبت دادن آن به سازمان ملل، مدعی حضور سیف العدل مصری که گفته می شود، پس از کشته شدن ایمن الظواهری سرکرده گروه القاعده شده، در ایران شده اند.
 
سخنگوی وزارت خارجه آمریکا نیز بدون ارائه هیچ مدرک و سندی ادعا کرد: ارزیابی ما با سازمان ملل درباره حضور سیف العدل در ایران، مطابقت دارد.
 
وی با تکرار اتهامات علیه ایران مدعی شد: ارائه پناهگاه به القاعده، یکی دیگر از حمایت‌های گسترده ایران از تروریسم و فعالیت‌های بی ثبات کننده در خاورمیانه و فراتر از آن است.
 
سخنگوی وزارت خارجه  آمریکا همچنین درباره ادعای سنتکام، مبنی بر سرنگونی یک پهپاد ایرانی در سوریه مدعی شد: ما متعهد به محافظت از مردم و منافع خود هستیم و به این تعهد عمل خواهیم کرد.
 
"سنتکام" فرماندهی مرکزی آمریکا، مدعی شد، یک فروند پهپاد ایرانی را بر فراز یکی از پایگاه های نظامیان اشغالگر آمریکایی در شرق سوریه سرنگون کرده است.
 
قطع گاز قره باغ از سوی جمهوری آذربایجان

چهارشنبه شب به وقت تهران، رسانه‌های ارمنستانی گزارش کردند، جمهوری آذربایجان بار دیگر عملیات تنها خط لوله انتقال گاز از ارمنستان به بخش ارمنی نشین «قره باغ کوهستانی» را مختل کرد.

به گزارش وبگاه «رادیو ارمنستان» به دنبال این اقدام باکو، این منطقه در آینده‌ای نزدیک با کمبود  سوخت و گاز روبه رو خواهد شد.

به نوشته این وبگاه، جمهوری آذربایجان با این نوع رفتار و  قطع گاز ارمنستان به منطقه ارمنی نشین قره باغ کوهستانی در هوای سرد، قصد ایجاد مشکل و شرایط اضطراری را دارد. این منطقه ۱۲۰ هزار جمعیت غیر نظامی دارد.

جمهوری آذربایجان از زمان بسته شدن غیرقانونی مسیر راهبردی «لاچین» در دسامبر ۲۰۲۲، دوره‌ای گازرسانی را مختل کرده است.

این منطقه به تازگی نیز به دنبال اقدامات سران باکو با کمبود مواد غذایی مواجه و مجبور شده، سیستم کوپنی را راه اندازی کند. مقامات این منطقه تصمیم گرفتند، فروش برخی مواد غذایی اساسی و سایر اقلام کمیاب را محدود و از سیستم سهمیه بندی استفاده کنند.

«نارین آقابالیان» سخنگوی قره باغ کوهستانی گفت: «از کوپن‌های جیره بندی فقط می‌توان برای خرید محصولات ضروری استفاده کرد. ما به موضوع تامین مواد غذایی مردم ادامه خواهیم داد.»

«روبن واردانیان» مقام ارشد منطقه قره باغ نیز گفت، این منطقه ارمنی نشین برای محاصره طولانی مدت آماده می‌شود و در برابر فشار جمهوری آذربایجان سر فرود نمی‌آورد.

باکو در هفته‌های گذشته به دلایل واهی، مسیر مهم لاچین به قره باغ را مسدود کرد؛ این تنها مسیر دسترسی ارمنستان به قره باغ است. این اقدام باکو با مخالفت‌های بین‌المللی روبهرو شده، به گونه ای که وزارت امور خارجه فرانسه از متحدان ارمنستان، با صدور بیانیه‌ای خواستار بازگشایی راه ارتباطی قره باغ کوهستانی به ارمنستان از سوی جمهوری آذربایجان شده است.

تمدید تحریم ها علیه یمن از سوی شورای امنیت

شورای امنیت، تحریم‌ها علیه شخصیت‌ها و تشکل‌های یمنی را ۹ ماه دیگر تمدید و همچنین با تمدید ماموریت تیم کارشناسان کمیته ویژه تحریم‌ها موافقت کرد.

به گزارش خبرگزاری اسپوتنیک روسیه، شورای امنیت پیشنویس قطعنامه‌ای برای تمدید ۹ ماهه تحریم‌ها علیه برخی اشخاص و تشکل‌ها در یمن بر اساس قطعنامه ۲۱۴۰ سال ۲۰۱۴  تصویب و همچنین با تمدید ماموریت تیم کارشناسان کمیته ویژه تحریم‌های یمن موافقت کرد.

سایت سازمان ملل اعلام کرد، شورای امنیت به اتفاق آرا، قطعنامه ۲۶۷۵ برای تمدید تحریم‌ها در یمن تا ۱۵ نوامبر ۲۰۲۳ و تمدید ماموریت تیم کارشناسان تا ۱۵ دسامبر ۲۰۲۳ را تصویب کرد.

گمانه زنی درباره تبادل زندانیان میان ایران و آمریکا/ رایزنی رابرت مالی با معاون وزیر خارجه عمان درباره ایران/ اتهام آمریکا درباره حضو سرکرده گروه تروریستی القاعده در ایران/ قطع گاز قره باغ از سوی جمهوری آذربایجان

پیشتر این شورا در سال ۲۰۱۴ تحریم‌هایی را علیه علی عبدالله صالح، رئیس جمهور پیشین یمن و نیز عبد الخالق الحوثی و عبدالله یحیی الحاکم، دو تن از رهبران گروه انصارالله إعمال کرده و در ادامه نیز با تصویب قطعنامه ۲۲۱۶ در آوریل ۲۰۱۵ لیست تحریم‌ها را افزایش داده و عبد الملک الحوثی، رهبر این گروه و احمد علی عبدالله صالح نیز به این لیست افزوده و حساب‌های بانکی آنها مسدود و ممنوع السفر شدند.

طبق گزارش سازمان ملل، در جنگی که در یمن از ۲۶ مارس ۲۰۱۵ با حمله ائتلاف عربی به رهبری عربستان آغاز شد، هزاران تن کشته و نزدیک به ۱۲۶ میلیارد دلار به اقتصاد این کشور ضربه وارد شد و اکنون ۸۰ درصد جمعیت یمن برای ادامه زندگی به کمک‌های بشردوستانه وابسته هستند.

تور تابستان ۱۴۰۳
آموزشگاه آرایشگری مردانه
خرید چیلر
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
برچسب ها
نظرات بینندگان
غیر قابل انتشار: ۱۶
در انتظار بررسی: ۷
انتشار یافته: ۳۶
حضور حماسی مردم در یوم ا... ۲۲ بهمن، نشان داد که قدرت در بین توده های مردم است نه در کاخ سفید و آمریکایی که تا دیروز سعی بر آن داشت که با فضاسازی رسانه ای جوی کذایی بر علیه ایران ایجاد کند امروز از فرط استیصال مجبور شده که با ایران مقتدر از در گفتگوهای منطقی، وارد مذاکرات شود البته به آمریکایی که سوابق تاریخی خوبی ندارد نباید و نمی شود اعتماد کرد بلکه باید قدم به قدم جلو رفت و اگر واقا حسن نیتی دارند باید قدم اول را آنها بردارند یعنی ابتدا پول های بلوکه شده ایران در کره آزاد شود بعد تبادل افرادی که به قصد جاسوسی برای سازمان های اطلا عاتی آمریکا در زندان بسر می برند، صورت بگیرد و یا ابتدا بخشی از تحریم های ظالمانه آنها بر علیه ملت ایران برداشته شود بعد به بازرسان اجازه داده شود که از سایت های هسته ای بازرسی به عمل آورند و حتی این بازرسی ها در حضور رئیس سازمان انرژی اتمی کشور صورت بگیرد تا فکر جاسوسی از سایت های هسته ای را از ذهنشان خارج کنند.
در مورد داعش هم تمام ملت های دنیا می دانند که رهبران داعشی اکثرا عرب هایی هستند که با دلارهای نفتی عربستان و چراغ سبز آمریکایی ها، فجایع انسانی در عراق و سوریه ایجاد کردند و باعث ویرانی زیرساخت های این دو کشور شدند، حال آمریکایی که خود متهم ردیف اول ایجاد تروریست در منطقه است ایران را که سالیان سال برای حفظ امنیت مردمش و جلوگیری از نفوذ این گروه تروریستی به مرزهای کشورش با آنها مبارزه کرد و حتی جوانان بسیاری در راه دفاع از حرمین شریفین حاضر به جهاد مقدس شدند و جان خود را از دست دادند، متهم به سخنان کذایی می کند، جای بسی تامل است. مگر مقامات فعلی آمریکا به صراحت بارها تاکید نکرده اند که مقامات قبلی شان حامی داعش بوده اند،؟ مگر سلاح های ویرانگری که توسط داعش بر علیه انسان های بی گناه در عراق و سوریه استفاده شد، همگی آمریکایی اصل نبود؟ پس بهتر است به جای اتهام بی خود، سیاست های اشتباه خود را اصلاح کنند که بیش از همه خود محق اصلاح سیاست های غلط هستند.
در مورد یمن هم باید گفت بیشترین جایی که نیاز به کمک های بشر دوستانه دارد، کشور یمن و مردم یمن هستند حال آنکه شورای امنیت با زورگویی آمریکا، تحریم های کشور یمن را تمدید می کند خود گویای این است که چقدر سازمان ملل استقلال سیاسی دارد. از چنین سازمانی که وتو گرانش قدرت های سلطه گر جهان همچون آمریکا، انگلیس، آلمان، فرانسه و روسیه هستند که تاریخ گواه است که این کشورها چه بر سر ملت های مظلوم دنیا آورده اند (از دخالت بیجای آمریکا در عراق و سودان و لیبی و ویتنام بگیر تا استعمار انگلیس بر مردم هند و بیداد فرانسه بر کشورهای آفریقایی)، انتظاری بیش از این نیست، نقطه سر خط.
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۶:۵۷ - ۱۴۰۱/۱۱/۲۷
کاش میشد با شعار، مملکت رو اداره کرد، ولی افسوس که اینچنین نیست
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۷:۴۳ - ۱۴۰۱/۱۱/۲۷
خیلی به خودت فشار نیار بیست و چهارساعته صدا وسیما از این حرفها می زند
نابود باد شرارتِ الهام علیف و همدست‌هاش
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۳:۰۶ - ۱۴۰۱/۱۱/۲۷
پس شعار امروز معلوم شد؟

بس کنید مرگ بر مرگ بر
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۳:۵۲ - ۱۴۰۱/۱۱/۲۷
دنیا گل و بلبل است الا ایران.
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۴:۰۳ - ۱۴۰۱/۱۱/۲۷
ایشان یه ارمنی است نمی گه نابود بود اشغالگر که دو سال بعد از اتش بس هم چنان تو قره باغ هستند در حالی که باید بلا فاصله خارج می شدند
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۵:۰۰ - ۱۴۰۱/۱۱/۲۷
اتهام آمریکا!!!هر چه دیگران بگویند دروغ است و آنچه مسوولان ما می‌گویند عین حقیقت!!.!
امیر
| Iran (Islamic Republic of) |
۲۰:۳۹ - ۱۴۰۱/۱۱/۲۷
مخاطبِ۱۳۰۶ صحبتِ مرگ نیست، حرف از نابودیِ «شِرارته» و شما ۱۴۰۳ گرامی، خداپرست و صلح‌دوست هستم و می‌دونم ارامنه‌ی قره‌باغ اشغالگر نیستند؛ مگر ارامنه یا یهودیان ایران اشغالگرند؟
معلومه نویسنده محترم دل پری از اذربایجان و باکو داره...حمایت از ارمنیها تا کی ؟ مگر قره باغ قانونا مال جمهوری اذربایجان نیست؟
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۶:۰۳ - ۱۴۰۱/۱۱/۲۷
نه نیست

قفقاز جنوبی بخشی از ایران هست
یعنی هر دو متعلق به ایران هست و از استان‌های ایران هستند

استان آران و ارمنستان
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۶:۰۷ - ۱۴۰۱/۱۱/۲۷
اوزون دوجی

نام درست سرزمین اران هست و بادکوبه مرکز این استان هست

کل این سرزمین اران هم متعلق به ایران هست
جناب الهام اشتباه محاسباتی در مقابله با ارمنستان انجام می دهد.
قطع گاز قره باغ از سوی جمهوری آذربایجان.
رژیم جنایتکار و نسل کش آذربایجان
چرا اروپا و آمریکا این کشور دوزاری رو تحریم نمیکنن تا ادب بشه و فکر نسل کشی رو از سرش بیرون کنه
مماشات با اینجور افراد و حکومت های فاشیستی یعنی کمک به تروریسم.
پاسخ ها
ناشناس
| Colombia |
۱۷:۴۹ - ۱۴۰۱/۱۱/۲۷
قتل عام وآواره کردن بیش ازیک میلیون آذری واشغال قره باغ واطرافش توسط ارامنه نسل کشی است یا قطع گازیک شهرآنهم درحدشایعه؟
فک کن یمن را تحریم کردند دنیا به چه سمتی می رود اصلا یمن کجاست.
دلار ۴۸۰۰۰ و مسئولان نالایقی که تنها هنرشان بی ارزش کردن دارایی مردم است
شکل مذاکرات عجیب و غریب و غیر مستقیم ایران با آمریکا مشابه حرف زدن های ژن و شوهر های قهر کرده لوس میانسال می ماند

که حرفهایشان را به کودکشان بلند بلند میزنند که همسرشان متوجه بشود و او هم در پاسخ همین روش لوس و بیمزه و حوصله سر بر و خنک و مسخره را تکرار میکند
خطاب به دشمنان کثیف ایران. دلار ۱ میلیارد هم بشه ما آشوب نمی کنیم بیخودی زور نزنید
الهام علی اف یادآور صدام است، با همون عاقبت. به زودی تازیخ مصرفش تموم میشه
حضو؟؟؟
آران باید به وطن بازگردد.
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۶:۴۶ - ۱۴۰۱/۱۱/۲۷
اعراب به اذربایجان می گفتن آران کل آران باید متحد و یکپارچه شه این چیزی است که هر اذربایجانی می خواد و حتما اتفاق خواهد افتاد حتی اگه تو شوونیست
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۶:۵۳ - ۱۴۰۱/۱۱/۲۷
چنین باد تمام سرزمین های از دست رفته
ناشناس
| Colombia |
۱۷:۳۶ - ۱۴۰۱/۱۱/۲۷
اران نیزیکی ازنامهای مصطلح برای ایران است که درادوارمختلف با اسامی ایر،ایرو،ایرون،اران،اری وبالاخره ایران شناخته می شود مایه تعجب است که برخی وباکدام مقصد اران رابه منطقه قفقازاطلاق می کنند؟
گذشت اون زمان که با این کارها دلار پایین بیاد
هر دو کشور به ما چه؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟
سوال
آیا مذاکره بی واسطه عزت و اعتماد به نفس بیشتر را نشان می دهد یا با واسطه
؟ من تا آنجایی که در روابط فردی دیدم افراد قوی از مذاکره مستقیم سرباز نمی زنند و بلعکس
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۷:۵۵ - ۱۴۰۱/۱۱/۲۷
عزیزم
سیاست پیچیده تر از اون هست که با "مذاکره بین دو نفر "مقایسه بشه.یکی از اشکالات ما همینه که روابط سیاسی را شبیه روابط بین فردی می بینیم
یک رفراندوم برای مذاکره و روابط مستقیم با آمریکا برگذار کنید. تکلیف معلوم میشه. کشور‌ با سلیقه عده ای جلو نمیره. اگر هم معتقدید مردم نه به آمریکا میگن اشکالی ندارد رفراندوم برگذار کنید آبروی ما بره
پاسخ ها
عباس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۹:۰۳ - ۱۴۰۱/۱۱/۲۷
رفراندوم یک بار برگذار شده و مردم اعلام کردند پشتیبان ولایت فقیه هستند قرار نیست هر موقع شما بیگن رفراندوم برقرار بشه. مردم علاقه ای به آمریکا ندارند همه دیدیم که با حضور رئیسی در چین شور و شعف وارد جامعه شده
حداقل حقوق در سال آینده هفت میلیون و ۹۲۰ هزار تومان و بیشترین حقوق خالص دریافتی ۵۵ میلیون تومان تعیین شد.
برای اینکه حداقل حقوق را بیشتر نشان بدهند انرابصورت ناخالص و برای کمتر نشان دادن خداکثر حقوق ( نجومی بگیران) انرا بصورت خالص نمایش میدهند
ازمنستان ۳۰ سال تجاوز و اشغال کرده، حالا آذربایجان گاز مفت میده به اونها، واقعا که! شرم آوره این مقاله، نویسنده اصلا اطلاعی از قفقاز نداره
ارمنستان پیروزه
خدا را صد شکر که در کشوری مانند ایران زندگی می کنم و به ایرانی بودنم افتخار می کنم، هیچگاه نباید به آمریکا اعتماد کرد و همواره باید از شر این شیطان بزرگ به خدا پناه برد.
ارمنی ها رسانه های ایران را کاملا به دست گرفته اند! آذربایجان نه ارتباط خانکندی به ارمنستان را بسته است و نه گاز را به این منطقه قطع کرده است. آذربایجان فقط اجازه غارت معادن قره باغ و ارسال آنها به ارمنستان و حمل سلاح به خانکندی را نمی دهد و هر گونه عبور و مرور خودروهای شخصی و مواد غذایی از این مسیر آزاد است. با اینکه قانونا طبق قوانین بین المللی آذربایجان حق دارد ارتباط منطقه قره باغ که جزوی از خاک آذربایجان است را با ارمنستان متجاوز ببندد ولی به دلایل انسانی این کار را انجام نمی دهد. خرابکاری در مسیر انتقال گاز هم توسط خود ارمنی ها برای مظلوم نمایی و ایجاد همبستگی جهان مسیحی بر علیه آذربایجان صورت می گیرد. ولی آذربایجان با ترمیم و بر قراری گاز به این منطقه نقشه شوم آنها را خنثی می کند.
برچسب منتخب
# اسرائیل # حمله ایران به اسرائیل # توماج صالحی # خیزش دانشجویان ضد صهیونیست # انتخابات
وب گردی