بازدید 3455
۱

میزبانی لندن برای نشست حمایت از بازداشت پوتین

وزیران دادگستری کشورهای مختلف جهان روز دوشنبه در لندن برای بحث در مورد افزایش حمایت از دادگاه کیفری بین‌المللی پس از صدور حکم بازداشت ولادیمیر پوتین رئیس‌جمهور روسیه دیدار خواهند کرد.
کد خبر: ۱۱۶۸۴۶۴
تاریخ انتشار: ۲۹ اسفند ۱۴۰۱ - ۰۸:۲۸ 20 March 2023

به گزارش «تابناک» به نقل از ایرنا از آسوشیتدپرس، "دومینیک راب" معاون نخست‌وزیر انگلیس گفت: ما امروز در لندن با یک هدف متحد می‌شویم، این که جنایتکاران جنگی را به خاطر جنایات مرتکب شده در اوکراین طی تهاجم ناعادلانه، غیرقانونی و غیرقانونی بازخواست کنیم.

وی در ادامه افزود: انگلیس در کنار جامعه بین‌المللی، به تأمین بودجه، افراد و متخصصین برای اطمینان از اجرای عدالت به دادگاه کیفری بین‌المللی ادامه خواهد داد.

انگلیس در سال جاری ۱ میلیون پوند (۱.۲۲ میلیون دلار) به دیوان بین‌المللی کیفری متعهد شده است و وزارت دادگستری این کشور اعلام کرد که انتظار می‌رود سایر کشور‌ها در جریان کنفرانس لندن که به میزبانی مشترک انگلیس و هلند برگزار می‌شود، تعهد مالی بدهند.

به گفته وزارت دادگستری انگلیس، این بودجه صرف آموزش بازرسان برای بررسی جنایات جنگی ادعایی و نیز حمایت روانی و عملی از قربانیان خواهد شد.

دادگاه کیفری بین‌المللی (ICC) روز جمعه حکم بازداشت ولادیمیر پوتین، رئیس‌جمهور روسیه را به اتهام جنایات جنگی در اوکراین صادر کرد اما مسکو صدور چنین حکمی را بی‌ارزش خواند.

دادگاه بین‌المللی کیفری در بیانیه‌ای اعلام کرد که این حکم به دلیل مشارکت مشکوک ولادیمیر پوتین در «اخراج غیرقانونی و انتقال کودکان» از مناطق اشغالی اوکراین به روسیه صادر شده است.

در واکنش به صدور این حکم از سوی دادگاه بین الملللی کیفری، سخنگوی وزارت امور خارجه روسیه، این حکم را بی‌ارزش خواند.

ماریازاخاروا، تاکید کرد: دستورالعمل‌های احتمالی دستگیری، صادر شده توسط دادگاه بین المللی کیفری از نظر قانونی برای روسیه هیچ اهمیتی ندارد.

تور تابستان ۱۴۰۳
آموزشگاه آرایشگری مردانه
خرید چیلر
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
برچسب ها
نظرات بینندگان
غیر قابل انتشار: ۰
در انتظار بررسی: ۰
انتشار یافته: ۱
کارادزیچ دوم انشاا
برچسب منتخب
# اسرائیل # حمله ایران به اسرائیل # حماس # توماج صالحی # خیزش دانشجویان ضد صهیونیست