بازدید 7633

پدر پایتون؛ دیکتاتور خیرخواه جاویدان

خیدو فان روسوم (به هلندی: Guido van Rossum) یک برنامه‌نویس رایانه‌ای اهل هلند است، کسی که به عنوان نویسندهٔ زبان برنامه‌نویسی پایتون شناخته می‌شود.
کد خبر: ۱۱۷۱۰۰۱
تاریخ انتشار: ۲۴ فروردين ۱۴۰۲ - ۰۸:۴۶ 13 April 2023

به گزارش «تابناک»، او در جامعهٔ پایتون به عنوان یک دیکتاتور خیرخواه جاویدان شناخته شده‌است این بدان معنی است که او پیوسته فرایند توسعه پایتون را زیر نظر دارد و در زمان‌های لازم تصمیمات ضروری و مناسب را برای آن اتخاذ کرده‌است.

زندگی

آقای فان روسوم در هلند به دنیا آمد و در همان‌جا بزرگ شد. در سال ۱۹۸۲ بالاترین نمرات دانشگاه آمستردام در هلند را بدست آورد. سپس در سازمان‌های تحقیقاتی گوناگون مشغول به کار شد؛ از جمله: مؤسسه ملی تحقیقات ریاضی و رایانه (CWI) در آمستردام، مؤسسه ملی استاندارد و تکنولوژی (NIST) در شهر گیثرزبرگ در ایالت مریلند و مؤسسه ملی تحقیقات و ابتکارات در شهر رستون در ایالت ویرجینیا در آمریکا. وی همچنین بر روی طراحی زبان برنامه‌نویسی ای‌بی‌سی کار کرده‌است.

زبان پایتون

در سال ۱۹۹۶ وی دربارهٔ نحوه پیدایش این زبان می‌نویسد: «در حدود شش سال قبل، در دسامبر ۱۹۸۹، من به دنبال یک پروژهٔ برنامه‌نویسی در جهت فعالیت مورد علاقه‌ام می‌گشتم تا اوقات فراغت کریسمس را پر کنم. دفتر کارم بسته بود، منتها یک رایانه شخصی داشتم و چیزی بیش از این هم در اختیارم نبود. تصمیم گرفتم تا یک مترجم برای یک زبان اسکریپتی بنویسم. قبلاً در مورد زبان برنامه‌نویسی ای‌بی‌سی فکر کرده بودم. چیزی شبیه به زبان سی و یونیکس از نسل ای‌بی‌سی، جذاب برای هکرها و قابل انعطاف برای پژوهشگران. نام پایتون را برای عنوان کاری این پروژه انتخاب کردم، چرا که در حالتی جسورانه و غیر سنتی به سر می‌بردم (و البته از طرفداران پر و پا قرص سیرک دوره گرد مانتی پایتان بودم).»  

برنامه‌نویسی برای همه

در سال ۱۹۹۹، روسوم پیشنهادی را برای DARPA با عنوان برنامه‌نویسی برای همه ارسال کرد. همچنین او اهدافی را برای پایتون مشخص کرد که عبارت‌اند از:

    یک زبان برنامه‌نویسی ساده و بصری در حالی که به قدرت رقیبان خود در دنیای حرفه‌ای است.
    متن باز، پس هر فردی می‌تواند در توسعه و یاری رساندن به این پروژه کمک کند.
    کد برنامه قابل درک و آسان باشد، به راحتی خواندن یک متن انگلیسی.
    مناسب برای کارهای روزمره باشد و مخصوص طراحی سریع و آسان یک برنامه با مدت زمان کم.

به‌طور قطع در حال حاضر به تعداد زیادی از این خواسته‌ها جامه عمل پوشانده شده‌است. پایتون بزرگ و بزرگ‌تر شده و به عنوان یک زبان برنامه‌نویسی محبوب در حیطه اینترنت شناخته شده‌است.

روسوم در سال ۲۰۰۲ جایزه نرم‌افزارهای آزاد را از بنیاد نرم‌افزار آزاد در کنفرانس بروکسل در کشور بلژیک دریافت کرد. 

سایت روسوم

منبع: ویکی پدیا

تور تابستان ۱۴۰۳
آموزشگاه آرایشگری مردانه
خرید چیلر
فریت بار
اشتراک گذاری
برچسب ها
مطالب مرتبط
نظرات بینندگان
غیر قابل انتشار: ۲
در انتظار بررسی: ۰
انتشار یافته: ۱۹
خدا شفا بده اون عزیزی که موجبات خنده بر لب ما گشود ( شبکه جانی پایتون :)
وای به آن دانشگاه و سیستمی که استادش خودش را جزو دانشمندان برتر جهان معرفی می کند، و یک برنامه ساده کامپیوتری متعلق به 30 سال پیش را به عنوان کلید حل مشکلات کشور معرفی می کند!
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۰:۵۹ - ۱۴۰۲/۰۱/۲۴
چرا حرف کوچه بازاری میزنی؟اولا قدمت برنامه نویسی بیشتر از این حرفهاست و الان همون وسیله ای که باهاش اومدی سایت و مثلا نظر دادی بر اساس همون اصول نوبرنامه نویسی کار میکنه. دوم. پایتون یک زبان برنامه نویسی است و کاربردهای آن متنوع ایت. بدلیل عدم نیاز به لایسنس و کرک، دانشگاههای خارج از کشور و داخل کشور از این زبان برای نوشتن برنامه استفاده میکنند. حوزه هوش مصنوعی یکی از این کاربردها است. و یکی از کارهای ساده آن پیش بینی است. یکی از کاربردهای هوش مصنوعی همان ماشینهای خودران تسلا است. که هم پیش بینی در آن وجود دارد و هم تصمیم گیری. فکر میکنم همین توضیحات برای افراد حقیقت جو کافی باشد
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۳:۴۲ - ۱۴۰۲/۰۱/۲۴
جاي تعجب ندارد وقتي يك دولت بدون آراي مردم و بدون سواد لازم حداقلي منصوب و به كار گماشته مي شود ، تيم او از خودش نخبه تر نخواهند بود
بعد از مستعان 110، جمالمان به پایتون روشن شد!
یعنی هیچکدام از آن دانشمندان برتر که سر یک میز با رئیسی نشسته بودند، نمی دانستند که پایتون چه هست؟ معاون علمی رییسی هم؟!
وقتی در جمع و در جلوی دوربین تلویزیون این چنین نبوغ علمی خودشان را نشان می دهند، وای در جلسه های خصوصی و غیر عمومی!
اگر دانشمند برتر ما ابن آقای استاد توصیه کننده «پایتون» است، باید به حال زار مملکت گریست.
ما همه ی کارامون را با پایتون انجام می دیم.
مردم از خنده. تابناك چشمك بامزه اى بود. دانشمنداى ما حتى رو ويكيپديا هم نميرن كپى كنند. شب خواب ميبينه كافيه.
متاسفانه این استادان، اصلا معلوم نیست چگونه به درجه استادی رسیدند.
خیلی خنگ هستند. دانشجوها هر جور بخوان ....
با مقالات دانشجو ... استاد می شوند و توهم ....

کشور را بیسوادن گرفته اند. دقیق طبق نقشه استعمار .....
این نتیجه تبعیض است
نشانه ظلم پایدار و پیوسته به متخصصین و محققین واقعی هست
نشانه چاپلوسی عده ای بیسواد فرصت طلب برای رسوخ به هر جا برای منفعت طلبی است
تازه اینا جزو دانشمندا بودن....حالا فهمیدین چرا برنامه نویسها و متخصصین کامپیوتر اکثرا روی اسنپ کار میکنن.....چون همچین دانشمندایی جاشون رو گرفتن.....وای بر ما....از خجالت ادم اب میشه
من عضو هیئت علمی یکی از دانشگاه های کشور هستم. بعد از جلسه آقای رئیسی ما شنیدیم که چنین جلسه ای برگزار شده و به جای محققان برتر دانشگاه، آقای سرپرست دانشگاه و چند نفر از اطرافیان ایشون که از اعضای هیئت علمی اجرایی هستند بدون اطلاع اعضای هیئت علمی و به ویژه محققان برتر در این جلسه شرکت کردند. اصلا دعوت نامه ریاست جمهوری را به اعضای هیئت علمی نشان ندادند و خیلی هم سعی کردند این خبر در دانشگاه مخفی بماند. بعد که سئوال کردیم چرا به محققین برتر اطلاع ندادید گفتند (نقل از یکی از شرکت کنندگان است) از بالا گفته بودند کسانی را ببریم که مطالبات و شکایات و ... را به آقای رئیسی مطرح نکنند.
حالا پایتون به کنار.
هوش مصنوعی هم یعنی اینکه اگه یک جای بدنمون تیغ بخوره، همه بدن واکنش نشون میده.
سیرک دوره گرد مانتی پایتان کاملا اشتباهه! شما هم از ویکیپدیا کپی می کنید دیگه وضع بهتری ندارید... منظور برنامه کمدی هست که جان کلیز و دوستان می ساختن... Monty python flying circus منظور این نیست که یک سیرک دوره گرد بودن یا سیرک پرنده بودن!!!
واقعا برنامه خوب و کاربردی هست من از گوگل پلی دانلود کردم پیشنهاد میکنم شما هم دانلود کنید. متن باز هم هست و نمی خواد درگیر خرید بشه کشور خیلی خیلی خوبه من ۵ ستاره بهش دادم حمایت کنید از برنامه شاید بشه چندتا اقازاده از قبلش یه نون حلالی دربیارن
چرا می نویسی بالاترین معدل.چرا معدل ۱۹ و نیم اساتید ما رو می خواهید زیر سوال ببرید؟
با سلام خدمت همه عزیزان و عرض قبولی طاعات و عبادات
بنده مدتی کمی است در آموزش پایتون را به صورت خود آموز شروع کرده ام.به نظر می رسد این نرم افزار بسیار قدرتمند است. از لحاظ یادگیری هم بسیار آسان است.
این مطلب که یک پروفسور مطلبی می گوید و افراد بسیار زیادی که احتمالا بدون تحقیق صحبت نمی کنند، آن را رد می کننند برایم جای سوال بود. آن هم در محضر رئیس جمهور کشور.
این مطلب را در chatgpt جستجو دادم و به عمق بی سوادی منتقدین پی بردم
سوال در chatgpt :
آیا به کمک نرم افزار پایتون می‌توان نسبت به پیش بینی سرطان اقدام نمود:
پاسخ:
بله، با استفاده از الگوریتم های یادگیری ماشین و پردازش تصویر در پایتون، می توان پیش بینی سرطان را انجام داد. به عنوان مثال، الگوریتم های شبکه های عصبی و SVM (Support Vector Machine) برای تشخیص سرطان استفاده می شوند. همچنین، کتابخانه های مختلف پایتون برای پردازش تصویر و تحلیل داده ها نظیر OpenCV و Scikit-learn نیز در این زمینه کاربرد دارند.


انشاء ا.. که در این روزهای با عظمت خداوند از خطاهای ما بگذرد و قبل از هرگونه تخریب توفیق تحقیق را به ما عطا فرماید.
برچسب منتخب
# انتخابات ریاست جمهوری # انتخابات # رفح # حج