بازدید 14642
ششمین جلسه شورای عالی مسکن در دولت سیزدهم؛

هشدار رئیس جمهور به مدیران عامل بانک‌ها؛ در خصوص تسهیلات ساخت مسکن پاسخگو باشید/ وزیر راه و شهرسازی: بانک‌ها باید به قانون عمل کنند

رئیس جمهور گفت: اگر بانکی به جای پرداخت تسهیلات برای ساخت مسکن، این ثروت را صرف کارها و سرمایه‌گذاری‌های کاذب کرده، نمی‌توان از آن گذشت.
کد خبر: ۱۱۷۱۱۰۷
تاریخ انتشار: ۲۴ فروردين ۱۴۰۲ - ۱۸:۵۶ 13 April 2023

رئیس جمهور: زمین و مصالح مهم‌ترین عوامل گرانی مسکن است؛ بانک‌ها در خصوص تسهیلات ساخت مسکن پاسخگو باشند/ وزیر راه و شهرسازی: بانک‌ها باید به قانون عمل کنند

به گزارش تابناک اقتصادی؛ سید ابراهیم رئیسی در ششمین نشست شورای‌ عالی مسکن ـ که صبح امروز پنج‌شنبه در محل نهاد ریاست جمهوری برگزار شد ـ  مسکن را اهم مسائل کشور و مهم‌ترین دغدغه مردم دانست و تأکید کرد: دولت تأمین مسکن را با تلاش مضاعف و بی‌وقفه پیگیری می‌کند.

رئیس جمهور با تاکید بر پیگیری جدی اجرای مصوبات جلسات مربوط به تولید مسکن براساس یک زمان‌بندی مشخص، زمین را اصلی‌ترین مسأله در تأمین مسکن دانست و با اشاره به قانون واگذاری اراضی دستگاه‌ها برای ساخت مسکن مورد نیاز در کشور اظهار داشت: برخی دستگاه‌ها عملکرد خوبی در واگذاری اراضی داشته‌اند، اما برخی دیگر باید نسبت به اجرای قانون تسریع نمایند و پاسخگو باشند.

رئیسی در این نشست سه ساعته که رئیس بانک مرکزی و مدیران عامل بانک‌ها نیز در آن حضور داشتند، ضمن شنیدن گزارش عملکرد بانک‌ها در تأمین مالی پروژه‌های مسکن، تصریح کرد: براساس قانون باید 20 درصد تسهیلات بانکی برای ساخت مسکن تخصیص یابد و اگر بانکی به قانون عمل نکرده، باید در این خصوص پاسخگو باشد.

رئیس جمهور گفت: اگر بانکی به جای پرداخت تسهیلات برای ساخت مسکن، این ثروت را صرف کارها و سرمایه‌گذاری‌های کاذب کرده، نمی‌توان از آن گذشت، ولی اگر ظرفیت و توان مالی کافی برای پرداخت تمام تسهیلات مقرر در قانون نیست، وزارت اقتصاد اصلاح قانون را از طریق مجلس پیگیری کند تا مدیران متهم به قانون‌گریزی نشوند.

رئیسی، زمین و مصالح ساختمانی را مهم‌ترین عوامل گرانی مسکن دانست و با اشاره به تدبیر دولت برای تأمین زمین در جهت کاهش هزینه‌ها، وزیر صمت را مأمور کرد از طریق رایزنی با تولیدکنندگان سیمان و فولاد، بستر لازم برای تأمین این مصالح با قیمت مناسب جهت ساخت مسکن را فراهم کند.

رئیسی با اشاره به عملکرد استانداران در پیگیری سیاست‌های دولت در حوزه مسکن، خواستار پاسخگویی آن دسته از استان‌هایی شد که مأموریت خود را به درستی انجام نداده‌اند و گفت: وزرای کشور و راه و شهرسازی موظف هستند در اسرع وقت یک گروه بازرسی به استان‌هایی که طبق گزارش های موجود عملکرد ضعیفی در این حوزه داشته‌اند، اعزام کنند تا موضوع را با دقت بررسی کنند.

«تسهیل و اولویت‌بخشی در صدور مجوز ساخت و ساز»، «سرعت‌بخشی به احداث مسکن روستایی» و «اعتبارزدایی از اسناد عادی» از دیگر تأکیدات رئیس شورای‌عالی مسکن در این جلسه بود.

رئیسی همچنین از لزوم جذب سرمایه بخش خصوصی در حوزه ساخت مسکن نیز سخن گفت و وزرای راه و اقتصاد و روسای بانک مرکزی و سازمان برنامه و بودجه را مکلف کرد، ظرف یک ماه، راهکارهای تأمین مالی اجرای قانون جهش تولید مسکن را در جهت تسریع در تحقق وعده دولت بررسی و به شورای عالی ارائه کنند.

رئیسی گفت: مسکن دغدغه جدی کسانی است که خانه ندارند و اجاره‌نشین هستند و تأمین سرپناه برای نیازمندان توسط متولیان حل مشکل مسکن و رفع نگرانی مردم، از راه‌های تقرب به خداوند است. قطعاً بدانید اگر به وظایف خود در این زمینه عمل کنیم، امیرالمؤمنین علی(ع) هم شادمان می‌شوند.

هشدار رئیس جمهور به مدیران عامل بانک‌ها؛ در خصوص تسهیلات ساخت مسکن پاسخگو باشید/ وزیر راه و شهرسازی: بانک‌ها باید به قانون عمل کنند

مهرداد بذرپاش وزیر راه و شهرسازی نیز امروز در گفت‌وگویی، با تشریح برگزاری ششمین جلسه شورای عالی مسکن در دولت سیزدهم با حضور رئیس جمهور، اعضای شورای عالی مسکن، مدیرعامل بانک ها و با حضور وبیناری استانداران و اعضای شورای مسکن استان ها با اعلام رتبه بندی عملکرد استان ها و بانک ها در طرح نهضت ملی مسکن، بیان داشت: در این جلسه، شورای مسکن در خصوص تأمین سیمان و فولاد، انشعابات، اعطای تسهیلات بانکی، واگذاری اراضی دستگاه ها و بازرسی از استان های کم کار و موارد دیگر تکالیفی را مقرر کرد.

وزیر راه و شهرسازی در تشریح آخرین وضعیت طرح نهضت ملی مسکن در کشور اعلام کرد: واگذاری زمین به ۱۳۶ هزار متقاضی برای ساخت مسکن، همچنین نیروهای مسلح ۱۵۰ هزار واحد را در دستور کار خود برای ساخت گذاشته و ۵۶۰ هزار واحد در قالب انبوه سازی در حال ساخت است. در خصوص مسکن روستایی هم ۳۷۰ هزار واحد در دستور کار قرار گرفته که ۱۷۰ هزار واحد در آستانه تحویل است و در حوزه بافت‌های فرسوده هم با برنامه ریزی انجام شده، نوسازی ۲۰۰ هزار واحد در حال اجراست که عملیات اجرایی ۷۰ هزار واحد آن آغاز شده است.

ایجاد ۲۷ شهر ساحلی  با رویکرد اقتصاد دریا محور

پیگیری برای صدور اسناد رسمی و جایگزینی آن برای صدور اسناد عادی در معاملات مسکن در دستور کار قرار گرفت. همچنین ۲۷ شهر ساحلی به ویژه در نوار جنوبی کشور با رویکرد اقتصاد دریا محور در دستور کار قرار گرفت و مقرر شد، شهرک‌های جدید تامین شود.

عمل به قانون تخصیص تسهیلات مسکن توسط بانک‌ها

بذرپاش بیان داشت: طبق قانون جهش تولید باید ۲۰ درصد تسهیلات بانک‌ها به بخش مسکن اختصاص یابد و طبق تاکید رئیس جمهور باید همه بانک‌ها به این قانون عمل کنند؛ به جز بانک‌های دارای تراز منفی که مقرر شد با حضور رئیس سازمان برنامه وبودجه، وزیر اقتصاد و رئیس کل بانک مرکزی روش‌های تامین مالی جدید در این خصوص طراحی شود.

وزارت نیرو مکلف به تأمین زیرساخت‌های نهضت ملی مسکن شد

وزیر راه و شهرسازی تصریح کرد: صدور مجوز تامین زیرساخت‌ها از جمله آب و برق هم از منابع داخلی و صندوق ملی مسکن ارائه و وزارت نیرو مکلف شد که زیرساخت‌های نهضت ملی مسکن را تامین کند.

مکلف شدن وزارت صمت به تأمین ماهیانه سیمان و فولاد طرح نهضت ملی مسکن

به گفته بذرپاش، یکی از موضوعات مهمی که در این جلسه بررسی شد، مصالح ساختمانی به ویژه سیمان و فولاد بود که یکی از مولفه‌های اصلی قیمت ساخت به شمار می‌رود. در این بخش وزیر صمت مکلف شد، برای یک میلیون واحد نهضت ملی مسکن، سیمان و فولاد را در بازه زمانی یک دوازدهم به وزارت راه وشهرسازی تحویل دهد و پس از آن به انبوه سازان و سازندگان تخصیص داده شود.

پیگیری از دستگاه‌های کم‌کار در واگذاری اراضی

وزیر راه و شهرسازی گفت: ۲۹ هزار هکتار اراضی تاکنون تامین شده که این اراضی در قالب الحاق به محدوده‌ها بوده است. در حوزه تخصیص اراضی، برخی از دستگاه‌ها عملکرد خوبی داشته اند که در حال حاضر ۴ هزار و ۹۰۰ هکتار الحاق و مقرر شد به دستگاه‌های کم‌کار نامه زده شود و زمین‌های باقی مانده تخصیص یابد. همچنین مصوبه‌های قبلی در این خصوص هم باید پیگیری شود.

بازرسی از استان های کم کار در طرح نهضت ملی

بذرپاش بیان کرد: قرار است بازرسی مشترکی بین وزارت راه وشهرسازی و وزارت کشور در ده استانی که عملکرد پایینی داشته‌اند، صورت گیرد و ارزیابی عملکرد پایین استان‌ها و چرایی کم کار بودن آن‌ها مشخص و مکانیزم‌های تشویقی و تنبهیی در این خصوص گذاشته شود.

تور تابستان ۱۴۰۳
آموزشگاه آرایشگری مردانه
خرید چیلر
فریت بار
اشتراک گذاری
برچسب ها
مطالب مرتبط
نظرات بینندگان
غیر قابل انتشار: ۷
در انتظار بررسی: ۱
انتشار یافته: ۷۷
اقای دکتر رییسی واقعا باهوش هستند زمین و مصالح عامل گرانی مسکن هستند
چطور و چگونه اینو متوجه شدین
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۲۰:۳۶ - ۱۴۰۲/۰۱/۲۴
به شما ربطی نداره. همش دنبال یک چیزی میگردید که تخریب کنید
ناشناس
| Netherlands |
۲۱:۰۵ - ۱۴۰۲/۰۱/۲۴
تورم موجود فقط حجم بزرگ وامها را کم دارد که یک جهش دیگر داشته باشد
مهران
| Iran (Islamic Republic of) |
۲۲:۴۲ - ۱۴۰۲/۰۱/۲۴
شما هم فقط حرف زدن بلدید کاری ازتون بر نمیاد این همه پشت احمدی نژاد زدید که برای فقیر فقرا منزل ساخت حالا چه شده که حتی یک منزل هم نه روحانی و نه رییسی نمی‌توانند شروع کنند
زینال بندری اصلیه
| Iran (Islamic Republic of) |
۰۹:۲۹ - ۱۴۰۲/۰۱/۲۵
آقایون بانکها رو دستگیر و اعدام کنید سری فوری
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۰:۱۳ - ۱۴۰۲/۰۱/۲۵
و بانکها به محض دریافت دستورات رئیسی همگی گفتند
از روز شنبه به همه جوانان نفری ۵ میلیارد تومان وام

کم بهره ازدواج و مسکن میدهیم !!!!!؟؟؟

جوانان هم خوشحال شدند و با هم گفتند : رئیسی مچکریم رئیسی مچکریم رئیسی مچکریم رئیسی مچکریم رئیسی مچکریم رئیسی مچکریم رئیسی مچکریم رئیسی مچکریم رئیسی مچکریم رئیسی مچکریم رئیسی مچکریم رئیسی مچکریم رئیسی مچکریم رئیسی مچکریم
خیلی باحالی دانشمند مگه چیز دیگه ای هم هست که دلیل گرانیش باشه؟
اقای ریس جمهور مگه مسکن به غیر از زمین و مصالح چیز دیگر مهمی هم دارد؟

واقعا که در حد همان شش کلاس باید ازتون توقع داشت
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۲۱:۴۷ - ۱۴۰۲/۰۱/۲۴
شیش کلاسه فقط بلده صداشو ببره بالا و داد و بیداد کنه .
یعنی منم دیپلم دارم و بلدم حرف بزنم :-)
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۲۲:۲۴ - ۱۴۰۲/۰۱/۲۵
این شش کلاسه زمانی ک اومده وام مسکن روستایی هن صطع شده
رئیسی، زمین و مصالح ساختمانی را مهم‌ترین عوامل گرانی مسکن دانست...

وه، که چه نبوغی! حالا باز هم بگویید شش کلاس و از این جور چیزها.
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۰:۱۸ - ۱۴۰۲/۰۱/۲۵
از کرامات شیخ ما این است : شیره را خورد و گفت

شیرین است !!!!!! ؟

( البته شیره انگور بود ر )

و الا آن شیره که تلخ و زهر مار است و بسیار کمیاب و گران و مضر است !!!؟؟؟
محمدیا صلوات بفرستند!!!! زمین و مصالح؟ لابد تو قیمت ماشین هم قیمت فلز و قطعه و لاستیک و پلاستیک؟ لابد در قیمت گوشت هم مستقیما قیمت گاو و گوسفند و مرغ نقش داره؟ به خدا خیلی رییس جمهور دقیق میزنه تو هدف
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۲۲:۱۱ - ۱۴۰۲/۰۱/۲۴
خوشبختانه در همه موارد نقطه زن شدیم! از شلیک موشک به هدف بگیر تا دلیل گرانی مسکن و ....
تمام حاضران در جلسه از مرحله پرت تشریف دارن. باید تا الان ۲ میلیون واحد تحویل میدادن حالا میخوان تلاش مضاعف بکنن؟؟؟ قیمت سیمان از خاک ارزون تره! مدیریت ندارین فقط وعده پوچ میدین و مصاحبه می کنید
بی‌تربیتی ها حرف گوش بدید
زمین و مصالح!!!
واقعا؟؟؟
چیز دیگه ی هم هست مگه؟!
واقعا اگر هست بگید مردم بی سواد این مسائل را درک نمیکنند.
لطفا بگید شفاف سازی بشه!
یکجور می فرمایند پاسخگو باشید انگار این مدیران از فضا منصوب شدند
احتمالاً جناب رئیسی به همین سرعت «نرم افزار جهانی پایتون» را مورد استفاده قرار داده و این نرم افزارِ پیشرفته بوده که به او گفته زمین و مصالح ساختمانی مهم‌ترین عوامل گرانی مسکن است.
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۲۱:۴۱ - ۱۴۰۲/۰۱/۲۴
عالی بود))))
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۲۲:۱۶ - ۱۴۰۲/۰۱/۲۴
پایتون همین چند روز پیش توسط عستاد دانشگاه که جزو یک درصد دانشمندان برتر جهان بوده معرفی شده! حالا فکرشو کنین که با پایتون بخوان پیش بینی کنن... اونوقت اگر بشه .... چی میشه. خخخخخ.
زمین ومصالح ساختمان وشهرسازی ونیروی کار
قیمت خانه ها سر به فلک کشیده تنها راه ایجاد شهرک ها هست دولت فقط زمین بدهد خود ملت بدون وام هم خواهند ساخت
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۰۰:۳۴ - ۱۴۰۲/۰۱/۲۵
کلی اسکلت و خانه خالی خریداری کرده اند تا گران بشود .مالیات هم که برای ملاک نیست فقط برای کارگر است.
وای..چه تهدید وحشتناکی!! چه مجازات سنگینی در نظر گرفتید..اوووف لرزه بر اندام مدیران عامل بانکها انداختید جناب رئیسی
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۲۳:۱۲ - ۱۴۰۲/۰۱/۲۴
بانکها هم میگن پول نیست.
زیادی دستور پا نزنید وضعیت از اونی که فکر میکنید خرابتراست
به راستی ....!
به نام خدایی که بر حسب لطف اش ؛تمام قدم ها را از روی حکمت روشن می‌کند
قرار نبود مطلبی بیان کنم ولی بر حسب  الطاف الهی و شب های خوب خدا مجبور به بیان مسله و ارائه راهکار شدم
مسکن و گنجایش طرح مکعب دوم ایران
تعاریف و مولفه های :
گسترش ازدواج و فرزند آوری:میزان نرخ موالید و زاد ولد بر حسب برنامه های رفاهی می‌توان اجرایی کرد و تجربه موفق نشان می‌دهد اگر تنها دو فرزند در هر خانواده رشد و توسعه یابد و گسترش فرهنگ همگانی شود این امر موجب تولید نسل آتی جوان می‌شود
کنترل بازار و حفظ آن:در قوانین برای حفظ و جایگاه ارزش از عایدی بر مسکن و خانه خالی استفاده می‌کنند
سازمان های حمایتی :بر حسب کمک رفاهی و امکان تحقق آرامش در بخش مسکن ایجاب شده و بر حسب امکان آنچه در طرح هست اجرا می‌کنند
تولید مسکن:بر حسب برنامه ریزی بر حسب امکانات موجود و مصالح تامین شده (تخصیص ابتدای دوره)می‌توان امیدوار به تحقق شد
فقر مطلق و سامانه های حمایتی :::سامانه ای متصل به درگاه رفاه ایرانیان و ثبت احوال و سازمان ثبت اسناد واملاک و بانک مرکزی که گنجایش سطح رفاه و میزان فقر افراد را سنجش قرار می‌دهند
در باران رحمت الهی امروز بر حسب پایش و پژوهش بنیادی به نتایج جالبی رسیدم
مسکن یک دارایی سرمایه ای شده است و این امر بر حسب عدم توازن بین غنی و فقیر هست و بر حسب تعاریف بالا می‌توان بیان کرد بر حسب سنجش بازار قدرت خرید خانوارها کاهش محسوس پیدا کرده است
اینکه بیان شود طرح مسکن ملی در حال اجرا هست و زمین هم اهدا می‌شود و مشارکت مردم انجام شود یک امر بدیهی هست و این امر طبق روال در حال اجرا هست !!!!
حال با هم بر حسب کمک به هموطنان عزیزم که التماس دعا داشتند جدیدترین طرح مسکن حمایتی کشور بازگو میکنم باشد مفید واقع شود
در این روزهای نیایش و دعا که قدرت محض خدا هستیم مسلما یک بعد معیشت و حجاب و عدم ناتوانایی همین مسکن هست ؛شاید گفت :حلقه مفقوده مکعب اول ایران در تشکیل خانواده و داشتن دو فرزند همین مکعب دوم ایران هست که بر حسب خط بحران و قرمز امکان اجاره هم برای اقشار ضعیف جامعه فراهم نبوده و خطرات اجتماعی و بی حجابی و فروپاشی خانواده را مهیا می‌کند و بر حسب قدم های پژوهشی بر آن شدم بر حسب اصول مترقی قانون اساسی و تجربه موفق کشورهای دنیا مکعب دوم ایران را گسترش عدالت محور دهم و برای آن عزیزان جایی را امکان وجود کنم
به واقع ابتدا وزرات می‌کن و شهرسازی درتمام استان های کشور زمین اهدا می‌کند؛سپس بنیاد مسکن و نیروهای مسلح و گروه های جهادی وارد مرحله ساخت مسکن پنجاه متری ویلایی می‌شوند
بوزرات اقتصاد صندوق سود ثابت مسکن برای طرح اجرایی می‌کند و ستاد اجرایی فرمان امام و شهرداری و کمیته امداد و بنیاد مستضعفان و خیرین و حوزه و مراجع و مردم سهم کمک اول طرح مسکن حمایتی ایران را برای اجرا تخصیص می‌دهند
حال به هم شادی آور بودن طرح بیان میکنیم
خانواده ای بر حسب سرنوشت دستفروش هست ؛کارتون خواب هست ؛زن سرپرست خانوار هست یا
تازه داماد وعروسی هستند که امکان اجاره ندارند
سریع مسکن حمایتی در تمام ایران برای کنترل بازار مسکن در اختیار آنها قرار می‌گیرد
اینکه مسکن مورد نظر اجاره باقی بماند یا فرد صاحب خانه شود طبق سیستم جامع فقر و رفاه برای یک دوره پنج ساله قابل ارزیابی هست و اگر فرد نیاز به حمایت داشت تخصیص تملک انجام می‌شود و آن فرد بر حسب اینکه می‌کن ویلایی هست این تمکن دارد در آینده برای فرزندان عزیزاش چند واحد دیگر روی آن می‌کن کوچک بسازد یعنی علت ویلا سازی این مورد آینده محور حمایتی هست و علت متراژ کوچک بودن قابلت اجرایی و بازدهی آن طبق طرح های مدرن خانه ساری دنیا برای اتمام هست
باشد طبق طرح مسکن حمایتی قدرت مانور اجاره مسکن کاهش یافته و بر حسب قوانین خانه خالی
میزان اجاره بها کاهش یافته و نسل ها از پایین به بالا سوق پیدا می‌کنند چون میزان ازدیاد مسکن حمایتی و کاهش اجاره بها در تمام استان ها باعث جابه جایی بین نسلی در گذشته و حال می‌شود
مسلما طرح تهران -مسکو که در برگیرنده اهدا زمین به فرزند دوم خانواده و تعهد به ساخت سه ساله  و عدم فروش تا هیجده سال تمام  فرزند هست(مالکیت زمین نصف و نصف برای هر دو فرزند ) باعث ایجاد نسل مترقی جوانان دارای مسکن و ازدیاد و فروانی مسکن شده و بر حسب قانون مترقی دنیا یعنی عایدی بر مسکن کسی در دلالی و سوداگری بازار مسکن ورود نمی‌کند
اینکه بیان می‌شود مسکن سهم پنجاه درصد تا هفتاد درصدی بودجه خانوار دارد یک امر بدیهی هست و بر حسب تامین مصالح ساختمانی و ساخت و تولید بر حسب تعاونی های ادرات ؛اهدایی زمین ویلایی و ساخت آن توسط مردم و مسکن تولیدی می‌توان بیان کرد این فقط بعد افراد دارای تمکن مالی و دارای شرایط لازم اهدایی هست ولی مسلما ما با تابستان سخت مسکن مواجه هستین و بر حسب مولفه خانواده و معیشت و فقر مطلق مسلما طرح مسکن حمایتی می‌تواند باعث کنترل فشار تورمی به اقشار کم درآمد وفقر جامعه شود و از ناهنجاری های اجتماعی جلوگیری کند .
باشد بر حسب فقر ؛ آخرین طرح  و ششمین حل مسله سال را تقدیم کردم باشد مفید واقع شود
برگرفته از مکعب دوم ایران :شهریور ۱۴۰۰
برگرفته از خمس و زکات سیستمی :بهار ۱۳۹۶
برگرفته از پژوهش موردی تورم و معیشت و آسیب های اجتماعی(زمستان ۱۴۰۱)
برگرفته از طرح تهران -مسکو (تابستان ۱۳۹۷)
خداحافظ مردم سرزمینم
اول به حساب مدیران بانک مسکن برسید آقای رئیس جمهور
آقای رئیسی مردم را درگیر وام قسط و بدهی به بانکها کردید بانکها شده کارشان چپاول مردم و ساختن برج برای خودشان مملکت داری کار سختی است وقتی در جمهوری اسلامی اصولگرا و اصلاح طلب درست شد وهر کام برای خودشان سازی جداگانه معلوم است که مملکت میشه هرکی هرکی وهر کدام در کار دیگری کارشکنی میکنیم و الان در دولت آقای رئیسی اصلاح طلب ها کار شکنی میکنند و این وسط مردم برای دعواهای جناح آنها متضرر میشوند
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۲۳:۱۵ - ۱۴۰۲/۰۱/۲۴
بانکها خودشون خانه ها و اسکلتها را خریده اند و نگهداشته اند تا گرون بشه مالیات هم که نمیدن ا
بنده از ریس جمهور محبوب میخواهم که مسؤولین مربوطه را در مورد این بافت فرسوده شهر بدر ه ایلام که فقط اسمش هست اما هیچ مزایای حساب نمیکنندرسیدگی کنند
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۲۰:۵۷ - ۱۴۰۲/۰۱/۲۴
ادبیاتت هم مثل ادبیات همان رئیس جمهور محبوبت است.
مدیران بانک مسکن خیلی رسمی و به ظاهر قانونی از جیب مردم در بورس دزدی میکنند. اوراق وام مسکن (تسه) را در بورس میفروشند و بعد از سپری شدن مدت اوراق نه وامی میدهند و نه اصل پول خرید اوراق را پس میدهند.
سلام.
به عمل کار برآید اخوی. عامل کرانی خانه اول بی ارزشی پولمونه و در مرحله بعدی یه ساختمون تا بخواد ساخته بشه به ۳۰۰ عامل بستگی داره. از شهرداری بگیر تا چوپانی که باید گوسفند قربانی که در پایان ساخت آن باید قربانی کرد!
هنوز به دلالی و سوداگری که مهمترین دلیل گرانی است ،اعتقاد ندارند . مالیات بر عایدی سرمایه با نرخ بالا تصویب و اجرا کنید، کاهش قیمت مسکن و خودرو را مشاهده کنید.
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۲۳:۱۹ - ۱۴۰۲/۰۱/۲۴
سالهاست که ارگانها و بانکها خانه ها و اسکلتها را ول کرده اند تا گران بشود مانند فاز 8 پردیس و....
جناب رییسی با دستور کار پیش نمیره ، مثل احمدی نژاد بیا وسط گود و کسی رو که کار نمیکنه و قانونی رو که سد راه هست ، کله پا کن تا کارها پیش بره
البته این را باید حامیان رئیسی پاسخگو باشند وقتی نامزدی بدون حتی یک خط برنامه وارد انتخابات شود وبقولش من اقتصاددانان را بخط میکنم انتظار بیشتر ازاین نیست درثانی بیچاره حتس جدولضرب را هم بلد نیست چون مردودی 5ابتدایی را دارد یعنی ریاضی صفر فارسی صفر علوم صفر اونوقت شعار 20دروغگویی20 لطمه به معیشت مردم 20
رییسی جان، هنوز متوجه نشده ای که اینکاره نیستی؟ چرا مسئولیت را به یک فرد کاردان نمی سپاری؟
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۰۱:۵۸ - ۱۴۰۲/۰۱/۲۵
اینکاره احمدی نژاد بود که دولت سایه ناجوانمردانه حذفش کردن
آغای رئیسی توهیچی نگی سنگین ترهستی.
شیش کلاس
شیش کلاس
استعفاء


استعفاء
20 ماه گذشت یه خونه نساخته این دکتر ۶ کلاسه
رئیسی میبایست به حیطه کاری اصلی خودش که حوزه است بازگردد
رعیصی هرگز قادر نخواهد بود تا پایان ۴ سال ؛ ۴۰ تا خونه بسازد
در این شب قدر از خدا درخواست کردم که این برادر ۶ کلاسه مون موفق بشه دیپلمش رو بگیره
اعلام کنید . فقط شعار تبلیغاتی دادیم . اینکاره نیستیم . نه سوادش را داریم نه برنامه اش را.
جهت گول زدن ملتی فقیر و مستٱصل ، شعارهایی دادیم تا مدت بیشتری بر مسند بمانیم .
حلالیت بطلبید شاید مورد بخشش قرار بگیرید و از عذاب سخت پروردگار در امان بمانید .
تو هم فقط دستور بده کسی هم تره خرد میکند؟! الان فهمیدم چرا فامیلت رئیسی است
چه قدر فسفر مصرف شد برای این مسله زمین و مصالح چون گران هست نتیجه= ساخت منزل گران است احسنت
دو ساله هنوز نفهمیده بانکها پولاروید کجا سرمایه گذاری کردن ، تازه داره براشون خط و نشون میکشه
بوشهر که آخرین استان هست بحمدالله
سلام اقای ریسی بنیاد مسکن در شهرستان لردگان حق وناحق زیاد انجام میدهد
چرا بازار اجاره بها را ساماندهی نمی کنند.چرا روزنامه ها و تلویزیون درست به این موضوع رسیدگی نمی کنند .موجران بهانه می آورند که خانه را مستاجران خراب می کنند و الکی قیمت اجاره خانه ها بالا می رود.. در جواب این افراد باید گفت. که قبل و بعد از قولنامه کارشناس قوه فضائیه 300 هزار تومان میگیره. و خسارت وارده بر منزل را محاسبه می کند. پس الکی خارج عرف و بر اساس نوسانات دلار نباید قیمت اجاره را بالا ببرند.مگر اجاره دادن کسب و کار نیست پس چرا طبق نرخ اداره کار. قیمت کسب و کار اجاره بها بالا نمی رود.مردم طلا می فروشند و ضرر زیادی می کنند تا خانه اجاره کنند.ایرا بهشت ملاکها. و دلالها است چون ملاکها مسوولین را میارند سر کار.
اگر بانکها ربا نخورند همه چیز حل میشه
توی شهر من ایذه گفتن زمین مفتی البته تا ۹۹ سال سالانه باید قسط زمین بدی بعد ۳۰۰ تومان وام برای ساخت مرحله به مرحله میدیم خودتون برید بسازید فکر کنم بااین تورم و مبلغ وام فقط میشه دورتر دیوارها رو بالا برد
با ایشالا ماشاالله کار پیش نمیره . یا خودیهاتون مقصرید یا شریک جرمیت والا چهارتا مقصر گردن بزنید همه چی درست میشه
شما جون به خواه کییه که بده!
فقط دولت باید قیمت زمین رو بشکند بااینکار حتما به تمام اهداف کنتورل تورم خواهد رسید درغیراینصورت باهرمعامله سربه فلک کشیده زمین تو هرروز پتکی مهیب برپیکره اقتصاد واردخواهدشد که ویرانکنندهوغیر قابل جبران خواهدبود
چی شد سالی یک میلیون مسکن آقای رئیسی ،چرا شعار انتخاباتی شما به دروغ تبدیل شد ،به شعور مردم احترام بگذارید.
اگر تما امکانات مملکت بسیج شوند این شعار انتخاباتی شما قابل عمل نخواهد بود

در ضمن زمین و مصالح در داخل کشور هست و تولید می‌شود، این عدم حمایت دولت از بخش خصوصی حال و روز مسکن را خراب کرده دولت و حاکمیت چکار داره به ساخت مسکن ،همیشه رقابت دولت با بخش خصوصی اقتصاد کشور را به رکود برده ....برادر رئیس جمهور دست بردارید از اقتصاد....
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۵:۵۸ - ۱۴۰۲/۰۱/۲۵
دروغ گفت شد رییس جمهور. سه سال پیش که قیمت دلار 18 هزار تومان بود قیمت رهن آپارتمان مسکن مهر پردیس فاز 11 برابر65 میلیون بود. دوسال پیش شد 110 میلیون و پارسال شد 190 میلیون وامسال هم شده 300 میلیون.دلار الان 50 هزار تومان شده واضح است که قیمت مسکن و اجاره آن دوبرابر افزایش نوسانات نرخ ارز بوده است. هیچ جای دنیا اینجوری پولدار نمی شوند.دلیل گرانیها خودشان هستند.صاحبخانه ها بهانه می آورند که مستاجران خانه ها را خراب می کنند و بی دلیل قیمتها را فزایش می دهند. در جواب این افراد باید گفت کارشناسان قوه قضائیه 300 هزار تومان می گیرند و قبل و بعد از اجاره دادن خسارتهای احتمالی را محاسبه می کنند پس الکی بهانه نیاورند و قیمتها را بالا نبرند. بانکها وا ...که دلالهای مملکت محسوب می شوند خانه ها واسکلتها را خریداری کرده اند مالیات هم که نمی دهند تا قیمتها روز به روز بالاتر برود و این بازار را ساماندهی نمی کنند. مردم طلا می فروشند تا خانه اجاره کنند.آنچه که رفت آبرو و شرف مردم بود. از هم پاشیدگی خانواده ها و معتاد کردن آنها بود.ایران بهشت دزدان و پولدارها و دلالها است و مالیات هم فقط برای کارگر مردم. بدبخت است چرا حداقل بازار اجاره بها را ساماندهی نمی کنند. صداو سیما و روزنامه ها تعزیرات و غیره هم که همگی سکوت اختیار کرده اند و فقط چرت پرت میگن و طرحهای خنده دار می دهند.ت.
بله! غیر از زمین و مصالح موضوع مهم دیگر هم در تولید مسکن ارزان نقش دارد و آن مسئولین و مدیرانی هستند که به تنها چیزی که فکر نمی کنند مردم و خواست رئیس‌جمهور است!...
مسکن مهری که با تعریف هیایوی رسانه ای در حال تکمیله هیچ کاری نمیشه راستش باکدوم بودجه میخواهید مسکن بسازید .
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۶:۰۶ - ۱۴۰۲/۰۱/۲۵
بانکها و ارگانها ودلالها مالیات خانه های خالی و اسکلتها مانند. فاز 8 پردیس را که نمیدهند ودست از دلال بازی بر نمیدارند و نمیگذارند که قوانین اجرا بشه.خودشون عامل گرانیها هستند.
غیرازاحمدی نژاد کسی بدرد ما ایرانیای مظلوم نمخورد وسلام درود برشرفت اقای دکتر احمدی نژاد
ببین چه رییس‌جمهور باهوشی دارید. با شش کلاس سواد متوجه شده‌اند که علت گرانی مسکن زمین و مصالح هست. یه مورد دیگه یادش رفت که اون هم دستمزد استاد کار هست. مثل ایمان تقوا و عمل صالح .حیف این نابغه که شده رییس‌جمهور. باید میشد رییس سازمان ملل
با این روش مسکن سامان نمی گیرد!
برای جلوگیری از قیمتهای فوق توهمی باید ارزش واقعی مسکن با توجه به هزینه ساخت و قدمت تعیین کرد و فروش بالاتر از آنرا بعنوان مالیات اخذ کرد. قیمت زمین هم بجای قیمتهای فوق توهمی باید براساس امکانانش قیمت گذاری و ارزش گذاری شود.
در غیر اینصورت مافیای مسکن که برخی از مسئولان هم جزو آن هستند نخواهند گذاشت روی آرامش را ببیند!
جمع کن این وام مسکن تو با افزایش میزان وام مسکن مسکن دوچندان میشود. مسکن باید یک قیمت واقعی داشته باشد
ریس جمهورما فقط میاد مشکلات و کمبودها رو یاد اوری میکنه خسته نباشی دلاور خسته نباشی پهلوان
ماشاالله آقا ابرام بااین کشف بزرگت ما تاحالا فک میکردیم قیمت هندوانه خربزه قیمت مسکن رو میبره بالا
توی مسکن مهر به غیر از بیچاره کردن اعضاء هیچ کاری نتونستن بکنن هر کسی امد به جای اینکه از مردم عذر خواهی کنه بسازه تموم کنه با زخم چشم سو استفاده و زانو زدن اعضاء و ضرر و زیان زدن به مردم کار کرد با تورم سالنانه دارییهای مردم بالا کشید بازم درخواست پول جهت تکمیل میکنن خجالت نمی کشید با این همه سال به گروگان گرفتن مسکن مهر ها نه میسازید نه تکمیل میکنید هر سال اعضاء مسکن مهر رو بیچاره می کنید پول درخواست میکنید .
جناب آقا یا خانم «مسکن حمایتی» شما کلی سر همه را درد آوردید ولی هنوز نمیدانید که بانک های خصوصی مانع کار هستند و سالیانه از بی نوایی دیگران از طریق بهره و بهره مرکب خواری (ربا خواری) ثروت‌های نجومی با دست میلیون ها ایرانی (بنام طبقه متوسط) خلق که پس از استحصال ارزش اضافهِ آن تتمه بصورت پس انداز به بانک ها آورده میشود تا از نو بهمنی شکل کار ادامه یابد. حال شما با مالک کردن طبقه متوسط این حلقه گردش پول را قطع میکنید، بلافاصله با بانک‌های خصوصی و راس آن‌ها بانک و سازمان تجارت جهانی که آمریکا اکنون در راس آن قرار دارد طرف میگردید.
زیرا نفت، معادن، تولیدات صنعتی و کشاورزی داخلی ایران، همراه با‌ارزش اضافه آن نامرئی به بانک های وال استریت سرازیر میگردند. و اشخاصی مانند ظریف زنگنه روحانی و کلی نولیبرال و اصولگرای فربه شده برای زندگی دوم خود و نورچشمی ها(اکنون یک میلیون نفر) و در مجموع ۶ میلیون ایرانی مقیم خارج که بدون پشتیبانی آن‌ پنج میلیون برای شرکت در «زن زندگی آزادی» این امر ممکن نیست،‌ همه باهم مانع تکامل اقتصاد در ایران بنفع غارت استعمارگران میباشند که باید با رد شدن از روی نعش آنان به خواست شما رسید. اگر میتوانید بسم الله. در غیر اینصورت هر چه بیشتر ثروت تولید کردد اکثریت ایرانی‌ها فقیر تر میگردند که ما سیر این فقیر شدن را از زمان اولین بانک خصوصی ایارن که هاشمی رفسنجانی و خانواده برای خود از بیت المال درست کرد، تاکنون شاهدیم.
بانکها خودمختارند و به هبچ قدرتی پاسخگو نیستند نه در حقوق کارمندانش و نه در مورد مزایاشون و نه در مورد وام ها
ما نیشابوری های بدون خانه بدبختیم.یه فکری به حال ما بکنید
روز به روز همه چیز گران و گران‌تر شد و شما مسولین فقط حرف بی اثر زدید و وعده های تو خالی به مردم دادید.. زندگی بسیاری از کارگران متلاشی شده
سلام
1-بی احترامی میر کاظمی و وابستگان به بازنشستگان بهداشت در عدم پرداخت حکم قانونی شان از سال 1400
2-عدم پاسخگویی ایشان و وابستگان دولتی در قبال عدم پرداخت حکم قانونی شان از سال 1400
3-نمایندگان محترم ریاست محترم جمهوری رییس مجلس همه در برابرعدم پرداخت حکم قانونی شان از سال 1400 سکوت نمودند
4- وزیر بهداشت هم باید برود چون
هیچ حرکتی سخنی دفاعی طبق قانون برای بازنشستگان بهداشت انجام ندادندومثل پدری است که احساس مسئولیت برای خانواده ندارد در فکر کارهای روزمره هستند.اگر حقوق بگیر هستید ما را درک میکنید
5- با توجه به تورم برای همسان سازی حقوق برای ما بازنشستگان هیچ مسئولی برا اساس قانون قدم برنداشته ونمره عملکردشان منفی است.
ما وبچه هامان بیکار ازدواج نکرده و......هستند وما را در شرایط تنگنا قرار دادند وقابل گذشت نیست وحق ناس به گردنشان است.
6-وقتی مثلا آقای میرکاظمی با عدم پرداخت قانونی بازنشستگان بهداشت صندوق کشوری که رای دیوان عدالت را هم دارد وبازنشسته بر اساس مدارک قانونی دوسال آخر خدمتی یا 10 سال گذشته درصدمولفه هیئت امناء را می گرفت چرا حکم صادره توسط صندوق بازنشستگی کشوری را از سال 1400 پرداخت ننمودند. ودر قبال بازنشستگان عذر خواهی نمی کنند اطلاع رسانی نمی کنند.
آیا این مدیریت می تواند نمره قبولی یا بالای صفر بگیرد
این نوع مسئولان باید از مردم عذر خواهی کنند و بیش از این ابرو خود را نبرند.
درصد افزایش حقوق سال 1401 برای ما در پایین10 درصد است چرا؟
ما مزای دیگر و شغل دیگر نداریم پس از 30 سال خدمت انتظار داریم مسئولان مرتبط برابر قانون عمل کنند و همیشه خدا را ناظر اعمال خود بدانند.

ممنون هستیم اگر پیگیری نمایید
خدا از دست این بیسواد چه کنیم
برچسب منتخب
# اسرائیل # توماج صالحی # نمایشگاه کتاب # موسسه مصاف
آخرین اخبار
وب گردی