بازدید 8680

واکنش وزیر صمت به شایعه رفتنش از وزارتخانه: قرار بود شوخی نکنید/ فاطمی امین: بازار خودرو در حال حاضر یک بازار کاذب است!

فاطمی امین در جمع خبرنگاران گفت: از ۱۶ اردیبهشت ماه، مرحله جدید نام نویسی خودرو‌های داخلی را آغاز خواهیم کرد. این نام نویسی نیز همچون مرحله نخست به شکل نوبت دهی خواهد بود و همه متقاضیان طبق نوبت دهی خودرو دریافت می‌کنند.
کد خبر: ۱۱۷۱۴۸۵
تاریخ انتشار: ۲۷ فروردين ۱۴۰۲ - ۱۳:۴۱ 16 April 2023

به گزارش تابناک اقتصادی؛ صبح امروز سیدرضا فاطمی امین وزیر صمت در مراسم رونمایی از سامانه جمع‌سپاری ذینفعان بخش صنعت، معدن و تجارت (جذب صمت) اظهار داشت: طرحی که امروز رونمایی می‌شود در ظاهر کار کوچکی است اما در واقع اثرات بسیار مهمی دارد و موجب تغییرات زیادی می‌شود. استعدادهای بسیاری در کشور در مقایسه با سایر کشورها وجود دارد اما استفاده از این استعداد و ظرفیت به اندازه کافی نیست. گلوگاه این مساله نوع حکمرانی است و هر اقدامی که موجب اصلاح حکمرانی کشور شود، می‌تواند موجب آثار مثبت بسیاری باشد.

وی افزود: مشارکت مردم در حاکمیت در دو سطح قابل بررسی است؛ نخست اینکه بخش دولتی خود را دخیل نکند و بخش خصوصی با مشارکت مردم بخشی از حکمرانی را اجرا کند. این تلقی از حکمرانی شفاف و روشن است، ولی سطح دیگری نیز وجود دارد که مردم در حکمرانی مشارکت کنند. با حکمرانی مشارکتی می‌توان از ظرفیت‌های نخبگانی و اندیشمندی استفاده کرد.

وزیر صمت ادامه داد: دومین کارکرد آن همراهی محققان، دانشمندان و اندیشمندان در حکمرانی است؛ به این گونه که در جریان اقدامات قرار گرفته و در جهت تبیین و اصلاح آن کمک می‌کنند. سومین کارکرد نیز تصمیم‌گیری دقیق‌تر است که با مشارکت نخبگان و استفاده از نظرات آن‌ها تصمیمات دقیق‌تری گرفته می‌شود. فاطمی امین گفت: در حوزه معدن در سال گذشته تنها سه سند منتشر شد و این در حالی است که تا پیش از این ۱۲۲ سند در این حوزه منتشر می شد. برای دستورالعمل معادن از این بستر برای استفاده از نظرات ذینفعان استفاده خواهیم کرد. با این اقدام برای مثال اگر یکی از بندهای دستورالعمل مانعی بر سر راه یکی از فعالان معدن باشد، با دریافت نظرات و مشارکت می‌توان این بند را اصلاح کرد.

 

بر اساس این گزارش؛ فاطمی امین در حاشیه مراسم آغاز به کار سامانه جذب صمت در رابطه با طرح یکپارچه عرضه خودرو، اظهار کرد: اواخر سال گذشته، نام نویسی در طرح یکپارچه آغاز شد و بیش از ۹۰۰ هزار تن در این طرح نام نویسی کردند. روز گذشته شش شرکت از جمله شرکت سایپا، مدیران و کرمان موتور فراخوان خود را صادر کردند و از امروز عملا فرآیند تحویل خودرو آغاز شده است. متقاضیانی که ثبت نام کرده‌اند، طبق اولویت‌بندی باید با شرکت‌های خودروساز قرارداد خود را منعقد کنند. در این صورت ممکن است ظرف همین هفته فرآیند تحویل آغاز شود.

وی افزود: دو شرکت ایران خودرو و بهمن خودرو در چند روز آینده فراخوان خود را اعلام می‌کنند. علاوه بر این دوره که تمامی کسانی که ثبت نام کردند بر اساس نوبت‌دهی خودرو دریافت خواهند کرد، از ۱۶ اردیبهشت ماه مرحله جدید ثبت نام را آغاز خواهیم کرد. این ثبت نام نیز مثل مرحله اول به شکل نوبت دهی خواهد بود و همه متقاضیان طبق نوبت دهی خودرو دریافت می‌کنند. وی گفت: خوشبختانه شرکت سایپا و مدیران خودرو تا سه ماه آینده تمامی تقاضا‌ها را پاسخ خواهند داد.

وزیر صمت در ادامه گفت: شرکت‌های دیگر مثل کرمان موتور هم برای تحویل خودرو شش ماه مهلت در نظر گرفته‌اند. در مرحله دوم ثبت نام نیز مثل مرحله اول به صورت نوبت‌دهی خواهد بود و تمامی متقاضیان طبق نوبت‌دهی، خودرو دریافت می‌کنند. شرکت ایران خودرو نیز زمان تحویل خودرو‌ها را تا پایان همین هفته اعلام خواهند کرد.

وی در پایان تاکید کرد: اکنون بازار خودرو، بازاری کاذب است. هم از این جهت که فضای تورمی کشور باعث شده که برخی شهروندان برای حفظ ارزش پول خودرو و کالا نگهداری کنند که این یک تقاضای کاذب ایجاد کرده و از طرفی هم در هفته‌های گذشته افرادی که می‌توان به آن‌ها مافیای خودرو گفت، در دامن زدن بر افزایش قیمت‌ها سعی داشته‌اند. امسال با افزایش تولید و عرضه و علاوه بر این واردات خودرو، بازار خودروی کشور به تعادل می‌رسد.

آخرین وضعیت خودروهای وارداتی

وزیر صمت در پاسخ به سوالی درباره زمان تحویل خودروهای وارداتی اظهار کرد: بیش از ۳۰۰ شرکت درخواست دادند در فرآیند واردات خودرو مشارکت کنند که سی شرکت شرایط آن را داشتند و تاکنون ۱۳ شرکت ۱۰۰ هزار خودرو ثبت سفارش کردند.

وی با اشاره به توقف واردات خودرو از سال ۱۳۹۷، گفت: بنابراین راه‌اندازی دوباره این فرآیند زمان‌بر بود. نخست قرار بود که خودروهای وارداتی در بورس کالا عرضه شود که در نهایت منتفی و همین موضوع هم باعث شد زمان را از دست بدهیم. همچنین مقررات پیچیده و خاصی درباره واردات خودرو وجود دارد که درباره سایر کالاها این چنین نیست. برای مثال گمرک برای تعیین قیمت خودرو باید از شرکت سازنده کشور مبدا قیمت بگیرد که این موضوع برای هیچ کالای دیگری وجود ندارد و پیچیدگی زیادی ایجاد می‌کند.

فاطمی امین با بیان اینکه سیزده مرحله پیموده شده تا بستر واردات خودرو فراهم شود، تصریح کرد: آخرین موانع واردات خودرو مربوط به چند مورد استاندارد و محاسبه قیمت از سوی گمرک بود که هفته گذشته در این رابطه تصمیم‌گیری و مصوب شد و در حال حاضر در انتظار ابلاغ مصوبه هستیم.

به گفته وزیر صنعت، معدن و تجارت، در حال حاضر جریان واردات راه افتاده و تعدادی خودرو در گمرک وجود داشته که هنوز امکان ترخیص آنها نیست، تعدادی از خودروها نیز در حال حمل‌ هستند. واردکنندگان منتظرند خودروهایی که در گمرک هستند ترخیص شوند تا آن‌ها کار را شروع کنند. به نظر می رسد، در روزها و هفته‌های آینده عرضه خودروهایی که در گمرک موجود است، انجام و جریان این مسیر روان شود.

 

قرار بود شوخی نکنید

وی در پاسخ به پرسش دیگر درباره اینکه آیا عرضه خودرو در بورس از سر گرفته می‌شود، گفت: در این رابطه هنوز جمع‌بندی وجود ندارد.

وزیر صمت در پاسخ به سوال خبرنگاران درباره شایعات مربوط به احتمال رفتن او از وزارتخانه نیز گفت: قرار بود شوخی نکنید.

تور تابستان ۱۴۰۳
آموزشگاه آرایشگری مردانه
خرید چیلر
فریت بار
اشتراک گذاری
برچسب ها
نظرات بینندگان
غیر قابل انتشار: ۱۶
در انتظار بررسی: ۹
انتشار یافته: ۵۹
همه چی شوخی!همه چی کاذب؟؟!!چیزی که راستی راستی داره اتفاق میوفتده، شکستن غرور پدر و مادراست وبا سیاستهای شما،هر روز جلوی بچه هاشون،کوچک میشن،فقط خدا به دادتون برسه آقای وزیییییییررررر!
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۴:۴۹ - ۱۴۰۲/۰۱/۲۷
قیمت مرغ هفته پیش ۶۱ هزار تومان و امروز ۹۲ هزار

تومان شده است!!!؟؟

یعنی ۵۰ درصد در یک هفته گران شده است !!!؟؟

و حالا بگویید کادب است و حباب است و شوخی است

حباب و کاذب و دروغ و شوخی ،
ناشناس
| Netherlands |
۱۵:۴۸ - ۱۴۰۲/۰۱/۲۷
تا هزینه های دولت بالاتر از درآمدش باشد تورم ادامه خواهد داشت
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۰۷:۴۹ - ۱۴۰۲/۰۱/۲۸
نتیجه سکوت و ..من و شما است
حرفهای شما هم به مانند بازار خودرو کاذبه
با جناب وزیر شوخی نکنید دیگه بی تربیت ها !!! حیف این همه کار آمدی نیست آخه ؟؟؟ مگه بهتر از ایشون هم تو ایران داریم ؟؟؟؟
اون هوایی که شایعه رفتنشون میاد حدود دو هفته بعد مستعفی داده می شوند!!!
جناب فاطمی امین از روزی که شما وزیر شده اید شعارتان همین است که بازار خودرو کاذب است.

پس چه زمانی واقعی می شود؟
ظاهرا وعده های تکراری آقای وزیر شوخی است. وقتی خودرو به قیمت کارخانه مستقیما از پارکینگ بقول ایشان مافیا سر در می آورد و مصرف کننده واقعی 18 بار در قرعه کشی بی نتیجه شرکت می کند و مضحکه ی آقایان می شود، شوخی این است. شوخی مسئولان کار نابلد یا آلت دست دلالان و مافیا.
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۴:۳۴ - ۱۴۰۲/۰۱/۲۷
مسئولان آلت دست مافیا نیستن اونها خود مافیان
مهدی
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۴:۳۴ - ۱۴۰۲/۰۱/۲۷
به خدا قسم من با 3 اکانت در تمام سری قرعه کشی ها شرکت کردم و هرگز برنده نشدم
شوخی نکنیم؟
شوخی شوخی طرف میشه رئیس جمهور، شوخی شوخی طرف میشه وزیر و نماینده و....
شوخی شوخی داریم عادت میکنیم به وضعیت موجود
اگر اقرار میکنید بازار خودرو کاذب هست نتیجه میگیریم که مسئولین مربوطه کذاب هستند
سلام من هم اگر پشتم به مافیای خودرو گرم بود ولو اینکه همه مردم داد بزنند که باید بروی میگفتم با رفتن من شوخی نکنید من حالاها رفتنی نیستم
دناپلاس اتومات یک میایارد و 150 میلیون شوخیه؟
چرا برکنار نمیشه خدا میدونه و البته بنده خدا هم میدونه ولی نمیتونه کاری بکنه
اونوقت تو دقیقا وظیفه و نقشت چیه!!!!
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۵:۴۷ - ۱۴۰۲/۰۱/۲۷
کاسب تحریم
در دولت اقاي رئيسي متاسفانه همه قيمت ها از سكه، دلار ، مسكن ، گوشت ،….. تا اتومبيل كاذب است ! ملت مي داند كه اين قيمتهاي كاذب كار دشمن است و شما در حال مقاومت هستيد!!!! خدايا به كساني كه به اين دولت راي دادند الهي……
اصلا کل اقتصاد ایران کاذب است. کل بانک های ایران کاذب است.
شوخی، شوخی خودرهای بی کیفیت داخلی رو در بورس نزدیک به سه برابر قیمت به مردم فروختند، شوخی از این خنده دارتر، این خودرو سازه مگه وزیر به خوبی رو ول میکنند.
ازاینکه برنکنار نمیشی شکی نیست
اما بازارهای ما همیشه کاذب بوده
بازار ترز
سکه طلا
مسکن
اما جناب وزیر مردم دارند باهمین بازارهای کاذب زندگی میکنند چرا متوجه نیستید بخداوندی خدا من دیگه دینم هم از دست دادم به هیچ چیز اعتقاد ندارم من معلول جنگم وای به حال جوان امروزی اینهمه دروغ وبی مدیریتی دارند میشنوند ومی بینند اما دریغ از بک واکنش از رده بالای
سفت محکم بچسب به صندلی وزارت برای چند نسلت پارتی خوبی میشه تورم بالای ۴۰ یا ۵۰ درصد افزابش حقوق بازنشسته ۲۱ درصد خجالت بکشید
قیمت ارز کاذبه، قیمت خودرو کاذبه، قیمت سکه کاذبه، بس کنین حرف نزنین، می خندن بهتون
سلام بهتر است وزیر مشخص کند سهام شرکت های خودرو سازی از چه کسانی است که مردم فلک زده را فدای آنها می‌کند
فاطمی امین، وزیر لپ لپی، قطعا در سال 1402 شوخی شوخی یا استیضاح میشه یا معزول مثل نوری و سعادتی نژاد.
ببینیم و تعریف کنیم که بقاء دولت مهم است یا بقاء یک وزیر بی خاصیت و عامل گرانی در بخش صنعت، خودرو، لوازم خانگی و .... و مسبب نارضایتی و خشم مردم!
شوخی نکنید !!!!!!
مگه قراره افراد بی کفایت حذف شوند؟؟؟
بازار خودرو کاذب است
بازار مسکن کاذب است
بازار ارز کاذب است
بازار سکه و طلا کاذب است
بازار لوازم خانگی کاذب است
بازار گوشت ومرغ و برنج و غیره وغیره کاذب است
واكنش وزير صمت به شايعه رفتنش : قرار بود شوخي نكنيد !
-------------
جناب وزير درست گفته اند ، مگه شوخي بازيه كه ايشان بخواهد با پاي خودش برود ! ... مسئولين با هيچ كس از اين نوع شوخي ندارند ! ... شما مي توانيد با مسئولين مانند مجله گل آقا -- رحمت الله عليه -- همه نوع شوخي داشته باشيد مگر اين كه بخواهيد با پاي خودش منصب را ترك نمايد !
--- درسته اكبر آقاي سوپري ؟
-- درسته ... خيلي هم درسته ... علت هم اينه كه مسئولين ما اين سفارش شيخ اجل را آويزه خودشان قرار داده اند كه : « عبادت به جز خدمت خلق نيست » ! ... آنها مي خواهند تا حان در بدن دارند عبادت كنند و آن هم از نوع عبادت به خدمت خلق ! .. حالا شما توقع داريد كه مسئول مربوطه بخواهد كنار برود ؟ حاشا و كلا ... حاشا و كلا ، حاشا و ... نبايد باهيچ كدام از مسئولين از اين نوع شوخي ها كرد ... آنهم از اين شوخي هاي بي مزه ... شوخي هاي بد مزه ! .»
.عرض مي كنم بعضي ها هم راه و روش شوخي بلد نيستند ... آن شوخي كه مثلا جناب وزير دلخور بشود ، از عبادت خدمت به خلق خدا دلسرد بشود ، پند سعدي شيرازي را بخواهد از گوش بيرون كند كه شوخي نيست ! ... شوخي بي مزه ! ...كم انصافيه ... بي انصافيه ... مگه نه ؟
فاطمی امین: بازار خودرو در حال حاضر یک بازار کاذب است!
وزیر که شما باشید ، بازار کاذب هم ( اگر باشد ! ) ، جای تعجبی ندارد .
تنها نعمت امثال شما جماعت با این شاهکارهاتون این هست که همگی مردم میفهمن که تو این مملکت به این بزرگی با این همه تشکیلات و سازمان ها و مجلس و امثالهم ، همگی هیچ کاره اند و کسی به کسی نیست و هر کی هر کاری بخواد میکنه .
چقــــــــــــدر از این آدم بدم میاد
چقدر این آدم نچسبه
چنان خیمه شب بازی در آورده اید که در اون وزیری معلوم الحال با چنین کارنامه مضحکی، داره ما شهروندان رو تمسخر میکنه
اف بر چنین دولت و وزرایی
این میشه رانت نوبتی
تنها راهش این است که 80 درصد مابالتفاوت قیمت بازار و کارخانه دولت بعنوان مالیات دریافت نماید اینطوری کسی که نیاز دارد خرید می کند
راه دیگرش هم مالیات بستن به خرید و فروش خودرو دست دوم است
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۲۳:۵۶ - ۱۴۰۲/۰۱/۲۷
اون مسانی که این رانت را میگیرند خوشان مسوول هستن. بعد اگر این مالیات را اضافه کند دولت دوباره فروشنده قیمت را از مشتری بدبخت مصرف کننده که ماشتی لازمه می گیره
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۰۷:۴۸ - ۱۴۰۲/۰۱/۲۸
این اختلاف قیمت بین بازار و خودروساز را خود خودروسازان و دولت ایجاد میکنه .یعنی دونرخی و چند نرخی ایجاد میکنه
تا دربازارآزاد هم فروش داشته باشه وسودش رو ازبازارآزاد دربیاره
زمانی بازاری ها یک نوشته ای در مغازه جلو دید مشتریان می گذاشتند که رویش نوشته بود ....امروز نقد فردا نسیه ... که هدفشان سرکار گذاشتن کسانی بود که می خواستند نسیه خرید کنند . الآن هم این وزرای محترم همیشه میگویند این قیمتها کاذب است و حباب دارد و بافزایش تولید وعرضه کاهش خواهند یافت ، الان چند سال است این حرفهای تکراری را میگویند و اثری از کاهش قیمت نیست و هرکس به امید این حرفها چیزی نخریده متحمل ضرر شده است . بزرگواران لطف کنید کنترل بازار را رها کنید و تمرکز کنید روی کنترل هزینه های دولت و البنه کاهش مؤثر آن ، که علت تمامی گرانیها و تورم از آنجا ناشی میشود و اگر زحمتی نیست مقداری قناعت و صرفه جویی کنید وساختمانهای مجلل اداری و دفتر و دستک خود را از بالای شهر به پایین شهر انتقال دهید و در کنار اقشار ضعیف به خدمت رسانی مشغول شوید تا کمی از فشار تورم بودجه ای روی مردم کم شود و البته مقداری هم مشکلات مردم را از نزدیک ببینید و لمس کنید .
شوخی نیست.
سیاست جاری از روز اول کم کردن تقاضای خودرو ببا انواع روشها وده. و تقریبا خریداران واقعی را از چرخه خارج کرده اید. بسیاری حتی خودرو 30 سال کار هم نمی توانند بخرند
فقطخودرو نیست که. موتور 2/5 میلیونی شده 60 میلیون.
دلالان و ماشین بازها و مافیا که کارشان این است مانده اند. با همدیگر زد و خورد جنگ زرگری دارید و مردم را هم از تبعات اقتصادی گران شدن خودرو بهره مند می کنید.
این عزیز تا اقتصاد رو کلا نابود نکنه اسعفا بده نیست
وزیر بیسواد اگه بازار خودرو بازاری کاذبی هستش درستش کن مگه تو وزیر نیستی ببین در دنیا چطوری خودرو تولید می کنند ایران همه به مردم ظلم می کنند به زور تولید آشغال را به مردم تحمیل می کنند شماها باید در برابر این ملت پاسخگو باشد
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۰۷:۴۴ - ۱۴۰۲/۰۱/۲۸
دردنیا تولید انحصاری نیست آن هم دست دولت و مافیای دولتی.رقابت آزاد است .دولت با انحصارکالاهی سودآور همچون خودرو وصنایع پتروشیمی وغیره وایجاد رانت منافع کسب میکند
خدايا كي خلاص ميشيم از دست اين مسيولين حراف و شعارگو
مگر چقدر تولید خودرو داریم که میخواهند اردیبهشت مجدد ثبت نام کنند نکند اولویت تحول خودرو نیست جمع کردن نقدینگی مردم است
چرا رفتن شما شوخی باشد.
تورا به امام زمان برو.مردم از دست شما خسته شده اند
ديگه پولي وجود ندارد. درآمد ماليات و مختصر صادرات را هم خرج حقوق كارمندان دولت و بازنشستگان و چندتا نهاد بي فايده ديگر ميكنند. كابينه و دولت را تعطيل كنند منطقي تر است.
سريع و جهادي و انقلابي بگوييد آيا از دولت آقاي رئيسي انتظار بيشتر از اين داشتيد؟
رئیسی گندش را درآوردی با این وزرای مضخرف ،
جناب وزیر یکی به نعل می زند و یکی به میخ!!!!
جناب وزیر مسئول کنترل این بازار کاذب چه نهادی است؟
اگر وزارت صمت نمی داند بدان که تنها برون رفت این بازار کاذب واردات خودرو در حد کنترل شده و همزمان حمایت از تولید داخل جهت افزایش تولید و افزایش کیفیت تولیدات است.
مجلسی ها انتظار رای مردم را نداشته باشند اگر این یک وزیر را استیضاح نکنند
اصلا این آقا را آورده‌اند که شوخی نکنید.
واقعا خیلی زحمت می کشید آقایان سیاسیون و وزرا ملت باید از این همه شفافیت و رو راست بودن شما ها تشکر کنیم این همه سعادت رفاه آسایش وضعیت اقتصادی خوب ،مبارزه با اختلاس و اعدام رانت خوران ،واقعا ملت باید به امثال شماها افتخار کنند
قیمت اینترنت سه برابر شده طبق تعریفه تنظیم مقررات. قیمت خودرو چهل درصد رسمی افزایش پیدا کرده و اب و برق و ..همه دو برابر شده ولی قیمت خرید گندم وزارت کشاورزی و جهاد از کشاورزان همان یازده هزار تومن پارسال است . تنها زورتان به کشاورزان رسیده که شعار سال را رو سرشان پیاده کنید
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۰۷:۴۱ - ۱۴۰۲/۰۱/۲۸
آب وبرق گاذ وخودرو پولش توجیب دولت ومسئولان میره برای همین دست کرده توجیب ملت.پول گندم و محصولات کشاورزی که توجیب دولت ومسئولان نمیره
مجلس باید رئیس جمهور را استیضاح کند
درهمه دوران پس از انقلاب وزیری به بی عرضگی - بیسوادی و فاطمی امین نداشته ایم . البته باید در وپنجره باهم جور باشند .
فکر کنم شما هم کاذب هستید برو بشین خانه ات ماست توبخور
ماشینهای د خودشون رو50درصد با مالیات بردن بالا حالا میگن افزایش خودرو کاذب است.هزینه ها مازاد نیرو و فرسوده بودن خط تولید و رانت ها و پادشهاشون رو هم مردم باید ازجیب بدن.خجالت هم خوب چیزیه
ماخودمون هم کاذب هستیم
با وجود مدیران توانمندی مثل شما چرا باید بازار کاذب وجود داشته باشد؟! چرا این بازار کاذب بازار غالب است و ملت از آن در عذابند؟!
چقدر سریع و راحت مشکلات کشور را با فرافکنی حل می کنید و ملت را با آن مشکلات تنها می گذارید تا به آنها عادت کنند!
برچسب منتخب
# انتخابات ریاست جمهوری # انتخابات # رفح # حج # ارتحال امام خمینی
آخرین اخبار
وب گردی