بازدید 4625

کشورهای عربی خلیج‌فارس مقصد مهاجرت پزشکان ایرانی

رییس کمیسیون بهداشت، درمان و آموزش پزشکی مجلس شورای اسلامی گفت: در دو سال اخیر نزدیک به ۱۰ هزار پزشک که عمده آن‌ها افراد متخصص و فوق تخصص بوده اند گواهی گود استندینگ دریافت کرده اند و این می‌تواند رشته‌های تخصصی و فوق تخصصی ما را در بسیاری از رشته‌ها در سال‌های آینده از نیروی انسانی خالی کند.
کد خبر: ۱۱۷۶۹۶۳
تاریخ انتشار: ۰۷ خرداد ۱۴۰۲ - ۰۹:۳۰ 28 May 2023

به گزارش «تابناک»، حسین‌علی شهریاری، در گفتگو با رکنا با اشاره به خطرات و آسیب های احتمالی این روند در آینده برای نظام درمان و سلامت، تصریح کرد: مطابق اصل ۷۵ قانون اساسی مجلس نمی تواند در حوزه اشتغال و استخدام وارد شود و این وظیفه دولت است تا زمینه اشتغال را در حوزه های مختلف ایجاد کند.

وی افزود: علی رغم همه تلاش هایی که صورت گرفته است و هم دولت قبل و هم دولت فعلی قول دادند که شرایط استخدام برای نیروهایی که در ایام کرونا در مراکز بهداشتی حضور داشتند، مهیا شود، همچنان این اتفاق رخ نداده است و ما با یک وضعیت نامناسبی به لحاظ نیروی انسانی متخصص در مراکز درمانی مواجه هستیم.

کمبود نیروی انسانی در مراکز درمانی خصوصی و دولتی

رییس کمیسیون بهداشت، درمان و آموزش پزشکی مجلس شورای اسلامی با اشاره به اینکه مجوزهایی که اخیرا صادر شده است برای تخت های جدید بیمارستانی می باشد، بیان داشت: ما متاسفانه با کمبود نیروی انسانی گسترده ای در مراکز درمانی خصوصی و حتی دولتی رو به رو هستیم که دولت برای جبران آن ظاهرا برنامه ای ندارد.

شهریاری افزود: این تعداد نیروی انسانی با هیچ مقیاس بین المللی و ملی مطابقت ندارد و کمبود در این حوزه امری محرز و نگران کننده است اما دستور استخدام باید از سوی سازمان اداری استخدامی کشور و تامین بودجه آن نیز باید از سوی سازمان برنامه و بودجه صورت بگیرد.

وی تاکید کرد: مقرر شد که 25 هزار نفر با هدف تامین نیروی انسانی متخصص در حوزه بهداشت و درمان توسط ارگان های دولتی جذب شوند اما این اقدام از طریق آزمون استخدامی انجام خواهد گرفت و مشخص نیست نیروهای مشغول در زمان کرونا از چه فیلترهایی عبور خواهند کرد.

رییس کمیسیون بهداشت، درمان و آموزش پزشکی مجلس شورای اسلامی گفت: علی رغم اینها کشور در حال از دست دادن بخش بزرگی از نیروهای خود در حوزه کلان پزشکی و پیراپزشکی است و این شامل اساتید و پزشکان و پرستاران و سایر حوزه های زیر مجموعه پزشکی نیز می شود.

شهریاری علل این مهاجرت را عدم رضایت از دریافتی ها در این زمینه دانست و افزود: بسیاری از این افراد به علت امکان دریافت حقوق های بسیار بالا در کشورهای حوزه خلیج فارس حتی فکر مهاجرت به کشورهای اروپایی را هم نمی کنند و به کشورهایی مثل عمان و امارات مهاجرت می کنند به گونه ای که  کشورهای عربی به مقصد اصلی مهاجرت پزشکان ایرانی تبدیل شده است.

وی بیان داشت: متاسفانه روند قانونگذاری در این حوزه در مجلس مطابق با شرایط روز جامعه نیست و ما باید در مجلس برای بهبود این وضعیت یک تصمیم جدی اتخاذ کنیم.

تور تابستان ۱۴۰۳
آموزشگاه آرایشگری مردانه
خرید چیلر
فریت بار
اشتراک گذاری
برچسب ها
مطالب مرتبط
نظرات بینندگان
غیر قابل انتشار: ۳
در انتظار بررسی: ۴
انتشار یافته: ۳۳
اینقدر لی لی به لالای این پزشکان نزارید . پوست مردم رو دارند غلفتی میکنند . رفتند که رفتند . خوب ظرفیت رشته های پزشکی رو بالا برین
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۰:۳۳ - ۱۴۰۲/۰۳/۰۷
,واقعا برات متاسفم که مریضی نمیدونی چیه ،منی بچم
تشنج داره و بقول شما همین ظرفیت بالا پزشکی موش آزمایشگاهیش کردن معنی این خبر را می فهمم تنها دکتری که تونست تشنجش را کنترل کنه دوساله مهاجرت کرده کاش بفهمیم که موضوع چیه بعدنظر بدیم
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۰:۴۸ - ۱۴۰۲/۰۳/۰۷
خم رنگرزی که نیست بزنیم داخلش پزشک در بیاید !در کشورهای پیشرفته حدود یک میلیون و صد هزار دلار بابت هر پزشک عمومی - عمومی گفتم و نه متخصص - باید خرج بشود و ساختار بهداشتی و درمانی ای هم که باید مستقر بشود کلی بیشتر خرج دارد و حتی در کشورهای عقب افتاده مثل ایران هم حداقل سیصد هزار دلار خرج تربیت یک پزشک عمومی است . وقتی سیستمی حاضر نیست در ماه هزار دلار خرج نگهداری نیروی خودش را بکند آنوقت چطور سیصد هزار دلار بدهد تا هفت سال بعد یک نفر بیاید یا نیاید
ایرانی
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۰:۴۸ - ۱۴۰۲/۰۳/۰۷
متاسفم برای تو امثال تو، بیچاره چند سال دیگه باید از هند و پاکستان و افعانستان پزشک وارد کنن که تو آیکیو رو درمان کنه. خیلی بیچاره ای، دلم برای تو امثال تو می سوزه.
کوروش
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۱:۰۰ - ۱۴۰۲/۰۳/۰۷
متاسفانه تعداد اندک متخصصین باقیمانده در حوزه های مختلف پزشکی روز به روز در حال کم شدن هستند و برای یک ویزیت توسط برخی از این پزشکان باید ماه ها در نوبت باشیم اگر بتوانیم وقت بگیریم
پزشکان کلیه مغز کبد گوارش استخوان و تومرها قلب و ....... در حال مهاجرت هستند و آنوقت این ناشناس اینگونه نظر می دهند
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۱:۲۱ - ۱۴۰۲/۰۳/۰۷
شما نگران نباش جایگزین زیاد هست اما وقتی می‌روند آنجا تازه باید پادویی کنند
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۲:۲۰ - ۱۴۰۲/۰۳/۰۷
فرار مغزها مختص پزشکان نیست قبل از آن این مصیبت گریبان جامعه مهندسی ما را هم گرفته است.این طبعیه که متخصصان ما وقتی از کمترین حقوق در جامعه برخوردار نباشند از کشور مهاجرت میکنند .بهتر است بجای تحقیر آنها کسانیکه مسبب این وضعیت هستند را پاسخگو کنید(البته اگر خود جز آنها نباشید).درست میگی بزار متخصصین باسواد بروند،تا بسرعت جای آنها را کسانی پرکنند که با سهمیه و رانت و صندلی و سوال فروشی به دانشگاه راه پیدا کرده اند.همونا می توانند تو و تفکر بیمارت را درمان کنند
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۲:۴۳ - ۱۴۰۲/۰۳/۰۷
از هزاران سال پیش علت مهاجرت انسانها پیشرفت و زندگی بهتر بوده
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۳:۲۰ - ۱۴۰۲/۰۳/۰۷
بعدش عمه ات میاد مریض ها درمان کنه نه؟
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۶:۴۶ - ۱۴۰۲/۰۳/۰۷
پزشکی که کشور عربی رو به ایران ترجیح می ده لیاقتش همون کشور عربیه. که تا تقی به توقی خورد ویزاش و باطل کنند و با خفت بیرونش بندازن.
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۶:۴۷ - ۱۴۰۲/۰۳/۰۷
دوست عزیزی که می گی برای د یدن متخصص باید ماه ها در نوبت باشی یه سر تشریف ببر کانادا و اروپا ببین که برای دیدن متخصص باید تشریف ببری یک شهر دیگه اونم بعد از شش ماه انتظار.
وقتی تو این مملکت همه چیز انحصاریه هر روز یه مشکل میزنه بیرون یه روز حودرو یه روز پزشک اینهمه جوان بیکار تو مملکت داریم که استعداد های بلالی هم دارناگه سیستم آموزش درست باشه میتونه کشور از لحاظ پزشکی صادر کننده پزشک هم باشه نه اینکه منت این قشر زیر میزی بگیر رو بکشیم البته پزشکهای خوب و با وجدان هم زیادن
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۵:۰۱ - ۱۴۰۲/۰۳/۰۷
مجید جان بجای اسمون ریسمون بافتن کلاه خودتو قاضی کن ببین چرا همه دارن میرن
هرچی تربیت کنی بیشتر میرن
دلیل شو پیدا کن
از این بی غیرت ها مالیات سنگین بگیرید بابت استفاده از خدمات کشور و به اینجا رسیدن و هرکجا خواستند بروند
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۰:۵۴ - ۱۴۰۲/۰۳/۰۷
اون موقع تو با غیرت با مالیاتی که از اونا گرفتین میری خارج خودت را درمون می کنی تکلیف ما بدبختا که کسی واسمون مالیات نمیگیره جیه
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۱:۲۰ - ۱۴۰۲/۰۳/۰۷
به جای جواب دادن سطحی اول نظر رابا دقت بخوان
یا دکتری یا اقوامت دکتر هست نگران شدی؟
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۴:۵۵ - ۱۴۰۲/۰۳/۰۷
اقای با غیرت ببین چه بلایی سر مملکت اومده طرف حاضره حتی تو کشور عربی باشه ولی تو ایران نباشه
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۶:۴۸ - ۱۴۰۲/۰۳/۰۷
موافقم
عزیز دل برادر! این یعنی فاجعه.
از این عقل کل های مملکت یکی تا حالا از خودش پرسیده چرا همه دارند از این مملکت میرند!!!
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۱:۲۴ - ۱۴۰۲/۰۳/۰۷
چون می نشینند رسانه های دشمن خودشان را می بینند و شست و شوی مغزی می شوند که اینجا جهنم هست و بقیه در بهشت
وقتی برای شفا عنبرالنسا و ادرار شتر تجویز میکنن جای پزشک اینجا نیست
پاسخ ها
علی
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۱:۰۷ - ۱۴۰۲/۰۳/۰۷
دمت گرم اینو خوب اومدی!
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۱:۲۳ - ۱۴۰۲/۰۳/۰۷
همین پرچم بالا سرت که دنبال خرافات می گردن
در ضمن هنوز سرت نمی شود این چیزها باعث ضد عفونی هوا می شود
مسئله فقط مالى و اقتصادى نيست مسئله بزرگتر آزاديهاى اجتماعيست كه در كشورهاى عربى خليج فارس رعايت ميشود. وقتى پزشك يا هر متخصصى در صنوف مختلف نه امنيت دارد ونه آزادى اجتماعى كه حداقل آزاديهاست مسلماً بفكر رفتن ميفتد. انگار سياست فعلى تسهيل خروج مردم از كشوره.
ظرفیت رو بازم بالا ببرند به دانش آموزان بی سهمیه رشته پزشکی نمیرسه....دانشجوی نخبه ی بی سهمیه باید رشته های کارشناسی قبول شود و دانشجوی سهمیه دار معدل پایین باید پزشکی قبول شود....کاش چاره ای بیاندیشند و برای فرار مغزها فکری کنند.
مهاجرت پزشکها انصافا جای تاسف داره، کلا علاوه بر پزشکها سایر متخصصان هم دارن مهاجرت میکنن. به جای پیشرفت داریم به عقب بازمیگردیم. اگه به بعضی ها بر نمیخوره و نمیان فحش بدن، ژنهای خوب و استعدادها دارن میرن. این یک حقیقته که هوش و استعداد افراد با همدیگر متفاوته. اگه افراد باهوش یک کشور مهاجرت کنن چی می مونه؟ کشوری با اکثریت معمولی و پایینتر.
تنها جایی ه میتونن پول پارو کنن ، مالیات ندن ، به خاطر 100 هزار تومن بخیه را از صورت بخیه شدن دختر بچه 4 ساله بکشن و.. ایرانه
خارج ایران باید سیب زمینی پوست بگیرن !
پاسخ ها
ناشناس
| Turkey |
۲۳:۴۴ - ۱۴۰۲/۰۳/۰۷
اين هم باز ميگرده به سيستم كه همه رو كاسب كرده پزشكى يك زمان آرمان كمك بود حالا اينجور شده. شايد بهتر باشه مثل سيسام كوبا عمل كنيم يعنى خدمات پزشكى كاملا دولتى بشه.
آخه آقای پزشک گرامی که همه قوانین را بر وفق مراد پزشکان (و در درجه اول خودتون) طراحی و اجرا می‌کنید و تازه همیشه هم طلبکار هستید، 90 درصد از پزشکان حضرتعالی الان در کار‌های ساخت و ساز، کارخانه‌داری و ... دارند فعالیت می‌کنند. آنهایی که هم هستند وضعشون عالی است. از بابت هر مریضی که 2 دقیقه هم براش وقت نمیگذارند حداقل دویست‌هزار تومان پول می‌گیرند. مطب‌ها شده ایستگاه‌های اتوبوس برای گرفتن بلیط دو دقیقه‌ای. 80 درصد هم تشخیص اشتباه. اولین اقدام مجلس باید طراحی و اجرای قوانین سفت و سخت برای بهداشت عمومی، تغذیه مناسب و افزایش آگاهی‌های عمومی باشه. اینطور مبتلایان به بیماری کاهش پیدا می‌کنند و نیازی به این همه ادا و اطوار پزشکان نیست.
اولن دیگه چه نیازی به پزشک وقتی،طب اسلامی هست . مریضامونو با همین طب سنتی و اسلامی درمان کنید. در نهایتم عزیزان سهمیه ای هستند کشکی که پزشکی قبول شدند کشکیم برن تخصصو فوق تخصص بخونند.
شما هم دست از لجبازی با مردم و دنیا بردارین، اوضاع اقتصادی رو درست کنین، به مردم احترام بذارین دیگه کسی خونه و زندگی و مملکتش رو ول نمیکنه بره کشور غریب زندگی کنه
بعنوان یک پزشک متخصص یا ۲۰ سال سابقه معتقدم تعداد بیش از نیاز در تمام رشته ها پزشک در حد اشباع داریم بعلت نظام بهداشتی لیبرال ورانتی برخی پزشکان بدون داشتن دانش ومهارت خاص خواستاران بیشتری دارند وزیر میزی وتعداد عمل جراحی بیش از حد وحتی غیر استاندارد انجام می‌دهند دولت ووزارت بهداشت هم نمی‌تواند ونمیخواهد با الگو برداری از کشورهای موفق وپیشرفته مانند انگلستان به نظام پزشکی سامان دهی کند وزیر بهداشت ومسئولین آن هم جزو مافیای پزشکی دارای تعارض منافع هستند نه آموزش پزشکی وتخصصی استاندارد داریم وته پزشکان ما نخبه های علمی واخلاقی واقعی هستند آنها که می‌روند به فراخور مهارت ودانش خود در کشورهای عربی جذب می‌شوند وآنها که مانند یا با کمک رانت جذب سیستم معیوب بهداشتی کشور شده اند ویا چون توان مهاجرت ندارند باید بسوزند



ونم
جالبه این قشر پزشک در کانادا و آمریکا تا خرخره مالیات می دهد و یکبار اعتراض نمی کند که چرا دولت پول مالیات ما را به شرکتهای اسلحه سازی می دهد تا اسلحه تولید کنند و به دولت بفروشند و دولت آنها را بر سر مردم عراق و افغانستان بریزد و میلیاردها دلار مالیات ما خرج اکراین شود ولی همین قشر پزشک در ایران همه آزادی خواه و چگوارا می شوند و قانون را زیر پا می گذارند.
برچسب منتخب
# انتخابات ریاست جمهوری # انتخابات # رفح # حج # ارتحال امام خمینی
وب گردی