بازدید 38103

قيمت واقعي هر ليتر بنزين

براساس اين نرخ بين‌المللي، قيمت پايه يك ليتر بنزين در اين هفته 4915 ريال بود كه با احتساب هزينه نگهداشت، انتقال و توزيع معادل 1474.49 ريال وماليات بر ارزش افزوده معادل 1474.49، با قيمت نهايي 7864 ريال براي هر ليتر فروخته شد.
کد خبر: ۱۱۷۷۶۷
تاریخ انتشار: ۱۲ شهريور ۱۳۸۹ - ۱۲:۴۰ 03 September 2010
نرخ نهايي بين‌المللي (خليج فارس) يك ليتر بنزين معمولي بر حسب ميانگين هفت روزاول شهريور امسال نسبت به هفت روز پاياني مرداد ماه بيانگر كاهش 10.7 درصدي بود.

به گزارش ايسنا، براساس اين نرخ بين‌المللي، قيمت پايه يك ليتر بنزين در اين هفته 4915 ريال بود كه با احتساب هزينه نگهداشت، انتقال و توزيع معادل 1474.49 ريال وماليات بر ارزش افزوده معادل 1474.49، با قيمت نهايي 7864 ريال براي هر ليتر فروخته شد.

اين در حالي است که هر ليتر بنزين معمولي يارانه اي در ايران 100 تومان و بنزين نيمه يارانه اي 400 تومان عرضه مي شود. از آن سو هر ليتر بنزين در ترکيه هم اکنون حدود 2200 تومان، در پاکستان 800 تومان، عراق 500 تومان، افغانستان حدود 700 تومان و روسيه 1100 تومان عرضه مي شود.

• قيمت واقعي هر ليتر بنزين سوپر 802 تومان

همچنين نرخ نهايي بين المللي هر يك ليتر بنزين سوپر در هفته نخست شهريور نسبت به هفت روز پاياني مرداد با بهاي 8025 ريال از كاهش سه درصدي حكايت مي‌كند.

براساس اين گزارش، قيمت پايه يك ليتر از اين فرآورده نفتي 5016 ريال و هزينه نگهداشت، انتقال و توزيع و ماليات بر ارزش افزوده آن، هر كدام معادل 1504.58 ريال براي هر ليتر بوده است.

اين در حالي است که قيمت بنزين سوپر يارانه اي در ايران 1500 ريال و بنزين نيمه يارانه اي سوپر 5500 ريال است.

• قيمت واقعي هر ليتر گازوييل 765 تومان

به گزارش ايسنا، نرخ بين‌المللي يك ليتر گازوئيل نيز در هفته اول شهريور 7644 ريال بود كه نسبت به قيمت هفت روز پيش از آن (7788 ريال)، بيانگر كاهش دو درصدي است.

قيمت نهايي يك ليتر گازوئيل در اين هفت روز با احتساب قيمت پايه هر ليتر نفت گاز معادل 5403 ريال و احتساب هزينه نگهداشت، انتقال و توزيع معادل 1620.64 ريال و ماليات بر ارزش افزوده معادل 621.24 ريال تعيين شده است.

گفتني است، در حال حاضر بهاي هر ليتر گازوييل (نفت‌گاز) در ايران 165 ريال است. اين در حالي است که قيمت واقعي هر ليتر گازوييل براي کشور حدود 700 تومان تمام مي شود.

همچنين قيمت هر ليتر گازوييل در ترکيه معادل 2200 تومان است که اخيراً دولت اين کشور30 درصد ماليات هم بر قيمت اين فرآورده افزوده است. در عراق و پاکستان نيز قيمت گازوييل تقريبا با قيمت بنزين يکسان است.

• قيمت واقعي هر ليتر نفت سفيد 760 تومان

بر اساس اين گزارش، قيمت پايه هر يك ليتر نفت سفيد در هفته نخست شهريور 5366 ريال بود كه با مجموع هزينه نگهداشت، انتقال و توزيع معادل 1609.59 ريال و ماليات برارزش افزوده 617.01 ريال براي هر ليتر، به قيمت 7592 ريال معامله شد که نسبت به هفته گذشته خود شاهد كاهش دو درصدي بود.

اين در حاليست كه قيمت هر ليتر نفت سفيد براي استفاده داخلي به 20 تومان هم نمي رسد.

• قيمت واقعي هر ليتر نفت کوره 668 تومان

با وجود اين كه تمام فرآورده‌هاي مورد نظر در هفت روز اول شهريور باكاهش قيمت مواجه بودند، اما بهاي نفت كوره با قيمت نهايي 6677 ريال و قيمت پايه 4862 ريال براي هر ليتر، نسبت به هفته‌ آخر مرداد ماه رشد 10.6 درصدي را نشان مي دهد.

هزينه نگهداشت، انتقال وتوزيع نفت كوره نيز دراين هفته براي هر ليتر 1467.41 ريال و ماليات بر ارزش افزوده آن 267.94 ريال بود.

تور تابستان ۱۴۰۳
پارس نماد- صفحه خبر
بلیط هواپیما
اشتراک گذاری
نظرات بینندگان
غیر قابل انتشار: ۰
در انتظار بررسی: ۲
انتشار یافته: ۰
خداوند به مردم رحم كند.
لطف بفرمایید بنزین را همان 800 تومان بفروشید.
البته سمند را هم7 میلیون و پراید را 3 میلیون ، ببینیم کی ضرر می کنه !
راستی حقوق واقعی ما هم در آن کشو ها اعلام کنید ببینیم تولید چقدر حقوق ما را نمیدهد.
حقوق یک کارمند در خلیج فارس حداقل 3 میلیون تومان است چرا دولت دو و نیم میلیونتمان به ما کم میدهد
چرا در مورد قیمت واقعی ماشین حرفی نمی زنید ؟
اقایان راستگو با انصاف قیمت وکیفیت ماشین وترکیه رو باهم مقایسه کنید می بینید ملت مظلو م ایران پول پانزده سال بنزین مصرفی همان خودرو رو یجا بحساب دولت همیشه طلبکار واریز کردن
يك بام و دو هوا نمي شود
اگر بنزين با قيمت واقعي ميدهيد
خوب خودرو را هم با قيمت واقعي بدهيد

البته اين قيمت مال كشور هاي است كه نفت ندارند
به عنوان مثال
بنده به ياد دارم كه در عربستان بيش از 20 سال قيمت بنزين يك ريال سعودي ثابت است
بابا فهمیدیم حالا بیائید بای ایران 3000 تومان قیمت بزنید ممنون هم میشیم فقط ولمون کنید
تابناك جان وقتي مي نويسي قيمت واقعي بنزين معمولي و اونو با قيمتش در ايران مقايسه مي كني حقوقها رو هم مقايسه كن
کاشکی این خبرگزاری دستمزد وحقوق و درامد متوسط مردم این کشورها را هم مینوشت یا اینکه فکر میکنه با این چندر غازی که دولت میخواد پرداخت کنه درامد متوسط مردم ایران مثلا نصف مردم ترکیه میشه که این نرخهای بنزین رو به سر مردم مستضعف ایران میکوبد
In nerkh ha baraye keshvari ast ke naft nadarad !
آقا جون شما قيمت ها رو از دلار به ريال برگردونديد
اونجا ها هم حقوق به دلار ميگيرن
به ما هم به دلار حقوق بديد و ماهم بنزين رو به دلار ميخريم
بسیار خوب ، قیمت واقعی بنزین 802 تومان است . حالا حساب کنید هر شهروند ایرانی با خرید یک خودرو به چند برابر قیمت واقعی - مثلا 8 میلیون تومان اضافه تر - هزینه چند سال استفاده از بنزین با قیمت واقعی را جلو جلو پرداخت می کند ؟
با سلام، من دقيقا نميدونم هدف شما از اينگونه اخبار تكراري پيرامون هزينه واقعي بنزين چيست!! اما نكته جالب اينه كه شما فقط به قيمت بيشتر بنزين در كشورهاي همسايه تاكيد ميكنيد و جالبه كه اصلا به روي خودتون هم نميارين كه قيمت بنزين در عربستان و تركمنستان پايين تر از قيمت ايران هست و اونجا بهترين خودروها روهم ميشه با قيمت واقعي خريد نه چند برابر قيمت واقعي. نميشه آدم هم خدارو بخواد هم خرمارو تابناك عزيز.كاش بجاي اين تيتر تكراري قيمت واقعي خودروها رو تو كشورهاي همسايه ميزدي! ميدونم كه داري اما با اهدافت جور در نمياد كه بزني. خواهشن مردمي تر باش و حرف دل مردم رو بزن!
مشکل شرکت هاي خودروساز است که مصرف سوخت خودروهاي توليدي آنها بالا است و دولت در اين زمينه مقصر است بايد جلوي توليد آنها را بگيرد
لطفا شما که اینقدر به قیمتهای بین المللی اهمیت می دهید قیمت گوشت نان و مواد غذایی را در بازارهای جهانی با قیمتهای داخلی مقایسه کنید تا ببینیم در ایران گرانتر است یا خارج
آره شما راست میگید دارید مفت به ما بنزین می دید.لطفا همه اش را با قیمتی که مگید صادر کنید بعلاوه ماشین های مدرن و با کیفیت بالا یتان را هم به دیگران قالب کنید.بگذارید ملت خودش ماشینش و بنزین اش را از خارج تامین کند..اگر راست میگید....؟؟؟؟
خوب كه چي تابنك مثلا داري مردم رو اماده ميكني .اره ديگه مهر داره نزديك ميشه واي بحال ما كارگرهاي بدبخت
سلام مبنای قیمت گذاری با ریال است یا دلار؟ چون مبنای دریافتی در ایران ریال میباشد.
تابناک عزیز
خوب است یک آماری هم از مقایسه متوسط حقوق دریافتی مردم در بین کشورهای منطقه و ایران بفرمایید تا استفاده ببریم.
چرا یک طرفه و با قصد غرض گزارشی را ارائه میدهید
قیمت فوب خلیج فارس برای پژو 407 در این هفته 18000 دلار که بت هزینه نگهداشت و بقیه کوفت و زهرماری 19000 دلار از آب در می آید. نه 47 تا 54 میلیون تومان
خوب كه چي تابنك مثلا داري مردم رو اماده ميكني .اره ديگه مهر داره نزديك ميشه واي بحال ما كارگرهاي بدبخت يكي نيست بگه بابا توكشورهاي ديگه دستمزدها نسبت به بنزين چقدره همش ميخوان از مردم مايه بزارن
چرا با کشورهایی که نفت دارن مقایسه نمی کنید. ضمنا درآمد مردم کشورهایی مثل ترکیه و روسیه را هم در نظر بگیرید . همچنین شرایط کشور ما مثل عراق و افغانستان است ؟ سیساست شترمرغی هم عالمی داره حالشو ببرین
كاشكي به جاي اينكه بنزين مارو با ديگر كشور ها مقايسه ميكردي حقوق يك كارمند هم مقايسه ميكردي.
قیمت هر لیتر بنرین در کاراکاس 20 تومان هست
این خبر هدف داره !!!!
در قطرچنده در امارات و عربستان چنده ؟؟؟؟ ترکیه نفت داره یا افقانستان ؟؟؟
بهتر است رقم واقعی درآمد مردم کشورهای مختلف را نیز نسبت به قیمت بنزین درج بفرمایید
ایا حقوق واقعی در ترکیه معادل 300هزارتومان ایران است ایا این کشورها روی چاهای نفت خوابیده اندو...
شما باید قیمت بنزین را با توجه به درآمد مقایسه کنید. ببینید درآمد سرانه یک نفر مثلا در کشورهای عربی چقدره و در ایران چقدره. درآمد سرانه کشورهای عضو شورای همکاری خلیج فارس در سال 2004، از 14251 به 22222 دلار در سال 2007 افزایش یافت.

يعني درآمد سالانه هر نفر به تومان: 22222000
لطفا حقوق کارمندان را هرساعت 8 دلار بدهید بنزین را لیتری 1000 تومن محاسبه کنید
خوب شما که قیمتها رو اعلام میکنید قیمت اقلام خوراکی ، حقوق و درآمدها و خدمات کشورهای فوق را نیز اعلام کنید. تا سیه روی شود هر که در او غش باشد
يادتان رفت قيمت بنزين در امريكا و المان و اسرائيل را اعلام كنيد
بهر صورت ما بايد با بزرگان خودمان را قياس كنيم نه با خرده پاهاي گدا گشنه دورو برمان و از طرفي يادتان رفت درامد مردم معمولي مثل يك كارگر ساختماني را مطرح كنيد ببينيم چقدر ما بالاتر از امريكا و بقيه هستيم
با حقوق دلاري نسبت به آن كشور وسطح درآمد ها حساب كنيم منع قانوني ندارد؟؟؟؟
خوب که چی میشه تهش هم بگید دستمزد کارگرها تو این کشورها چنده؟
که اینجوری از قیمت بالای سوخت حرف میزنید اخه وقتی حقوق دو روز کار کردن تو همین کشورها برابر یک ماه دریافتی تو ایرانه معلومه نباید از این قسمتش حرفی بزنید

درج هم نکردید نکردی چون مثل همیشه عادت دارم
اقا افغانستان و پاکستان که بنزین و نفت ندارند؟؟؟ یا دارند؟ قیمت اونجا ها چنده؟ ؟مثلا امارات یا عربستان؟
چرا شمافقط قیمتها رو میگین یه آماری هم از درآمدشون هم بگین درضمن قیمت رو برحسب واحد پول خود اون کشور گزارش کنید
شما یادتون میره سطح واقعی دارمد ایران با دیگر کشورهارو مقایسه کنید بعد درباره قیمت بنزین صحبت کنید؟
ماليات بر ارزش افزوده و بنزين ؟
با سلام .
به نظر من اگر ما هم منطقی عمل کنیم و قیمت بنزین و سایر فراورده های نفتی را حتی به قیمت بیشتری ازکشوری مثل ترکیه برسونیم چند فایده برامون داره :
1- قاچاق سوخت بالعکس میشه و بجای اینکه از ایران به به کشورهای همسایه مون قاچاق بشه از اونجا به ایران قاچاق میشد و قسمتی از سوبسید بنزین قاچاق به کشور مجاور ایران تحمیل میشد ( چیزی که سالهای به ما تحمیل میشه و کمر دولت ایران رو تا کرده است ) .
2 - از محل دریافت سودفراوان این امر دست دولت برای رسیدگی به محرومان بیشتر باز میشود و می تواند خانوارهای نیازمند بیشتری را تحت پوشش های متنوع تری قرار دهد.
3- قاچاقچی های سوخت از محل سوبسید کشوری که از انجا مواد سوختی را به ایران حمل میکنند پولدار میشوند نه از محل جیب دولت ایران .
4- مردم نهایت تلاش خود را برای استفاده بهینه از مواد سوختی بکار خواهند برد .
تنها شرط چنین کاری رعایت نکته مهمی است که پنهان مانده و آن این است که وقتی این روش موثر خواهد بود که دولت عدالت را رعایت کرده و حق هیچ یک از افراد ملت را با تمسک به هیچ عذر و بهانه ای پایمال نکند که در غیر اینصورت این روش فاجعه بار خواهد بود .
با سلام
نرخ بنزين در عراق هر ليتر 380 تومان و در امارات حدود 250 تومان مي باشد
در حالي كه متوسط درامدشان بالاتر از ايران است
بگویید که در کشورهای نفت خیز بنزین چقدر فروخته می شود؟
عربستان و عمان و ... فقط حدود 200 الی 300 تومان
چرا مقایسه قیمت گوشت رو نمیکنی اونجا 5 هزار تومان اینجا 18 هزار
مدام مینویسید قیمت واقعی بنزین خیلی زیاد است یک نفر نیست از شما بپرسه آیا کارمند ها حقوق واقعی می گیرند که بنزین رامدام به رخ ما میکشید.
دوسن من مگر مالیات بر ارزش افزوده چقدر است که 1474 ریال مالیات ارزش افزوده برای هر لیتر بنزین محاسبه کردید.
حاضرم هر لیتر بنزین را 1000 تومان هم بخرم فقط تعرفه 90 درصد واردات خودرو را بردارید.
بعد تفاوت ما با کشوری که اصلا نفت ندارد چیست؟
میزان حقوق واقعی کارگر چقدر است؟
ساعتی چند دلار است؟
حقوق معلمان ساعتی چند دلار است؟ حقوق پرستاران چقدر است؟
چرا یکسان سازی در همه زمینه ها نیست؟
هر لیتر بنزین نه مخلوط گازوئیل و نفت و آب و بنزین با اکتان زیر 80 این قیمت است.
شماها خجالت نميكشيد اين حرفها را ميزنيد اگر در كشورهاي ديگر اين قيمت است ميشه لطف كنيد بگوئيد قيمت اتومبيل در ان كشورها چقدر است ميزان درامد مردم در ان كشور چقدر است
حقوق خلیج فارس چی ؟ اون چقدره ؟ اونم بگید
ببخشيد ميشه بفرمائيد قيمت بنزين در دبي ابوظبي بحرين قطر عربستان عمان كشورهاي حوزه خليج فارس چقذر است وميزان در امد در ان كشورها چقدر است ممنون ميشم اگر بگوئيد هر چند ميدانم تابناك از اين شهامتها ندارد چون نان بنرخ روز ميخورند
زحمت بکشید نرخ واقعی اتومبیلهای روز دنیا را هم بنویسید. نرخ گوشت و مرغ و کالاهای اساسی رو هم در کشورهای پیشرفته اعلام کنید و به نسبت درامد سرانه در اون کشورها و ایران مقایسه کنید. ضمناً ببینید این کالاهای اساسی در سبد هزینه خانوار کشورهای توسعه یافته چند درصد هزینه ها رو به خود اختصاص داده اند و در ایران چقدر. اون وقت می فهمید
قیمت واقعی خودرو را در کشورهای مختلف اعلام و با ایران مقایسه فرمایید
خبرگزاری ایسنا ودر واقع سخنگوی دولت شما بیا اخلاق حرفه ایی خود را بنمایش بگذار اینم بگو وضعیت درامد کارمندان در ترکیه چقدر است بگو که یککارگردارد ماهیانه1000000هزارتومان حقوق میگیرد یک معلم 1500000هزارتومان ولی در کشور ما این حقوق به کمتر از نصفم نمیرسه
برادر.شما که قیمت گازوئیل ترکیه رو مینویسید بی زحمت در آمد اونها رو هم بنویسید.
برو مسخره خودت کردی
ای کاش نرخ واقعی دستمزدها رو هم می نوشتید!
لطفاً متوسط درآمد و هزینه زندگی را نیز مقایسه نمائید. (البته نه فقط با کشورهای همسایه)
شما که قیمت بنزین کشورهای دیگه رو میزنید حقوق و دستمزدشونو هم بنویسید
به سلامتی...
تابناک !!! شما مگه خودتون جز این مردم نیستید؟؟ انصافتون کجاست؟؟
بنزین ترکیه و روسیه رو با این بنزین بی کیفیت ایرانی مقایسه میکنید که به موتور آسیب میزنه و آلایندگیش خیلی زیاده؟؟
در ضمن ایران روی منابع نفت و گاز خوابیده آیا مردم حق ندارن از این نعمت خدادادی بهره ببرن و کسی هم منت رو سرشون نگذاره؟؟؟
وای به حال بعد از برداشت یارانه ها
عرضه دارین قیمت ماشین رو هم توکشورهای یادشده اعلام کنین
بنزین به نرخ واقعی قبول ولی ماشین هم به نرخ واقعی
در روسیه- اروپا اگه بنزین لیتری 1000یا 2000 است درامد یک کارمند دونپایه نیز حدود 2 تا 3 میلیون تومان است اما اینجا 400 هزار تومن یعنی 7برابر کمتر
لعنت به هر چی آدم دزد و طرفدار دزده
لطفا قیمت ماشینها و حداقل حقوق در این کشورها رو هم معرفی کنید.
و اعلام کنید قیمت بنزین چند درصد درآمد هر نفر در این کشورهاست
حالا اینا رو نوشتی که چی چی بگی؟ اینا رو مینویستی که ذهن مردم رو آماده کنی واسه بنزین آزاد؟ یا اینکه میخوای بگی ما داریم بنزین مفت بهتون میدیم؟ پس چرا نمیگی حقوق کارمندان همون کشورها در ماه چقدره؟ من در ترکیه چند ماهی زندگی کردم و اگه در ترکیه بنزین لیتری 2100 تومنه ، یک راننده تاکسی بطور متوسط در ماه حدود 8000 تا 9000 دلار درآمد داره. یکمی منصف باش تابناک و لطفا نظر منو درج کن. مدتها هست که دیگه نظرهای محترمانه رو هم درج نمیکنی!
اگه میشه برابری ارز این کشور ها با ما را هم بنویسین .
اینا قیمت جهانی هستش برای ما که تولید کننده هستیم چند در میاد؟ که با کمی سود هم بخوان بفروشن هزینه ها تامین بشه؟
لطفا قیمت بنزین را در کشور های پیشرفته و توسعه یافته و درآمد متوسط مردم را نیز بنویسید
تابناک خوب داری همه را اماده می کنی برای بنزین هشتصد تومانی
چرا نمی گویی در آمد سرانه مردم ترکیه چقدره
چرا نمی گی حمل و نقل عمومی اش چطوره ؟
بله-درسته-ولی باید درامد مردم را هم در نظر گرفت-به معنی واقعی به هر نفر 50 تومان یارانه میدهند و 500 تومان میگیرند-واقعا عدالت علی در جامعه در حال اجراست...
میشه زحمت بکشید نرخ دستمزدها را هم با کشورهای همسایه مقایسه کنید!!!!
شما اگر راست می گوید قیمت واقعی ماشین خارجی و تولید داخل را هم بنویسد و از فروش 2 تا 3 برابری قیمت تمام شده ماشین
بنوسید چطور پراید را به سوریه ای ها 2500 دلار می فروشید و سمند در آذربیجان با شرایط تمام قسط بدون بهره به مدت 5 سال به قیمت 7 هزلر دلار و.....
اگر عرضه دارید این مطالب را هم بنویسد
میشه زحمت بکشید نرخ دستمزدها را هم با کشورهای همسایه مقایسه کنید!!!!
لطف كنيد ارزش پول و نيز ارزش برابري پول ودرآمد مردم اين كشورها را نيز اعلام كنيد بس است از اينكه مردم را بيشعور فرض ميكنيد
delet bar dolet sookhte na
قيمت واقعي هر ساعت دستمزد مردم معمولی هم 10000 تومان است و روزانه 80000 تومان و ماهانه 2400000 تومان می باشد
اینها هم در اون کشور ها رو بررسی کنید
(( نفت رو مجانی در خونه مردم می بریم ))
خوب بود حقوق ماهیانه واقعی یک انسان را هم می نوشتید!
این مقدمه چینی ها برای چیست ؟مرگ یکبار شون یکبارهمین قیمتها رادرپمپ های بنزین اعلام کنید
لطفا در مورد میزان حقوق کارمندان در ان کشور ها هم بنویسید.
اگر در مورد مقایسه درآمد سرانه ایران با سایر کشورها هم گزارش تهیه کنید ممنون می شوم. با همین کشورهای آسیایی هم کافیه!
در دبی هم هر لیتر بنزین با کیفیت بسیار بالا در حدود 360 تومان است!
این کشورا که گفتین هیچ کدوم روی نفت نخوابیدن مثل ایران. خجالت بکشید دست از این عوام فریبی بر دارید
مقایسه ایران با افغانستان . ترکیه وووو
خجالت هم خوب چیزیه
قيمت واقعي؟ درامد هاي واقعي ؟
نرخ واقعی دستمزد چقدر است؟ در سطح بین المللی چطور؟
جالبه!
مازادنفتی کجارفت؟راستی اینهمه مدت که مردم از نفت ملی خودشون بی بهره بوده اند سودش چی میشه؟به مردم وفادارنگاه کنیدوازشون خجالت بکشید.بااینهمه منافع بازهم دارید مجبورمی کنیدمردم هیچی مصرف مکنندجزغصه
خواهشاً هر وقت قیمتهای بین المللی بنزین را اعلام می فرمایید متوسط حقوق ودرآمد سرانه آن کشور را اعلام فرمایید
چرا نمی گویید هر لیتر بنزین در عربستان 003 تومان است اما در ایران واقعا 400 تومان است...
قیمت واقعی ملت شریف ، رشید وهمیشه در صحنه چقدر است!
تابناك! بهتر است بجاي نفت ريختن روي آتش واقعبين باشي. قيمت غير يارانه اي بنزين، كشور را به آتش خواهد كشيد.
ببخشید
در کشورهایی که فرمودیدقیمت ماشین چنده؟
من سال گذشته ده میلیون تومان یک خودرو را از قیمت واقعی اش گرانتر خریدم
این یعنی حد اقل چهار سال پول سوبسید بنزین رو یکجا روز اول پرداخت کردم
مردم رو خر فرض کردید؟؟!!!
قيمت واقعي در آمد؟
جالب اینجاست که در افغانستان بنزین لیتری700 هست و خیلی با بنزین نیمه یارانه ای ایران فرق نداره ولی قیمت خودرو در افغانستان به دلیل گرونی بنزین! بسیار کمتر از ایران است. این حرفیه که کارشناسا میگن تا علت ارزونی خودرو در افغانستان رو اعلام کنن!
دارید روضه هفتصد تومانی می خوانید؟
تابناک جان وقتی از قیمت واقعی بنزین می نویسی ، از قیمت واقعی ماشین هم بگو. مثلا بگو که قیمت واقعی یک تویوتا کمری 40 میلیونی در خارج فقط 17 میلیون است و دولت پول بنزین 20 سال رو از صاحب ماشین یکجا میگیره.
شما که نمیتونید یه خودرو درست و حسابی طراحی وبسازید و هر روز دارید جون مردم رو ازشون میگیرید و مقصرشونم میکنید دیگه از این محملات چیه که میبافید
خوب بود قیمت واقعی بقیه چیزها را هم مینوشتید!! مثلا قیمت جون مردم که در جاده های غیراستاندارد و ماشینهای معیوب میمیرند چنده؟ قیمت سلامتی مردمی که برنجهای سمی میخورند چنده؟ داشتن آب سالم حق هر انسانی است بگویید قیمت یک بطری آب سالم(!!!!) چنده؟
واقعا که مسخره است فقط قیمت بنزین را در سطح جهانی نگاه کنیم و چشممان را روی بقیه چیزها ببندیم!!
مالیات بر ارزش افزاوده 3 درصد است یا 30 درصد؟
لطفا"قیمت واقعی جون انسانها را هم بنویسید!
قیمت واقعی دستمزد ها را در کشور های بالا درج کنید لظفا
با سلام
برای اینکه مقایسه خوبی انجام شود لطفا قیمت دستمزد یک کارمند و کارگر را در حوزه خیلج فارس و در کشورهای یاد شده بفرمایید.
و مشخص محسابه فرمایید که دولت محترم از این بابت از حقوق و دستمزد واقعی هر کارمند و کارگر چقدر در ماه کم می کند و نهایت اینکه انصافا در سنوات گذشته دولت به کارگران و کارمندان سوبسید بیشتر داده است یا آنها با کم گرفتن حقوق نسبت به حقوق پایه حوزه خلیج فارس و کشورهایی مثل ترکیه ........
تکرار بیان قیمت بنزین در کشور بدون بیان درآمد سرانه کارمندان و کارگران و تطبیق با کشورهای دیگر فقط برای آماده کردن مردم در افزایش قیمت کالاها است .اگر قیمت بنزینها را با درآمد سرانه مردم مقاسه کنید متوجه عمق فاجعه میشوید، هرچند نمی خواهید متوجه آن شوید . درست نیست؟؟؟
هر وقت ماشین های با مصرف سوخت 3-5 لیتر در 100 کیلومتر رو مثل همه جای دنیا با قیمت 5 تا 10 میلیون دادید دست ملت اونوقت هر لیتر بنزین رو هم 1000 تومن بفروشید ؟
تعرفه واردات خودرو را برداريد بنزين را به قيمت واقعي بفروشيد. شتر سواري دولا دولا نميشه.خدا لعنت كند انهايي كه واقعيت را دگرگونه جلوه ميدند.
ما در عین ثروتمند بودن کش.رمان ، فقیرترین کشور دنیا هستیم. نسبت در امد سرانه به قیمت یک لیتر را خودتان در کشورهای دیگر و سپس در ایران مقایسه کنید. معادله خیلی اسانی است. نه؟
قیمت واقعی بنزین رو می پردازیم به شرط اینکه: 1-مصرف سوخت ماشینها استاندارد باشه2- حمل و نقل عمومی درست باشه3- ترافیک نداشته باشیم 4- توزیع امکانات شهری در هر بخش متعادل باشه
تابناک تا یک سایت آزاد شدن راهی به بلندای افق در راه داری. همه نظرات رو گزینشی پخش میکنی . یک فیلتر گذاشتی جلوی نظرات مردم که چه ؟
اینبار هم میگم لااقل خودتون بشنوید ! به همکاران فیلتر بازتون هم منتقل کنید !
حقوق یک کارگر ساده در امارات 3000 دلار در ماه است . قیمت بنزین لیتری 50 سنت . یعنی قدرت خرید 6000 لیتر بنزین در ماه را یک کارگر ساده دارد.
اگر قرار اسن بنزین لیتری 1000 تومن بشود در ایران عادلانه این است که حقوق معادل کارگر اماراتی یعنی 6 ملیون در ماه به هر کارگر ساده بدهید . میدهید ؟؟؟؟
یا علی
برايتان متاسفم كه فقط در زمينه مصرف ايران را مقايسه ميكنيد.
براي يكبار هم كه شده با مردم روراست باشيد. آيا درامد سرانه يك خانواده ايراني پاسخگوي گوشت 18 هزار توماني و كرايه خانه ماهي 400-500 هزار توماني و سوخت 800 توماني هست؟ بهتره كمي واقع بين باشيم. مشكل اصلي ما اينست كه خودي بي ارزش و بيگانه تاج سر ماست اونهم به خاطر اينكه ما نه مديريت درستي داريم نه حداقل مسئولي كه واقعا عرق ملي داشته باشه.همه فقط دنبال جيب خودشونن و كارمون هم شده لجبازي.
بااین کار این یه کم دین وایمانی هم که باقی مانده را ازبین می برند.
برچسب منتخب
# مسعود پزشکیان # نتایج انتخابات # تنفیذ حکم ریاست جمهوری # دولت چهاردهم