بازدید 6384

مقصر مشکلات تغییر ساعت کار کارمندان

حالا ساعت کار بانک‌ها از ۶ صبح تا ۱۳ است و اوج حضور مردم در بانک‌ها را بین ۱۲ تا یک مشاهده می‌کنیم و خلوتی بانک‌ها در ساعت ۶ تا ۸ صبح مشهود است.
کد خبر: ۱۱۷۸۹۲۹
تاریخ انتشار: ۲۳ خرداد ۱۴۰۲ - ۰۹:۵۹ 13 June 2023

به گزارش «تابناک»، روزنامه ایران نوشت: با گذشت یک هفته از ابلاغ تغییر ساعات ادارات توسط دولت، انتقاد‌ها از سوی مردم و کارشناسان و حتی نمایندگان مجلس شنیده می‌شود و این در حالی است که مبنای این تصمیم دولت به مصوبه مجلس شورای اسلامی باز می‌گردد.
 
عمده این انتقاد‌ها به آماده نبودن مردم برای تغییر در سبک زندگی باز می‌گردد که طبیعتاً این ساعت کاری جدید ایجاد می‌کند.
 
با توجه به اینکه خصوصاً در پایتخت همه افراد برای حضور در محل کار از منطقه‌ای نزدیک به محل کار خود، حاضری نمی‌زنند و حتی از شهر‌های اطراف مانند کرج یا شهریار و پرند و. به تهران می‌آیند، ساعت بیداری و حرکت مردم به سمت محل کار را حالا می‌توان بین ساعت ۴:۳۰ تا ۵:۱۵ متغیر در نظر گرفت.
 
با یک محاسبه ساده درمی‌یابیم که در این صورت فرد باید بین ۹ تا ۱۰ شب خواب باشد و این در حالی است که در باقی ارکان زندگی خصوصاً در فصل تابستان، چنین تغییری در سبک زندگی خصوصاً در شهر‌های بزرگ بی‌معناست.
 
از پخش سریال‌ها و برنامه‌های جذاب تلویزیونی تا دیدار‌های شبانه و تفریحات و ساعت کار پاساژ‌ها و... (ساعت کار بازار و بیشتر فروشگاه‌ها ۱۰ صبح به بعد است و اغلب تا ۱۲ شب باز هستند) که بگذریم، اینکه بتوان الگوی خواب فردی که عادت داشته از ساعت ۱۱ شب به بعد بخوابد را با این سرعت تغییر داد تقریباً محال است و در همین یک هفته مشخص است که بیشتر افراد به جای تغییر الگوی زندگی حالا به کاهش ساعت خواب خود اشاره می‌کنند.
 
از سوی دیگر تغییر ساعت ادارات در حالی اعلام شده که به طور مثال ساعت کاری مهد‌های کودک تغییری نکرده است و والدینی که کودکان کوچک دارند حالا مانده‌اند که چطور ۵ صبح کودکشان را که خیلی هم شب قبل زود نخوابیده بیدار کنند تا با خود به محل کار یا خانه مادر و پدری ببرند یا مرخصی بگیرند تا مهدکودک‌ها در ساعت ۷ باز شود و کودکانشان را آنجا بسپرند!
 
از سوی دیگر حالا ساعت کاری بانک‌ها از ۶ صبح تا ۱۳ است و اوج حضور مردم در بانک‌ها را بین ۱۲ تا یک مشاهده می‌کنیم و خلوتی بانک‌ها در ساعت ۶ تا ۸ صبح مشهود است. در ادارات هم وضع به همین منوال است و کاهش بهره‌وری در ادارات را حالا باید شاخص دیگری در کنار صرفه‌جویی در مصرف انرژی دانست، چون در غیاب ارباب رجوع حالا کارمندان در ساعت اولیه کاری جز گپ و گفت دوستانه یا جبران کمبود خواب در محل کار ندارند.
 
باز از سوی دیگر تعاملات بخش‌های اداری و خصوصی حالا دچار چالش‌هایی شده است. حجم بیشتری از کار ارتباطی این دو بخش دولتی و غیردولتی باید در ساعات محدودتری انجام شود. مثلاً سازمان بورس ساعت کاری‌اش مانند قبل و ۸:۴۵ تا ۱۲:۳۰ است. بازار ساعت کاری‌اش تغییر نکرده، ساعت طرح ترافیک مانند قبل است، اما ساعت کار ناوگان حمل و نقل عمومی بنا به مصوبه دولت تغییر کرده و عملاً ساعت کاری این ناوگان بیشتر شده است.

تور تابستان ۱۴۰۳
آموزشگاه آرایشگری مردانه
خرید چیلر
فریت بار
اشتراک گذاری
برچسب ها
نظرات بینندگان
غیر قابل انتشار: ۵
در انتظار بررسی: ۳
انتشار یافته: ۳۰
به نظرم مثل بقیه موارد جناب اقای ریسی این را هم بندازد گردن دولت های قبل و خودش را بزند به کوچه علی چپ و درباره قطار پیشرفت سخنرانی کند و ادامه سفرهای هفتگی و ...
بیایید ماشین را از نو اختراع کنیم.
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۲۳:۴۴ - ۱۴۰۲/۰۳/۲۳
چرخ منظورته مهندس!
آقا سریع این ساعت ها را بکشید جلو و ساعت کاری ادارات هم همان ساعت قبلی؟
یه نادونی یه سنگی میندازه ته چاه .....
متاسفانه تو کشور ما خیلی تعداد نادون هایی که سنگ میندازن ته چاه در چند دهه اخیر افزایش پیدا کرده
بعضی هاشون چنان سنگ میندازن که معلوم نیست اصلا بشه در آورد یا نه!
من جنوب شرق تهران زندگی می کنم و محل کارم جنوب کرج است. ساعت کار مترو یک ساعت عقب رفته اما اتوبوس تغییری نکرده است. پیش از تغییر ساعت من با اتوبوس اول که ساعت 5:30 از مبداء حرکت می کرد خود را به ایستگاه اتوبوس می رساندم. الآن ناچارم پیاده خود را به نزدیکترین ایستگاه مترو برسانم و با اولین قطار عازم محل کار شوم. با این حال هر روز باید به دلیل دیرکرد 35 تا 40 دقیقه مرخصی بگیرم. اطمینان دارم کسانی که این قانون را تصویب کردند در خواب های خوش شبانگاهی خود تصور هم نمی کردند که با آرای مثبت خود چنین مشکلی برای بنده و بسیار بدتر از آن برای نظایر بنده بروز خواهد کرد.
عزیز جان!
تازه ساعت کاررا اضافه کرده اند! کجایش کم شده است؟! قبلا از 7 تا 15 بود و الان از 6 تا 14:45 شده! یعنی یکساعت به ابتدای آن اضافه شده و یک ربع از آخرش کم شده است!!
این کجایش کاهش مصرف دارد؟! در واقع اگر به ساعات کاری قبلی دست نمیزدند بهتر بود و انرژی کمتری هم مصرف می شد!
پاسخ ها
مهری
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۳:۳۶ - ۱۴۰۲/۰۳/۲۳
درسته کلا کاهش مصرف انرژی در کار نیست
الان ساعت کاریا زیادتر شده و همچنین با اضافه کار کارمندان همان ساعت ۵ تعطیل میکنن که عملا فرقی با قبل نمیکنه
الان اینجا توی خراسان اذان صبح ساعت 2 و نیمه
ینی مردم اگر 12 بخوابن 3 ساعت تو شب خوابیدن بقیش صبحه
من سوالم اینه با این کار آیا متابولیسم بدن مردم تنظیم شد و آمار خودکشی اومد پایین؟
امان از تصمیمات غیرکارشناسانه که یکی دو تا هم نیست
در هیچ زمینه این دولت هیچ تقصیر و مسیولیتی ندارد
من بچه 5 ساله ای تو خونه دارم که به دوتا کار دولت ایراد اساسی گرفته یکی تغییر ساعت با این وضعیت 6 صبح تا 13 ظهر و دیگری ابلاغ دستوری قیمت برای میزان اجاره املاک شخصی افراد هر دو ناشی از بی تجربگی مسئولین و همچنین بیسوادی مسئولین حکایت دارد حالا من مونده ام این بچه اگر کلاس بره و درس بخونی چی میشه؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟
دولت توانست مردم را اقناع کند که تابستان خورشید یک ساعت و نیم زودتر از زمستان طلوع می کند!؟
با سلام واحترام :این یک مشت نمونه خروار از تصمیمات بدون پشتوانه کارشناسی ودفعتا می باشد که متاسفانه در بسیاری از امور همینطور عمل می کنیم. کلا یا به کار کارشناسی عقیده ای ندارند ویا زحمت کارشناسی وبرآورد دقیق را بخودشون نمی دهند
بالاخره تغییر ساعت روی مصرف انرزی تاثیر گذار هست یا نه
اگر نسیت که اقایان مجلسی با همین استدلال مصوبه تغییر ساعت رسمی را ملغی کردند پس چرا الان باید ساعت 6صبح بیام سرکار
اگر تغییر ساعت روی پارامتر های اساسی مانند مصرف انرژی تاثیر دارد باید اونیی که رای به ملغی نمودن مصوبه دادن مواخذه شده وپاسخگو باشند.
خلاصه که انچه که اینجا ارزش ندارد ومورد توجه قرار نمی گیرد کار دقیق وکارشناسیه که هیچ ارزشی ندارد.
شماها که اصلا خطا نمیکنید شماها برگزیده خدا هستید .تقصیر منه شماها خودتون را نارحت نکنید
شکلات؟؟؟!!!!
با وجودیکه یک نفر دیگه قبلا این سنگ را تو چاه انداخته بود بازم همون کار را تکرار کردید ؟!!!
آخه این تصمیم بر اساس کدام کارشناسی صورت گرفته ؟ من کارمند خانم چطور ساعت چهارو نیم صبح وسیله نقلیه عمومی برای رفتن به سرکار پیدا کنم؟ حتما باید مشکلی پیش بیاد که به تصمیمات غلط فکری کنید؟
مدیریت عالی و دیگر هیچ
مقصر اصلی وزارت نیرو می باشد(اثر تحریم ها و عدم جذب سمایگذار خارجی) که متناسب با رشد مصرف تولید انرژی کند وزارت نیرو تولید برق را فقط بر مبنای نیروگاه های گازی می داند و این بزرگترین مشکل است چون محدودیت های تولید گاز اجازه توسعه نیروگاه های گازی را نمی دهد و از طرفی هیچ اقدام برنامه ریزی شده مشخصی برای توسعه تولید برق خورشیدی ندارد
خدا وکیلی یک نفر بره سنگ رو از ته جاه در بیاره
واقعا به مجلس انقلابی تبریک میگم.
اگر دشمن میلیاردها دلار صرف کنه بازهم نمی تونه به اندازه شما نارضایتی در مردم درست کنه.
واقعا شما نابغه اید در ناراضی درست کردن.
ایران باید 3 تا ساعت داشته باشد یکی از خراسان تا سمنان و یکی از سمنان تا میانه و یکی هم از میانه تا ارومیه، باور بفرمایید انسان برای اینکه به جسمش اسیب نزنه بایستی روزا بیدار باشه و شبها بخوابه، یعنی خورشد طلوع کرد بره سر کار، مثل زمانهایی که ساعت نبود. الان روز خوابی و شب ها بیدار، مرگ و میرمان هم زیاد شده
خدا شاهده روی اعصاب و روح و روان ماتاثیر گذاشته. خواهشن فقط ساعت رسمی تغییر بدید. باعث افزایش اختلافات خانوادگی شده. ارباب رجوع ساعت 9 میاد نه 6 صبح. قول میدیم کولر روشن نکنیم
از پخش سریال‌ها و برنامه‌های جذاب تلویزیونی :) جک سال
31 سال است نیمه اول سال ساعت تغییر میکنه و بیشتر کشورهای نزدیک استوا هم تغییر می دهند.. اینکه دولت اعلام می کند مرد سردرگم میشوند با ساعت جدید ..مردم عادت کرده اند کسی جدید یا قدیم نمی پرسیدند فقط اوایل دهه هفتاد بود می پرسیدند
این دولت همه اش لجبازی با دولت های قبل مانند سالهای قبل یک ساعت به جلو کشیدن حل بود ما خودمان نمی دونیم ادار بانک مغاز بازار می باز می شود کی بسته می شود
شما رو خدا فکری بکنید از لحاظ روحی و جسمی کم آوردم من یک زن هستم کار اداره و کار خونه و انرژی که ناشی از عدم استراحت کافی هست بشدت عصبی ام کرده
ای آدمهای عاقل که برنامه داده اید مادر ی که کارمند است می گفت بخا طر این وضعیت ساعت و شبکاری همسرش که ساعت ۷،۳۰ به منزل بر می گردد مجبور شده دو بچه یکی یک ساله ویکی چهار ساله را هر روز از ۴،۳۰ در منزل تنها رها کند و۴۵ دقیقه مسیر کارش را برود وهمسرش ساعت هفت و سی بهمنزل می آید یعنی ۳ساعت دو کودک خردسال به امان خدا در منزل رها میشوند وهر لحظه‌ امکان حادثه ای برای آنها هست حالا فریاد فرزند آوری سر بدهید اگر دیر به سر کار بروند صد درصد مسئول قسمت با آنها برخورد هم می کنند نگویید دولت برای حمایت مادرها وقت قرار داده ادارات ومسئولین بی رحم اصلا قبول تاخیر نمی پذیرند هرکسی هم قانون جدید برای خودش طراحی واعمال می کند خدا به فریاد این مردم نجیب برسد
به ماگفتن 6 تا14:45 بایداداره باشید ازساعت 13 به بعدرواضافه کاری می دیم من گفتم اضافه کاری نمیخوام گفتن باشه بیا ولی چون اضافه کاری نمیخوای بهت اضافه کاری نمیدیم ولی حتما بیا.
برچسب منتخب
# انتخابات ریاست جمهوری # انتخابات # رفح # حج # ارتحال امام خمینی
آخرین اخبار
وب گردی