بازدید 3763
۱

اولین پرواز مستقیم از فرودگاه صنعا به عربستان انجام شد

برای اولین بار از سال ۲۰۱۶، اولین هواپیمای زائران یمنی از فرودگاه بین‌المللی صنعا به سمت عربستان سعودی پرواز کرد.
کد خبر: ۱۱۷۹۵۷۰
تاریخ انتشار: ۲۸ خرداد ۱۴۰۲ - ۱۰:۲۲ 18 June 2023

به گزارش «تابناک» به نقل از مهر، خبرنگار المیادین در یمن روز شنبه گزارش داد که اولین هواپیمای انتقال زائران یمنی با ۲۷۵ سرنشین برای اولین بار از زمان آغاز جنگ یمن از فرودگاه صنعا به مقصد عربستان سعودی پرواز کرد.

یک منبع آگاه در فرودگاه بین المللی صنعا گفت: اولین هواپیمای حجاج یمنی به مقصد جده برای اولین بار از سال ۲۰۱۶ با ۲۷۵ زائر از فرودگاه صنعا به پرواز درآمد.

عبدالوهاب الدره، وزیر حمل و نقل دولت صنعا گفت که راه اندازی پروازهای حجاج از فرودگاه بین المللی صنعا با پیگیری مداوم «مهدی المشاط»، رئیس شورای عالی سیاسی یمن صورت گرفته است.

وی افزود: ۴ پرواز از فرودگاه صنعا به فرودگاه جده و ۱۵ پرواز دیگر برای زائران برای بازگشت به فرودگاه بین المللی صنعا برنامه ریزی شده است.

الدره اشاره کرد که قرار است اسامی زائران بیت الله الحرام از طریق فرودگاه صنعا تعیین شود. وی خاطرنشان کرد: قرار شد زائران و عمره گزاران پس از انجام مناسک حج از طریق فرودگاه صنعا بازگردند.

این مقام یمنی همچنین خواستار بازگشایی کامل فرودگاه بین المللی صنعا به مانند قبل از دوران جنگ شد.

نجیب العجی وزیر ارشاد و امور حج و عمره در دولت صنعا نیز به خطراتی که زائران در سال‌های گذشته به دلیل تردد زمینی از جاده‌های پر دست انداز و ناایمن با آن مواجه بودند، اشاره کرد و گفت که بازگشایی فرودگاه بین المللی صنعا برای زائران نشانه خوبی برای افتتاح همه فرودگاه‌های یمن است و ابراز امیدواری کرد که این فرودگاه به صورت کامل برای همه مسافران، زائران، بیماران و سایرین باز شود. این مقام یمنی همچنین تاکید کرد که بازگشایی فرودگاه‌های یمن به طور کامل جنبه‌های کاملاً انسانی دارند. وی بر علاقه رهبری و شورای عالی سیاسی یمن به کاهش درد و رنج زائران و تلاش برای تأمین امنیت جان آنها در سفرهای هوایی تاکید کرد.

غالب مطلق، وزیر فواید عمومی در دولت صنعا نیز توضیح داد که قرار است ۲۰۰ پرواز انجام شود، زیرا تعداد زائران یمنی ۲۴ هزار نفر است.

روز گذشته، وزارت حج و عمره عربستان سعودی اعلام کرده بود که ریاض تصمیم دارد تا انجام مراسم حج و عمره از فرودگاه صنعا به فرودگاه بین‌المللی ملک عبدالعزیز در جده را مانند سایر بنادر زمینی و هوایی با یمن تسهیل کند.

سال گذشته نیز پروازهای هفتگی از فرودگاه صنعاء که تحت کنترل نیروهای انصارالله یمن است به فرودگاه الملکه علیاء در عمان، بعد از توقف هفت ساله به دلیل محاصره صنعاء توسط ائتلاف متجاوز سعودی، از سرگرفته شد.

پنجشنبه گذشته نیز تعداد پروازهای هفتگی از این فرودگاه به مقصد عمان از سه پرواز به شش پرواز افزایش یافت.

این در حالیست که نیروهای انصارالله یمن بارها از ائتلاف متجاوز سعودی به دلیل محاصره یمن انتقاد کرده‌اند. دولت نجات ملی یمن بارها اعلام کرده که عربستان برای نشان دادن حسن نیت خود برای حل و فصل پرونده یمن، باید اقدامات عملی در خصوص پایان دادن به محاصره این کشور اتخاذ کند.

نیروهای انصارالله همچنین آمریکا را به تلاش برای تشدید محاصره یمن از طریق اعمال فشار بر ریاض متهم کرده‌اند.

تور تابستان ۱۴۰۳
آموزشگاه آرایشگری مردانه
خرید چیلر
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
برچسب ها
نظرات بینندگان
غیر قابل انتشار: ۰
در انتظار بررسی: ۳
انتشار یافته: ۱
اگر اسرائیل و امریکا بزران اینجا همبه ارامش میرسه و مناطقه درگیر دیگه
برچسب منتخب
# اسرائیل # حمله ایران به اسرائیل # حماس # توماج صالحی # خیزش دانشجویان ضد صهیونیست