بازدید 2189

حمایت ونزوئلا و نیکاراگوئه از پوتین

نیکلاس مادورو موروس و دانیل اورتگا ساودرا روسای جمهور ونزوئلا و نیکاراگوئه بامداد یکشنبه با انتشار بیانیه‌های جداگانه از روسیه و ولادیمیر پوتین رئیس‌جمهور این کشور حمایت و شورش مسلحانه گروه واگنر در روسیه را محکوم کردند.
کد خبر: ۱۱۸۰۴۲۰
تاریخ انتشار: ۰۴ تير ۱۴۰۲ - ۰۷:۲۷ 25 June 2023

به گزارش «تابناک» به نقل از ایرنا از شبکه خبری دولتی تلِسور ونزوئلا، بر اساس بیانیه‌ای که از سوی کاراکاس در رابطه با حوادث اخیر روسیه منتشر شد، دولت و مردم ونزوئلا هرگونه تغییر قدرت یا قیام مسلحانه با روش‌های خشونت‌آمیز و غیرقانونی، استفاده از نیروهای خارجی برای حمله به حاکمیت و حق تعیین سرنوشت مردم و نقض ثبات سیاسی و اجتماعی فدراسیون روسیه را محکوم کردند.

این بیانیه همچنین بر حمایت کامل ونزوئلا از ولادیمیر پوتین رئیس جمهور قانونی فدراسیون روسیه و فرمانده کل نیروهای مسلح آن تاکید کرده است.

نیکاراگوئه نیز در همین ارتباط بیانیه‌ای صادر کرد که توسط دانیل اورتگا رئیس جمهور این کشور و روزاریو موزیلو بانوی اول نیکاراگوئه امضا شده است.

این بیانیه وضعیت فعلی روسیه را به عنوان زمان چالش‌های بزرگ برای شکوه شخصیت، هویت، خِرد و نقاط قوت روسیه توصیف کرده است.

در این بیانیه با تاکید بر حمایت از پوتین، از وی به عنوان برادری انقلابی یاد شده است که مورد حمایت، احترام و تحسین مردم نیکاراگوئه قرار دارد.

به گزارش ایرنا، خبرگزاری اسپوتنیک اعلام کرد که با موافقت پریگوژین با پیشنهاد رئیس جمهور بلاروس، این گروه حرکت خود به سوی مسکو را متوقف کرد.

این رسانه روس نوشت که الکساندر لوکاشنکو با توافق همتای روس خود با رئیس گروه شبه نظامی واگنر گفت وگو کرده بود.

اسپوتنیک به نقل از پریگوژین نوشت که این گروه در ۲۰۰ کیلومتری مسکو حضور داشته و ستون‌های نظامی خود را در جهت مخالف عقب خواهد کشید.

گروه واگنر جمعه شب در بیانیه‌ای مدعی شد نیروهای ارتش روسیه به مواضع این گروه حمله کرده‌اند.

پریگوژین رئیس‌ واگنر در اظهاراتی که در کانال تلگرامی این گروه منتشر شد، گفت: یک حمله موشکی به مواضع گروه واگنر انجام شد و قربانیان زیادی وجود دارد.

تور تابستان ۱۴۰۳
آموزشگاه آرایشگری مردانه
خرید چیلر
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
برچسب ها
برچسب منتخب
# اسرائیل # حمله ایران به اسرائیل # توماج صالحی # خیزش دانشجویان ضد صهیونیست # سیل