بازدید 3876
۳

جمیله کدیور:‌ تهدید داعش را باید همچنان جدی گرفت

جمیله کدیور نوشت: تهدید داعش را ۹ سال بعد از اعلام خلافت و خلیفه خودخوانده‌اش و چندین سال بعد از آزادی سرزمین‌های تحت کنترل و پایان خلافت سرزمینی‌اش همچنان باید جدی گرفت.
کد خبر: ۱۱۸۱۵۱۵
تاریخ انتشار: ۱۲ تير ۱۴۰۲ - ۰۹:۱۰ 03 July 2023

به گزارش «تابناک»، جمیله کدیور در یادداشتی که برای روزنامه اطلاعات نوشته تاکید کرده که باید تهدید داعش را جدی گرفت.

بخش‌هایی از یادداشت او را در ادامه می‌خوانید:‌
 
داعش با اینکه خلافت سرزمینی خود را در عراق و سوریه از دست داده، چندین خلیفه و سخنگو و بسیاری از چهره های اصلی اش در حملات مختلف ازبین رفته است، ولی با انتخاب و جایگزینی سریع نیروهای جدید همچنان به عنوان بازیگری قدرتمندو تهدیدی برای صلح و امنیت کشورهای مختلف در سراسر جهان محسوب می شود و در بین گروههای سلفی -تکفیری همچنان جایگاه نخست خود را از نظر قدرت و نفوذ حفظ کرده است. 
 
هدف داعش دیده شدن در سطح گسترده است و این محقق نمی شود مگر با اقدامات خشونت آمیز و تروریستی در نقاط مختلف جهان؛ در میان مدت و درازمدت در شرایطی که هم محیط مستعد افراط گرایی است و هم ایدئولوژی داعش برای طیف هایی از مخاطبین جذابیت دارد، تهدید داعش همچنان باقی است.
 
این تهدیدات نه فقط در ادامه عملیات گذشته و انجام حملات به اهداف نظامی و غیرنظامی محلی برای شکستن و از بین بردن اراده مخالفان برای مبارزه، حفظ و تقویت ارتباط بین اعضا و حامیان و دامن زدن به تنش‌های مذهبی و قومیتی انجام می شود؛ بلکه با انتقال و ایفای نقش جنگجویان تروریست خارجی به مناطق جدید به عنوان سربازان داعش، یا با انتقال تجربیات آنها در میدان نبرد برای برنامه ریزی و انجام عملیات جدید ، یا با درس گرفتن از تجربیات خود و دیگران در گذشته و همین طور انجام عملیات توسط جنگجویان معروف به گرگ تنها(lone wolf) که ترجیح به انجام عملیات فردی به نام داعش در مجیط های عمومی دارند، تلاش دارد همچنان در صدر اخبار و توجه محافل مختلف باشد. به علاوه، فرار از زندان و بازسازی نیروها تهدیدی جدی برای امنیت منطقه تلقی می شود.
 
تهدید داعش را ۹سال بعد از اعلام خلافت و خلیفه خودخوانده اش و چندین سال بعد از آزادی سرزمین های تحت کنترل و پایان خلافت سرزمینی اش همچنان باید جدی گرفت.

تور تابستان ۱۴۰۳
آموزشگاه آرایشگری مردانه
خرید چیلر
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
برچسب ها
نظرات بینندگان
غیر قابل انتشار: ۱
در انتظار بررسی: ۱۲
انتشار یافته: ۳
این زن و شوهر چه فعال شدن تو این 1 سال اخیر
شوهرت (عطاالله خان) حرف زدنش طلا باشه تو حرف زدنت برلیانه
از کی تا حالا صحبتهای این خارج نشینان معلوم الحال مهم شده؟؟؟؟!!!!!
برچسب منتخب
# اسرائیل # حمله ایران به اسرائیل # توماج صالحی # خیزش دانشجویان ضد صهیونیست # سیل
آخرین اخبار