بازدید 18228

اینترنت بدون فیلتر در دسترس ایرانیان؛ دلاری بپردازید و از فیلترینگ فرار کنید!

اساسا ریشه فعال بودن این سیم کارت‌ها در کشورمان همین موضوع است؛ اینکه بشود از امکانات جهانی بهره برد و محدودیت‌های ایجاد شده را دور زد، با این یادآوری که مسئولان کشورمان این سیم کارت‌ها را به رسمیت شناخته اند تا بشود به واسطه استفاده از آن‌ها از محدودیت‌های اعمال شده علیه کشورمان در قالب تحریم‌های مختلف فرار کرد؛ محدودیت‌هایی که بر اساس آن‌ها نمی‌شود با سیم کارت ایرانی تراکنش مالی بین المللی انجام داد، حساب بانکی خارجی افتتاح کرد یا...
کد خبر: ۱۱۸۳۶۳۸
تاریخ انتشار: ۲۶ تير ۱۴۰۲ - ۱۳:۵۹ 17 July 2023

اینترنت بدون فیلتر در دسترس ایرانیان؛ دلاری بپردازید و از فیلترینگ فرار کنید!اگر به هر دلیل نیازمند استفاده از اینترنت، بدون محدودیت‌های اعمال شده در کشور هستید و استفاده از روش‌های دور زدن فیلترینگ برایتان ساده یا امن نیست، وزارت ارتباطات مستقیم و غیرمستقیم راه پیش پایتان گذاشته است!

به گزارش «تابناک»؛ چندماه پیش، زمانی که عیسی زارع‌پور، وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات از ایده در دست برنامه‌ریزی در وزارت‌خانه تحت امرش برای رفع فیلترینگ پیام‌رسان‌ها و شبکه‌های اجتماعی برای گردشگران خارجی در کشورمان سخن گفت، کمتر کسی تصورش را می‌کرد که خیلی زود بازار اینترنت بدون فیلتر در کشور تنوع بیابد و رو به گسترش به نظر برسد.

البته هنوز ایده جنجالی و عجیب وزیر ارتباطات عملیاتی نشده و معلوم نیست که اعطای این امتیاز ویژه به گردشگران خارجی، فرجام خواهد یافت یا حاشیه‌هایی که آفرید و به تعبیر شماری از کاربران فضای مجازی، شباهت زیادی با یکی از فراز‌های تلخ تاریخ میهنمان، «کاپیتالاسیون» دارد، مانع از تدارک سیم کارت‌های ویژه و بدون فیلتر برای دادن به گردشگران خارجی خواهد شد، اما راه غیرمستقیم هم برای بهره مندی از این امتیاز ویژه وجود دارد.

کافی است کمی درباره سیم کارت‌های بین المللی جست و جو کنید تا دریابید که بر اساس برخی معاهده‌های بین المللی میان شرکت‌های ایرانی و خارجی فعال در عرصه ارتباطات، خدمات ارائه شده توسط برخی اپراتور‌های جهانی به کاربران، در ایران نیز در دسترس متقاضیان قرار دارد و می‌شود با خرید سیم کارت‌های آن شرکت ها، بدون محدودیت و فیلترینگ از همه امکانات دنیای مجازی بهره‌مند شد.

سیم کارت‌های بین المللی البته متنوع هستند و توسط شرکت‌های مختلفی عرضه می‌شوند، اما بسیاری از آن‌ها برای استفاده در ایران چندان مناسب نیستند؛ برخی به دلیل قیمت بسیار بالا و بعضی به دلایل دیگر. مثل سیم کارت بین المللی با شماره برخی کشور‌ها (مانند استونی) که به دلیل ایجاد محدودیت‌های ویژه بروی آی پی آن کشور‌ها در ایران، چندان به درد کاربر وطنی نمی‌خورند و استفاده از آن‌ها ممکن است با مشکلات بسیار همراه باشد.

اینترنت بدون فیلتر در دسترس ایرانیان؛ دلاری بپردازید و از فیلترینگ فرار کنید!وضعیتی که دارندگان سیم کارت بین المللی با پیش شماره فلان کشور با آن مواجه نیستند و می‌توانند در گوشه و کنار کشورمان از شبکه ارتباطات استفاده کرده، اما بدون فیلترشکن، تلگرام، واتس اپ، اینستاگرام و باقی پیام رسان ها، شبکه‌های اجتماعی و دیگر اپ‌های فیلتر شده در ایران را در دسترس داشته باشند و بتوانند به واسطه آن‌ها با هر کاربری در هرجای جهان ارتباط بگیرند.

اساسا ریشه فعال بودن این سیم کارت‌ها در کشورمان همین موضوع است؛ اینکه بشود از امکانات جهانی بهره برد و محدودیت‌های ایجاد شده را دور زد، با این یادآوری که مسئولان کشورمان این سیم کارت‌ها را به رسمیت شناخته اند تا بشود به واسطه استفاده از آن‌ها از محدودیت‌های اعمال شده علیه کشورمان در قالب تحریم‌های مختلف فرار کرد. محدودیت‌هایی که بر اساس آن‌ها نمی‌شود با سیم کارت ایرانی تراکنش مالی بین المللی انجام داد، حساب بانکی خارجی افتتاح کرد یا در کشور‌های دیگر شرکت ثبت نمود و... .

تدبیری برای دور زدن تحریم‌ها که احتمالا بر خلاف تصور اولیه مسئولان و میلشان، به کار دور زدن محرومیت‌های اعمال شده در داخل هم آمده است؛ سیم کارت‌هایی که بر اساس معاهده‌های منعقده، هزینه رومینگ ـ که هزینه بسیار سنگینی است و مانع می‌شود از سیم کارت‌های محلی در کشور‌های دیگر استفاده شود ـ ندارند یا آنقدر هزینه رومینگ شان ناچیز است که به نوعی این خدمت را رایگان ارائه می‌دهند.

البته قیمت این سیم کارت‌ها و هزینه شارژشان دلاری است و لذا برای کاربران ایرانی، خدمتی گران محسوب می‌شوند، به گونه‌ای که برای خرید انواع کارآمد این سیم کارت‌ها باید مبالغی بین ۴ تا ۹۰ میلیون تومان (بسته به شماره تلفن و رند بودن یا نبودنش) پرداخت کرد و سوای آن برای خرید بسته اینترنت، مبالغی به دلار (به علاوه کارمزد حواله و همچنین مالیات دلاری) پرداخت که از عهده بسیاری از متقاضیان خارج است و در نتیجه این امتیاز ویژه نصیب همه قشرها نخواهد شد!

موضوعی که چه بسا مانع از آن شود که مسئولان تغییر رویه داده و با چشم بستن بر مزایای این سیم کارت‌ها و ضرورت استفاده از آن‌ها برای گروه‌هایی از جامعه از جمله فعالان اقتصادی، بازرگانان و...، راه انسداد سیم کارت‌های بین المللی در ایران را در پیش بگیرند و به این اینترنت طبقاتی که افراد مرفه هم از مزایایش بهره مند می‌شوند، تن در دهند؛ تن دادن به ساختاری معیوب که وزارت ارتباطات غیرمستقیم دایرکننده آن بود و احتمالا تداوم بخشش هم خواهند ماند و از طنز روزگار، به کمک دور زدن محدودیت‌های وضع شده توسط این وزارتخانه می‌آید!

تور تابستان ۱۴۰۳
آموزشگاه آرایشگری مردانه
خرید چیلر
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
برچسب ها
نظرات بینندگان
غیر قابل انتشار: ۱۹
در انتظار بررسی: ۱۶
انتشار یافته: ۴۰
همه حرفها واسه پوله . . . دو رنگیت واسه پوله . . . اگه یار و رفیقیم واسه پوله واسه پوله واسه پوله
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۴:۵۱ - ۱۴۰۲/۰۴/۲۶
یاد کاپیتولاسیون افتادم
همه بهتر از مردم کشورم هستند
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۵:۰۹ - ۱۴۰۲/۰۴/۲۶
این هم کاسه ای است دیگر که جمعاتی برای تلکه کردن ملت در دست گرفته اند.
تمام تحریمها، فیلترینگها، محدودیت ها همه و همه با انگیزه خالی کردن جیب مردم بوجود آمده و برقرار مانده اند.
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۵:۱۵ - ۱۴۰۲/۰۴/۲۶
آنقدر فیلترشکن های مجانی و مطمئن وجود دارند که مردم باید از خرید سیم کارتهای اینترنت آزاد خودداری کرده تا پروژه چاپیدن شکست بخورد.
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۵:۱۹ - ۱۴۰۲/۰۴/۲۶
این سیم کارتها اسمش آزاد است.

اما تحت رصد 24 ساعته قرار داشته و پرینت سایتهایی که به آنجا سر زده شده به دوستان..... داده می شود!
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۵:۳۴ - ۱۴۰۲/۰۴/۲۶
یادش بخیر معروفترین آلبوم پیروز بودفکر کنم سال 72
نعمت
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۹:۳۶ - ۱۴۰۲/۰۴/۲۶
از آنجا که اینترنت چیز بدی است و باعث از هم پاچیدن خانواده می شودحتی خود بنده که 5 دوره وزیر تلفن و این چیزها بوده ام و 18 بار طلاق گرفته ام و بالغ بر 18 هزار میلیارد مهریه داده ام و به بیش از 18 سالحبس ابد محکوم و 18 بار هم اعدام شده ام و الان بخاطر اینترنت روحم در آرامش است خدابیامرزتم الفاتحه
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۲۰:۳۲ - ۱۴۰۲/۰۴/۲۶
احتمالا چند هفته دیگر کشف حجاب هم با دادن دلار

آزاد خواهد شد و بقیه جرائم همچون طبری که با دادن

سیصد میلیارد تومان آزاد شد و ۳۱ سال حکم قطعی

زندانش را خرید و صلوات
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۲۰:۵۵ - ۱۴۰۲/۰۴/۲۶
واقعا مسوولان نماینده مردم هستند و خواسته های مردم را دنبال می کنند؟
صد رحمت به له لیبرالیسم سرمایه داری!
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۵:۳۶ - ۱۴۰۲/۰۴/۲۶
چرا رئیس جمهور وهیچ مقام بلندپایه دیگری قهرمانی
جوانان درجهان را تبریک نگفتند؟
در یک کلام این همه تبعیض در این مملکت شرم اوره
بورس امروز هم بیش از ۶۴ هزار واحد فروریخت و بعد از ماهها کانال دو میلیون واحدی را هم از دست داد و دوباره به کانال یک میلیون واحدی بازگشت
روزنامه های اقتصادی همچنان تیتر اول خود را به موضوع دیگری اختصاص میدهند !
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۵:۴۹ - ۱۴۰۲/۰۴/۲۶
برخلاف شعار انتخاباتی استفاده از قلک بورس و دست در جیب ملت مگر حق الناس گناه نابخشودنی نیست
ناشناس
| Canada |
۱۵:۵۸ - ۱۴۰۲/۰۴/۲۶
دنیای اقتصاد کجایی؟؟؟؟!!!!
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۹:۳۰ - ۱۴۰۲/۰۴/۲۶
فرو نریخت عزیزم
چون اصلا صعودی در کار نبوده
یه فیلمی بازی کردند مثلا بورس دوباره به حرکت افتاده تا دوباره مردم رو تحریک کنند پولاشون بیارن تو بورس و در یک فرصت خوب جیب ملت رو بزنند که کلکشون نگرفت.
این همه تبعیض در دولتی که شعارش عدالته هم خنده داره هم شرم اور
الحمدلله استارلینک هست. مشکلی نداریم. باید از دست هموطن به غریبه پناه ببریم. نتیجه مبارزه با اینترنت همین است. پولش در جیب بیگانه میرود. حالا بشینید فیلتر کنید. از صبح تا شب از بودجه بیت المال وردارید هزینه فیلترینگ کنید. تف سر بالا.
واسه همین فیلتر کردن که از یه طرف درآمد کلان فروش وی پی ان بکنن از یه طرف هم این سیم کارتها رو بفروشن برای سرمایه دارا.
بینوا مردم ضعیف و متوسط که حالا دیگه ضعیفن.
فلان یعنی کدام کشور
کاسبی جدید دولت
چه کاسبی میکنین از جیب مردم!! ا
شما توی ایران پول بده هر کار دوست داری انجام بده
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۵:۴۷ - ۱۴۰۲/۰۴/۲۶
اگر پارتی داشته باشی هم میشه.
چه جالب. یعنی اول با وا اسلاما فیلتر کن و محدودیت درست کن بعد با پول بیشتر و استثمار ملت همون محدودیتها را رفع کن. بنظرم الان دیگه همه شرایط ظهور امام زمان توسط مسولین مهیا شده چون این حجم بی عدالتی در هیچ کجای دنیای امروز صورت نمی گیره
عرضه دارید قدم بعدی بنزین رو گرون کنید در راستای خدمت به مردم
تا۲۰۲۵ تلفن همراه شما مستقیما به نسل جدید ماهواره‌ های استارلینک متصل خواهد شد بدون هیچ واسطه‌ای
حالا شما میلیون ها دلار رو فیلترینگ خرج کن
شنا کردن در خلاف جریان آب غیر ممکن است مسو‌لین عزیزتر از جان
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۷:۳۱ - ۱۴۰۲/۰۴/۲۶
بشین تا توفیقت بشه .. دولت آمریکا از اونجایی که عاشق ملت ایرانه !!! حتما اجازه سرویس دهی استارلینک در ایران را میده .. دلت خوشه ها .. دولت آمریکا اگه به فکر مردم ایران بود براحتی میتونست مباحث حقوق بشری از جمله اینترنت آزاد را پیش شرط مذاکرات برجامی کنه یا با قطعنامه های تحریمی سنگین ، دست دولت را برای فیلترینگ اینترنت ببنده
شنبلیله
| Iran (Islamic Republic of) |
۲۱:۲۵ - ۱۴۰۲/۰۴/۲۶
استارلینک متعلق به یک شرکت خصوصیه و ربطی به دولت آمریکا ندارد. مثل تلگرام، مثل اینستاگرام، مثل واتساپ
شرم آوره
همه چیز تو این دنیا نوبتی هست ، نوبت ما هم یه روز میرسه
اهل نفرین کردن و این موارد نیستم ولی خدا عذاب همیشگی عنایت کنه به افرادی که باعث درد و ناراحتی و اذیت مردم هستن
ظلم به این واضحی. ما مردم ایران از کمترین خدمات یعنی اینترنت آزاد محرومیم...
مطمئنا، بک تله است که از مردم خاص پول بگیرند و یواش یواش همه گیر بشود.
خوب حالا که میتونه از این سیمکارتها بفروشه
بازهم خودشون و بچه هاشون
ببخشید من متوجه نشدم. یعنی اینترنت رو فیلتر کردند ولی سیم کارت ۹۰ میلیونی با هزینه دلاری بخری فیلتر رفع میشه؟ بابا شما دیگه کی هستید؟؟ منحصر بفرد هستید در تاریخ و جغرافیا. مردم هر چه نجیب تر ...؟
بی پولند و تشنه پول حاضرند اینترنت که نه چیزهای دیگری هم بدهند
بزودی تلفن های می اید که مستقیم با اینترنت ماهواره کار می کند و سرعت ان خیلی بیشتر از الان است.
خیلی جالبه همه مسئولین رده بالا و پایین مملکت از واتساپ و اینستا اسفاده میکن،بازار فیلتر شکن داغ داغ هستش،تنها تفاوت قبل از فیلترینگ و الان ،مبلغ اضافه است که صرف خرید vpn میشود،به گفته همان مسئولی که خودش از شبکه های اجتماعی خرجی استفاده میکند استفاده از vpn جرم است،یعنی این جرم فقط برای مردم عادی هستش،الان همه وزیر وزرا و ...از فیلتر شکن استفاده میکنن،کجای دنیا مردم چنین چیزی است؟؟
روسیه کشور ما را نابود کرد فریاد می زنیم مرگ بر امریکاه اگر ورقه سفید با امریکاه امصاه کنیم باز به نفع ماست
برچسب منتخب
# اسرائیل # حمله ایران به اسرائیل # توماج صالحی # خیزش دانشجویان ضد صهیونیست # سیل