بازدید 1725

نصرالله: اسرائیل بدترین شرایط تاریخ خود را تجربه می‌کند

دبیرکل حزب الله لبنان گفت: این روز‌ها بدترین روز‌های تاریخ اسرائیل است و انشاالله این مسیر تا زوال و نابودی رژیم پیش خواهد رفت.
کد خبر: ۱۱۸۴۷۸۹
تاریخ انتشار: ۰۳ مرداد ۱۴۰۲ - ۰۷:۳۸ 25 July 2023

به گزارش­ «تابناک» به نقل از خبرگزاری صدا و سیما‏ از تلويزيون المنار، سید حسن نصرالله در سخنان عاشورایی خود گفت: پس از شکست مجموعه ارتش‌های عربی در برابر ارتش اسرائیل در سال ۱۹۶۷، این فکر در اعراب ایجاد شد که اسرائیل شکست ناپذیر است، اما نسل لبنانی پذیرای این ایده نبود، این باور در لبنان به چه مفهومی است؟ تعبیر آن تسلیم پذیری، کوتاه آمدن، شانه خالی کردن و منتظر ماندن برای جهان عرب نیست، تعبیر این باور، مقاومت میدانی و عملی است که توانست در سال ۱۹۸۵ شکست را بر دشمن تحمیل کند و این شکست را در سال ۲۰۰۰ تکمیل کند، جامعه اسرائیلی که باور داشت ارتشش غیر قابل شکست است، کشورش باید از نیل تا فرات امتداد پیدا کند و اسرائیل به معنی ابرقدرت منطقه‌ای است بر خلاف این تصورات، شاهد بود که در اعتماد به نفس، باور و اعتماد به قدرت، اسرائیل روند تدریجی نزول را طی کرد تا شرایطش به بحران امروز رسید که به قول برخی از مقامات وابسته به خودشان، این روز‌ها بدترین روز‌های تاریخ رژیم است و انشاء الله این مسیر تا زوال و نابودی رژیم پیش خواهد رفت.

دبيرکل حزب الله افزود: آمریکا (علیه ما) شیوه هجومی در پیش گرفت، صهیونیست‌ها شیوه هجومی در پیش گرفتند، غربی‌ها هم روندی هجومی در پیش گرفتند در این میان ما در پی دفاعیم، این راهبرد برای مرحله دفاعی قابل توجیه و پذیرش است، اما در نبرد برای بیداری، نباید به دفاع بسنده کرد، باید مثل مقاومت، هجومی هم عمل کرد، وقتی اسرائیل حمله کرد، ما (مقاومت) نیز حمله کردیم و کمین‌هایی را در برابر آنان قرار دادیم. وقتی آنان از ما هراس دارند ما نیز باید کاری کنیم که واقعا هراس داشته باشند. آنان مدعی دموکراسی، صلح و حقوق بشر در اسرائیلند در مقابل ما که خون دادیم، مجروح دادیم، فرزندان لبنان، فلسطین و دیگر اتباع منطقه را از دست دادیم هم وظیفه داریم علیه آنان در تمام مناطق جهان روشی هجومی در پیش بگیریم. آنان با دروغ بافی به ما حمله می‌کنند شما هم باید با تکیه بر واقعیت‌ها روند هجومی در پیش بگیرید.

تور تابستان ۱۴۰۳
آموزشگاه آرایشگری مردانه
خرید چیلر
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
برچسب ها
برچسب منتخب
# اسرائیل # حمله ایران به اسرائیل # توماج صالحی # خیزش دانشجویان ضد صهیونیست # روز معلم