بازدید 5036
۲

دیدار ضرغامی با رئیس‌جمهور پاکستان

وزیر میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی جمهوری اسلامی ایران با رییس جمهور پاکستان دیدار و طرفین برای تقویت پیوندهای فرهنگی و ارتباطات مردمی به ویژه استفاده حداکثری از ظرفیت‌های متقابل جهت ارتقای همکاری‌ها در حوزه گردشگری توافق کردند.
کد خبر: ۱۱۸۶۳۴۷
تاریخ انتشار: ۱۳ مرداد ۱۴۰۲ - ۲۱:۲۰ 04 August 2023

به گزارش «تابناک» به نقل از ایرنا، سید عزت اله ضرغامی که برای حضور در نشست گردشگری سازمان هشت کشور اسلامی در حال توسعه (دی هشت) به اسلام‌آباد سفر کرده است امروز با عارف علوی رئیس جمهور پاکستان دیدار کرد. در این دیدار رضا امیری مقدم سفیر ایران در پاکستان نیز حضور داشت.

روابط عمومی ریاست جمهوری پاکستان با صدور بیانیه‌ای اعلام کرد که علوی و ضرغامی خواستار تقویت پیوندهای مردمی و فرهنگی میان دو کشور شده و همچنین بر لزوم اتخاذ تدابیری برای ارتقای همکاری ها در حوزه گردشگری با حداکثر ظرفیت آن تاکید کردند.

رئیس جمهور پاکستان با ابراز خرسندی از دیدار با هیات ایران گفت: پاکستان برای روابط خود با ایران که مبتنی بر پیوندهای تاریخی، فرهنگی و دینی می‌باشد، ارزش زیادی قائل است. علوی از اقدامات دولت ایران برای تسهیل سفر زائران پاکستانی به اماکن مقدس در ایران قدردانی کرد.

در این نشست درباره افزایش پدیده اسلام هراسی در جهان تبادل نظر شد و طرفین خواستار تلاش جمعی برای جلوگیری از چنین حوادثی شدند.

رئیس جمهور پاکستان با قدردانی از حمایت‌های تهران از اسلام‌آباد در بحث مسائل منطقه‌ای خاطرنشان کرد: دو کشور روابط خوبی دارند و همواره‌ از دیدگاه های مشابهی در مقابله با اسلام هراسی، حمایت از ملت‌های مظلوم از جمله فلسطین و کشمیر برخوردارند.

عارف علوی عادی سازی روابط دیپلماتیک ایران و عربستان را به سران دو کشور تبریک گفت و ابراز امیدواری کرد که پیشرفت در روابط تهران-ریاض نه تنها به نفع این دو کشور بلکه به نفع تمام منطقه باشد.

روابط عمومی ریاست جمهوری پاکستان در بیانیه خود به نقل از اظهارات سید عزت اله ضرغامی گفت: مقام ایرانی بر ضرورت افزایش ارتباطات مردمی برای تحکیم بیشتر روابط دوجانبه تاکید کرد. وزیر میراث فرهنگی و گردشگری ایران از طرف مردم و دولت این کشور حادثه تروریستی اخیر در منطقه باجور را به دولت و مردم پاکستان تسلیت گفت.

ضرغامی همچنین از موضع دولت پاکستان علیه حوادث هتک حرمت و سوزاندن قرآن کریم قدردانی کرد.

شایان ذکر است، وزیر میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی جمهوری اسلامی ایران با هدف شرکت در سومین اجلاس وزرای گردشگری هشت کشور اسلامی در حال توسعه موسوم به سازمان دی-۸ در پاکستان، به اسلام‌آباد سفر کرده است.

تور تابستان ۱۴۰۳
آموزشگاه آرایشگری مردانه
خرید چیلر
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
برچسب ها
نظرات بینندگان
غیر قابل انتشار: ۱
در انتظار بررسی: ۳
انتشار یافته: ۲
چرا ؟!. مگه چه خبره ؟!!.
این بی چاره می خواهد دیده شود برو هتل های ایران را درست کن
برچسب منتخب
# اسرائیل # حمله ایران به اسرائیل # توماج صالحی # خیزش دانشجویان ضد صهیونیست # روز معلم