بازدید 14030

قدرتمندترین موشک جهان آماده پرتاب شد

به گفته ایلان ماسک، استارشیپ اکنون دوباره «آماده پرواز» است. این شرکت فضایی خصوصی تصاویر و فیلمی از سیستم پرتاب استارشیپ در تأسیسات استاربیس خود در جنوب تگزاس منتشر کرده است.
کد خبر: ۱۱۹۱۸۱۱
تاریخ انتشار: ۱۶ شهريور ۱۴۰۲ - ۱۵:۴۲ 07 September 2023

به گزارش تابناک، دیجیاتو نوشت: ایلان ماسک، مدیرعامل اسپیس ایکس، با پستی در X، که قبلا توییتر بود، نوشت: استارشیپ آماده پرتاب و در انتظار مجوز اداره هوانوردی فدرال است.

اسپیس ایکس تأیید کرده‌ است که مقدمات اصلی قبل از پرواز کامل شده‌ است. در ماه‌های اخیر یک سری آزمایشات بر روی سیستم‌های استارشیپ انجام شد.

استارشیپ قدرتمندترین موشک جهان است که از سیستم پرتاب فضایی ناسا پیشی گرفته‌ است. تخمین زده‌ می‌شود که استارشیپ در طول اولین پرواز آزمایشی خود، که با یک انفجار دستی به پایان رسید، به لطف ۳۳ موتور رپتور متصل به مرحله اول آن، ۱۷ میلیون پوند نیروی رانش ایجاد کرد.

استارشیپ اولین سیستم پرتاب عمودی خواهد بود که به‌طور کامل قابل استفاده مجدد است. این امر هزینه پرتاب‌های پی در پی را کاهش می‌دهد، پرواز فضایی انسان به مریخ را ممکن می‌کند و جاه‌طلبی‌های ایلان ماسک برای تبدیل بشر به یک تمدن چند سیاره‌ای را برآورده می‌کند.

 

سیستم پرتاب استارشیپ با ارتفاع ۱۲۰ متر برای اولین بار در ۲۰ آوریل پرواز کرد. اگرچه آن پرواز آزمایشی با یک انفجار در ارتفاع بالا به پایان رسید، اما اسپیس ایکس بیان می‌کند که اطلاعات ارزشمندی از پرتاب به‌دست آورده‌ است.

به گفته ماسک، از آن زمان تاکنون بیش از هزار تغییر در استارشیپ ایجاد شد. از جمله این موارد می‌توان به معرفی سیستم بین مرحله‌ای با هواکش و یک سپر حرارتی در بالای نمونه اولیه آن اشاره کرد. این امکانات مرحله داغ شده‌ فضاپیما را پس از پرتاب آن جدا می‌کند.

اکنون هنگامی که استارشیپ در دومین پرواز به آسمان می‌رود، بار دیگر هدفش پرواز به مداری خواهد بود که یک چرخش جزئی دور زمین انجام دهد. فرود آن برای در اقیانوس آرام، نزدیکی هاوایی، برنامه‌ریزی شده‌ است.

تور تابستان ۱۴۰۳
آموزشگاه آرایشگری مردانه
چیلر
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
برچسب ها
برچسب منتخب
# اسرائیل # حمله ایران به اسرائیل # کنکور # حماس # تعطیلی پنجشنبه ها # توماج صالحی