بازدید 1893

جهش در انتظار بازار نفت است

ورتکسا در گزارش نوشت که، بازار نفت هنوز تاثیر کامل کاهش تولید عربستان سعودی را احساس و درک نکرده است، چراکه اگر بزرگترین صادرکننده نفت خام جهان سطح صادرات را پایین نگه دارد، این مساله می‌تواند به بازار به شدت فشرده‌تر منجر شود.
کد خبر: ۱۱۹۲۳۷۱
تاریخ انتشار: ۱۹ شهريور ۱۴۰۲ - ۱۷:۵۲ 10 September 2023

به گزارش تابناک اقتصادی،  عربستان سعودی هفته گذشته اعلام کرد که کاهش تولید یک میلیون بشکه‌ای خود را تا دسامبر تمدید خواهد کرد. ریاض معتقد است این اقدام «تلاش‌های احتیاطی کشورهای اوپک پلاس با هدف حمایت از ثبات و تعادل بازارهای نفت» را تقویت می‌کند. روسیه نیز کاهش 300 هزار بشکه در روز صادرات خود را تا پایان سال 2023 تمدید کرد.

دیوید ویچ، اقتصاددان ارشد ورتکسا در مقاله ای نوشت: عربستان سعودی می تواند به تنهایی عرضه نفت در بازار را در سه ماهه چهارم، حتی بدون کمک سایر تولیدکنندگان اوپک پلاس، محدود کند، به شرطی که سطح صادرات خود را مانند ماه اوت پایین نگه دارد.
 
داده‌های ورتکسا نشان می‌دهد که سعودی‌ها صادرات نفت خام و میعانات گازی خود را در ماه اوت بیش از یک میلیون بشکه در روز نسبت به میانگین سال 2022 و 1.6 میلیون بشکه در روز نسبت به میانگین نیمه اول سال 2023 کاهش دادند.
 
همچنین برآورد می‌شود که صادرات روسیه در ماه گذشته کاهش داشته باشد، اما نه به اندازه‌ای که روسیه در ماه اوت وعده کاهش 500 هزار بشکه‌ای در روز را داده بود.
 
بهترین حدس ورتکسا برای کاهش واقعی صادرات روسیه حدود 150000 بشکه در روز است. ویچ گفت: خطر واقعی این است که فعالان بازار تأثیر کامل کاهش تولید عربستان و اوپک پلاس را نادیده بگیرند. در سطح جهانی، ذخایر نفت خام و فرآورده های نفتی هم در خشکی و هم در خارج از ساحل در حال افزایش است. 
 
ویچ تاکید کرد: «به نظر من سوال برانگیز است که آیا عربستان سعودی واقعاً می تواند سطح تولید و صادرات را در پایان سال در پایین‌ترین سطح ماه اوت حفظ کند، بدون اینکه بازار را به شدت فشرده و محدود کند و قیمت‌ها را بسیار فراتر از آستانه 100 دلار در هر بشکه برساند.
تور تابستان ۱۴۰۳
آموزشگاه آرایشگری مردانه
خرید چیلر
فریت بار
اشتراک گذاری
برچسب ها
مطالب مرتبط
برچسب منتخب
# حادثه سقوط بالگرد رییس جمهور # سید ابراهیم رئیسی # حسین امیر عبداللهیان # انتخابات ریاست جمهوری # انتخابات
وب گردی