بازدید 6246

واکنش رئیسی به ماجرای آلودگی انبار نهاده های دامی در استان همدان؛ شفاف‌سازی کنید

وزیر جهادکشاورزی در مورد سیلو‌های همدان نیز گفت: به‌دنبال مسائل مطرح در این‌باره، این محموله سه بار از سوی اداره دامپزشکی آزمایش شد.
کد خبر: ۱۱۹۲۸۳۲
تاریخ انتشار: ۲۲ شهريور ۱۴۰۲ - ۱۳:۱۸ 13 September 2023

واکنش رئیسی به ماجرای آلودگی ذرت‌های همدان؛ شفاف‌سازی کنید

 

تابناک _ رئیس جمهور در واکنش به گزارش وزیر جهاد کشاورزی پیرامون عدم صحت آلودگی ذرت‌های همدان بر ضرورت شفاف‌سازی دقیق، جامع و به‌هنگام نسبت به شائبه‌آفرینی‌ها تاکید و تصریح کرد: استانداران وظیفه دارند به مسائل و مشکلات همه بخش‌های اجرایی مستقر در استان نظارت و اشراف داشته باشند.

در جلسه صبح امروز چهارشنبه هیات دولت که به ریاست آیت الله رئیسی برگزار شد، محمدعلی نیکبخت وزیر جهادکشاورزی با اشاره به شائبه‌های مطرح در روز‌های اخیر درباره مشاهده آلودگی در انبار‌های نگهداری نهاده‌های دامی، گفت: نهاده‌های دامی و از جمله ذرت علاوه بر اینکه قبل از خرید از مبدا خارجی مورد آزمایش قرار می‌گیرند، در کشور نیز قبل از ترخیص از گمرک، دوباره به لحاظ اطمینان از فقدان آلودگی و فساد، آزمایش می‌شوند.

وزیر جهادکشاورزی در مورد سیلو‌های همدان نیز گفت: به‌دنبال مسائل مطرح در این‌باره، این محموله سه بار از سوی اداره دامپزشکی آزمایش شد و علاوه بر آن، یک نمونه هم توسط دادگستری استان برای آزمایشگاه به مرجع استاندارد استان اصفهان ارسال شد که نتیجه همه آزمایش‌ها حاکی از فقدان آلودگی بود و فقط در یکی از سیلو‌ها وجود قارچ بیش از حد مجاز مشاهده شد که محصول آن سیلو نیز با انجام فرآیند‌های لازم قابل استفاده در تهیه خوراک دام خواهد بود.

وی همچنین در بخش دیگری از سخنانش به واردات سالیانه ۴۵۰ میلیون دلار موز و نیز واردات بخش عمده کود شیمیایی مورد نیاز کشور اشاره کرد و اظهار داشت: بر اساس برنامه‌ریزی‌های انجام شده، خودکفایی در تولید موز از مهر امسال با زیر کشت بردن ۱۵۰۰ هکتار زمین آغاز و در سه سال سطح زیر کشت موز به ۵ هزار هکتار خواهد رسید تا موز مورد نیاز کشور در داخل تولید شود. همچنین طبق برنامه‌ریزی انجام شده در تولید کود فسفات و پتاس نیز طی ۲ سال آینده به جایگاه مطلوب خواهیم رسید.

رئیس جمهور ضمن قدردانی از پیگیری‌های صورت گرفته، بر ضرورت شفاف‌سازی دقیق، جامع و به‌هنگام نسبت به شائبه‌آفرینی‌ها تاکید و تصریح کرد: در استان‌ها همه مسائل در حوزه اجرا، باید با هماهنگی استاندار به عنوان نماینده عالی و تام الاختیار دولت پیگیری شود. استانداران وظیفه دارند به مسائل و مشکلات همه بخش‌های اجرایی مستقر در استان نظارت و اشراف داشته و آن‌ها را تا رسیدن به نتیجه پیگیری کنند.

گفتنی است، روز گذشته روابط عمومی دادگستری استان همدان ضمن ناصحیح خواندن اظهارات چند روز پیش وزیر جهاد کشاورزی، گزارش اعلام شده در مورد وضعیت نامناسب ذرت‌های موجود در اسدآباد همدان را نتیجه، جمع‌بندی و اجماع نظر گزارش مراکز تخصصی و مراجع نظارتی متعدد و سپس بررسی اسناد و حضور نظارتی میدانی مسئولان دادگستری استان همدان در محل دپوی نهاده‌های استراتژیک دانست و اعلام کرد: پس از اعلام مراجع نظارتی و همچنین مراکز تخصصی، موضوع در دستور کار ویژه دادگستری جهت جلوگیری از تضییع حقوق بیت المال قرار گرفت.

روابط عمومی دادگستری همدان افزوده است: غیر از بازدید نظارتی میدانی انجام شده که همه اطراف موضوع در آن بررسی شده است، بررسی اسناد موجود در سوابق این پرونده نشان می‌دهد، از شروع سال ۱۴۰۲ نهاد‌های مختلفی در استان از جمله اداره کل دامپزشکی استان همدان و شرکت سهامی پشتیبانی دام کشور که هر دو زیر نظر وزارت جهاد کشاورزی فعالیت می‌کنند در نامه‌های متعددی نسبت به آلوده شدن ذرت‌های موجود در سیلوی شماره ۶ انبار اسدآباد همدان هشدار داده بودند.

تور تابستان ۱۴۰۳
آموزشگاه آرایشگری مردانه
خرید چیلر
فریت بار
اشتراک گذاری
برچسب ها
نظرات بینندگان
غیر قابل انتشار: ۵
در انتظار بررسی: ۷
انتشار یافته: ۳۴
آقای رئیسی تو صحبتاش از جهالت مدرن چیزی نگفت؟
جهالت مدرن مجهز به سلاح است! مجهز به رسانه است

یه مدته هرجا سخنرانی میکنه مطلب کم میاره از جهالت مدرن میگه
واکنش تو برم ترسیدند . شما اول شفاف سازی کنید که تورم بالاست یا پایین یه مرغ خریدم امروز 1/850/000 ریال مرغ خریدم فکر نکنید گوسفند خریدم . قابل توجه دولتمردان
پاسخ ها
ناشناس
| Germany |
۱۴:۳۰ - ۱۴۰۲/۰۶/۲۲
حالا نمیشد این مبلغ را به تومن یا به دلار می‌نوشتی؟
اصلا برای چی ذرت رانگه می دارند تا فاسد شود. فاسد ذرت نیست. فاسد محتکران هستند. باید ذرت این افراد رامعدوم کرد
مدیریت جهادی
پاسخ ها
ناشناس
| Germany |
۱۴:۳۰ - ۱۴۰۲/۰۶/۲۲
و هیاتی
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۵:۲۷ - ۱۴۰۲/۰۶/۲۲
فقط میخوان با بزرگ نمایی مشکلات که در کشورهای دیگه اگه بیشتر نباشه کمتر نیست ایمان و امید مردم ایران بگیرن جامعه رو به یاس و نامیدی بکشونن خدا هدایت کنه اینو را
اجازه بدهید نمونه برداری توسط یک شرکت بازرسی انجام گیرد و همچنین تست آن در یک آزمایشگاه بی طرف.
پاسخ ها
ناشناس
| Germany |
۱۴:۳۱ - ۱۴۰۲/۰۶/۲۲
حالا پیدا کنید یک شرکت و آزمایشگاه بی طرف را
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۸:۳۰ - ۱۴۰۲/۰۶/۲۲
دقیقا اون که آزمایش میکنه دولتیه
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۹:۰۵ - ۱۴۰۲/۰۶/۲۲
همچین شرکت وازمایشگاهی وجود ندارد
دکتر رئیسی یه دکتر ه، با سواده الکی نیست که. با رئیسی تا ۱۴۰۸
سم ایجاد شده در ذرت بخاطر قارچ بسیار خطرناک بوده و نباید به خوراک دام برسد.این سم با هیچ فرایندی حذف نشده و نهایتا به بدن دام و بعد انسان وارد می شود
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۴:۲۱ - ۱۴۰۲/۰۶/۲۲
مثل قبلی ها پفک درست می کنند.
گوسفند نمی خورد
ولی وقتی پفک شد
آدم می خورد.
اینهمه گزارش مکتوب و مستند توسط قوه قضائیه و تابناک در مورد آلوده بودن اعلام رسمی شده. ولی وزیر بدون ارائه مستند دریغ از یک برگه خودش را بگوچه علی چپ زده !!!!!
جالب است که رئیسی هم. مثل همیشه شعار داده
آفلاتوکسین سرطان زا است ما که گوشت گیرمان نمی آید به خودتان رحم کنید هزینه واسه بهداشت و درمان کشور نتراشید
سم آفلاتوکسین ماندگاری بالایی دارد در بدن دام می ماند و به انسان منتقل می شود. این سم یا با اشعه گاما نابود می شود (پر هزینه) یا ۹۰ دقیقه در درجه حرارت ۱۵۰ قرار بگیرد (باز هم پر هزینه).
ذرت ها را معدوم کنید و سیلوها را با مواد قارچ کش با دقت بشورید
در ورودی ها و تهویه های سیلوها لامپ uvc و uvb نصب کنید
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۵:۱۳ - ۱۴۰۲/۰۶/۲۲
شما فروشنده لامپ یو وی هسید؟ آدرس؟
همه چیز در ایران فرمالیته میشود
پاسخ ها
عباس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۷:۴۹ - ۱۴۰۲/۰۶/۲۲
فقط تو خوبی مواظب خودت باش کمی اسپند دود کن چشت نکنن
از چه بنالیم؟
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۶:۰۷ - ۱۴۰۲/۰۶/۲۲
لابد از دشمن
منتقد بودن، محترم است. اصلا ارزشمند است، نیاز کشور است. اما منتقد تراز، کسی است که ضعف و قوت ها را کنار هم می بیند، و در بازتاب موفقیت های امیدوار کننده، بُخل نمی ورزد. سیاه نمایی مطلق برای مایوس کردن مردم ، کاری است که دشمن می پسندد.
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۷:۳۷ - ۱۴۰۲/۰۶/۲۲
شما یه نقطه مثبت بگو ما بگیم باشه شما راست میگی.
مثبتی که ملت سر سفره دیده باشن. یک قلم که وضع مردم تو این 2 سال بهتر شده باشه

باز آمار لوکوموتیری نده. افزایش فروش نفت وآمار رشد اقتصاد و عدم استقراض از بانک مرکزی و ...... وقتی سر سفره مردم دیده نشه دروغی بیش نیست و هیچ ارزشی نداره
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۲۳:۱۴ - ۱۴۰۲/۰۶/۲۲
بسته به اینکه سطح تراز را کجا بگیری
فقط اینو بگم که کارهایی که در کشور های دیگه روتین انجام می شه اینجا ایداله یک بار به خود من که انتقاد کردم گفتن شما بدرد اینجا نمی خوری برو خارج
در ضمن ذرت ها آلوده را دور نریزید بدیل ازش قند اینورت درست کنند بعد تبدیل به اتانول کنید چون تقطیری دیگه آلوده نیست.
تا اینجا از «حتی یک دانه ذرت آلوده در همدان» رسیدیم به «یک انبار آلوده»!
وزیر جهاد کشاورزی گفته هیچ آلودگی پیدا نشده ....دروغ پشت دروغ حالا همین ها رو میدن به خورد مردم هزار درد و مرض میگیریم
در دنیا اکوادور بزرگترین کشور تولید کننده موز است در حالیکه این میوه جزو گران ترین میوه های دنیاست . چند سال پیش در جایی خواندم که بلژیک در سال قبل از آن دومین صادر کننده موز در دنیا بوده است این درحالی است که بلژیک مانند اکوادور آب و هوای مناسب کشت موز ندارد!!!!!!!! و کشت این میوه در این کشور در گلخانه ها انجام می شود . به امید روزی که کشور ما جزو برترین کشورهای صادر کننده موز در دنیا قرار گیرد .
پس از اظهارات وزیر کشاورزی در مورد آلوده نبودن ذرت‌های همدان، روابط عمومی دادگستری استان همدان مستندات مربوط به وجود آلودگی نهاده‌های دامی ذخیره شده در اسدآباد را منتشر کرد.

روابط عمومی دادگستری استان همدان ضمن ناصحیح خواندن اظهارات وزیر جهاد کشاورزی، گزارش اعلام شده در مورد وضعیت نامناسب ذرت‌های موجود در اسدآباد همدان را نتیجه جمع‌بندی و اجماع نظر گزارش مراکز تخصصی و مراجع نظارتی متعدد و سپس بررسی اسناد و حضور نظارتی میدانی مسئولان دادگستری استان همدان در محل دپوی نهاده‌های استراتژیک دانست و اعلام کرد: پس از اعلام مراجع نظارتی و همچنین مراکز تخصصی، موضوع در دستور کار ویژه دادگستری جهت جلوگیری از تضییع حقوق بیت المال قرار گرفت.
پاسخ ها
عاشق ایران
| Iran (Islamic Republic of) |
۰۸:۱۷ - ۱۴۰۲/۰۶/۲۳
اگر مملکت حساب و کتاب داشت وزیر کشاورزی و

سخنگوی دولت و هر کسی که منکر الوده گی است

را باید با خانواده شان ببرند داخل انبار همدان و مجبورشان کنند
تا از آن ذرتها یک شکم سیر بخورند
رییسی سید محرومان
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۰۸:۱۷ - ۱۴۰۲/۰۶/۲۳
مرحومان درسته
هیچ مشکلی نیست.ببینید دوستان تازه مارفتیم جزبریکس شدیم.
برچسب منتخب
# حادثه سقوط بالگرد رییس جمهور # سید ابراهیم رئیسی # حسین امیر عبداللهیان # سیدمحمدعلی آل هاشم # مالک رحمتی
وب گردی