بازدید 2152

واکنش نتانیاهو به ادعای مدیرکل آژانس درباره ایران

بنیامین نتانیاهو نخست‌وزیر رژیم صهیونیستی شنبه شب به اظهارات مدیرکل آژانس بین المللی انرژی اتمی درباره ایران واکنش نشان داد و با تکرار مجدد ادعاهای قبلی خود بار دیگر مدعی شد که ایران به دنبال سلاح اتمی است.
کد خبر: ۱۱۹۳۳۵۲
تاریخ انتشار: ۲۶ شهريور ۱۴۰۲ - ۰۷:۴۷ 17 September 2023

به گزارش «تابناک» به نقل از ایرنا از خبرگزاری سما فلسطین، دفتر نتانیاهو در بیانیه‌ای مدعی شد: (رژیم) اسرائیل از اقدامات ایران که نقض تعهدات این کشور در قبال جامعه بین‌الملل را ثابت می‌کند، تعجب نمی‌کند و هدف ایران در اختیار داشتن سلاح هسته‌ای است.

دفتر نخست وزیر رژیم صهیونیستی در این بیانیه افزود: (رژیم) اسرائیل برای محافظت از خود در برابر چنین تهدیدی هرکاری لازم باشد انجام خواهد داد.

رافائل گروسی مدیرکل آژانس بین المللی انرژی اتمی روز شنبه با صدور بیانیه‌ای رسمی اعلام کرد: امروز ایران رسما به ما از تصمیم خود برای لغو مجوز فعالیت چند نفر از با تجربه ترین بازرسان آژانس که برای راستی آزمایی فعالیت‌های این کشور ذیل توافقنامه پادمان‌های منع گسترش سلاح‌های اتمی تعیین شده بودند، خبر داد.

ناصر کنعانی سخنگوی وزارت امور خارجه ایران در واکنش به بیانیه مدیرکل آژانس بین‌المللی انرژی اتمی مبنی بر اقدام جمهوری اسلامی ایران در لغو انتصاب چند بازرس با تجربه آژانس، اعلام کرد: اقدام اخیر ایران بر اساس حقوق حاکمیتی مصرح در ماده ۹ موافقتنامه جامع پادمان بین ایران و آژانس صورت گرفته است و و جمهوری اسلامی ایران انتظار دارد که کشورهای غربی از سیاست سوءاستفاده از سازمان‌های بین‌المللی از جمله آژانس بین‌المللی انرژی اتمی خودداری کرده و اجازه دهند که این سازمان‌ها فعالیت‌های حرفه‌ای و بی‌طرفانه خود را به دور از فشارهای سیاسی انجام دهند.

کنعانی گفت: البته جمهوری اسلامی ایران با تأکید بر ضرورت بی‌طرفی آژانس، به همکاری‌های مثبت خود در چارچوب توافقات انجام شده، ادامه خواهد داد.

تور تابستان ۱۴۰۳
آموزشگاه آرایشگری مردانه
خرید چیلر
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
برچسب ها
مطالب مرتبط
برچسب منتخب
# اسرائیل # حمله ایران به اسرائیل # توماج صالحی # انتخابات # روز دختر
آخرین اخبار
وب گردی