بازدید 8770

بازداشت ۲ متهم پرونده آزار معلول ذهنی در مشهد

معاون دادستان مرکز خراسان رضوی گفت: ۲ متهم اصلی پرونده آزار معلول ذهنی با دستور مقام قضایی در مشهد شناسایی و بازداشت شدند.
کد خبر: ۱۱۹۳۸۷۲
تاریخ انتشار: ۲۸ شهريور ۱۴۰۲ - ۱۶:۴۵ 19 September 2023

 

به گزارش تابناک و به نقل از دادگستری خراسان رضوی، «نیره عابدین زاده» روز سه شنبه در خصوص پرونده آزار یک معلول ذهنی در مشهد، افزود: در پی انتشار فیلمی در فضای مجازی پیرامون رفتار تحقیرآمیز و آزار نسبت به افراد دارای معلولیت ذهنی در یکی از مراکز نگهداری در مشهد، پرونده ای تشکیل و تحقیقات در این زمینه آغاز شد.

وی اضافه کرد: در مرحله تحقیقات مقرر شد، این مرکز توسط اداره بهزیستی شناسایی و پس از آن سایر اقدامات قانونی جهت شناسایی عوامل این ماجرا انجام شود.

سرپرست دادسرای ناحیه پنج مشهد خاطر نشان کرد: افرادی که تحت عنوان مربی به صورت موقت در مرکز اشتغال داشتند و مسبب تهیه و تولید این محتوای دارای رفتارهای غیراخلاقی و تحقیرآمیز نسبت به معلولان بودند، شناسایی و دستگیر شدند.

عابدین زاده ادامه داد: این ۲ فرد مدت کوتاهی در مرکز مزبور مشغول به کار و پس از تولید این محتوا از مرکز خارج شده بودند، که با دستور مقام قضایی شناسایی و بازداشت شدند و مدیر مسوول فنی مرکز نیز تحت پیگیرد قانونی قرار دارد.

معاون دادستان مرکز خراسان رضوی افزود: نظارت مستقیم بر این مرکز به بهزیستی سپرده شده و امیدواریم با اعمال نظارت دقیق و مستمر در آینده شاهد وقوع چنین رویدادهای تأسف برانگیزی نباشیم.

فیلم آزار معلول ذهنی در یک مرکز نگهداری این افراد در مشهد، چند روز قبل در فضای مجازی منتشر شده بود.

هم اکنون ۱۴۰ هزار معلول تحت پوشش و دارای پرونده در اداره کل بهزیستی خراسان رضوی نگهداری می شوند و از این حیث خراسان رضوی جزء استانهای رتبه دار کشور است.

تور تابستان ۱۴۰۳
آموزشگاه آرایشگری مردانه
خرید چیلر
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
برچسب ها
برچسب منتخب
# اسرائیل # حمله ایران به اسرائیل # حماس # توماج صالحی # خیزش دانشجویان ضد صهیونیست