بازدید 6858

علی‌اف: عملیات دیگری در قره‌ باغ انجام نمی‌دهیم

رئیس جمهور جمهوری آذربایجان به وزیر امور خارجه آمریکا اطمینان داده است که باکو قصدی برای انجام عملیات دیگری در قره باغ ندارد.
کد خبر: ۱۱۹۵۱۶۲
تاریخ انتشار: ۰۴ مهر ۱۴۰۲ - ۲۲:۱۹ 26 September 2023

به گزارش «تابناک» به نقل از فارس، وزارت امور خارجه آمریکا خبر داد که «آنتونی بلینکن» وزیر خارجه آمریکا تاکیداتی از «الهام علی‌اف» رئیس جمهور جمهوری آذربایجان دریافت کرده است که باکو قصدی برای انجام عملیات دیگری در قره باغ کوهستانی ندارد. 

وزارت خارجه آمریکا روز گذشته نیز به تحولات اخیر در منطقه قره‌باغ کوهستانی واکنش نشان داد و اعلام کرد: «حوادث منطقه قره‌باغ نشان داد که نمی‌توان به شراکت روسیه در موضوعات امنیتی اعتماد کرد».

وزارت خارجه آمریکا تاکید کرد: «باید به اقلیت ارمنی در منطقه قره باغ اجازه داد تا با امنیت و کرامت در مناطق خود باقی بمانند».

وزارت خارجه آمریکا اضافه کرد که باید گذرگاه امنی تحت اداره طرف سوم ایجاد شود که طی آن به ارمنی‌هایی که تمایل دارند از قره باغ خارج شوند اجازه داده شود.

تا روز دوشنبه، بیش از ۶۵۰۰ نفر قره باغ را به مقصد ارمنستان ترک کردند. «داوید بابایان» مشاور «ساموئل شهرامانیان» رئیس ارامنه قره باغ گفت که ۱۲۰ هزار ارامنی تبار ساکن قره‌باغ قصد دارند این منطقه را ترک کنند زیرا تمایلی ندارند بخشی از جمهوری آذربایجان باشند.

بابایان گفت: «مردم ما نمی‌خواهند به‌عنوان بخشی از جمهوری آذربایجان زندگی کنند. ۹۹.۹ درصد ترجیح می‌دهند سرزمین‌های تاریخی‌مان را ترک کنند.»
در روزهای گذشته، وزیر خارجه ارمنستان در نشست شورای امنیت سازمان ملل متحد درباره وضعیت قره‌باغ، از کشته شدن بیش از ۲۰۰ نفر و آواره شدن بیش از ۱۰ هزار نفر در پی عملیات جمهوری آذربایجان در قره‌باغ خبر داد.

تور تابستان ۱۴۰۳
آموزشگاه آرایشگری مردانه
خرید چیلر
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
برچسب ها
مطالب مرتبط
نظرات بینندگان
غیر قابل انتشار: ۳
در انتظار بررسی: ۱۷
انتشار یافته: ۱۶
تجزیه طلب چون حریف آذربایجان نشدن به مردم خودشان فشار میارن که قره باغ رو ترک کنن گزارش هایی که تهیه شده مردم میگویند خود ارمنی ها اونها رو مجبور می کنن قره باغ رو ترک کنن
به درک نخواهد ماند
پاسخ ها
ناشناس
| United States of America |
۰۹:۳۸ - ۱۴۰۲/۰۷/۰۵
اگرخواهی که روزخوش نبینی بروجائی که ارمنی ببینی
سرزمین تاریخی ؟؟؟؟
سرزمینی که عمدتا از150سال تا چندی پیش به اونحا مهاجرت کرده بودین
البته یاد آور می شوم ارامنه بصورت پراکنده در آذربایجان غربی و استانهای شرقی ی ترکیه شمال سوریه و یونان زندگی می کردن که توسط شوروی به قره باغ ،ایروان ،زنگه زور و در کل به کشور ارمنستان کنونی کوچانده شده و کشور ارمنستان رو تاسیس کردن
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۴:۴۰ - ۱۴۰۲/۰۷/۰۵
آفرین بر شما؛ به مورد مهمی اشاره کردین، احسن
این سرزمین تاریخی ارامنه چرا اسمش ترکی هست ؟؟؟ نکنه قره باغ به زبان ارمنی بوده و ما نمی دونستیم ! بعدش سازمان ملل هم حتما اشتباه کرده که گفته قره باغ خاک آذربایجان هست!
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۴:۴۱ - ۱۴۰۲/۰۷/۰۵
کاملا درست میفرمایید.؛ درود بر شما
آقای علی اف شماعملیاتی انجام نمیدهید ازاول هم شماداخل خاک ارمنستان نرفتیدکه‌ سرزمینشان رااشغال کنید ومستعمره خودتان سازید بلکه آن متجاوزین زیاده خواه بودندکه‌چنین کردندومجبورتان کردندکه سرماررابزنید درهرحال باداشتن همسایه اینچنینی بایدهمیشه اماده وگوش بزنگ باشید چون انها افرادی کم هوش ولی بشدت سمج وموذی هستند و سالهازمان میبردتاحقیفت رادرک کنند آنهادشمنان هستندکه باید بیشتر مراقبشان‌بود
اونها باید برن به اونجایی که از اونجا آمده اند
آمریکا یک تشر بهتون زد ماست هاتون رو کیسه کردین.
ترسوهای دوزاری که فقط لات کوچه خلوت هستید
جراتشو نداری
پاسخ ها
آتیلا
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۰:۱۸ - ۱۴۰۲/۰۷/۰۵
آزربایجان همین هفته پیش و سه روز بعد از مانور مشترک آمریکا و ارمنستان اونجا عملیات نظامی داشت تو این یه هفته چه اتفاقی افتاده که جراتی براش نباشه.الان بعد از آزادسازی خاک اشغالی دیگه چه نیازی به عملیات دارن؟ در ضمن جرات و لج رو تو مسایل داخلی و خارجی فقط کشورهای در پیت دارن. وگرنه کشورهایی که سرشون به تنشون میارزه بر اساس منافع و مصالح عمل میکنن نه جرات!؟
شک خدا که میخواهند قره باغ را ترک کنند دیگه توانند نسل کشی کنند این ارامنه کثیف قصدشان قدرت گرفتن در ارمنستان هست که بعدا به زور اسلحه دوباره قره باغ را پس بگیرند باید مردم همیشه هوشیار باشند
پاسخ ها
ناشناس
| United States of America |
۱۳:۵۴ - ۱۴۰۲/۰۷/۰۵
خداوندتمام سرزمینهای عالم راازوجود ارامنه نجات دهد بجزکشورارمنستان
الهام اردوغانف هیچ غلطی نمیتونه بکنه. نه خودش و نه ارباب علیلش رجب
مطمعنا دروغ میگی بزودی جنگهای زیادی در راه هست برده کسی هست که صلاح کشتار جمعی داشته باشه
برچسب منتخب
# اسرائیل # توماج صالحی # انتخابات # روز دختر # نمایشگاه کتاب
وب گردی