بازدید 11329

در سفر دستیار ویژه الهام علی اف و دبیر شورای عالی امنیت ملی ارمنستان به تهران چه گذشت؟/ هشدار مقامات ایرانی درباره تغییر مرزها

«خلف خلف اف» دستیار ویژه الهام علی‌اف، رئیس جمهور آذربایجان، که به تهران سفر کرده، امروز (چهارشنبه) ۱۲ مهر ماه با رئیس جمهور، وزیر امور خارجه و دبیر شورای عالی امنیت ملی کشورمان دیدار و رایزنی کرد. همچنین آرمن گریگوریان، دبیر شورای امنیت ملی ارمنستان نیز با سفر به تهران، با مقامات ارشد کشورمان گفت‌وگو کرد.
کد خبر: ۱۱۹۶۶۹۱
تاریخ انتشار: ۱۲ مهر ۱۴۰۲ - ۲۱:۰۰ 04 October 2023

در سفر دستیار ویژه الهام علی اف و دبیر شورای عالی امنیت ملی ارمنستان به تهران چه گذشت؟/ هشدار مقامات ایرانی درباره تغییر مرزها

بین الملل تابناک: «خلف خلف اف» دستیار ویژه الهام علی‌اف، رئیس جمهور آذربایجان، که به تهران سفر کرده، امروز (چهارشنبه) ۱۲ مهر ماه با رئیس جمهور، وزیر امور خارجه و دبیر شورای عالی امنیت ملی کشورمان دیدار و رایزنی کرد. همچنین آرمن گریگوریان، دبیر شورای امنیت ملی ارمنستان نیز با سفر به تهران، با مقامات ارشد کشورمان گفت‌وگو کرد.

 رئیسی: باز شدن پای کشورهای بیگانه به منطقه به صلاح نیست

سید ابراهیم رئیسی در دیدار  «خلف خلف‌اف» دستیار رئیس جمهور جمهوری آذربایجان در امور ویژه، روابط دو کشور را متکی به اشتراکات فرهنگی و باورهای دینی تاریخی و عمیق توصیف و تصریح کرد: ایران و جمهوری آذربایجان ظرفیت‌های متنوع و متعددی دارند که مبادله آنها منافع دو کشور و دو ملت را تامین می‌کند.

کشورهای منطقه ظرفیت حل مسائل منطقه را دارند و باز شدن پای کشورهای بیگانه به منطقه به هر بهانه‌ای به صلاح و منافع هیچ کدام از کشورهای منطقه نیست.

رئیس جمهور، ارتقای سطح روابط میان تهران و باکو و مقابله با طرح‌هایی را که به منظور ایجاد اختلاف و اختلال در روابط دو کشور طراحی می‌شوند، ضروری دانست و با بیان اینکه حفظ و ارتقای ثبات در منطقه در گرو همکاری و هم‌افزایی کشورهای منطقه است، افزود: جمهوری اسلامی ایران به عنوان همسایه قدرتمند جمهوری آذربایجان و ارمنستان، آمادگی کامل دارد تا به رفع اختلافات و مشکلات این دو کشور کمک کند.

 رئیسی با تاکید بر اهمیت حفظ مرز‌ها و ژئوپلتیک منطقه اظهار داشت: ایران از گفت‌وگو‌های منطقه‌ای در قالب ۳+۳ یا در هر شکل و قالب دیگری که بتواند به رفع مشکلات و باز کردن گره‌ها در روابط جمهوری آذربایجان و ارمنستان کمک کند، استقبال می‌کند. کشور‌های منطقه ظرفیت حل مسائل منطقه را دارند و باز شدن پای کشور‌های بیگانه به منطقه به هر بهانه‌ای به صلاح و منافع هیچ یک از کشور‌های منطقه نیست.

«خلف خلف‌اف» دستیار رئیس جمهور جمهوری آذربایجان در امور ویژه نیز در این دیدار با قدردانی از موضع جمهوری اسلامی ایران و نیز نقش موثر رئیس جمهور ایران در حفظ روابط فیمابین پس از واقعه رخ داده برای سفارت این کشور در تهران گفت: جمهوری آذربایجان و ایران ظرفیت‌های بزرگی برای تقویت و تعمیق روابط دوجانبه و منطقه‌ای دارند.

خلف‌اف جمهوری اسلامی ایران را کشور قدرتمند منطقه و همسایه و دوست کشورش خواند و خاطرنشان کرد: جمهوری آذربایجان نیز عمیقا معتقد است که مسائل منطقه باید با همکاری و گفت‌وگو میان کشور‌های منطقه حل و فصل شده و پای کشور‌های دیگر نباید به منطقه باز شود.

وی گفت که جمهوری آذربایجان از هر گونه گفت‌وگو به ویژه در قالب گفتگوهای  ۳+۳ برای تقویت همکاری‌های منطقه‌ای و نیز حل و فصل مسائل منطقه استقبال می‌کند.

مخالفت رئیس جمهور با کریدور زنگزور در دیدار با نماینده ویژه ارمنستان

 محمد جمشیدی معاون امور سیاسی دفتر رئیس‌جمهور با انتشار مطلبی در فضای مجازی نوشت: «مشاور امنیت ملی ارمنستان و نماینده ویژه رئیس‌جمهور آذربایجان در ملاقات‌هایی با رئیس‌جمهور، گزارش‌های مفصلی درباره قفقاز ارائه دادند. دکتر رئیسی در هر دو دیدار تأکید کرد: کریدور زنگزور بستر حضور ناتو در منطقه و تهدیدی ضد امنیت ملی کشورهاست که جمهوری اسلامی قاطعانه با آن مخالفت می‌کند.»

احمدیان: با تغییر مرزها مخالفیم

«خلف خلف‌ اف» دستیار الهام علی‌اف، رئیس‌جمهور آذربایجان در امور ویژه امروز (چهارشنبه) ۱۲ مهر ماه با علی‌اکبر احمدیان نماینده مقام معظم رهبری و دبیر شورای عالی امنیت ملی دیدار و دو طرف درباره‌ توسعه روابط دوجانبه در همه‌ ابعاد و آخرین تحولات منطقه قفقاز گفت‌و‌گو کردند.

در سفر دستیار ویژه الهام علی اف و دبیر شورای عالی امنیت ملی ارمنستان به تهران چه گذشت؟/ هشدار مقامات ایرانی درباره تغییر مرزها

در این دیدار احمدیان با توجه به اهتمام ویژه جمهوری اسلامی ایران برای دور کردن منطقه از هرگونه ناامنی و بحران، بر ضرورت تشریک مساعی کشورها برای ایجاد صلح و ثبات و امنیت پایدار از طریق گفت‌وگو در قالب‌های منطقه‌ای تأکید کرد.

دبیر شورای عالی امنیت ملی با اشاره به سیاست ثابت جمهوری اسلامی ایران در مورد تعلق قره‌باغ به جمهوری آذربایجان، تصریح کرد: اقداماتی که موجبات ایجاد تغییرات ژئوپلیتیک در منطقه را فراهم می‌کند، نظیر آنچه در موضوع کریدور زنگزور دیگران مطرح می‌کنند، نه تنها کمکی به کشورهای این منطقه نخواهد کرد، بلکه سبب فراهم کردن زمینه مداخله نیروهای فرامنطقه‌ای شده و موجب ایجاد بحران‌های جدید در این حوزه راهبردی خواهد شد.

احمدیان با تببین خطراتی که اینگونه اقدامات برای امنیت و ثبات منطقه دارد، گفت: جمهوری اسلامی قاطعانه با هر طرحی که منجر به تغییر ژئوپلیتیک منطقه شود، مخالف است.

دبیر شورای عالی امنیت ملی با اشاره به اراده رهبران دو کشور برای توسعه همه جانبه روابط ایران و آذربایجان، بار دیگر آمادگی کشورمان را برای تحقق این مهم اعلام کرد.

در این دیدار، خلف خلف‌ اف، دستیار الهام علی‌اف رئیس‌جمهور آذربایجان در امور ویژه نیز با اشاره به سیاست جمهوری آذربایجان در حفظ آرامش و ثبات در منطقه و همچنین حل و فصل مسائل منطقه در چارچوب های منطقه‌ای بر گسترش روابط با جمهوری اسلامی ایران تأکید کرد.

آمادگی ایران برای اعزام ناظر به مرزهای ارمنستان و جمهوری آذربایجان

رییس ستاد کل نیروهای مسلح با اعلام آمادگی ایران برای اعزام ناظر به مرزهای ارمنستان و جمهوری آذربایجان گفت: تداوم تنش در این منطقه به نفع دو کشور ارمنستان و آذربایجان و سایر کشورهای منطقه نیست.
 
سردار سرلشکر محمد باقری در دیدار آرمن گریگوریان دبیر شورای امنیت ملی ارمنستان که به دعوت همتای خود به ایران سفر کرده است، تاکید نمود: تحولات و روندهای امنیتی در قفقاز جنوبی بر امنیت منطقه تاثیرگذار است.
در سفر دستیار ویژه الهام علی اف و دبیر شورای عالی امنیت ملی ارمنستان به تهران چه گذشت؟/ هشدار مقامات ایرانی درباره تغییر مرزها
 
وی افزود: تداوم تنش در این منطقه به نفع ارمنستان و آذربایجان و سایر کشورهای منطقه نیست و باید تلاش‌ها بر رفع این اختلافات و تنش‌ها متمرکز شود و جمهوری اسلامی ایران آمادگی کمک به رفع این تنش‌ها را دارد.
 
رییس ستادکل نیروهای مسلح ضمن اعلام آمادگی جمهوری اسلامی ایران برای اعزام ناظر به مرزهای دو کشور ارمنستان و جمهوری آذربایجان، گفت: ارتقای توان دفاعی و توانمندی‌های نظامی هر کشور، نباید با اهداف و نیات تهاجمی همراه باشد.
 
سرلشکر باقری عنوان کرد: صلح و آرامش در منطقه به نفع همه کشورهاست و امنیت در منطقه باید توسط کشورهای منطقه تامین شود و حضور نیروهای فرامنطقه‌ای مغایر با آرامش منطقه است.
 
وی با بیان اینکه هیچ دلیلی برای ایجاد بحران در منطقه وجود ندارد، خاطرنشان کرد: تفرقه و ناآرامی سیاست‌های بیگانگان است و کشورهای منطقه باید با گفت‌وگو مسائل و مشکلات خود را حل کنند.
 
رییس ستادکل نیروهای مسلح در مورد برگزاری رزمایش اخیر آمریکا در خاک ارمنستان اظهار داشت: حضور بازیگران جدید و خارج از منطقه به پیچیدگی و بی ثباتی می‌افزاید.
 
بر اساس این گزارش، آرمن گریگوریان دبیر شورای امنیت ملی ارمنستان گزارشی پیرامون تحولات قفقاز ارائه کرد.
 
توافق تهران و باکو برای برگزاری رزمایش مشترک در دریای خزر

 وزارت دفاع جمهوری آذربایجان امروز (چهارشنبه) در بیانیه‌ای از توافق جمهوری اسلامی ایران و جمهوری آذربایجان برای برگزاری رزمایش مشترک در دریای خزر خبر داد.

خبرگزاری (APA) جمهوری آذربایجان به نقل از وزارت دفاع این کشور گزارش کرد که هیأت جمهوری اسلامی ایران برای شرکت بعنوان ناظر در رزمایش‌های تاکتیکی مشترک «خزر-۲۰۲۳» در جمهوری آذربایجان با مشارکت ناو جنگی و نیروهای نظامی جمهوری آذربایجان و نیروی دریایی قزاقستان وارد باکو شد.

بر اساس این گزارش، «سبحان بکیروف» فرمانده نیروی دریایی جمهوری آذربایجان با هیأتی به رهبری «محمدرضا خزایی» فرمانده عملیات نیروی ارتش جمهوری اسلامی ایران در باکو دیدار و گفت‌وگو کرد.

طبق بیانیه وزارت دفاع جمهوری آذربایجان، اهمیت رزمایش «خزر-۲۰۲۳» در نشستی به میزبای ستاد فرماندهی نیروی دریایی جمهوری آذربایجان مورد تأکید قرار گرفت و طرفین نشست بر اهمیت برگزاری رزمایش‌های مشترک نیروی دریایی تهران و باکو در دریای خزر در آینده تأکید کردند و توافق اولیه در این خصوص حاصل شد.

فرماندهان نظامی ایران و جمهوری آذربایجان در نشست خود درخصوص چشم‌انداز توسعه همکاری در زمینه نظامی بین نیروهای دریایی جمهوری آذربایجان و جمهوری اسلامی ایران گفت‌وگو کردند.

طبق این گزارش، هنوز تاریخ دقیقی برای برگزاری رزمایش مشترک میان جمهوری آذربایجان و جمهوری اسلامی ایران در دریای خزر تعیین نشده است.

گزارش‌ها حاکی است، توسعه همکاری‌های دفاعی و نظامی ایران و جمهوری آذربایجان در دستور کار دو کشور قرار دارد.

 
تور تابستان ۱۴۰۳
آموزشگاه آرایشگری مردانه
خرید چیلر
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
برچسب ها
نظرات بینندگان
غیر قابل انتشار: ۱۳
در انتظار بررسی: ۲۲
انتشار یافته: ۶۴
قبلا که روسیه درمناقشه ایندوجمهوری طرف ارمنستان بود مقامات ایران هم بیشتر هوای ارمنستان را داشتند.حالاکه روسیه بیشترطرف آذربایجان است مقامات ایران هم متمایل به آذربایجان هستند. طبیعی هم هست در حمله روسیه به اوکراین هم طرف روسیه گرفته شده.(( اصل عزت در سیاست خارجی.)) اونوقت به آشتی اعراب اسرائیل که موضوعی بیربط به ایران است بشدت اعتراض میکنند. درحالیکه دراتفاقات بیخ گوش خودمان طبق خوشایند بزرگان روسیه عمل میشود.دریای خزر هم که.......
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۰۱:۱۵ - ۱۴۰۲/۰۷/۱۳
نه بابا؟
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۰۵:۵۱ - ۱۴۰۲/۰۷/۱۳
میخای بگم از این ببعد طرف عمو سام شما رو بگیرن؟
محسن
| Iran (Islamic Republic of) |
۰۸:۵۲ - ۱۴۰۲/۰۷/۱۳
قرص ها تو خوردی؟
اریامهری
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۱:۴۹ - ۱۴۰۲/۰۷/۱۳
نویسنده این متن از حداقل دانش سیاسی بهره برده و یا مغرضی است که عمدا اینو نوشته، وگرنه همه میدونن ایران به تنهایی مانع ایجاد دانال زنگزور شده است
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۴:۳۵ - ۱۴۰۲/۰۷/۱۳
حرف حساب جواب نداره، پس لطفا سینه چاکان پوتین ساکت باشند
ناشناس
| United States of America |
۱۴:۴۴ - ۱۴۰۲/۰۷/۱۳
با همه فجایع و جنایات ضد بشری که ارامنه انجام دادند مخصوصا در سال 1992 در خوجالی باز ایران طرفدار ارمنستان بود و هست فقط خدا بود که قره باغ را آزاد کرد و جلادان مشرک داشناک را ذلیل می کند.
دارکوب
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۵:۰۲ - ۱۴۰۲/۰۷/۱۳
نه خیر قربان، بخاطر اینه که ارمنستان رفته تو بغل فقانسه و آمریکا(ناتو) و میخاد پای اونا رو به این منطقه باز کنه(کرده) البته آذربایجان هم تو بغل اسقاطیل میلوله. ایران به هردو طرف مظنون و بدبین هست و جنگ بین این دوتا و تار و مار شدن دو طرف بهترین حالت برای ایران است. اینکه لحن دوستانه ایران با ارمنستان به هشدار عوض شده بخاطر غربگرایی افراطی ارامنه و پاشینیان هست. البته ارمنستان میدونه که اگر ایران رو از دست بده کلا محاصره شده و به خاک سیاه میشینه، چون همین الان هم از سه طرف گرجستان، آذربایجان و ترکیه محاصره است.
خوب . کاری نداره. اگر سلطانک رجب و علی اف صداقت دارند بفرمایند گذرگاه زنگنور را باز کنند. ولی ایا حاضر می شوند از طرف دیگر نخجوان یعنی مرز ترکیه به همان اندازه مرز ایران و ارمنستان را تخلیه کنند تا ایران همچنان کریدور مستقل خود از رجب و علی اف به ارمنستان و اروپا داشته باشند. این رجب فکر می کند ایران درگیر چند تا پوتینی احساسی و یا... هست می تواند هر خواب و رویا خود را به عمل بنشاند . هرگز.
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۲۲:۴۱ - ۱۴۰۲/۰۷/۱۲
خبرگزاری‌های داخلی چه سانسور شدیدی در این روزها دارند .
کلاً هیچ خبری از یک حادثه منتشر نمی کنند .
بروید مرز کره شمالی و روسیه را در منچوری ببنید. دقیقا مانند موقعیت مرز ترکیه و نخجوان. و گذرگاه زنگزور. تمام ارزوی چین از گذشته این بوده که این نوار مرزی باریک ده کیلومتری را روسیه و کره شمالی به نفع چین تخلیه و ازاد کنند. اما حتی کیم که تمام زندگی خود و اقتصادش به چین وابسته هست و حتی پوتین که حالا همه اقتصادش به خرید نفت از سوی پین وابسته هست حاضر نیستند این داغ ننگ را بخرند و مرز ده کیلومتری را برای چین باز کنند تا چین مستقیم به دریای ژاپن مستقیم وصل بشود. حتی کیم و پوتین اینقدر رجب نیستند انوقت رجب انتظار دارد ایران و ارمنستان به خاطر گل روی رجب از حق و حقوق مسلم خود و اینده ملت خود بگذرند. هرگز.
همه فکر مسئولان ایران تامین جلد و پوشش مورد نظرشان برای مردم ایران هست ولی دیگران دارند برای تغییر مرزها و اینده ملت ایران طمع می کنند. افسوس که مسئولان ایران را عشق به خدمت گرفته در حالیکه مرزها و اقتصاد و معیشت ملت ایران را رجب و پوتین وعلی اف و بن سلمان و طالبان و ....تحت فشار قرار دادند. افسوس
پاسخ ها
علی
| United States of America |
۲۳:۱۱ - ۱۴۰۲/۰۷/۱۲
معلومه خیلی مطالعاتت بالاست. در حدی که زدی رو دست اینترآشغال.
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۰۱:۱۶ - ۱۴۰۲/۰۷/۱۳
اینکه مسئولین تلاش کنن فرهنگ کثیف غربی توسط عده ای ناهنجار در جامعه عادی سازی نشه کار بدیه؟
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۰۳:۱۵ - ۱۴۰۲/۰۷/۱۳
خدا رو شکر فرزندان همین مسولین در همان غرب به گفته شما کثیف دارن بهترین زندگی رو‌میکنن
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۰۵:۵۵ - ۱۴۰۲/۰۷/۱۳
احتمالا سن جنابعالی حدود ۲۰ یا ۳۰ سال بیشتر نیست و نمیدونی که این یه مسأله تاریخیه و ربطی به مسئولین امروز و دیروز هم ندارد که داری با مسایل دیگه قاطی میکنی
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۰۶:۳۸ - ۱۴۰۲/۰۷/۱۳
۰۳:۱۵
فرزند نوح هم مرتد از آب در اومد
خدا کند مسئولین بتوانند مانع از تحقق اهداف شوم اردوغان در مرزهای ایران شوند.قطعا در صورت رسیدن ترکیه به اهداف خود در مرزهای ایران و حذف آن تاریخ و نیاکان بسیار ما را سرزنش خواهند کرد همانطور که الان واگذار کنندگان بحرین بدجوری قضاوت می شوند
پاسخ ها
ناشناس
| Canada |
۰۶:۵۴ - ۱۴۰۲/۰۷/۱۳
مطمئن باشید کسی ازاینکه شما درانتخابات شرکت نمیکند دلخور نمیشود چون شما علاقه ای به کشورمانداریدکه درانتخابات شرکت کنید تمام بیاناتتان بخاطر منافع کشور همکیشتان است
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۰:۴۵ - ۱۴۰۲/۰۷/۱۳
این اتفاق هیچ وقت نخواهد افتاد و انشاالله هیچ وقت دچار سرزنش و ملامت نخواهیم شد. در دویست سال اخیر جمهوری اسلامی تنها حکومتی بوده که در جنگ خاک از دست نداده
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۴:۱۴ - ۱۴۰۲/۰۷/۱۳
احسنت ما اصلا توی جنگها حتی یک وجب از خاکمون را ندادیم و لی به صورت پیشکشی و از سرمصلحت از 22درصد خزر حدود 15 درصد اون را تقدیم روسیه کردیم. قشم و هم دادیم چینی ها. برید از مردم قشم بپرسید که برای گذران زندگی و صید ماهی و میگو چه بلاهایی سرشان آمده.چون دریا را به چینی ها واگذارکردند
امیدوارم کشورهای منطقه حسن همسایگی را رعایت کنند و به شیطنت های خود در مورد مرزها پایان دهند.
به عنوان کسی که سالهاست در انتخابات شرکت نکرده ام و به وضع موجود انتقادات بسیار جدی دارم اعلام می کنم در صورتی که قصدی مبنی بر تغییر در مرزهای کشورمان داشته باشند، مردم ایران با هر طرز فکری، در این مورد تردید نخواهند داشت و دندان یاوه گویان را در دهانشان خرد خواهند کرد.
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۶:۱۲ - ۱۴۰۲/۰۷/۱۳
بزرگوار از آمار مردم ایران،بنده را کم کن به عبارت ساده تر از جانب خودت حرف بزن نه مردم ایران!!
این همه ایران تو سوریه حضور داشته و داره. مسئولین میگن اونجا عمق استراتژیک ماست.
انتظار میره برای دفاع از مرزهامون که کنار دست خودمونه محکم تر از این حرفها بایستن.
روزگاری پوزه صدام رو به خاک مالیدیم، الان هم لازم بشه پوزه دشمنان این آب و خاک رو به خاک می مالیم
پاسخ ها
ناشناس
| United States of America |
۰۸:۵۱ - ۱۴۰۲/۰۷/۱۳
این منطقه خیلی حساسه. مثل باتلاقه. ممکنه با دست و پا زدن الکی بیشتر فرو بریم. خیلی حسابشده باید رفتار بشه.
مطمنم سیاسیون ما تصمیمی برخلاف منافع ملی در مسله قفقاز نمی گیرند.
بلاخره نگفتی که هدف سفر و ملاقات با مقامات چی بوده ، باید با حدس و گمان فهمید که راه از طریق کشور ما میخواهند که اختیار و کنترلش هم با اونا باشه
پاسخ ها
ناشناس
| United States of America |
۰۸:۵۵ - ۱۴۰۲/۰۷/۱۳
احتمالا یه خط آهن و جاده که تحت کنترل نسبی خودشون باشه. البته اینجا ایرانه و قطعا بندهایی برای دخالت باید وجود داشته باشه. از طریق پل هم اتصال به ارمنستان اتفاق می افته.
بازهم اسم آدربابجان وارمنستان آمد وسمپاشی وتفرقه افکنی ودشمن تراشی ارامنه برعلیه ما شروع‌ شد اخرکسی نیست به اینها بگوید بروید کشورخودتان فکری بحال آنجا بکنید چکاردارید اینجا درسایه امن نشسته اید میخواهید کشورما را بخیال خودتان گرفتار دردسر کنید‌وشما‌سودش راببرید و ما‌مشکلاتش رامتحمل شویم. همین الاًن منفی های ارامنه‌به‌ اسامی مستعاروباسفسطه های عجیب وغریب برعلیه این نظر براه میافتند
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۰۹:۳۹ - ۱۴۰۲/۰۷/۱۳
همه جا که مال شما پانترکهای خود بزرگ بین که نیست هر کی مالف شما حرفی زد از نظر شما ارمنیه ،ارمنیهای ایران و حتی انها که به ارمنستان رفته اند یک تار مویشان شرفدارد
به شما پان های عاشق الهام و عردوگال دوست که هیچ حسی به وطن و مردمتان ندارید و مزدور بی جیره اجنبی شده اید
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۳:۱۰ - ۱۴۰۲/۰۷/۱۳
نوچه های اردوغان تحت چه عناوینی نظر میدن
فکر می کنن خیلی زرنگن!!!
مشکل سیاست خارجی ما سالهاست که نمایان شده. به مرزهای کشور خود اهمیت نمیدیم. وتمام فکر و ذکر مسولان ما شده که اسراعیل با کی آشتی میکند. چیزی که اصلا نه به ما مربوط میشود نه سودی برای ایران دارد.کشورهای عربی از خواب بیدار شدند و دنیا را به روز نگاه میکنند. ما هم در خواب عمیق و خوابهای آشفته می بینیم.سود و منفعت را دیگر کشورها میبرند، رنج و بدبختی و تحریمش را مردم ایران.کسی هم جرعت ندارد بگوید این سیاست غلط هیچ سودی به جز دشمنی دیگران با ما نداشته.اگر به غیر از این هست، مسولان بگویند تا ما هم متوجه شویم.
پاسخ ها
دوراندیش
| Canada |
۰۶:۴۲ - ۱۴۰۲/۰۷/۱۳
تغیرمرزهای کشورهای دیگربما ربطی ندارد وبخودشان مربوط است مگرما‌درموردتغیرمرزهای اوکراین توسط روسیه اعتراض کردیم نه حتی همینطوردرمورد تغیر مرز آبی خودمان برای ماچه فرقی دارد باآذربایجان هم مرز باشیم یا با ارمنستان کذشته ازآن اکرنمیدانیم بهتر است بدانیم که بامسلمانان اگر قهر هم بکنیم میتوانیم اشتی کنیم که همه چیز بصورت قبل برگردد ولی باکفار محال ا ست دیدید چه بروز قرباغ آوردند کمی اینده نگری بدک‌نیست
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۰۹:۰۲ - ۱۴۰۲/۰۷/۱۳
به 6:42
تغییر مرزها حتما به ما ربط دارد حالا شما میخواهی خودت را به نفهمی بزنی یا مزدوری علی اف را بکنی، آن حرف دیگری است و برای ما اعتباری ندارد
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۰۹:۰۴ - ۱۴۰۲/۰۷/۱۳
به 6:42
آنجایی که با یهودیها میریزن رو هم علیه کشور همسایه، صحبت از مسلمانی و دوستی نمیکنید اما همین که میخواهیم از منافع ملی کشورمان دفاع کنیم، یاد مسلمانی می افتید؟
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۳:۱۲ - ۱۴۰۲/۰۷/۱۳
پادوی علیف فکر می کنه کسی متوجه نمیشه!!!!
در هشدار دادن استادیم
کیومرث خودت تنهایی اینارا نوشتی ؟؟؟
پاسخ ها
علی
| United States of America |
۱۱:۲۴ - ۱۴۰۲/۰۷/۱۳
حالا یا خودش نوشته یا پسر عمویش نوشته، نقد شما به مطالب چیست؟
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۴:۴۰ - ۱۴۰۲/۰۷/۱۳
این جاج علی با پرچم آمریکا اومده ولی از توده ای های وطن فروش حمایت میکنه
در سفر دستیار ویژه الهام علی اف و دبیر شورای عالی امنیت ملی ارمنستان به تهران چه گذشت?
هیچی پسته و باقلوا خوردن و رفتن
سیاست خارجی ایران کاملا متاثر از سیاست خارجی روسیه است روسیه تصمیم گرفت قره باغ را به آذربایجان بدهد و داد و ایران هم تایید کرد حالا اگر روسیه بخواهد کریدور باز شود آیا ایران می تواند با آن مخالتف کند ؟ بعید است و به نظر من به احتمال زیاد روسیه خواهان باز شدن کریدور است و ایران هم ناچار به قبول آن .
هر قلدر تعدی کننده به منافع و مرزهای بین المللی ایران را سر جایش مینشانیم. به روش خودش
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۴:۴۱ - ۱۴۰۲/۰۷/۱۳
در حد شعار، بله
با آذربایجانی که رو به مخاصمه با ایران آورده، نباید هیچ رزمایشی برگزار شود. سیاست آنها چماق و هویج است. یعنی گاهی با زبان زور و گاهی نرم. ظاهرا این سیاست در مقابل ایران جواب داده.
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۰۹:۰۰ - ۱۴۰۲/۰۷/۱۳
ایران دست آنها را خوانده
به نظر من حق با آذربایجانه و باید به نخجوان وصل بشه. منتها در عوض کریدور زنگزور، ایران و ارمنستان هم باید یک کریدور در غرب نخجوان باز کنند که مسیر مرز ایران به ایروان رو کوتاه میکنه. و البته ارتباط ترکیه با نخجوان قطع میشه که بر اساس منطق الهام ای اوف نباید به کشور ثالث ربطی داشته باشه
هرگز اجازه برقراری کریدور زنگزور را نمیدهیم حتی اگر از دریای خون بگذرند
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۴:۴۳ - ۱۴۰۲/۰۷/۱۳
باز که فبلم جنگی نگاه کردی
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۴:۵۷ - ۱۴۰۲/۰۷/۱۳
حاضری برای ایران یک قطره از خونت رو بدی؟
مطمعن باشید علیف باکویی و اردوغان سلطان متوهم اگر جرئت می‌کردند به جنوب ارمنستان حمله می کردند و چون ایران محکم جلوی آنها ایستاد فعلا” عقب نشینی کردند یا نقشه دیگری دارند و آنها بارها اعلام کردند که گذرگاه زنگزور باید باز شود و سیاست خارجی سلطان متوهم اردوغان فاجعه اور است.
اگر یک مسیر از خاک آذزبایجان به ارمنستان بدهند جهت وصل شدن به ایران شاید مساله حل شود. به هرحال ما هم حق داریم نگران باشیم
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۴:۴۷ - ۱۴۰۲/۰۷/۱۳
شما فکر میکنید طرفین منازعه، نگران خواسته های ایران هستند؟!؟
آذربایجان نیازی به ارتباط مستقیم با نخجوان ندارد چون به زودی به ایران ملحق میشود و این ارتباط از داخل برقرار است
زنگه زور خاک آذربایجان بوده مرز هم که نقاشی نیس پاک بشه دست برادران شیعه باشه که بهتره تا دست مشرکین اهل کتاب باشه
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۶:۳۱ - ۱۴۰۲/۰۷/۱۳
اول اینکه سرورت علی اف نه مسلمانه نه شیعه یه صهیونیست بیش نیست و تو هم یه مزدور مواجب گیر بیش تر نیستی
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۶:۴۴ - ۱۴۰۲/۰۷/۱۳
باز کم آوردین صحبت از اسلام و مذهب کردین؟ شما اگه دین حالیتون بود که با اسرائیل همدست نمیشدین
ما هیچ نیازی به داشتن مرز زمینی با ارمنستان نداریم و همینقدر که بتوانیم با برادران آذری در باکو رفت و آمد داشته باشیم، کفایت امر است
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۶:۴۲ - ۱۴۰۲/۰۷/۱۳
مزدور علی اف حق اظهار نظر نداره
آذربایجان قسمتی از ایران است که باید به مام میهن برگردد.
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۶:۳۸ - ۱۴۰۲/۰۷/۱۳
احسنت
تغییر مرز، تغییر مرز، تغییر ژئوپولتیک !!!! زمانیکه ارمنستان با تجاوز و جنگ مرزها و ژئوپلیتیک را تغییر داده بود، چرا مهم نبود؟!!!!؟
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۶:۴۱ - ۱۴۰۲/۰۷/۱۳
به شما ربطی نداره. برای مزدور نبودن تاریخ بخوان
زنگزور باز میشه نقشه مرزها هم تغییر میکنه .روسها هم در کمال نامردی ارامنه رو فروختن و موافق این تغییرات هستند و شما هم بدون اجازه روسها آب نمیخورید
برچسب منتخب
# اسرائیل # توماج صالحی # انتخابات # روز دختر # نمایشگاه کتاب
آخرین اخبار
وب گردی