بازدید 4531

«چای شیرین» در وعده صبحانه دانش‌آموزان ممنوع!

یک کارشناس تغذیه با تاکید بر لزوم صرف وعده صبحانه برای دانش آموزان گفت: ترجیحا باید از مواد مغذی در این وعده استفاده و از نوشیدن چای شیرین که دانش آموزان را بی‌قرار می کند، خودداری شود.
کد خبر: ۱۱۹۷۵۰۴
تاریخ انتشار: ۱۷ مهر ۱۴۰۲ - ۰۸:۲۰ 09 October 2023

به گزارش «تابناک»، فرشاد رشیدی در گفت و گو با ایسنا، با اشاره به اهمیت وعده صبحانه برای دانش آموزان گفت: دانش آموزان انرژی زیادی در مدرسه مصرف می کنند و نیاز است این انرژی قبل از رفتن به مدرسه برای آنها تامین شود.

وی افزود: در همین راستا صرف وعده صبحانه از اهمیت بسیاری برخوردار است و دانش آموزان باید ۳۰ درصد انرژی روزانه خود را از این وعده دریافت کنند.

رشیدی گفت: صبحانه در کنار تامین انرژی بدن، دو تاثیر مهم برای دانش آموزان دارد. یکی تمرکز دانش آموزان را افزایش داده و دیگری حافظه کوتاه مدت آنها را تقویت می کند.

وی با بیان اینکه دانش آموزان مطالب درسی را در حافظه کوتاه مدت ذخیره می کنند و پس از تمرین و تکرار این مطالب در حافظه بلند مدت ذخیره می‌شود، عنوان کرد: تحقیقات نشان می‌دهد رابطه مستقیمی میان صرف وعده صبحانه و تقویت حافظه کوتاه مدت وجود دارد. همچنین صرف وعده صبحانه به تقویت تمرکز دانش آموزان کمک کرده و موجب بهبود یادگیری درسی آنها می شود.

رشیدی با بیان اینکه دانش آموزان در سن رشد قرار دارند، گفت: صرف وعده صبحانه به رشد هرچه بهتر دانش آموزان هم کمک می کند.

وی در ادامه با تاکید بر استفاده از انواع گروه های غذایی در وعده صبحانه گفت: غلات، لبنیات، حبوبات و... موادی هستند که باید در وعده صبحانه گنجانده شوند.

وی افزود: خوراکی هایی باید در وعده صبحانه مصرف شود که قند خون را به تدریج افزایش دهد، چرا که موجب می شود قند خون مدت زیادتری در خون وجود داشته و انرژی بدن را تامین کند، بنابراین توصیه می شود از مواد حاوی قندهای پیچیده مانند نان در وعده صبحانه استفاده شود.

وی افزود: خوراکی هایی مانند شکلات صبحانه قند خون را یکباره افزایش داده و دانش آموز احساس سیری کاذب می کند و تنها یک ساعت پس از صرف صبحانه باافت شدید قند خون، احساس ضعف و گرسنگی خواهد کرد، بنابراین بهترین گزینه برای صبحانه استفاده از انواع نان همراه با لبنیاتی مانند پنیر و نیز دانه های مغذی مانند مغز گردو است.

وی افزود: نان و تخم مرغ همراه با یک لیوان شیر، نان و کره و مربا، عدسی، خوراک لوبیا، فرنی و... هم می توانند گزینه های خوبی برای صبحانه دانش آموزان باشند.

رشیدی تاکید کرد: مصرف چای شیرین در وعده صبحانه توصیه نمی شود، چرا که هم مصرف چای دانش آموزان را بی قرار کرده و هم شکر داخل آن برای سلامت آنها مضر است.

وی افزود: به جای چای شیرین ترجیحا استفاده از شیر یا آبمیوه طبیعی توصیه می شود.

تور تابستان ۱۴۰۳
آموزشگاه آرایشگری مردانه
خرید چیلر
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
برچسب ها
مطالب مرتبط
برچسب منتخب
# اسرائیل # حمله ایران به اسرائیل # توماج صالحی # خیزش دانشجویان ضد صهیونیست # سیل