بازدید 2409
۱

تل‌آویو همچنان درصدد عادی‌سازی روابط با عربستان

نماینده دائم رژیم صهیونیستی در سازمان ملل گفت که این رژیم هچنان قصد عادی سازی روابط با عربستان را دارد.
کد خبر: ۱۱۹۷۵۳۱
تاریخ انتشار: ۱۷ مهر ۱۴۰۲ - ۱۰:۳۸ 09 October 2023

به گزارش «تابناک» به نقل از ایسنا، گلعاد آردان، نماینده دائم رژیم صهیونیستی در واکنش به درگیری‌ها با حماس در فلسطین گفت: هیچ دلیلی برای لغو این مساله از برنامه خود نمی‌بینیم.

به گزارش روسیا الیوم، آردان افزود: معتقدیم کشورهای میانه‌رویی در منطقه ما وجود دارند که به دنبال عادی سازی روابط و زندگی در صلح هستند و عربستان قطعا یکی از آن کشورها است.

نماینده دائم رژیم صهیونیستی در سازمان ملل گفت: هنوز به دنبال عادی سازی روابط با عربستان هستیم و هر آنچه در توان داریم برای همزیستی با همسایگان‌مان تلاش می‌کنیم.

این در حالی است که خبرگزاری فرانسه اعلام کرد که حمله ناگهانی حماس علیه رژیم صهیونیستی، توجهات را دوباره به موضوع فلسطین معطوف و ضربه‌ای به سرعت حاصل از تلاش واشنگتن برای انعقاد توافق عادی سازی روابط بین تل‌آویو و عربستان سعودی وارد کرد.

در همین زمینه، برایان کاتولیس، معاون سیاستگذاری موسسه خاورمیانه در واشنگتن، گفت که صعود به چنین توافقی همیشه سخت بوده و اکنون دشوارتر شده است.

او با اشاره به عادی‌سازی روابط بین تل‌آویو و امارات، بحرین و مراکش معتقد است که تشدید تنش‌های اخیر، دوباره مناقشه و درگیری بین فلسطینی‌ها و صهیونیست‌ها را برجسته می‌کند و پنهان کردن این مسائل پیچیده را بسیار دشوار می‌کند.

خبرگزاری فرانسه  به اظهارات محمد بن سلمان ولیعهد عربستان در ماه سپتامبر اشاره کرد که در آن تایید کرد که عربستان بیشتر به عادی سازی روابط با اسرائیل نزدیک شده؛ اما او موضع عربستان را مبنی بر اینکه هر توافقی باید شامل رسیدگی به مسائل فلسطین باشد، تکرار کرد.

این رژیم درگیر نبرد سختی با نیروهای مقاومت در عملیات طوفان الاقصی است و دست به تجاوزاتی به نوار غزه زده که طی آن بیش از ۴۰۰ فلسطینی به شهادت رسیده‌اند. شمار کشته‌های صهیونیست نیز در این نبرد به ۷۰۰ نفر افزایش یافته است.

تور تابستان ۱۴۰۳
آموزشگاه آرایشگری مردانه
چیلر
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
برچسب ها
مطالب مرتبط
نظرات بینندگان
غیر قابل انتشار: ۰
در انتظار بررسی: ۱
انتشار یافته: ۱
وسط دعوا نرخ تعیین میکنه
برچسب منتخب
# اسرائیل # حمله ایران به اسرائیل # کنکور # حماس # تعطیلی پنجشنبه ها # توماج صالحی