بازدید 2897

رایزنی با عربستان در چارچوب حمایت از فلسطین است

وزیر امور خارجه جمهوری اسلامی ایران در مصاحبه با شبکه خبری المیادین گفت رایزنی تهران با ریاض در چارچوب راهبرد کشورمان برای حمایت از فلسطین است.
کد خبر: ۱۱۹۸۳۲۲
تاریخ انتشار: ۲۱ مهر ۱۴۰۲ - ۱۲:۰۲ 13 October 2023

به گزارش «تابناک» به نقل از فارس، حسین امیرعبداللهیان، وزیر امور خارجه کشورمان در مصاحبه با شبکه خبری المیادین بر حمایت جمهوری اسلامی ایران از جنبش مقاومت فلسطین تاکید کرد و عملیات طوفان‌الاقصی را پاسخی به جنایات رژیم صهیونیستی توصیف کرد. 

وزیر خارجه ایران همچنین تصریح کرد رایزنی‌های ایران با عربستان سعودی در چارچوب راهبرد تهران برای حمایت از فلسطین است. او با بیان اینکه ایران با قدرت حمایت سیاسی و رسانه‌ای از مقاومت فلسطین را ادامه می‌دهد تصریح کرد: رژیم صهیونیستی و حامیان آن بابت نتایج حملات مستمر به مردم فلسطین مسئول شناخته خواهند شد. 

رئیس دستگاه دیپلماسی کشورمان در ادامه درباره اقدام رژیم صهیونیستی برای محاصره کامل غزه گفت: «قطع آب و برق غزه یک جنایت جنگی است که رژیم اشغالگر مرتکب شده است.»

وزیر خارجه ایران گفت: «عملیات طوفان‌الاقصی در پاسخ به جنایت‌های رژیم صهیونیستی انجام شد.»

نیروهای مقاومت فلسطین از شنبه هفته جاری عملیات بزرگی تحت عنوان طوفان الاقصی را آغاز کردند که تا کنون به هلاکت بیش از ۱۰۰۰ اسرائیلی و زخمی شدن بیش از دو هزار نفر دیگر منجر شده است.

شمار تلفات صهیونیست‌ها در عملیات طوفان الاقصی به ۱۴۰۰ نفر می‌رسد و تعداد صهیونیست‌هایی که توسط رزمندگان مقاومت به اسارت گرفته شدند نیز بیش از ۱۵۰ نفر است.

وزارت بهداشت فلسطین در غزه عصر امروز (۲۰ مهر) خبر داد که در حملات رژیم صهیونیستی ۱۵۳۷ نفر شهید و بیش از ۶۰۰۰ نفر زخمی شده‌اند. ۵۰۰ نفر از شهدا کودک هستند.  به گفته این وزارتخانه تاکنون ۱۰ نفر از پرسنل شاغل در بخش‌های بیمارستانی و درمانی نیز در پی این حملات شهید شده‌اند.

روز گذشته همچنین سخنگوی ارتش رژیم صهیونیستی اعلام کرد که از ابتدای تجاوز به غزه جنگنده‌های این رژیم شش هزار بمب بر سر اهالی غزه پرتاب کرده‌اند.

مطالب پیشنهادی

3 ماه اینترنت با 80 گیگ ترافیک بین‌الملل، فقط 40 هزار تومان!

وزارت بهداشت فلسطین صبح پنشجنبه اعلام کرد: «کادر درمان و موسسات بهداشتی ما خسته شده‌اند و در آستانه فروپاشی کامل هستند. به گفته رسانه‌های فلسطینی اجساد در بیمارستان شفاء غزه به دلیل نبود سردخانه بر روی زمین جمع شده است».

طبق آمار سازمان ملل نیز بیش از ۲۵۴۰ واحد مسکونی به طور کامل منهدم شده‌اند و حدود ۳۳۸ هزار نفر نیز مجبور شده‌اند خانه‌هایشان را ترک کنند.

تور تابستان ۱۴۰۳
آموزشگاه آرایشگری مردانه
خرید چیلر
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
برچسب ها
مطالب مرتبط
برچسب منتخب
# اسرائیل # حمله ایران به اسرائیل # حماس # توماج صالحی # خیزش دانشجویان ضد صهیونیست