بازدید 6216

آیا رژیم صهیونیستی دست به قمار مرگ‌بار می‌زند؟

ورود زمینی رژیم صهیونیستی به غزه، بدترین انتخابی است که می‌تواند از سوی کابینه اضطراری نتانیاهو اتخاذ شود، به ویژه آنکه گروه‌های مقاومت دیگر در منطقه، هشدارهای جدی صادر کرده‌اند.
کد خبر: ۱۱۹۸۳۷۹
تاریخ انتشار: ۲۱ مهر ۱۴۰۲ - ۱۹:۰۲ 13 October 2023


به گزارش تابناک ، عملیات «طوفان الاقصی» امروز پنج‌شنبه وارد روز ششم خود شده و در حالی که حملات هوایی دیوانه‌وار ارتش صهیونیستی به مناطق مختلف غزه فروکش نکرده، جنگ زمینی نیروهای مقاومت در خارج از جغرافیای غزه و در مناطق حائل بین غزه و کرانه باختری به ویژه در مفالسیم، ناحال عوز، اطراف بئیری، کیسوفیم، سدیروت، عسقلان، زیکیم و... همچنان ادامه ادامه دارد.

در یکی از مهم‌ترین موارد، منابع مطلع مقاومت فلسطین اعلام کردند؛ شب گذشته و در جریان اجرای عملیات ابتکاری و غافل‌گیرانه، رزمندگان مقاومت فلسطین عضو گردان‌های شهید عزالدین قسام موفق شدند بار دیگر با عبور از موانع ایذایی متعدد، وارد شهر عسقلان شده و چند واحد و مکان نظامی با سلاح‌های نیمه سنگین را مورد حمله قرار دهند که طی آن تعدادی از نظامیان رژیم صهیونیستی به هلاکت رسیده یا مجروح شدند.

در مجموع؛ ضربه‌ای که مقاومت فلسطین در جریان عملیات طوفان الاقصی به رژیم صهیونیستی وارد کرد، ضمن آنکه اعتبار اطلاعاتی، نظامی و امنیتی رژیم را با چالشی بی‌سابقه روبرو کرد، هیمنه صهیونیست‌ها را در جهان فرو ریخت و حیثیت آنها را بر باد داد.

این شرایط، چنانچه اظهارات و اقدامات متناقض و آشفته سران رژیم جعلی اسرائیل نشان می‌دهد، عملا سیستم عصبی و نظام تصمیم‌گیری رژیم را دچار اختلال جدی نموده است.

به همین دلیل؛ تا این لحظه تنها راهبرد تل‌آویو در برابر مقاومت فلسطین، کشتار گسترده مردم برای ایجاد به‌اصطلاح توازن و در ادامه، برتری در وارد کردن تلفات به فلسطینیان با بمباران و موشک‌باران کور مناطق مسکونی غزه بوده است.

بیشتر بخوانید:

پوتین: عملیات زمینی در غزه عواقب بزرگی خواهد داشت
بی‌اثر بودن این راهبرد و عبور رزمندگان مقاومت از موانع بی‌شمار مرزی و نفوذ به عمق ۴۰ کیلومتری سرزمین‌های اشغالی اما، موجب شده که رژیم صهیونیستی در مقام تلافی کردن، یکی از راهبردهای بعدی خود را ورود زمینی به غزه اعلام کند.

این اقدام در صورت وقوع، بدترین انتخابی است که می‌تواند از سوی کابینه اضطراری نتانیاهو اتخاذ شود، به ویژه آنکه گروه‌های مقاومت دیگر در منطقه از جمله حزب‌الله لبنان با خط قرمز اعلام کردن ورود زمینی صهیونیست‌ها به غزه، هشدارهای جدی صادر کرده‌اند.

با این وجود؛ گرچه در حال حاضر علائم غیر مستقیمی از جمله افزایش بمباران‌های کور برای مجبور کردن مردم به ترک غزه و مهاجرت به سمت صحرای سینا در مصر دیده می‌شود اما هنوز معلوم نیست که کابینه نتانیاهو در نهایت چنین تصمیمی را به اجرا بگذارد.

به هر حال تردیدی نیست که بدترین سناریو و تصمیمی که رژیم صهیونیستی می‌تواند اتخاذ کند، ورود زمینی به غزه و درگیر شدن در یک جنگ فرسایشی چند ماهه‌ی پر تلفات است که قطعا از توان جغرافیایی، سرزمینی و راهبردی سرزمین کوچک تحت کنترل اسرائیل خارج است و مخاطرات و چالش‌های بسیاری را برای آنها در پی خواهد داشت.

حماس در سراسر غزه تونل و کمین‌گاه ایجاد کرده و زیر زمین غزه را به پادگانی بزرگ و مجهز تبدیل نموده که اجازه تصرف چند روزه یا چند هفته‌ای آن را به تل‌آویو نخواهد داد، ضمن آنکه سیل گسترده آوارگان هم تبدیل به چالشی جدی علیه مصر، ترکیه و حتی کشورهای اروپایی خواهد شد.

از سویی؛ حامیان خارجی گروه‌های مقاومت و ملت فلسطین قطعا با بی‌تفاوتی نظارەگر نابودی و یا تضعیف جدی آنها نخواهند بود و احتمال باز شدن جبهه‌های دیگر علیه اسرائیل بسیار بالاست که در این صورت این رژیم متحمل خسارات گسترده و غیرقابل جبران خواهد شد.

از سوی دیگر؛ چین و روسیه به عنوان اعضای ثابت شورای امنیت سازمان ملل متحد به طور قطع در برابر نسل‌کشی فلسطینیان توسط غرب ساکت نخواهند ماند.

علاوه بر این؛ غربی‌ها به دلیل باز بودن جبهه اوکراین و اهمیتی که سرنوشت جنگ در اوکراین برای غرب دارد، موافق تداوم فرسایشی جنگ در این منطقه که آنها را نیز درگیر خواهد کرد، نیستند.

با این تفاسیر؛ باید منتظر ماند و دید که آیا کابینه چندپاره و مضمحل نتانیاهو که حتی با خوش‌بینانه‌ترین تحلیل‌ها، تا همین‌جای کار نیز بازنده اصلی این تقابل است، دست به این قمار مرگ‌بار خواهد زد یا خیر؟

منبع: راهبرد معاصر

تور تابستان ۱۴۰۳
آموزشگاه آرایشگری مردانه
خرید چیلر
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
برچسب ها
نظرات بینندگان
غیر قابل انتشار: ۴
در انتظار بررسی: ۲
انتشار یافته: ۱۱
صد درصد
فعلا که دو طرف مشغول قمارند
من به پوتین مشکوکم...از وقتی جنگ جدید در غزه شروع شده...یهیچ خبری از جنگ اکراین نیست ... همه فراموش کردن اونجا هم در گیریه ...بعید می دانم بزاره ایندفعه در گیری کوتاه باشه ... این خط اینهم نشان ...همیشه کشورهای غربی نمی توانند تعیین کننده اتمام هر جنگی باشند.....
آره شک نکن
احتمالا صهیونیست ها ابتدا میخواهندبمب های سنگین ۲تنی که ۶۰متر در بتون نفوذ می کنند تونل های زیر زمینی شهر را تخریب کنند و بعد زمینی وارد شود.
اتفاقا این کار میکنه و غزه میگیره
رژیم صهیونیستی نابود باید گردد تمام
رژیم صهیونیستی نابود گرددددددد
اسرائیل تمام شد
جبهه مقاومت باید در بالاترین سطح آماده گی باشد از این نتانیاهو خبیث و جلاد هر چه بگویم کم گفتیم.فقط و فقط زبان زور را متوجه می شود
خدا کند که شرایط مطابق همین تحلیل سطحی و توهمات نویسنده پیش برود. خون انسانها محترم و جان ها عزیز است اما جماعتی که خود در آسایش و فرزندانشان در رفاه هستند برای دیگران نقشه می کشند و مردمی بیچاره را در میان بمب های چند تنی رها می کنند.
برچسب منتخب
# اسرائیل # توماج صالحی # انتخابات # روز دختر # نمایشگاه کتاب
وب گردی