بازدید 2517

بازگشت اونس طلا بر بالای ۱۹۰۰ دلار

- طلا افزایش قیمت قابل توجهی را تجربه کرد و فعال‌ترین قرارداد آتی آن در کامکس نیویورک در ماه دسامبر به ۱۹۴۱.۵۰ دلار در هر اونس رسید و ۳.۱ درصد افزایش را در یک روز تجربه کرد. قیمت نقدی طلا که به دقت توسط بسیاری از معامله گران نظارت می‌شود، افزایش قابل توجهی را نشان داد و به ۱۹۲۸.۴۲ دلار رسید که ۳.۲ درصد رشد داشت.
کد خبر: ۱۱۹۸۵۳۴
تاریخ انتشار: ۲۲ مهر ۱۴۰۲ - ۱۵:۲۴ 14 October 2023

 

به گزارش تابناک از اینوستینگ، این افزایش به دنبال رشد در هفته گذشته بود که قیمت نقدی برای مدت کوتاهی به ۱۸۱۰.۱۰ دلار رسید و نزدیک به محدوده ۱۷۰۰ دلار در نوسان بود.

این افزایش ناگهانی قیمت طلا در وهله اول به تشدید بحران در خاورمیانه نسبت داده شد، جایی که دولت اسرائیل به بیش از یک میلیون نفر در شمال غزه هشدار داد تا در بحبوحه تشدید درگیری با حماس از این منطقه خارج شوند.

نشانه‌هایی وجود داشت مبنی بر اینکه اسرائیل ممکن است برای یک حمله زمینی مهم به غزه آماده شود.

آشفتگی در خاورمیانه تقاضای پناهگاه امن برای طلا را افزایش داده است و سرمایه گذاران به دنبال امنیت آن در میان بی ثباتی فزاینده در منطقه هستند.

این افزایش به ویژه زمانی قابل توجه است که در حالی رخ داد که شاخص دلار آمریکا (DXY) برای دومین روز متوالی تقویت شد و روند صعودی دلار طی سه ماه گذشته را ادامه داد. به طور معمول، طلا در جهت مخالف دلار آمریکا حرکت می‌کند.

این تحولات منجر به افزایش قابل توجه قیمت طلا شده است و سرمایه گذاران به دنبال پناه بردن به این فلز گرانبها در میان عدم قطعیت‌های ژئوپلیتیکی هستند.

تور تابستان ۱۴۰۳
آموزشگاه آرایشگری مردانه
خرید چیلر
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
برچسب ها
مطالب مرتبط
برچسب منتخب
# اسرائیل # حمله ایران به اسرائیل # توماج صالحی # خیزش دانشجویان ضد صهیونیست # روز معلم
آخرین اخبار