بازدید 9721

آنتونی بلینکن وزیر خارجه دولت «یهود» است یا دولت آمریکا؟ / وقتی نمی‌توان از ایدئولوژی فرار کرد!

«آنتونی بلینکن»، وزیر امور خارجه آمریکا که به فلسطین اشغالی سفر کرده است، در دیدار با «بنیامین نتانیاهو» نخست وزیر رژیم صهیونیستی گفت: من نه تنها به عنوان وزیر خارجه ایالات متحده بلکه به عنوان یک یهودی، که پدربزرگش از قتل گریخته است، به اینجا آمده‌ام؛ این اظهارات وزیر خارجه ایالات متحده، به خوبی واقعیت مهم و عینی در رابطه با سیاست خارجی ایالات متحده و اثرگذاری لابی یهود در آن را نشان می‌دهد.
کد خبر: ۱۱۹۸۶۹۴
تاریخ انتشار: ۲۴ مهر ۱۴۰۲ - ۰۰:۲۶ 16 October 2023

آنتونی بلینکن وزیر خارجه دولت«یهود» است یا دولت آمریکا؟/ وقتی نمی توان از ایدئولوژی فرار کرد!

بین الملل تابناک: وزیر امور خارجه آمریکا در سفر چند روز پیش خود به سرزمین‌های اشغالی، با اشاره به تبار یهودی خود، حمایت تمام قد واشنگتن از رژیم صهیونیستی را اعلام و جنایت این رژیم را به عنوان «حق دفاع از خود» توجیه کرد.

 «آنتونی بلینکن» وزیر امور خارجه آمریکا که به فلسطین اشغالی سفر کرده است در دیدار با «بنیامین نتانیاهو» نخست وزیر رژیم صهیونیستی گفت که من نه تنها به عنوان وزیر خارجه ایالات متحده، بلکه به عنوان یک یهودی که پدربزرگش از قتل گریخته است، به اینجا آمده‌ام.

این اظهارات وزیر خارجه ایالات متحده، واقعیت مهم و عینی را در رابطه با سیاست خارجی ایالات متحده و اثرگذاری لابی یهود در آن به خوبی نشان می دهد. لابی که نه تنها سیاست خارجی آمریکا را در سطوح تصمیم گیری و سیاست گذاری متاثر کرده است، بلکه مجریان اصلی سیاست خارجی آمریکا و از جمله وزیرخارجه کنونی آن نیز قبل از آنکه خود را وزیر خارجه آمریکا بدانند، به هویت یهودی خود اشاره می کنند.

بر همین اساس، در جنگ بین فلسطین و اسرائیل، وزیر خارجه آمریکا فارغ از جهت گیری های کلان سیاست خارجی ایالات متحده که متاثر از لابی صهیونیسم است، خود را یک وزیر یهودی آمریکایی می داند که متعهد به دفاع از اسرائیل است. به همین جهت، رجب طیب اردوغان، رئیس جمهور ترکیه نیز به اظهارات بلینکن واکنش نشان می دهد و می گوید: «وزیر خارجه آمریکا می‌گوید: رویکرد من در قبال اسرائیل از نگاه یک یهودی است، نه وزیر خارجه ایالات متحده آمریکا.»

وی در ادامه گفت: «اگر کسی بگوید به این مساله به عنوان یک مسلمان نگاه می‌کند ایشان چه پاسخی خواهند داد؟»

آنچه وزیر خارجه آمریکا گفته است، ایدئولوژیک بودن رفتار سیاست خارجی آمریکا را به خوبی عیان می کند. همانطور که رفتار اسرائیل در برابر فلسطین در چند دهه اخیر، مبتنی بر دیدگاه ها و استراتژی های افراطی مذهبی بوده است.

ظهور صهیونیسم مذهبی در اسرائیل با روی کار آمدن دولت افراطی نتانیاهو با روندهای مشابه در اروپا و ایالات متحده همراه بوده است. جایی که شاهد اقداماتی در هتک حرمت به مقدسات اسلامی و قرآن بوده ایم و ایدولوژیک بودن ساختارهای سیاسی در غرب را بیش از گذشته آشکار کرده است.

ذکر این نکته ضروری است که اسرائیل از قدرت نرم مذهبی برای دستیابی به اهداف سیاست خارجی خود و شکل دادن به اولویت های مهم ترین متحد خود، ایالات متحده استفاده می کند. برای دستیابی به این هدف، دولت‌های مختلف اسرائیل دو مخاطب متمایز جامعه مدنی در ایالات متحده را خطاب قرار داده‌اند: جامعه یهودی و مسیحیان انجیلی که در تنظیم دستور کار سیاسی و تعیین چارچوب بحث پیرامون اسرائیل به شیوه‌هایی که سیاست خارجی ایالات متحده را شکل می‌دهند، بسیار تأثیرگذار هستند.

دولت‌های اسرائیل از گردشگری مذهبی برای تأثیرگذاری بر این جوامع با ترویج سنت‌های مذهبی، باورها، تصاویر و امیدهای مرتبط با سرزمین مقدس استفاده می‌کنند، زیرا اسرائیل محل رویدادهای مهمی در یهودیت و مسیحیت بوده است. هدف این تلاش ها، ارائه تصویری از اسرائیل به بازدیدکنندگان است که تجارب مذهبی و فرهنگی را با یک پیام سیاسی کلی برای حمایت از دولت معاصر اسرائیل ترکیب می کند.

در اهمیت این موضوع لازم به ذکر است که جان مرشایمر و استفان والت در کتاب «گروه فشار اسرائیل و سیاست خارجی آمریکا» بر این باورند که علی رغم اینکه هیچ ملاحظات استراتژیکی و اخلاقی نمی‌تواند سطح حمایت فعلی آمریکا از اسرائیل را توجیه کند، اما مدعی هستند که توجیه اصلی برای این وضع غیرعادی، نفوذ لابی یهود در آمریکاست. آن‌ها بر این نظرند که لابی اسرائیل در کشاندن آمریکا به جنگ مصیبت‌بار عراق در سال ۲۰۰۳ و بی ثمر کردن تلاش برای برقراری رابطه با جمهوری اسلامی ایران و سوریه نقش عمده‌ای داشته و دارد؛ بنابراین، نویسندگان کتاب، لابی اسرائیل را که در مرکز آن آیپک قرار دارد، به عنوان جهت دهنده اصلی سیاست خارجی آمریکا در خاورمیانه معرفی می‌کنند.  

نکته قابل توجهی که در نفوذ لابی یهود در سیاست خارجی آمریکا قابل ذکر است، اینکه آن ها تلاش می کنند افرادی را در سیاست خارجی آمریکا روی کار آورند که به ایده ها و باورهای یهودی-صهیونی باور داشته باشند و ایدئولوژی یهودی را در دستورکارهای سیاسی خود در نظر گیرند؛ تا جایی که آنتونی بلینکن، وزیر امور خارجه ایالات متحده آمریکا در سفر به تل آویو بدان اشاره کرد و گفت: من در اینجا ابتدا یک یهودی هستم و بعد وزیر خارجه آمریکا! 

این مساله آشکارا نقش و جایگاه ایدئولوژی را هم در سیاست خارجی آمریکا و هم اسرائیل را به نمایش می گذارد.

تور تابستان ۱۴۰۳
آموزشگاه آرایشگری مردانه
خرید چیلر
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
برچسب ها
نظرات بینندگان
غیر قابل انتشار: ۲۷
در انتظار بررسی: ۲
انتشار یافته: ۴۹
عیسی مسیح مانند آب زلال بود و اجداد بلینکن به او ایمان نیاوردند حالا از او انتظار دارید در مخاصمه فلسطین و اسرائیل عدالت را رعایت کند !؟
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۰۹:۱۳ - ۱۴۰۲/۰۷/۲۴
اساس آمریکا بر پایه لائیسیته، جدایی مذهب از سیاست است.
آیا به نظر شما وزیر خارجه این کشور که هزاران هزار نورافکن بر او قرار دارد، می تواند بر اساس ایدئولوژی مذهبی عمل کند؟
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۰۹:۱۷ - ۱۴۰۲/۰۷/۲۴
آنتونی بلینکن نمیخوره دوهزار سال سن داشته باشه
من همیشه با خودم میگفتم چرا بلینکن گدا صفت هستش پس دلیلش معلوم شد
اینکه میگه من بعنوان یک بهودی اینجا آمده ام حتما درخواستی از اسرائیل ها دارد که برایشان خوشایند نیست.
شما خودتان امریکا و اسرائیل را بسمت هم سوق دادید الان شاکی هم هستید؟ مگر هدفتان همین نبود!؟
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۰:۵۷ - ۱۴۰۲/۰۷/۲۴
دقیقا !!
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۹:۰۴ - ۱۴۰۲/۰۷/۲۴
مدعیانی که قرار است اسراییل را در چند دقیقه نابود کنند بخوانند
دم از روشنفکری، آزادی و حقوق بشر می‌زنند اما پر از نژادپرستی و نفرت هستند. اگر یک نفر در زندان‌های ایران سردرد بگیرد، تمام مجامع و سازمان‌های خودخوانده حقوق بشری به صف می‌شوند اما آب و غذا و دارو و سوخت را به روی ۲ میلیون نفر می‌بندند و با بمب های چند تنی زنان و کودکان را میکشند، اما اثری از حقوق بشرشان دیده نمیشود
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۴:۰۹ - ۱۴۰۲/۰۷/۲۴
کسیکه باد میکاره بایدهم طوفان درو بکنه
ساحل مصری غزه و چهارتا ماهیگیرش باید اندازه خودشونو بدونن و ملعبه دست گروه امثال هنیه نباشتد
این تازگی نداره. آقای خاتمی رییس جمهور در ۲۰ سال قبل گفته بود که سیاست خاورمیانه ای آمریکا در اسرائیل تعیین میشه نه در آمریکا
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۰:۵۷ - ۱۴۰۲/۰۷/۲۴
جایزه اش را هم دادند و حصر کاملش کردند !!؟؟
باید درک ملی واتحاد ملی در این مورد باشد که مسله فلسطین یک مسله بسیار پیچیده ایدولوژیک هست که چندین هزار سال هست وجود دارد ونمی توان ان را محدود به یک کشور کرد البته در این میان باید مواظب یهودیان مهفی و بهائیان داخل بود که به عنوان سربازان پیاده نظام دشمن هستن ودر بین سلبرئیتها نفوذ دارن
ما چطور ؟
آنتونی فکر می کند چون پدر بزرگش یهودی از قتل گریخته بوده می تواند در کنار بنیامین که هزار و یک پرونده روانی - پزشکی دهد اتاق فکر برای قتل و کشتار مردم مظلوم فلسطین تشکیل دهد در آینده نزدیک ملت های مسلمان منطقه چنان درس عبرتی به آن ها بدهند که تا ابد سرلوحه کاخ پوشالی و لانه عنکبوت باشد.
بلینکن وزیر خارجه پول است .هر سمت شارژ بیشتر ،دم بیشتر
مگر ما با دنیا مستقل از ایدئولوژی برخورد می کنیم که از دیگران اینگونه انتظار داریم؟!!!!!
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۰۹:۵۳ - ۱۴۰۲/۰۷/۲۴
اکثر ایدئولوژی های دنیا بر پایه مذهبند و سیاستگذاری ها بر پایه ایدئولوژی. پس این که نسخه می پیچند دین از سیاست جداست فقط برای ماست. خودشان مو به تعلیمات تلمودی را پیاده میکنندکه سراسر ظلم است به غیر یهود. مسلمان طاقت دیدن کشته شدن انسانهای دیگر را ندارند اما یهود اصولا غیر یهود را انسان نمیداند چه ایرانی چه آلمانی فرق نمیکند
ناشناس
| United Kingdom of Great Britain and Northern Ireland |
۰۹:۵۶ - ۱۴۰۲/۰۷/۲۴
دوست عزیز ما که ادعایی نداریم اونها هستن چنین ادعایی دارند و ما رو هم بخاطرش داشتنش سرزنش میکنن
تمامی سیستمداران و نهادهای غربی تحت سیطره یهود و صهیونیست هستند . چرا ؟ چون در سیستم سرمایه داری پول حرف اول و آخر رو میزنه و یهویان در تمامی جهان صاحب پول و قدرت مالی هستند و سیاستمدارانی رو حمایت مالی میکنند که یا یهودی و یا بشدت وابسطه به یهود باشند . به خاطر اینکه تمامی سیاستمداران و نهادهای غربی یکصدا اسراییل رو حمایت میکنند.
آقای تحلیل گر یک سوزن بخودت بزن و یک جوال دوز به دیگران!
ما با همه دنیا بخاطر ائدولوزی مان درجنگ هستیم . به همین خاطر نتنها کشورمون را نتونستیم آباد کنیم . باعث عقب ماندگی برخی کشورهای دیگر هم هستیم.
مسئولین مملت ما جز حرافی و دروغ گویی. و تهمت زدن به مخالفانشان ... چیز دیگری بدنیستند.
به همین دلیل است آمار مهاجرت زیاد است.
اسراييل بايد از بين برود
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۱:۳۰ - ۱۴۰۲/۰۷/۲۴
باشه
بیشتر یهودیان دو تابعیتی خودشون رو اول متعهد به اسراییل میدانند تا کشور دومشون. نمیدونم آقای بلینکن در دلش به کدوم اولویت میده ولی شاید تقریبا 50-50 باشه!
کدام هولوکاست همانی راجع بهش اجازه تحقیق نمی دن
چرا همیشه عادت کردیم و جای دور میریم؟

یه سوال ساده دارم
کی بود که حدود 15سال قبل در آستانه انتخابات آمریکا مدام در اعلامیه ها و اخبار اعلام میکرد که اسم اصلی اوباما ، باراک حسین اوباماست ، تبار کنیایی و مسلمان دارد ، اگر بیاید به نفع مسلمانان جهان است و کذا و کذا ؟
اینکه گفته می شود شما در شناخت سیاست جهانی خیلی سطحی هستید نمی پذیرید به همان اندازه کهدآدمها پیچیده اند سیاست به مراتب پیچیده تر است در همین دو روز گذشته نگاه کنید وزیر خارجه ما چند جور صحبت کرده . آنها ما را از خودما بهتر می شناسند
این هم نوکر یهود است
پاسخ ها
افرین
| Iran (Islamic Republic of) |
۰۹:۰۵ - ۱۴۰۲/۰۷/۲۴
من نمی دانم اگر امریکایی ها به خاطر اقتصاد نوکر یهودیها هستند و بلینکن حاضر است منافع امریکا را پس از منافع اسرائیل تامین کند و خودش را اول یهودی و بعد امریکایی می داند ! چرا کشورهای عرب با این همه اقتصاد جهانی که به دست دارند یکبار پشت کشور فلسطین و فلسطینیان که هم نزاد و هم قوم و همزبانشان هستند مثل این اقای بلینکن در نمی ایند چهارشنبه جلسه کشورهای اسلامی است ببینیم این حکمرانان عرب تبار چه میکنند ایا به اندازه بلینکن غیرت دارند یا نه
اگر کسی با دولت بیخاصیت بایدن نتواند تعامل کند با هیچ دولت دیگری در امریکا هم نمی تواند کار کند و در واقع مشکل خود اوست نه امریکا . این دولت آمریکا کمترین روابط و تعاملات را با اسرائیل داشت و بخاطر همین حماس جرات کرد همچین حمله ای را تدارک ببیند
پاسخ ها
افرین
| Iran (Islamic Republic of) |
۰۹:۰۷ - ۱۴۰۲/۰۷/۲۴
خیر ادرس غلط ندهید این جمله کاملا روشن و اشکار است جواب شما را بایدن خودش قبلا داده است دو بار تکرار کرد که ما تمام قد از منافع اسرائیل حمایت می کنیم نمی دانم تابناک چرا این کامنتها را منتشر می کند ولی کامنتهای در تایید این خبر را منتشر نمی کند ؟
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۰:۱۷ - ۱۴۰۲/۰۷/۲۴
در مورد حماس صد در صد اشتباه میگویی در مورد رابطه اسراییل و آمریکا هم همینطور.اسراییل حتی یک ماه هم بدون حمایت این و آن نمیتواند موجودیت داشته باشد.و فلسطینی و مسلمان هم هیچ وقت خنجر فرو رفته در قلبش را فراموش نخواهد کرد دیر یا زود اوضاع دگرگون میشود یک سرزمین اسلامی مثل آمریکا و کانادا و استرالیا و نیوزیلند نیست که بومیان آن را بکشند و بعد بی خیال . دو میلیارد مسلمان مسجد الاقصی را به این راحتی از دست نمیدهند
تاثیری ندارد. یهودی باشه ، باباش یهودی باشه یا هر چی. اصلا فرض کن مسلمان باشه. سیاست دولت آمریکا همیشه حمایت از اسرائیل است و بس
يك بازي سياسي براي نجات اسرائيل. بلينكن ابراز ارادت كرده. بايدن گفته همه جوره كمك ميكنيم ولي ديشب گفته با تصرف غزه و كوچ مردم مخالفيم. ولي حماس بايد ادب بشه و ناگزير يك حمله زميني لازمه. اسرائيل كه گفته هوا ابري بوده و حمله عقب افتاده. حزب ا... لبنان هم بسيار هوشمندانه و پله به پله داره فشار مياره به اسرائيل.چند وقت بعد هم ميگن به تمامي نتايج لازم رسيديم و حماس را از بين برديم و پيروز شديم. ديگه غلط كردن كه شاخ و دم نداره.
پاسخ ها
افرین
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۰:۴۹ - ۱۴۰۲/۰۷/۲۴
نمی دانم نسل کشی را میشه اسمش را بازی سیاسی گذاشت یا نه ولی اونجا مردم دارن دسته دسته کشته میشوند موضوع غلط کردن نیست باید اسرائیل تهدات اسلو را که دو کشور هست را حداقل بپذیره فلسطین در سازمان ملل راه پیدا کنه و بشه به اون کشور به سادگی بدون اجاره اسرائیل و این گذگاه مسخره رفح امداد رسانی و کمک کرد
مگر ما نگاه ایدئولوژی به مسائل نداریم از فرهنگ تا سیاست ما همه چی ایدئولوژی محور شده
دو طرفه اس
این طرف هم همه چیز در قالب ایدئولوژی سنجیده میشه
فرض کنید وزیر امور خارجه مسلمان زاده بود یا پدر پدر پدر بزرگش مسلمان آیا باز هم چنین حرفی میزد؟ در آمریکا صهیونیست ها مساله اسراییل را مساله مرگ و زندگی و وجود وعدم وجود غرب جا انداختند. به این شکل که صحبت از مظلومیت یهودی ها یک اصل است و همیشه یهودی مظلوم است حتی اگر چاقو بدست یکی از آمریکاییی ها را بکشد. اینقدر این دفاع از صهیونیست متاسفانه شدید است و تبدیل به یک ارزش شده است که در تارو پود سیستم فرهنگی آن رخنه کرده و همیشه و همه جا از آن صحبت میشود. دقیقا اکثر آنها شستشوی مغذی شده اند در این بین جالب است خود یهودی های منصف آمریکایی کمتر از این ها دچار این افکار هستند.
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۱:۳۸ - ۱۴۰۲/۰۷/۲۴
حمایت غرب از اسراییل صرفا به این دلیل است که در قضیه هلوکاست خود را مقصر می داند فعلا سیاست بر این است
تا زمانیکه دیگران در منطقه دخالت می کنند و فلسطینی ها بازیچه کشور دیگران می شوند همین است که می بینیم . هر از گاهی جنگی در می گیرد یک عده بی خانمان می شوند یک عده کشته و معلول بعد مدتی سکوت تا دوباره جنگ
اینها دارند کم کم پته خودشون رو رو می کنند اسرائیل ریشه در یک اعتقاد مذهبی در دین یهود دارد که دچار انحراف است و بیشتر به جای اینکه ناشی از دستورات موسی (ع) باشه ریشه در گوساله سامری داره
امروز اگر موسی هم زنده بشه به بلینکن میگهمن کی گفتم که بنام دینی که من رسولش بودم بیایی بمب های چند تنی روی مردم بی دفاع بریزی آیا فرق تو با فرعون چیست؟
داری مثل برگ درخت آدم می کشی و دم از دین یهود می زنی
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۸:۴۴ - ۱۴۰۲/۰۷/۲۴
اگر محمد ص می آمد چه می گفت
مرگ براسراییل وحشی ونامشروع وخونریزکودک کش ومرگ برامریکای جنایتکاروتروریست یاغی این مستکبرفرسوده وضدبشروضدانسانیت .
دینداری خالص یک افتخار و موهبتی است که خدا به هر کسی نمی دهد و مثل علم و دانش است که به هر کسی داده نمی شود.
بله خیلی ها دیندار هستند اما خالص نیست و یا عیار و خلوص آن کم است و آمیخته به ناخالصی است
وقتی خلوص در اعتقادات نباشد چیزی می شود که الان در دولت اسرائیل می بینیم و همان بهتر که دین و دیوار ندبه را کنار بگزارند و سکولار و لائیک بشوند که هم خودشان کمتر عذاب دنیوی و اخروی ببیند و هم دیگران را زجر ندهند
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۸:۴۲ - ۱۴۰۲/۰۷/۲۴
نتیجه خالص سازی را دوسالی است در کشور خود می بینم پس این فسادها و بی اخلاقی ها و دروغها از کجاست متاسفانه دین بازیچه سیاست بازان شده
قرآن صریحا می فرماید هیچ تفرقه ای بین پیمبران نیست ولی پیروان چه می کنند
امیر عبداللهیان وزیر امور خارجه ایران است یا لبنان و سوریه و فلسطین و یمن و...
ملت جو گیر
و خود کم بین
برچسب منتخب
# اسرائیل # حمله ایران به اسرائیل # حماس # توماج صالحی # خیزش دانشجویان ضد صهیونیست