بازدید 4122
۷

نوازنده سابق ارکستر سمفونیک تهران خودکشی کرد؟

حمیدرضا شمیرانی، نوازنده و مدرس ساز فلوت و تئوری سلفژ، در ۴۹ سالگی دارفانی را وداع گفت.
کد خبر: ۱۱۹۹۲۸۸
تاریخ انتشار: ۲۶ مهر ۱۴۰۲ - ۱۴:۳۹ 18 October 2023

به گزارش تابناک، ایسنا نوشت: حامد کرمانی (نوازنده ویلن) طی خبر فوت حمیدرضا شمیرانی را تأیید کرد و گفت که مراسم خاکسپاری این هنرمند که یکشنبه ۲۳ مهر درگذشته است، صبح پنجشنبه ۲۷ مهر در قطعه هنرمندان بهشت زهرا (س) برگزار خواهد شد.

کرمانی درباره این هنرمند فقید گفت: «حمیدرضا شمیرانی فارغ‌التحصیل هنرستان موسیقی بود. او از سال ۱۳۷۵ با آموزشگاه پارس به عنوان مدرس فلوت و مدرس سلفژ تخصصی همکاری داشت. تقریبا هشت سال پیش به عنوان سولیست فلوت با ارکستر «پارس» ساز زد و از سال ۱۳۷۹ تا ۱۳۸۱ با ارکستر سمفونیک تهران همکاری داشت.»

همچنین یکی دیگر از دوستان زنده یاد حمیدرضا شمیرانی به نام شهرام رکوعی درباره او بیان کرد: «آقای شمیرانی فردی بود که ترجیح می‌داد، بیشتر تنها باشد و از حضور در جمع راحت نبود. او از دیگران و شرایط موجود ناراحت بود و به همین دلیل خیلی در حوزه موسیقی فعالیتی نداشت که بخواهد مثلا در ارکسترهای مختلف یا گروه‌های پاپ ساز بزند.»

حمیدرضا شمیرانی علاوه بر تدریس ساز، سال‌ها به آموزش دروس نظری موسیقی به هنرجویان مشغول بود. او همچنین در حیطه‌ی خوانندگی نیز آثاری را در کارنامه هنری خود دارد.

گفتی است برخی از منابع تخصصی مانند جهان موسیقی و برخی صفحات هنری در اینستاگرام مدعی شده اند که وی به صورت خودخواسته به زندگی خویش پایان داده است.

تور تابستان ۱۴۰۳
آموزشگاه آرایشگری مردانه
خرید چیلر
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
برچسب ها
نظرات بینندگان
غیر قابل انتشار: ۱
در انتظار بررسی: ۰
انتشار یافته: ۷
روحشون شاد، تحمل شرایط دشوار فعلی برای روح لطیف هنرمندان دشوارتر است
روحش شاد.
اخر عاقبت موسيقي همينه پوچي و اضطراب
چقدر این کلمه *خودخواسته* چندش آور و شنیع و شیطانی است، جهت ارج غیر مستقیم که این عمل خلاف اخلاق و انسانی را موجه جلوه بدهند!
پاسخ ها
ناشناس
| France |
۱۶:۰۸ - ۱۴۰۲/۰۷/۲۶
يعنى به نظر شما حتى حق تصميم گيرى براى رفتنمون رو هم نداريم؟
فكر كنم آنچه شنيع است طرز فكر شماست
روحش شاد
شاید هم دگر خواسته باشد.
برچسب منتخب
# اسرائیل # حمله ایران به اسرائیل # حماس # توماج صالحی # خیزش دانشجویان ضد صهیونیست