بازدید 4887
وزیر ارتباطات در گفت‌وگو با تابناک مطرح کرد:

سیم کارت توریستی در دستور کارمان نیست؛ حاشیه می‌شود!+ فیلم

وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات که مدتی پیش با طرح ایده‌ای عجیب، حاشیه‌هایی را رقم زد، حالا از ایده خود عقب نشینی کرده تا جایی که حتی تمایلی به صحبت پیرامونش هم ندارد.
کد خبر: ۱۱۹۹۳۵۱
تاریخ انتشار: ۲۷ مهر ۱۴۰۲ - ۱۳:۴۳ 19 October 2023

به گزارش تابناک، اسفندماه ۱۴۰۱ بود که عیسی زارع‌پور از طراحی سیم‌کارتی خاص برای گردشگران خارجی در ایران خبر داد تا از این طریق نیاز گردشگران برای دسترسی به برخی پلتفرم‌های فیلترشده مانند واتس‌اپ و اینستاگرام مرتفع شود. کمی بعد به واسطه تاکید بر ضرورت اجرای این طرح مدیران وزارت خانه میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی هم به جنب و جوش افتادند تا در این زمینه کاری انجام دهند.

ماجرایی ادامه‌دار که مثلا در یکی از فراز‌های اخیر مربوط به آن، معاون گردشگری وزارت میراث فرهنگی در ابتدای مهرماه امسال تاکید کرد که طرح سیم کارت بدون فیلترینگ برای گردشگر‌های خارجی در کارگروه رفع مصادیق مجرمانه در زیرمجموعه دادستانی کل کشور تصویب شده است؛ خبری که ده روز بعد توسط وزیر ارتباطات به کلی تکذیب و زارع پور منکر طراحی چنین سیم‌کارتی‌هایی شد. تکذیبی سوال برانگیز که وقتی خبرنگار «تابناک» در حاشیه نشست هیات دولت از وزیر درباره آن پرسید، پاسخ گرفت: «پرداختن به این موضوع حاشیه‌ساز است و حرف جدیدی ندارم.»

تعداد بازدید : 131

یک بام و دوهوای سیم کارت گردشگری

انکار طراحی سیم‌کارت‌ توریستی از سوی وزیر ارتباطات در حالی مطرح می‌شود که یکی از موضوعات پر بحث ماه‌های اخیر در فضای مجازی و رسانه‌ها، ارائه سیم‌کارت‌های‌ بدون محدودیت به امثال فوتبالیست‌های تیم النصر عربستان بود که برای مسابقه با پرسپولیس در قالب جام باشگاه‌های آسیا به ایران آمده بودند؛ حاشیه‌هایی که به شدت مورد توجه عموم مردم قرار گرفته بود، به ویژه آنکه پیش از سفر ستاره‌های فوتبال به کشورمان، مدیرعامل پرسپولیس در رسانه ملی از تدارک این خدمت ویژه برای ایشان خبر داده و گفته بود که حامی مالی این تیم، یعنی ایرانسل، سیم‌کارت‌های بدون فیلتر به تیم النصر خواهد داد؛ خدمتی ویژه که برخی رسانه‌ها تاکید کردند برای «اقامت راحت» عربستانی‌ها تدارک دیده شده است.

حتی به تاکید برخی منتقدان، حاوی نوعی تبعیض و انبوهی سوال بود، به ویژه آنکه به رغم انتقادات، به نظر می‌رسید در دستور کار قرار گرفته و باید به زودی شاهد ارائه رسمی آن به گردشگران خارجی در کشورمان باشیم، اما حالا وزیر به گونه ای از اظهارنظر پیرامون آن گریز می کند که گویی هرگز ایده آن هم مطرح نشده است.

موضوعی ابهام آفرین که باید دید واکنش وزات میراث فرهنگی و گردشگری به آن چیست، چون این وزارت خانه هم از جمله مدافعان تهیه و ارائه این سیم کارت های بدون محدودیت بوده است؛ وزارت خانه ای که نمی دانیم آیا پیشبرد این ایده و مثلا طرح و تصویب آن در کارگروه رفع مصادیق مجرمانه، کار ایشان بوده و مستقل از وزارت ارتباطات پی گرفته شده است یا خیر؟

تور تابستان ۱۴۰۳
آموزشگاه آرایشگری مردانه
خرید چیلر
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
برچسب ها
مطالب مرتبط
نظرات بینندگان
غیر قابل انتشار: ۳
در انتظار بررسی: ۷
انتشار یافته: ۱۰
هرکاری کنن یار گله داره
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۵:۰۴ - ۱۴۰۲/۰۷/۲۷
چقدر هم كه الان بي حاشيه و شفاف هست دولت سيد مرحومان
بعضی مشکلات قابل حل نیست.
نه فیلترینگ قابل حل است و نه حتی مسدود سازی پیامک های تبلیغاتی و نه بسیاری از مشکلات دیگر که ظاهراً راه حلهای فنی بسیار ساده دارند.

چندین سال است که دولتهای مختلف تلاش می کنند و یا حداقل ادعا می کنند که تلاش کرده اند این روند آزار دهنده را متوقف کنند ولی الان نه تنها این معضل حل نشده بلکه یک مرحله به آن اضافه شده. اگر پیامک تبلیغاتی ما را دوست نداری عدد 11 . یعنی حتی یکدست ترین حاکمیت همه ادوار نیز از حل این مشکل عاجز است و مافیای پیامک های تبلیغاتی بر انقلابی ترین دولت و انقلابی ترین مجلس هم استیلای کامل دارد.
از دل وخواسته مردم خبر داری وجلو نظراتشونو میبندی ،میدونی مردم چی میخوان خودتو به کوچه علی چپ میزنی ،اما دیگه فایده نداره
فکر میکنی که میزان گستاخی به یک ملت احتمالا حد و مرزی دارد. اما تمام مرزها و سطح ها را جا به جا کرده اند!
مردم از این روش به ستوه آمده اند.قیم نمیخواهند.دمکراسی را جایگزین این روش فلج کننده کنید.مردم دمکراسی میخواهند.
این وزیر محترم از نظر عملکرد و تخصص واقعا در حد شاهکاره !!! آیا ضعیف تر از ایشان در کل تاریخ کشورمان دیده اید؟
وقتی آقای مثلا وزیر قبل از اینکه دهنش رو باز کنه حرف بزنه دو ثانیه فکر نمیکنه اوضاع مملکت همینجوری میشه که میبینین
ملت را با فیلتر سانسور و پارازیت محدود کرده اید حالا دم از حاشیه سازی می زنید .چرا باید برای اقلیتی به اصطلاح مسئول همه چیز مهیا باشد.؟
آیا وزیر نظارت درستی بر هزینه کرد های نجومی در سازمان فضایی دارد؟ اکثر پروژه ها راکد و بلاتکلیف است، هر چند این وسط برای پیمانکاران که خیلی نون کرده، با این تیم ضعیف مدیریتی سازمان فضایی و حوزه های نظارتی ضعیف
برچسب منتخب
# اسرائیل # حمله ایران به اسرائیل # حماس # توماج صالحی # خیزش دانشجویان ضد صهیونیست