بازدید 6381
نشست فوق العاده وزرای امور خارجه کشورهای سازمان همکاری اسلامی در جده

امیرعبداللهیان: کشورهای اسلامی باید اسرائیل را تحریم و محاکمه کنند/وزیر خارجه عربستان: اقدامات اسرائیل علیه غزه جنایت جنگی است/وزیر خارجه فلسطین: غزه در معرض کشتار دسته جمعی بی سابقه‌ای قرار دارد

نشست فوق العاده کمیته اجرایی سازمان همکاری اسلامی با حضور وزرای خارجه و مقامات کشورهای عضو برگزار شد و حسین امیرعبداللهیان وزیر امور خارجه جمهوری اسلامی ایران که شب گذشته برای شرکت در این نشست در رأس هیأتی راهی جده شد، در نشست امروز سخنرانی کرد و خواستار تحریم و مقابله با اسرائیل از سوی کشورهای اسلامی شد.
کد خبر: ۱۱۹۹۳۶۴
تاریخ انتشار: ۲۶ مهر ۱۴۰۲ - ۱۷:۲۵ 18 October 2023

امیرعبداللهیان: کشورهای اسلامی باید اسرائیل را تحریم و محاکمه کنند/وزیر خارجه عربستان: اقدامات اسرائیل علیه غزه جنایت جنگی است/وزیر خارجه فلسطین: غزه در معرض کشتار دسته جمعی بی سابقه‌ای قرار دارد

بین الملل تابناک: نشست فوق العاده کمیته اجرایی سازمان همکاری اسلامی با حضور وزرای خارجه و مقامات کشورهای عضو برگزار شد و حسین امیرعبداللهیان وزیر امور خارجه جمهوری اسلامی ایران که شب گذشته برای شرکت در این نشست در رأس هیأتی راهی جده شد، در نشست امروز سخنرانی کرد و خواستار تحریم و مقابله با اسرائیل از سوی کشورهای اسلامی شد.

امیرعبداللهیان: آمریکا مسئول جنایات اخیر است

حسین امیرعبداللهیان در نشست کمیته اجرایی سازمان همکاری اسلامی در جده ضمن تسلیت به مردم و مقاومت فلسطین به دلیل حمله رژیم صهیونیستی به بیمارستانی در غزه گفت: جنایت اخیر در حالی صورت می‌گیرد که رژیم صهیونیستی روز شنبه هفت اکتبر با عملیات مقاومت فروریخت. آمریکا برای احیای رژیم فروپاشیده صهیونیستی از طریق جنگ علیه غیرنظامیان تلاش می‌کند. ایالات متحده مسئول جنایات اخیر است.

امیرعبداللهیان گفت: اقدام شب گذشته رژیم صهیونیستی که منجر به شهادت نزدیک به ۲ هزار نفر از مردم بی گناه شد با هیچ منطقی مطابقت ندارد. چه کسی باور می‌کند که مقاومت از چنین بمب پیشرفته‌ای علیه هم وطنان خود در غزه استفاده کرده باشد؟ امروز در همه سفارتخانه های جمهوری اسلامی در خارج از کشور پرچم ایران به نشانه همبستگی با فلسطین به حالت نیمه برافراشته برآمده است و ایران امروز را عزای عمومی سراسری اعلام کرده است.

وزیر امور خارجه با اشاره به کشتار و آوارگی مردم فلسطین و قطع برق و آب مردم غزه و جلوگیری از ورود مردم فلسطین به مسجدالاقصی گفت: این اقدامات غیرانسانی است. حتی مراسمات دینی مسیحیان نیز از این اهانت ها در امان نیستند.

وی ادامه داد: سازمان همکاری اسلامی بر آرمان فلسطین استوار بوده و همچنان باید مساله فلسطین مساله اول جهان اسلام است.

امیرعبداللهیان تاکید کرد: بدون شک عملیات طوفان الاقصی ثابت کرد که مساله فلسطین زنده است. وضعیت فلسطین پس از طوفان الاقصی و قبل از آن وضعیت متفاوتی خواهد داشت. این عملیات اثبات کرد که فلسطین از آن فلسطینی هاست.

رئیس دستگاه دیپلماسی عنوان کرد: در چهارچوب اقدامات عملی برای حمایت از فلسطین جمهوری اسلامی ایران  پیشنهاد می‌کند کشورهای اسلامی برای توقف جنایات جنگی اقدامات هماهنگی داشته باشد.

وی تاکید کرد: کشورهای اسلامی باید برای اهالی محاصره شده غزه و دستیابی آنها به آب آشامیدنی و غذا و دارو کریدورهایی را بگشایند. همچنین کشورهای عضو باید از شورای امنیت بخواهند قطعنامه‌هایی در حمایت از فلسطین و در محکومیت شهرک‌سازی‌های رژیم صهیونیستی صادر کنند.

امیرعبداللهیان تصریح کرد: باید نشست فوری حقوق بشر برای رسیدگی به جنایات رژیم صهیونیستی برگزاری شود. ضرورت دارد تحریم‌های سیاسی و اقتصادی علیه رژیم شکل بگیرد و همچنین اعضا به تشکیل دادگاهی برای محاکمه سران رژیم صهیونیستی و خلبانان و فرماندهان ارتش و مسئولان سیاسی مبادرت نمایند.

وزیر خارجه گفت: لازم است هیاتی به غزه اعزام شوند تا اوضاع را بررسی کرده و ابعاد جنایات رژیم صهیونیستی مشخص و روشن شود. باید هر گونه اقدام برای کوچاندن مردم غزه محکوم و متوقف شود.

دیپلمات ارشد کشورمان گفت: باید فورا جنایت رژیم صهیونیستی متوقف شود. کشورهای اسلامی باید روابط خود را با رژیم صهیونیستی قطع کرده و کالاهای آنها را تحریم کنند. انتظار می‌رود که شخصیت‌های دینی و تاثیرگذار مسیحی اقدامات جنایات آمیز اخیر را محکوم کنند.

کویت: جامعه جهانی به مسئولیت خود عمل کند

 «سالم عبدالله الجابر الصباح» وزیر خارجه کویت خواستار اقدام جامعه جهانی برای توقف جنایت رژیم صهیونیستی علیه مردم غزه شد. 

الجابر الصباح طی سخنانی در نشست فوق‌العاده سازمان همکاری اسلامی در جده با اشاره به تلاش رژیم اشغالگر برای کوچاندن اجباری ساکنان نوار غزه، تأکید کرد که این یک جنایت جنگی است. 

بنابر گزارش شبکه الجزیره، وزیر خارجه کویت همچنین گفت: «از جامعه جهانی می‌خواهیم که به مسئولیت خود برای توقف تجاوزات علیه غزه و تأمین امنیت غیرنظامیان عمل کند». 

عربستان: اقدامات اسرائیل علیه غزه جنایت جنگی است

فیصل بن فرحان، وزیر خارجه عربستان بر لزوم لغو محاصره از غزه تاکید کرد و گفت که عربستان بارها نسبت به خطر وخامت اوضاع در غزه هشدار داده بود.

بن فرحان در سخنرانی خود مقابل نشست شورای همکاری اسلامی در جده گفت که جامعه بین‌الملل باید موضع مسئولانه‌ای را برای حفاظت از فلسطینی‌ها در غزه اتخاذ کند.

همزمان، وزیر خارجه کویت گفت: از جامعه بین الملل می‌خواهیم که به مسئولیت‌های خود برای متوقف ساختن حملات به غزه و حفاظت از غیرنظامیان عمل کند.

وی افزود: اشغالگر اسرائیلی در راستای کوچ اجباری ساکنان غزه تلاش می‌کند و ما این را جنایت جنگی به حساب می‌آوریم.

در همین راستا، وزیر خارجه ترکیه گفت: هیچ چیز مجازات دسته جمعی مردم فلسطین و محرومیت آنها از سوخت، آب و غذا را توجیه نمی‌کند. فلسطینی‌ها در عذاب مداوم هستند و با مرگ قطعی مواجه‌اند.

وی افزود: راهکار تشکیل دو دولت بهترین راه حل است و بدون مردم فلسطین، صلحی وجود ندارد. باید آتش بس غیرمشروط محقق شود. اقدامات شنیع اسرائیل با مجازات لازم روبه رو نمی‌شود.

وزیر خارجه فلسطین: غزه در معرض کشتار دسته جمعی بی سابقه‌ای قرار دارد

ریاض المالکی، وزیر خارجه فلسطین در نشست سازمان همکاری اسلامی در جده گفت: غزه در معرض کشتار دسته جمعی بی سابقه‌ای قرار دارد.

وی افزود: هرکس که به اسرائیل اختیار داده و آن را به سلاح مجهز و با آن تبانی کرد، مسئول این کشتار دسته جمعی است.

ریاض المالکی عنوان داشت: اسرائیل از عمد بیمارستان المعمدانی را هدف قرار داد. اسرائیل هر ۱۵ دقیقه جان یک کودک فلسطینی را می‌گیرد. اسرائیل یک میلیون فلسطینی را در طول یک هفته آواره کرد و به گرسنه نگه داشتن آوارگان ادامه می‌دهد. جهان تصمیم گرفته با جنایت‌های اشغالگر سر سازگاری داشته باشد.

وزیر خارجه تشکیلات خودگردان فلسطین در ادامه گفت: اظهارات مقامات اسرائیل درباره غزه، ماهیت انسانی ملت فلسطین را از آن سلب می‌کند و کابینه رژیم صهیونیستی با مردم ما طبق قانون جنگل رفتار می‌کند.

او در بخش دیگری از سخنان خود با اشاره به اینکه رژیم صهیونیستی روز گذشته احداث شهرکی در محله باب العامود در شهر قدس را اعلام کرد، گفت: این دلیل اسرائیل که رفتارهایش در راستای دفاع از خودش است، باید رد شود، حمله به غیرنظامیان و کشتن آنها در خانه‌هایشان و هدف قرار دادن بیمارستان‌ها اقداماتی غیر قانونی هستند.

تور تابستان ۱۴۰۳
آموزشگاه آرایشگری مردانه
خرید چیلر
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
برچسب ها
مطالب مرتبط
نظرات بینندگان
غیر قابل انتشار: ۱۵
در انتظار بررسی: ۱
انتشار یافته: ۲۷
رژیم کنونی مصر چون با اخوان المسلمین مانند کارد و پنیر است، گذرگاه رفح را بازگشایی نمی کند تا غزه نشینان وارد مصر شوند.
یادآوری می شود که السیسی با کودتا علیه محمد مرسی، رییس جمهور برگزیده مردم مصر که از حزب اخوان المسلمین بود، به ریاست جمهوری مصر دست یافت. اعضای حماس هم از اخوان المسلمین هستند.

ا
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۹:۴۲ - ۱۴۰۲/۰۷/۲۶
اجلاس نمایشی
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۲۱:۱۱ - ۱۴۰۲/۰۷/۲۶
شوخی بردار نیست که دومیلیون آواره را یک کشور بپذیرد آن هم با این شرایط اقتصادی از طرف دیگر مصر نظر مساعدی نسبت به فلسطینیان ندارد سالها قبل روابط آنها با گروههای در صحرای سینا مشکلات امنیت بزرگی برای مصر ایجاد کرده بودند
وقتی بایدن با قلدری در اسرائیل میگه در کنار اسرائیل هستیم و همه دنیا بداند، یعنی این ما هستیم که داریم کشتار و بمباران میکنیم، این بمبها و موشک‌های ماست، کسی در جهان جرأت نفس کشیدن دارد؟ بهمین دلیل است که همه ماستهاشون را کیسه کرده‌اند از جمله محور مقاومت به رهبری ایران، آمریکا کشوری بشدت اتمی با تجهیزات پیشرفته است
پاسخ ها
عدالت طلب
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۷:۵۱ - ۱۴۰۲/۰۷/۲۶
نه محور مقاومت آمریکا رو عددی حساب میکنه نه ما تحلیل های چرت تو رو
بشین سرجات بابا
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۲۳:۵۶ - ۱۴۰۲/۰۷/۲۶
فعلا که ماست امریکا تو یمن و سوریه و افغانستان و الباقی کیسه شد اینجا هم کیسش میکنن تو نگران نباش.منتها هرچیز زمان و مکانی دارد مقاومتی ها مث اسرائیلی ها عادت به خودنمایی و هراس افکنی و احمق بازی و جوگیرشدن ندارن
اغلب رهبران کنونی اعراب در ظاهر طرفدار فلسطینی ها هستند. اما در خفا آن کار دیگر را می کنند!
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۸:۲۳ - ۱۴۰۲/۰۷/۲۶
++
احتمال ر گسترش جنگ در خاورمیانه و پیوسته شدن آن با جنگ روسیه و اوکراین و در نهایت آغاز جنگ جهانی سوم دور از ذهن نیست.
اگه امیر عبداللهیان عازم جنگ غزه بشه منم برای اعزام نام نویسی میکنم
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۰۱:۵۰ - ۱۴۰۲/۰۷/۲۷
خود مسئولین نمیتوانند بروند به جنگ لا اقل
پسرانشان را بفرستند این جنگ مثل جنگ سوریه دفاع از حرمی وجود نداره و امثال شهید حججی دیگه نخواهیم داشت
مناقشه اسراییل با نوار غزه چندین ماه بطول خواهد کشید.
کشورهای عرب منطقه به هیچ عنوان دوست ندارند که بنزین بر روی درگیری حماس با اسراییل بریزند. البته بعضی از بازیگران در منطقه و نیز خارج از منطقه برای انجام این کار چندان بی میل نیستند.
خدا امثال موسی صدر ومصطفی چمران را رحمت کند. با اسرائیل دشمن بودند پاشدند رفتند مرز اسرائیل وبا اسرائیل جنگیدن. حالا هم امثال حمیدرسایی وحسن عباسی و رائفی وحدادیان و...بخصوص حاجی شریتمداری اگر با ایسرائیل دشمنند پاشوند برند اونجا بجنگندکسی جلوشونو نگرفته که حتی در پیامهای تابناک دراین چندروز هم دیدیم بسیاری از هموطنان حتی حاضربه تقبل هزینه رفتن اینها هم شده اند. ولی دیگر کسی حق ندارد ازموضع مقام رسمی اش وبنام مردم ایران با کاسه داغتر از آش شدن و ماجراجویی -برای ملت ایران هزینه سازی کند
پاسخ ها
امیر
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۸:۱۵ - ۱۴۰۲/۰۷/۲۶
درود بر شرفت الان فلسطین یه واقعه کربلا هست چرا مسلمان ها هیچ حرکتی ندارن مخصوصا همین افراد که بیشتر از همه ادعای مسلونی میکنن
الان فلسطین مثل حضرت علی و کربلاست و مسلمانان و مثل مردم کوفه
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۲۰:۰۹ - ۱۴۰۲/۰۷/۲۶
تو هم برو لب مرز تایلند برای تایلند بجنگ
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۲۳:۲۸ - ۱۴۰۲/۰۷/۲۶
رسایی گفته
مریض شدم وگرنه میرفت غزه

دیگرانو نمیدونم
ظاهرا تهدید آمریکا علیه ایران درباره ورود به جنگ یا حمایت از حماس موثر بوده.
باید قبول کنیم به آمریکا تصمیم گیرنده اصلی در صحنه بین الملل است.
خنده داره
این دورهمی ها اگر اقدام عملی نداشته باشه بی فایده س
غقط دل خودشون رو خوش میکنند
اسراییل می توانست مقابله به مثل کرده و پنج هزار موشک بی هدف به غزه شلیک کند
حزب ا... گفته اسرائیل مراقب باشد اشتباهی نکند!!!!!
از بیمارستان را بمباران کردن اشتباه بزرگتری می خواهی؟
یا شاید منظورش اینه که مسئولین حماس را نزند مردم که مهم نیستند
از تابناک تقاضا دارم حداقل یک صفحه کامل از تصاویر وضعیت بیمارستان های غزه رو به همراه ویدئو ایجاد کنه
اسراييل ميخواهد فلسطينينا را از غزه بيرون كند
يكى از دلايل گاز سواحل غزه است
ما که جشن پیروزی گرفتیم
آقا صمد میخوای چند روز دیگه زنده بمونی که چی بشه بیشتر بخوری وبخوابی یا بیشتر بری شمال جوج بزنی یا ..... یه خورده فکر کن ببین دنیا ارزش این حرفهایی که میزنی رو داره؟؟؟ انسانیت بد چیزی نیست عزیز برادر!!!
این جنگ برای تحریم اسرائیل و عدم مذاکره عربستان بود ، مطمئنا همه اینو فهمیدند ! و کسی به خواست شما تن نمیدهد!! اسرائیل ام از این فرصت استفاده کرد
کسانی که هیزم روی آتش جنگ اوکراین ریختند ، نمی‌توانند در مورد غره نظری بدهند.... استانداردهای دوگانه قابل پذیرش نیستند ! و آنهایی که بی تفاوت بودند به جنگ اوکراین به جنگ غزه هم بی تفاوت باید باشند ....
حالا کی باید حکم جهاد بده؟
برچسب منتخب
# اسرائیل # حمله ایران به اسرائیل # حماس # توماج صالحی # خیزش دانشجویان ضد صهیونیست