بازدید 14808

ادعاي ديدار فوق‌سري احمدي‌نژاد و پاپ

نویسنده «گاردین»، به نقل از یک کشیش عالی‌رتبه واتیکان نوشته است: خبر نپذیرفتن دیدار با احمدی‌نژاد از سوی پاپ، یک «پوشش مقدس» برای جلوگیری از تنش‌های دیپلماتیک احتمالی بود؛ در شرایط فعلی هر گونه مذاکره با ایران، به دلیل مواضع این کشور، با حساسیت‌های زیادی مواجه است. در واقع درست پس از اجلاس فائو، احمدی‌نژاد و پاپ یک دیدار فوق سری با یکدیگر داشته‌اند.
کد خبر: ۱۲۰۰۱
تاریخ انتشار: ۲۰ خرداد ۱۳۸۷ - ۰۹:۴۶ 09 June 2008
در حالی که سفر دکتر احمدی‌نژاد به رم برای شرکت در اجلاس «فائو»، با حواشی زیادی همراه بود، بحث دیدار وی با پاپ از شدت و حدت بیشتری برخوردار گردید.

به گزارش فردا، این در حالی است که از یک هفته پيش از سفر رئیس‌جمهور ایران به رم، شایعاتی مبنی بر درخواست وی برای دیدار با پاپ بندیکت شانزدهم در رسانه‌های ایتالیا منتشر شد که دفتر رئیس‌جمهور و سخنگوی دولت این مطلب را تکذیب كردند.

پس از این سفر نیز این بحث مجددا مطرح شد و عدم پذیرش پاپ برای دیدار با رئیس‌جمهور ایران، سوژه رسانه‌های غربی گردید؛ این رسانه‌ها به حدی این مسئله را درشت‌نمایی کردند که نهایتا واتیکان ناچار شد، در یک بیانیه رسمی، عدم دیدار با احمدی‌نژاد را صرفا فقدان زمان کافی در برنامه پاپ عنوان كند. در این بیانیه همچنین از نمایندگان چند کشور دیگر نیز نام برده شده بود که تقاضای دیدار داشته‌اند و به دلیل مشابه موفق به دیدار با پاپ نشده بودند.

بنا بر این گزارش، سایت اینترنتی روزنامه «گاردین»، در ستون «آبزرور» خود درباره دیدار فوق محرمانه احمدی‌نژاد با پاپ پس از نشست «فائو» گزارشی منتشر کرده است.

«جوی لو دیکو»، نویسنده «گاردین»، به نقل از یک کشیش عالی‌رتبه واتیکان نوشته است: خبر نپذیرفتن دیدار با احمدی‌نژاد از سوی پاپ، یک «پوشش مقدس» برای جلوگیری از تنش‌های دیپلماتیک احتمالی بود؛ در شرایط فعلی هر گونه مذاکره با ایران، به دلیل مواضع این کشور، با حساسیت‌های زیادی مواجه است. در واقع درست پس از اجلاس فائو، احمدی‌نژاد و پاپ یک دیدار فوق سری با یکدیگر داشته‌اند.

این گزارش به نقل از یکی از سخنگویان واتیکان، از چنین دیداری اظهار بی‌اطلاعی نموده است؛ به گفته این سخنگو، «پاپ یک زندگی خصوصی و یک زندگی اجتماعی دارد. ما فقط دیدارهای رسمی ایشان را ثبت می‌کنیم. در زندگی شخصی پاپ هر کار بخواهند می‌کنند».

همچنین این گزارش خبر از تأیید فرصت دیدار با پاپ از سوی سفارت ایران داده است. اما سفارت ایران نیز ضمن اظهار بی‌اظلاعی از چنین دیداری، طی چند روز اخیر پاسخی به تلفن و نمابر این گزارشگر نداده است؛ البته به نظر می‌رسد دلیل این امر تعطیلات مناسبتی چند روز اخیر بوده است.
تور تابستان ۱۴۰۳
آموزشگاه آرایشگری مردانه
خرید چیلر
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
برچسب منتخب
# اسرائیل # حمله ایران به اسرائیل # توماج صالحی # خیزش دانشجویان ضد صهیونیست # روز معلم