بازدید 3602
۲

تعویق سفر ماکرون به تل‌آویو با درخواست نتانیاهو

منابع خبری گزارش کردند که امانوئل ماکرون رئیس جمهور فرانسه سفر برنامه ریزی شده خود به فلسطین اشغالی را به تعویق انداخته است.
کد خبر: ۱۲۰۰۱۲۷
تاریخ انتشار: ۳۰ مهر ۱۴۰۲ - ۱۸:۳۶ 22 October 2023

به گزارش تابناک به نقل از فارس، منابع خبری بعد از ظهر یکشنبه به وقت تهران گزارش دادند که رئیس جمهور فرانسه سفر روز سه شنبه خود به فلسطین اشغالی را به تعویق انداخت.

به گزارش منابع خبری، « امانوئل ماکرون» رئیس جمهور فرانسه سفر خود به فلسطین اشغالی را که برای روز سه شنبه برنامه ریزی شده بود به دنبال درخواست «بنیامین نتانیاهو» نخست وزیر رژیم اسرائیل به تعویق انداخت. تاکنون دلایل  لغو این سفر از قبل برنامه ریزی شده اعلام نشده است. 

وزیر خارجه فرانسه نیز روز شنبه  در اظهاراتی از لزوم ایجاد کریدور بشر دوستانه برای ساکنان غزه سخن گفت.«کاترین کولونا» وزیر امور خارجه فرانسه روز شنبه گفت که برای رساندن کمک به غیرنظامیان غزه به یک کریدور بشردوستانه نیاز است و ایجاد آن می‌تواند به آتش بس منجر شود.

کولونا در نشست «صلح قاهره» به میزبانی مصر درباره تشدید جنگ بین رژیم صهیونیستی و حماس گفت: «توزیع کمک‌ها به غیرنظامیان، از آسیب‌پذیرترین‌ها شروع می‌شود، یک کریدور بشردوستانه می‌تواند به آتش‌بس منجر شود.»

وی افزود که امانوئل ماکرون به تازگی ۱۰ میلیون یورو کمک بشردوستانه به فلسطینی‌ها اختصاص داده است.

 در تحولی دیگر، بنیامین نتانیاهو در تلاش برای بازگرداندن روحیه به نظامیان ارتش رژیم صهیونیستی، امروز در مرزهای شمالی سرزمین‌های اشغالی حاضر شده و ضمن تکرار ادعاهایش درباره رویارویی با حزب‌الله لبنان، جنگ با غزه را «جنگ مرگ و زندگیِ اسرائیل» توصیف کرد.

نتانیاهو در این سخنرانی، ورود حزب‌الله به جنگ غزه را «خطایی حیاتی» خواند و مدعی شد: با نیرویی که حتی تصورش را هم نمی‌کند به او ضربه خواهیم زد؛ وضعیت لبنان ویرانگر خواهد بود.

این ادعاها در حالی از سوی نتانیاهو مطرح می‌شود که رسانه‌های عبری در روزهای اخیر، بارها درباره گسترش درگیری‌ها با ورود حزب‌الله لبنان به جنگ غزه هشدار داده و تصریح کرده بودند: حزب‌الله لبنان از راهبرد «تشویش» برای سردرگمی ارتش اسرائیل استفاده می‌کند؛ این جنبش در درگیری‌ها، به هر آنچه می‌خواست رسیده و حتی تل‌آویو را از تبعات حمله زمینی به غزه ترسانده است.

تور تابستان ۱۴۰۳
آموزشگاه آرایشگری مردانه
خرید چیلر
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
برچسب ها
نظرات بینندگان
غیر قابل انتشار: ۰
در انتظار بررسی: ۰
انتشار یافته: ۲
مرگ بر رژیم کودک کش صهیونیسم و حامیانشان...
ماکرون اجازه پیدا نکرد به اسرائیل بره چون به اندازه کافی صهیونیست نبوده مثل وزیر امور خارجه آلمان که کشتن فلسطینی ها را حق اسرائیل دونسته یا مثل انگلیس و آمریکا که تمام قد پشتت ایستاده اند
برچسب منتخب
# اسرائیل # توماج صالحی # انتخابات # روز دختر # نمایشگاه کتاب
آخرین اخبار
وب گردی