بازدید 3232

عزاداري حضرت‌زهرا در مركزاسلامي‌واشنگتن

کد خبر: ۱۲۰۰۵
تاریخ انتشار: ۲۰ خرداد ۱۳۸۷ - ۱۰:۱۴ 09 June 2008
در شب شهادت ام‌الائمه، صديقه طاهره، فاطمه زهرا ـ سلام الله عليها ـ مراسم سوگواري و عزاداري آن حضرت، پس از اقامه نماز جماعت مغرب و عشا به امامت حجت‌الاسلام والمسلمين حاج شيخ احمد بحريني، امام و مدير مركز تعليمات اسلامي واشنگتن، در اين مركز برگزار شد.

در اين مراسم که اقشار مختلف مردم مناطق دور و نزديك به مركز حضور داشتند، حجت‌الاسلام والمسلمين الويري به تبيين شخصيت والاي بانوي برگزيده دو عالم حضرت زهرا(س) و ذکر مصائب و مناقب ايشان پرداختند.

استاد دانشگاه‌هاي امام صادق(ع) در تهران و باقرالعلوم(ع) قم كه جهت شركت در يك كنفرانس بين‏الاديان در واشنگتن حضور داشتند، ضمن ابراز خوشوقتي از حضور در جمع سوگواران فاطمي، نكات ارزنده‏اي را پيرامون زندگي مشترك آن دردانه الهي و شفيعه روز محشر با مولاي متقيان(ع) ذكر نموده و يكي از بزرگترين مشكلات كنوني خانواده‌هاي مسلمان را عدم پيروي عملي از چنين دستورالعمل الهي دانست.

وي در پايان با ذكر خطبه‏اي از نهج‏البلاغه به يادآوري شب خاكسپاري آن نور الهي بر ساق عرش و وداع ولايت كبري، علي(ع) با صديقه طاهره و نداي جانسوزش به سوي قبر رسول اكرم(ص) پرداخت.

در اين برنامه همچنين گروه جوانان مركز با نمايش فيلمي كه خود تهيه كرده بودند و در آن افراد مختلف به اظهار نظر پيرامون حضرت فاطمه زهرا(س) اقدام نمودند كه بسيار مورد توجه قرار گرفت. اين مراسم با دكلمه و نوحه‌خواني توسط جوانان پايان پذيرفت.
تور تابستان ۱۴۰۳
آموزشگاه آرایشگری مردانه
خرید چیلر
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
برچسب منتخب
# اسرائیل # حمله ایران به اسرائیل # توماج صالحی # خیزش دانشجویان ضد صهیونیست # روز معلم