بازدید 2121
۳

سازمان حمایت مرجع قیمت‌گذاری خودروهای وارداتی شد

مدیر روابط عمومی مرکز ملی رقابت گفت: از این پس قیمت کلیه خودروهای وارداتی بر اساس ضوابط قیمت گذاری سازمان حمایت محاسبه و ابلاغ می شود و شورای رقابت بر این فرایند نظارت می کند.
کد خبر: ۱۲۰۰۵۰۳
تاریخ انتشار: ۰۲ آبان ۱۴۰۲ - ۲۰:۱۳ 24 October 2023

به گزارش «تابناک»، سپهر دادجوی توکلی در گفت‌وگو با خبرنگار مهر اظهار کرد: به منظور تسهیل و تسریع در واردات خودرو به عنوان یکی از پایه‌های دستورالعمل ۵۴۳ شورای رقابت که بر امر واردات تاکید داشت، شورای رقابت در جلسه شماره ۶۱۴ خود امشب مصوب کرد که ذیل بند ۱-۳ دستورالعمل تنظیم بازار خودروی سواری به عنوان تبصره ۲ قیمت کلیه خودروهای وارداتی بر اساس ضوابط قیمت گذاری کالاهای وارداتی مصوب هیأت تعیین و تصویب قیمت‌ها توسط سازمان حمایت محاسبه و ابلاغ شود.

مدیر روابط عمومی مرکز ملی رقابت افزود: طبق این دستورالعمل، شورای رقابت نظارت می‌کند و فرایند قیمت گذاری طبق قوانین هیأت تعیین و تصویب قیمت‌ها از طرف سازمان حمایت به رسمیت می‌شناسد.

وی گفت: بر این اساس هیچ گونه بهانه‌ای جهت تعلل عرضه برای خودروهای وارداتی مورد پذیرش نیست و نهادهای نظارتی بر این اساس فرایند نظارت خود را تقویت خواهند کرد.

تور تابستان ۱۴۰۳
آموزشگاه آرایشگری مردانه
خرید چیلر
فریت بار
اشتراک گذاری
برچسب ها
مطالب مرتبط
نظرات بینندگان
غیر قابل انتشار: ۰
در انتظار بررسی: ۰
انتشار یافته: ۳
قیمت خودرویدرخارج کاملا مشخصه. اونا مثل ساپپا و ویرانخودرو نیستند هرلحظه قیمت تعیین کنند. میزان مالیات ورودی هم مشخصه. پس حاصل جمع با احتساب هزینه حمل وخدمات پس ازفروش و...میشه یک رقم مشخص. اینوسط سازمان حمایت چکاره است که قیمت رو تعیین کنه. مگه قبلا قیمت خودروهای وارداتی رو این سازمان یا نهاددولتی دیگری تعیین میکرد؟ روزنامه های سال 83 رانگاه کنید نوشته مثلا پرادو 4 سیلندر 52میلیون. که قیمت تعیین شده از طرف نمایندگی وارداته. چون محدودیتی هم درواردات نبود حباب قیمتی هم نبود وبا حاصل جمع هزینه های ذکرشده بدست میامد.از بهانه هایی چون کمبود ارز رسیدیم به بهانه های تازه
قیمت فوب که معلومه مالیات واردات و بقیه چیزها هم که مصوبه داره تا از گمرک ترخیص بشه پس قیمت گذاری چی؟ میخواید جلوی گرون فروشی رو بگیرید یا رسماً قیمت رو ببرید بالا ؟
این سازمان ها آدم را یاد راهزن های توی فیلم های تاریخی می اندازد. باور کنید مردم بدون ایران خودرو و سازمان حمایت از مصرف کننده و تولید کننده و هزار کوفت و زهر مار خیلی راحت تر زندگی می کنند. اینها هیولاهایی هستند که بر خون و پوست و گوشت مردم چنبره زنده اند. چطور ممکن است خودرویی که قیمتش بیست هزار دلار است وقتی به دست مردم می رسد می شود دو میلیارد توامن و بیشتر. آخه شما ! ای سازمان حمایت از کی دستور می گیری که اینطور با این شدت و قوت مردم را نا امید می کنی. شما باعث دلزگی و یاس مردمید.
برچسب منتخب
# اسرائیل # توماج صالحی # نمایشگاه کتاب # موسسه مصاف
وب گردی