بازدید 1964

۵ ماده غذایی مناسب برای درمان بیماری‌های پاییزی

این روزها که قدم به فصل پاییز گذاشته‌ایم، احتمال اینکه به برخی از بیماری‌های پاییزی مبتلا شویم،‌ زیاد است. اگر به یکی از بیماری‌های پاییزی مبتلا شدید، با مصرف ۵ ماده غذایی پاییزی سریع‌تر درمان می‌شوید.
کد خبر: ۱۲۰۰۵۹۸
تاریخ انتشار: ۰۳ آبان ۱۴۰۲ - ۱۰:۳۶ 25 October 2023

به گزارش «تابناک»به نقل از خبرآنلاین، طبیعت، غذا و مواد خوراکی متنوعی در اختیار ما قرار داده که می‌توانیم با استفاده از آنها سلامت بدن‌مان را حفظ کنیم. در اینجا ۵ ماده غذایی که ما را در برابر بیماری‌های پاییزی مقاوم می‌کند، آورده‌ایم:

۱. سیب

سیب، یکی از بهترین خوراکی‌هاست که سرعت درمان بیماری‌های پاییزی را افزایش می‌دهد. سیب سرشار از فیبر، آنتی‌اکسیدان و منبعی عالی از ویتامین C است که سیستم ایمنی بدن‌تان را تقویت کرده و پوست‌تان را سالم نگه می‌دارد. همچنین این میوه، ضدالتهاب و برای استخوان‌ها مفید است. یکی از مهم‌ترین ویژگی‌های سیب مقابله با سرماخوردگی است. با خوردن سیب می‌توانید از این بیماری پیشگیری کنید یا اگر سرماخورده‌اید، سریع‌تر خوب شوید.

۲.کدو تنبل

این سبزی محبوب پاییزی سرشار از ویتامین‌های A، B، C، E و مواد معدنی مس، پتاسیم، فیبر و آنتی‌اکسیدان است و بدن‌تان را در برابر بیماری‌های پاییزی تقویت می‌کند. این سبزی همانند هویج برای چشم‌ها و پوست مفید است و سلامت آنها را حفظ می‌کند.

۳. هویج

هویج سرشار از ویتامین‌های B6، K، A و C است که پوست و مغز را سالم نگه می‌دارند. همچنین هویج حاوی پتاسیم، فیبر و بیوتین است که موجب سلامت مادر هنگام بارداری می‌شود و در عین حال از گرفتگی عضلانی می‌کاهد. درضمن هویج روحیه و خلاقیت را تقویت می‌کند و مناسب روزهای سرد و کسل‌کننده پاییزی است.

۴. سیر

وقتی متوجه علایم سرماخوردگی یا آنفلوآنزا شدید، به غذای روزانه‌تان سیر اضافه کنید. در طب شرق و غرب، ثابت شده که سیر با عفونت ناشی از سرماخوردگی و آنفلوآنزا مقابله می‌کند. درضمن سیر حاوی ویتامین C و منگنز است و به همین دلیل ویژگی‌های سم‌زدایی و ضدالتهابی دارد.

۵. چغندر

چغندر حاوی مواد مغذی از جمله فیبر، آهن، منگنز و ویتامین‌های K، A، B2 و C است. این مواد مغذی،‌ جریان خون را در هوای سرد پاییزی و بی‌تحرکی، متعادل نگه می‌دارند. درضمن چغندر، موجب سلامت قلب و کبد می‌شود و به هضم غذا کمک می‌کند. این سبزی ریشه‌ای، در درمان بیماری‌های پاییزی موثر است.

با مصرف این ۵ ماده مغذی که به‌راحتی دردسترس‌اند می‌توانید بیماری‌های پاییزی را از خود دور کرده یا در صورت ابتلا، روند درمان را سرعت بخشید.

تور تابستان ۱۴۰۳
آموزشگاه آرایشگری مردانه
خرید چیلر
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
برچسب ها
مطالب مرتبط
برچسب منتخب
# اسرائیل # حمله ایران به اسرائیل # حماس # توماج صالحی # خیزش دانشجویان ضد صهیونیست