بازدید 10496

ساخت كوچكترين هواپيماي بدون سرنشين ايران

کد خبر: ۱۲۰۱۱
تاریخ انتشار: ۲۰ خرداد ۱۳۸۷ - ۱۲:۱۸ 09 June 2008
كوچكترين هواپيماي بدون سرنشين ايران توسط تيم هشت نفره دانشجويان دانشگاه صنعتي مالك اشتر شاهين شهر ساخته شد.

يكي از اعضاي تيم هشت نفره سازنده اين هواپيماي بدون سرنشين، در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در شاهين‌شهر گفت: هواپيماي MAV با نام 1ISS توسط تيم هشت نفره آسمان هفتم به سرپرستي مهدي نوري و با خلباني محمود رضايي، پرواز آزمايشي خود را در روز 13 خرداد سال جاري با حضور رئيس دانشگاه صنعتي مالك اشتر و معاونين با موفقيت اجرا كرد.

حميدرضا منتظرحجت افزود: ميكرو پرنده ISS1 با وزن 493 گرم، دهانه بال 48 سانتيمتر و سرعت 90 كيلومتر در ساعت است و با مداومت پرواز 60 دقيقه به راحتي مي‌تواند در شعاع 3 متري چرخش خود را انجام دهد.

وي اظهار داشت: قابليت حمل آسان به دليل كم وزن بودن و ابعاد كوچك آن، پرواز در ارتفاع پايين و عدم ديد در رادار، پايداري بالا، استحكام بالاي سازه، مداومت پروازي و قدرت مانور بالا از توانايي‌هاي اين پرنده به شمار مي‌آيد.

اين دانشجوي كارشناسي هوافضا از دانشگاه صنعتي مالك اشتر در شاهين‌شهر خاطرنشان ساخت: هواپيماي بدون سرنشين ISS1 قابليت ضبط فيلم و عكس را دارد و با نصب سنسور مواد بيوشيميايي مي‌تواند اين مواد را در هوا پخش كند.

وي گفت: تحقيق و پژوهش تيم آسمان هفتم هشت ماه طول كشيد و اين تيم آمادگي خود را براي شركت در مسابقات بين‌المللي EMAV 2008 آلمان در بخش OUT DOOR (خارج از سالن) كه 18 تير ماه در شهر براشويگ آلمان برگزار مي‌شود، اعلام كرده است.
منتظر حجت افزود: پلن فرم اين هواپيما با نام زيمرمان براي اولين بار است كه بر روي هواپيماهاي ميكرو استفاده مي‌شود.

گفتني است، كوچكترين هواپيماي بدون سرنشين ايران با همكاري مسعود ابراهيميان، سيد محمد روحاني، حميدرضا منتظرحجت، سيد مجيد فتوحي، محمد قرباني، احسان اديب‌زاده، مرتضي رسولي و حجت الله بابايي ساخته شده است.
تور تابستان ۱۴۰۳
آموزشگاه آرایشگری مردانه
خرید چیلر
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
برچسب منتخب
# اسرائیل # حمله ایران به اسرائیل # توماج صالحی # خیزش دانشجویان ضد صهیونیست # روز معلم