بازدید 25109

امکان تحصيل دختران ازدواج کرده در مدارس روزانه

مديرکل دفتر امور بانوان وزارت آموزش و پرورش گفت: دختراني که در سن تحصيل ازدواج مي‌کنند، مي‌توانند با شرايط خاصي در مدرسه روزانه ادامه تحصيل دهند.
کد خبر: ۱۲۰۱۵
تاریخ انتشار: ۲۰ خرداد ۱۳۸۷ - ۱۲:۵۰ 09 June 2008
مديرکل دفتر امور بانوان وزارت آموزش و پرورش گفت: دختراني که در سن تحصيل ازدواج مي‌کنند، مي‌توانند با شرايط خاصي در مدرسه روزانه ادامه تحصيل دهند.

مهري سويزي با بيان اينکه در سال گذشته بخشنامه‌اي در اين باره از سوي معاونت نظري و مهارتي به مدارس رفته است، اظهار داشت: در اين بخشنامه چند مصلحت ديده شده که اين دسته از دانش آموزان از لحاظ تحصيلي آسيبي نبينند.

به گزارش مهر، وي خودگويي ناشي از رشد و بلوغ را يکي از معضلات دانش آموزان مقطع راهنمايي و متوسطه دانست و ادامه داد: اين دسته از دانش آموزان بايد در رفتارهاي خود دقت کرده و آنچه را که مسئولان مدرسه از آنها مي‌خواهند رعايت کنند، چرا که در غير اين صورت همسالان خود را از تحصيل بازمي‌دارند.

مديرکل دفتر امور بانوان وزارت آموزش و پرورش، پايين بودن سن ازدواج را در کنار بالا رفتن آن يک معضل دانست و اظهار داشت: تلاش کرده‌ايم که با مديريت فرهنگي هوشمندانه توسط مسئولان مدارس شرايط ادامه تحصيل در مدارس روزانه را براي اين دسته از دانش‌آموزان که وارد زندگي تازه‌اي شدند، ايجاد کنيم.
تور تابستان ۱۴۰۳
آموزشگاه آرایشگری مردانه
خرید چیلر
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
نظرات بینندگان
غیر قابل انتشار: ۰
در انتظار بررسی: ۷
انتشار یافته: ۰
حالا چه می شود اگر این دختران تا 17 یا 18 سالگی صبر کنند. آیا تکلیف بقیه دختران کم سن و سال در کنار این بانوان محصل چه خواهد بود. چگونه حضور یک زن کم سن و سال و احیانا باردار در کنار دختر های محصل که فقط باید حواسشان به درس باشد قابل توجیه است؟
اولا منظور مسئولین قطعا و یقینا رده دبیرستان به بالاست .
دوما تصمیم بسیار بجاییست و منفعت های زیادی هم دارد.
من جمله :
1- بر فرض اینکه دختران متاهل بنشینند و از روابط زناشویی برای همکلاسی هایشان بگویند...واقعا گفتارشان وحشتناکتر از محتویات بلوتوث و ماهواره و .... است ؟
2- سن ازدواج بالا رفته و جمعیت جوان کشور نیز افزایش یافته است و پسران به دلایل متعدد از ازدواج گریزانند در نتیجه دختران برای پناه بردن به حاشیه امن طعنه شنیدن به دانشگاه ها روی اورده اند برابر آمار نسبت دختران به پسران در ورودی دانشگاه ها افزایش یافته است. و سیل ازدواجهای نامتناسب ( از نظر بالا بودن تحصیلات دختر نسبت به پسر) نیز انکار ناپذیر است. لذا کشور بشدت نیاز به پذیرش مسئولیت مادری از سوی دختران و .... میباشد.
مطلب جای بحث بسیار دارد که در اینجا نمیگنجد و این دسترو العمل آنچنان نیکو و بجاست که حتی به نظر بنده میبایست دختران دبیرستانی که حاضر به ازدواج در این دوران باشند به انواع و اقسام روشها باید تشویق شوند تا دیگر دختران نیز ترغیب به اینکار شوند.
امیدوارم تابناکیهای عزیز عرایض بنده را با تامل بنگرند و عمق سخنان را مد نظر قرار دهند.
کاش می شد که مدارسی مخصوص این دسته از دانش آموزان به صورت روزانه ایجاد بشه! این جوری دغدغه های مشترک بیشتری بین بچه ها وجود داره! اما به هر حال هیچ ناظمی نمی تواند به تمام مکالمات بین بچه ها گوش بدهد و نظارت کند که کسی از زندگی مشترکش در مدرسه صحبتی نکند. ضمنا نباید فراموش کنیم که بحث سر افراد زیر 18 سالیه که ازدواج کردن، پس خود این افراد هم بچه هستند و هیجانات زندگی خیلی بیشتر در روحیه آن ها اثر می گذارد تا یک فرد دانشگاه رفته که مثلا در سن 24 سالگی ازدواج می کند.
بهتر است مراكز تحصيلي آنها از سايرين جدا باشد و تسهيلات تحصيلي مانند دانشگاه پيام نور (نيمه حضوري)براي آنها فراهم گردد.ادامه تحصيل آنهادر مدارس عادي صحيح نيست.
برچسب منتخب
# اسرائیل # حمله ایران به اسرائیل # توماج صالحی # خیزش دانشجویان ضد صهیونیست # روز معلم