بازدید 24158

بیلبوردهای تهران کار دست زاکانی داد

شهردار تهران طی حکمی «مهدی مذهبی» را به عنوان مدیر عامل جدید سازمان زیباسازی شهرداری منصوب کرد تا رضا صیادی، مدیرعامل پیشین از کار کنار برود.
کد خبر: ۱۲۰۱۷۶۵
تاریخ انتشار: ۰۹ آبان ۱۴۰۲ - ۱۱:۱۹ 31 October 2023

به گزارش تابناک، در دو سال گذشته، فعالیت و عملکرد سازمان زیباسازی شهرداری تهران در حوزه تولید محتوای فرهنگی بیلبوردهای تهران واکنش ها و انتقاداتی را در پی داشته است. به تازگی این سازمان بیلبوردهایی مزین به اشعار برخی از شاعران را در نقاط مختلف تهران نصب کرده است. این اقدام نیز واکنش هایی را برانگیخت.

باشگاه خبرنگاران جوان در این باره نوشت: سرهنگ مومنی، معاون آموزش و فرهنگ ترافیک پلیس راهور تهران در این باره گفت که اشعاری که سازمان زیباسازی شهر تهران بر روی بیلبوردهای شهر حکاکی کرده، اصلا برای راننده قابل خوانش نیست و به دلیل طولانی بودن این اشعار متاسفانه موجب تصادف رانندگی می شود و باید دقیقا مورد بررسی قرار بگیرد تا عواقبی نداشته باشد و استاندارد باشد.

وی تاکید کرد که بنرها و بیلبوردهای شهر باید کوتاه و مختصر باشد نه اینکه ذهن مخاطب را درگیر کند و با یک نگاه کوتاه راننده مطلب رسانده شود؛ این بلند نویسی استاندارد نیست و تصادفات را رقم می زند، سازمان زیباسازی در رابطه با این اقدام نامه نگاری انجام نداده است و باید کارشناسان برای این موضوع وقت بگذارند.

همچنین سرهنگ مصطفی زینی‌وند، رئیس اداره مهندسی ترافیک پلیس راهور تهران بزرگ نیز گفت که این بیلبوردهای در کنار جاده یا بزرگراه را می‌توان نوعی به هم ریختگی محیطی در نظر گرفت که الگوهای حرکتی چشم رانندگان را طبیعتا تحت تاثیر قرار می‌دهد و مختل می‌کند و در تصمیم گیری‌های راننده هم مشکلاتی را پدید می‌آورد. اکثر مطالعات در این زمینه بی نتیجه مانده، ولی یک روند ظهور در ادبیات وجود دارد که نشان می‌دهد تبلیغات و بنرها می‌تواند خطر تصادف را افزایش دهد.

مهدی پیرهادی، رییس کمیسیون محیط زیست و خدمات شهری شورای اسلامی شهر تهران هم بر لزوم استانداردسازی بیلبوردهای شهری تاکید کرد و یادآور شد که سازمان زیباسازی شهر تهران اقدامات بسیار خوبی تا به امروز انجام داده که یکی از آنها همین اجرای پویش شعر در بیلبوردهای شهر اشاره کرد، اما طبیعتا این اقدام با مخالفت و نقدهایی همراه بوده است، البته که باید نقدها شنیده شود و نکات آن‌ها مدنظر قرار گیرد و کار را اصلاح کرد، نظر پلیس راهور باید برای بیلبورد اشعار لحاظ شود، زیرا قید کردن اشعار طولانی شاعران در بیلبوردها موجب تصادف می شوند، پس بهتر است اشعار کوتاه‌تر شود و در اقدامات بعدی حتما کار کارشناسی انجام دهد؛ گفتنی است که این اقدام خوب و ارزشمند است، اما باید طبق نظر راهور اصلاح شود.

پیش از این نیز همزمان باهفته دفاع مقدس شهرداری تهران بیلیوردهایی با تصاویر فیلم های مهم جنگی از جمله فیلم های «غریب» و «چ» در سراسر شهر تهران نصب شده بود که واکنش تند بابک حمیدیان بازیگر سینما را در پی داشت.

این در حالی است که فعالان تبلیغات محیطی در دو سال گذشته نیز انتقادات زیادی را نسبت به عملکرد سازمان زیباسازی در ارسال طرح های مختلف برای تامین محتوای فرهنگی تابلوها مطرح کرده بودند.

تور تابستان ۱۴۰۳
آموزشگاه آرایشگری مردانه
خرید چیلر
فریت بار
اشتراک گذاری
برچسب ها
نظرات بینندگان
غیر قابل انتشار: ۵
در انتظار بررسی: ۳
انتشار یافته: ۲۶
در زمان کرباسچی هم بیلبوردهای مذهبی و جنگ را عامل تصادفات می دانستند بعد تهران پر شد از بیلبورد های تجاری و ارایشی و.... حالا این اشعار حواس پرتی می اورد اما عکس های زنان و مردان دارای ارایش برای تبلیغات کالا ها حواس جمعی کی اورد؟؟؟؟؟؟!!!!
فارغ از ضعف هایی که سازمان زیباسازی دارد که عمدتا به مدیریت این مجموعه برمیگردد. منم از منتقدین عملکرد سازمان زیباسازی هستم لیکن نظر پلیس راهور را یکجانبه می دانم.طبق کدام تحقیق پلیس راهور به این نتیجه رسیده.آیا آمار تصادفات تهران در یک ماهه گذشته از نرم ماهانه بیشتر بوده؟ مگر میشه شعر یک شاعر را در کمتر از یک بیت خلاصه کرد؟
درگذشته نیز کار زیبایی در زمان شهرداری آقای قالیباف انجام شد که در آن تمام بیلبوردهای شهر در بازه زمانی یک یا دو هفته همه به آثار هنری نقاشی اختصاص یافت و واقعا دیده شد.آیا تصادفات در آن دوهفته افزایش یافت؟
کار درست را بپذیریم ولو از رقیب.
مدیریت زاکانی خصوصاً در بحث زیبا سازی واقعا جای سوال داره؟!!!
پاسخ ها
افشین
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۳:۳۴ - ۱۴۰۲/۰۸/۰۹
کلا حضور این شخص در یک پست مهم مثل شهراداری تهران جای تعجب و سوال دارد ،،در حد یک کارمند معمولی در شهرداری باشد شاید قابل قبول باشد
اتفاقی نیفتاده دو تا مهره جابجا شد
قبلی بیلبورد میزده جدید آگهی نما میزنه
اتفاقا در یکی از بزرگراهها دیدم شعری از روانشاد فروغ فرخزاد نصب شده واقعا لذت بردم کار خوب را باید اجر نهاد کار بد رو باید جلوگیری کرد این کار تصادفا از کارهای خوب شهرداری بود
خدا وکیلی اکثر این نوشته ها نه رابطی به این دوران و زمان دارد نه معنایی آن مفهوم است.
بهترین کار برای زیبا سازی شهر تهران جمع کردن دستفروش ها از پیاده روها و مترو است. از دیگر فعالیتهای زیبا سازی افزایش تعداد سرویسهای بهداشتی در سطح شهر و پارکهاست. است. آزادسازی پیاده روهای اشغال شده توسط کسبه از دیگر فعالیتهای زیبا سازی می تواند باشد. کلا بیلبورد ها از فضای شهر زدوده شود کاری ارزشمند خواهد بود.
پاسخ ها
دکترسیاحتی
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۳:۰۰ - ۱۴۰۲/۰۸/۰۹
صرف جمع اوری دستفروشها ومشاغل پشت چراغ قرمزی وگدایی و...20 درصد جمعیت تهران رو کاهش میده
یکی ازمدیران شهرداری میگفت درشهرداری تهران 15 هزارشغل تعریف شده داریم ولی به 80 هزارنفرحقوق میدهیم. سازمانها وشرکتهای الکی که زیرمجموعه شهرداری درست کرده و رئیس هرکدام هم لشگری از دوستان واشنایان ودر وهمسایه وفک وفامیلشو آورده اونجا حقوق بگیر کرده
شعرهایی بی محتوی از بسیاری از شاعران گمنام،در بخی از شهرها حتی اصول و آرایه های ادبی هم رعایت نشده است.
این بنده خدا از فامیلش معلوم است قرار داخل بنرها وبیلبوردها چی چی بنویسه!!
کلا باید این زاکانی را محاکمه کنند
زاکانی واقعا چند درصد عملکرد مناسب داشته و رضایت شهروندان رو به دست آورده .....خیلی کم چون همش دنبال جناح بازیهای سیاسیه
اینو همه میدونن
چون ایشون انقلابی هستش،، طبیعی هست که مخالف زياد داشته باشه، اتفاقأ بهترین کارها رو از زمان آمدن به کار دولت و اجرایی کرده، چون کار مردمی پسند میکنه، حال اگه یک اصلاح طلب جایگزینش می بود کاملا برعکس بود، عدهایی منافع طلب شخصی تعریف و تمجید می‌کردند،آقای زاکانی با همین فرمان برد جلو، چون کار خدا پسند میکنی نه...
پاسخ ها
افشین افشار
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۴:۵۲ - ۱۴۰۲/۰۸/۰۹
سلام و درود به هموطنان شریف و فهیم
من اومده بودم اینجا فقط مطالب رو بخونم و از میزان رضایت و یا عدم رضایت شهروندان تهرانی از شهردارشون باشم و قصد دست گذاشتن و در رد و یا تأیید هیچ مطلبی رو نداشتم اما سطر آخر نوشته شما مربوط به کار خداپسندانه من رو وادار به نوشتن و ارسال این پیام کرد!هموطن و دوست گرامی مگر رضایت خداوند مهربان غیر از رضایت خلق امکان پذیر است؟مگر نه اینکه خداوند از حق خودش میگذره اما از حق‌الناس نه؟نباید هر موضوعی رو به حساب خدا نوشت و یا به حساب اون گذاشت این مردم هم روحی از خدا در وجود دارند که قطعأ حضرت حق براش مهمتر از رضایت و خشنودی خودش رضایت و خوشنودی خلق درمانده و گرفتار در تبعیض و فقر و ظلم بوده و هست و خواهد بود!!!!!!!!
ناشناس
| Germany |
۱۸:۴۳ - ۱۴۰۲/۰۸/۰۹
وظیفه شهرداری کارهای تبلیغاتی فرهنگی نیست. وظیفه شهرداری بر طرف کردن مشکلات و زیبا سازی و عمران شهری میباشد. ایشان لیاقت و شایستگی ادره. تهران را ندارد
نصب این گونه تبلیغات نه تنها زیباسازی نیست بلکه بودجه حرام کن است و هیچ سودی برای ملت و کشور و شهر ندا رد فقط بیت المال به نفع عده ای خاص میسوزه جمع کنید این قرتی بازی هارو...
مشکل زاکانی بدون تعارف کار کردنش میباشد!! این شخص داره در ده چهارم انقلاب در شهرداری به شکل انقلابی کار میکنه که به مزاق هیچ یک از جناح ها خوش نمیاد!! بی تعارف این شخص داره با کارش سطح توقع مردم را از شهرداری بیش از حد مجازش بالا میبره،،فقط همین!
با سلام اقای افشین افشار از متن وپاسخ بسیار زیبایتان تشکر میکنم دست خدا به همراه خدا جویان
جناب زاکانی. . بجای هزینه های بی فایده برای بیلبورد. در چند منطقه تهران. دستشویی های مجهز درست کن

گلهای کنار اتوبان ها در حال خشک شدن هستند یه فکری برای آنها بکن
وظیفه شما کار فرهنگی نیست. وظیفه شما کارهای عمرانی و خدماتی شهری و زیبا سازی میباشد.
واقعا زیبا بود بیلبوردهای ایشون. بنده با خانواده داشتم وارد خیابان پیروزی میشدم دیدم یک بیلبورد درشت زدن که داخلش درشت و قرمز رنگ نوشته شده بود. (حرامزاده) کودکم از صندلی عقب گفت بابا این چی نوشته مگه حرف زشتی نیست. منم سکوت فقط.
جناب زاکانی اینکاره نیست فقط دنبال سیاسی کاریه..واقعا تهران از نظر محیط زیست در پایینترین درجه قرار دارد.و میتوان گفت کثافت از سر و رویش میبارد.کاش زاکانی سفری به داخل شهر میکرد و میدید‌.واقعا جای تاسفه پایتخت کشوری به لجنزار تبدیل شده.
سلام واقعا متاسف هستم که در کشوری که این قدر شهید داده در خیابان باید مطالبی باشد که از عقل بدور است ، هرکس این کار بر ‌عهده اوست باید بداند به خدا وشهدا باید جواب بدهد وای بر حالش
مترو پرند چی شد اقای رییسی
خیلی هم عالی یادی از تمام استادها میشه آقای زاکانی خیلی هم خوب هست من تمام اشعار ها را میخوانم
برچسب منتخب
# انتخابات ریاست جمهوری # انتخابات # رفح # حج # ارتحال امام خمینی
وب گردی