بازدید 16378

ديدار نوري‌ المالكي با رهبر انقلاب + عكس

رهبر انقلاب اسلامي با تأکيد بر اين‌که «همه عناصر مؤثر عراقي بايد به فکر چاره‌انديشي براي رهايي از اين مشکل اصلي باشند» افزودند: دولت، مجلس و مسئولان عراقي که با رأي واقعي مردم برسر کار آمده‌اند بايد امکان تسلط بر همه امور عراق و تصميم‌گيري در مورد مسائل مختلف را داشته باشند.
کد خبر: ۱۲۰۲۱
تاریخ انتشار: ۲۰ خرداد ۱۳۸۷ - ۱۴:۴۴ 09 June 2008
آيت‌الله خامنه‌اي روز دوشنبه در ديدار «نوري المالکي»، نخست‌وزير عراق و هيأت همراه، با تأکيد بر اين‌که «جمهوري اسلامي ايران کمک به دولت و مردم عراق را يک وظيفه ديني مي‌داند»، اظهار اميدواري کردند: سفر نخست وزير عراق به تهران و توافق‌هاي انجام گرفته، پيوند ناگسستني ايران و عراق را مستحکم‌تر کند.
 
 
ايشان با اشاره به سخنان نوري المالکي درخصوص حرکت اقوام و مذاهب مختلف در عراق به سمت وحدت کلمه و شنيده شدن سخن واحد در اين کشور، افزودند: به وجود آمدن سخن و حرکت واحد در عراق موفقيت بزرگي است اما اين وحدت کلمه دشمناني دارد که در واقع دشمنان دولت و ملت عراق هستند.
 
 
 
 آيت‌الله خامنه‌اي، حضور اشغالگران در عراق به ويژه نظاميان امريکايي و قدرت آنان براي برهم زدن هر توافقي را از موانع اصلي وحدت کلمه برشمردند و خاطرنشان کردند:‌ اشغالگراني که با قدرت نظامي و امنيتي خود در امور عراق دخالت مي‌کنند و بدون داشتن حقي، از همه اعم از دولت، ملت و نخبگان عراق نيز طلبکار هستند بزرگترين مشکل به شمار مي‌آيند. 
 
ايشان نقش کنوني آمريکا در عراق را همچون نقش انگليس در ايجاد اختلاف در عراق پس از استقلال اين کشور دانستند و افزودند: البته آمريکايي‌ها با وقاحت بيشتري مانع وحدت کلمه در عراق هستند.
 
 
رهبر انقلاب اسلامي با تأکيد بر اين‌که «همه عناصر مؤثر عراقي بايد به فکر چاره‌انديشي براي رهايي از اين مشکل اصلي باشند» افزودند: دولت، مجلس و مسئولان عراقي که با رأي واقعي مردم برسر کار آمده‌اند بايد امکان تسلط بر همه امور عراق و تصميم‌گيري در مورد مسائل مختلف را داشته باشند.
 
آيت‌الله خامنه‌اي خاطرنشان کردند: اين‌که يک عامل خارجي بخواهد به تدريج در همه امور عراق دخالت کند و سلطه خود را بر شئون مختلف اين کشور گسترش دهد، مهمترين مانع در راه پيشرفت و سعادت ملت عراق خواهد بود.
 
 
در اين ديدار که داوودي، معاون اول رئيس‌جمهور نيز حضور داشت، نوري المالکي، نخست‌وزير عراق، ضمن ابراز خرسندي فراوان از ديدار مجدد با رهبر انقلاب اسلامي و همچنين قدرداني از حمايت‌هاي بي‌دريغ ايران در شرايط گوناگون از ملت عراق تاکيد کرد: عراق خواستار بهترين روابط و همکاري‌ها با جمهوري اسلامي ايران است.
 
 
 وي با ارائه گزارشي از آخرين وضعيت اين کشور و تلاش‌هاي دولت عراق براي فائق آمدن بر مشکلات به ويژه ناامني‌ها، گفت: با وجود آن‌که برخي مشکلات از جمله کشتارهاي روزمره در عراق تا حد زيادي کاهش پيدا کرده است هنوز مشکلات ديگري باقي است، ولي دولت و مجلس عراق مصمم به بازگرداندن عزت و استقلال مردم عراق هستند.
 
نخست‌وزير عراق خاطرنشان کرد: مسئولان عراقي از اقوام و مذاهب مختلف درخصوص لزوم حرکت در مسير سعادت و پيشرفت مردم عراق و بازگرداندن عزت و استقلال آنان، به تفاهم و زبان مشترک رسيده‌اند.
تور تابستان ۱۴۰۳
آموزشگاه آرایشگری مردانه
خرید چیلر
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
برچسب منتخب
# اسرائیل # حمله ایران به اسرائیل # توماج صالحی # خیزش دانشجویان ضد صهیونیست # روز معلم