بازدید 11625

اطلاعیه دادگستری استان البرز درباره اظهارات پدر شهید عجمیان: هیچ فردی توصیه نداشته، چه شفاهی و چه کتبی

احکام صادره در مورد همه محکومان به جز «آرین فرزام نیا»، توسط دیوان عالی کشور، تایید و قطعی شد و اکنون «حمید قره حسنلو» در حال تحمل ۱۵ سال نفی بلد در زندان یزد است؛ نفی بلد ۱۰ سال در زندان کرمان برای «حسین محمدی»، «رضا آریا»، «مهدی محمدی»، ۵ سال در زندان مشهد برای «محمد امین اخلاقی ساوجبلاغی»، «امین مهدی شکراللهی» و «فرزانه قره حسنلو» و ۳ سال در زندان قم برای «علی معظمی گودرزی» در حال اجراست.
کد خبر: ۱۲۰۲۲۲۲
تاریخ انتشار: ۱۱ آبان ۱۴۰۲ - ۱۵:۲۷ 02 November 2023

اطلاعیه دادگستری استان البرز درباره اظهارات پدر شهید عجمیان: هیچ فردی توصیه نداشته، چه شفاهی و چه کتبیدادگستری استان البرز طی اطلاعیه‌ای اعلام کرد: هیچ فردی در پرونده شهید عجمیان توصیه به صورت شفاهی و یا کتبی نداشته است.

به گزارش «تابناک»؛ حسین فاضلی هریکندی، رئیس کل دادگستری استان البرز به مناسبت سالگرد شهادت شهید عجمیان ـ که در جریان اغتشاشات و ناامنی‌های ۱۲ آبان سال گذشته آزاد راه کرج - قزوین در محدوده بهشت سکینه (س) کرج با ضربات متعدد چاقو به درجه رفیع شهادت نائل آمد ـ به تشریح اقدامات و آخرین وضعیت متهمان این پرونده پرداخت و گفت: بلافاصله پس از این جنایت، دستگاه قضایی استان البرز ورود جدی به این حادثه داشت و با تلاش شبانه‌روزی دادگستری کل استان و سربازان گمنام امام زمان (عج) در اداره کل اطلاعات استان البرز، متهمان به سرعت شناسایی و دستگیر شدند.

وی با اشاره به رهنمود‌ها و دستورهای رئیس قوه قضاییه در کلیه مراحل شناسایی و بازداشت و همچنین در مراحل رسیدگی به این پرونده حساس که موجبات جریحه‌دار شدن احساسات مردم شده بود بیان کرد:رئیس قوه قضاییه بلافاصله پس از وقوع اغتشاشات آن روز و شهادت این شهید عزیز، طی تماس تلفنی، دستور تسریع در شناسایی و دستگیری متهمان و نیز رسیدگی و صدور حکم را صادر کردند و بلافاصله هم پرونده‌ای در این خصوص در دادگستری کل استان البرز تشکیل شد. با پیگیری و تلاش جهادی در دادسرای عمومی و انقلاب کرج، ۲۰ آبان ماه و ۸ روز بعد از این جنایت، کیفرخواست متهمان پرونده صادر و جهت رسیدگی به دادگاه انقلاب اسلامی استان البرز ارجاع شد.

وی افزود: رسیدگی به این پرونده با اتهاماتی از قبیل «افساد فی الارض از طریق ارتکاب جرایم متعدد علیه امنیت کشور و حمله به مامورین نیروی مقاومت بسیج و فراجا»، «جنایت علیه تمامیت جسمانی افراد که موجب اخلال شدید در نظم عمومی و ناامنی در کشور و منتهی به شهادت بسیجی حافظ امنیت، سید روح الله عجمیان شد»، «اجتماع و تبانی به قصد ارتکاب جرایم علیه امنیت کشور» از روز ۹ آذرماه در شعبه اول دادگاه انقلاب استان البرز پس از انجام تشریفات قانونی مربوطه و برگزاری جلسات متعدد دادگاه با حضور خانواده شهید و متهمان و وکلای آن‌ها انجام و در نهایت حکم دادگاه در تاریخ ۱۳ آذر سال ۱۴۰۱ صادر شد.

رئیس کل دادگستری استان البرز با اعلام اینکه محمد مهدی کرمی و سید محمد حسینی به عنوان دو عامل اصلی جنایت و شهادت مظلومانه سید روح‌الله عجمیان صبح روز ۱۷ دی ماه ۱۴۰۱ به دار مجازات آویخته شدند افزود: حکم سایر متهمان نیز پس از رسیدگی و صدور احکام مجدد، در شهریور سال جاری مورد تایید دیوانعالی کشور قرار گرفت که بر این اساس آرای صادره قطعیت یافت و بدین ترتیب «حمید قره حسنلو» به ۱۵سال حبس نفی بلد؛ «رضا آریا»، «حسین محمدی» و «مهدی محمدی» هر کدام به ۱۰ سال حبس نفی بلد محکوم شدند؛ متهمان «محمد امین اخلاقی ساوجبلاغی»، «امین مهدی شکراللهی» و «فرزانه قره حسنلو» هر کدام به پنج سال حبس نفی بلد و «علی معظمی گودرزی» به سه سال حبس نفی بلد محکوم شدند.

وی با یادآوری اینکه احکام صادره در دادگاه انقلاب اسلامی استان البرز در مورد همه محکومان پرونده شهادت شهید عجمیان به جز «آرین فرزام نیا»، توسط دیوان عالی کشور، تایید و قطعی شد، در خصوص آخرین وضعیت محکومان این پرونده بیان کرد: «حمید قره حسنلو» در حال تحمل پانزده سال نفی بلد در زندان یزد است؛ همچنین نفی بلد ۱۰ سال در زندان کرمان برای «حسین محمدی»، «رضا آریا»، «مهدی محمدی»؛ پنج سال نفی بلد در زندان مشهد برای «محمد امین اخلاقی ساوجبلاغی»، «امین مهدی شکراللهی» و «فرزانه قره حسنلو» و سه سال نفی بلد در زندان قم برای «علی معظمی گودرزی» در حال اجراست.

وی افزود: متهم «آرین فرزان نیا» نیز با توجه به نیاز به بررسی مجدد و تکمیل تحقیقات، همانند سایر محکومان از ابتدای دستگیری تاکنون در زندان به سر می‌برند.

آخرین نتیجه رسیدگی به پرونده شهید روح الله عجمیان و احکام صادر شده از سوی شعبه اول دادگاه انقلاب اسلامی استان البرز در این پرونده به شرح زیر است.

شهادت ایشان در ۱۲ آبان سال ۱۴۰۱ در منطقه کمالشهر کرج بوده است.

ریاست قوه قضاییه بلافاصله پس از وقوع اغتشاشات آن روز و شهادت این شهید عزیز، طی تماس تلفنی، دستور تسریع در شناسایی و دستگیری متهمان و نیز رسیدگی و صدور حکم را صادر نمودند و بلافاصله هم پرونده‌ای در این خصوص در دادگستری کل استان البرز تشکیل شد.

با دستورات قضایی بازپرس ویژه و تلاش شبانه روزی اداره کل اطلاعات استان البرز، متهمان شناسایی و دستگیر شدند.

با پیگیری مستمر ریاست قوه قضاییه و تلاش همکاران قضایی ما و ضابط پرونده، حدود یک هفته پس از شهادت یعنی در ۲۰ آبان ۱۴۰۱ قرار جلب به دادرسی و کیفرخواست صادر شد.
اطلاعیه دادگستری استان البرز درباره اظهارات پدر شهید عجمیان: هیچ فردی توصیه نداشته، چه شفاهی و چه کتبی

توضیحات:

۱-در این پرونده متهمان به جهت افساد فی الارض و محاربه تحت تعقیب قرار گرفتند و دادگاه نیز با توجه به مقررات و حسب نوع و نحوه اقدامات متهمان احکام هر یک از آن‌ها را تعیین کرد و به همین جهت دو نفر از متهمان که دخالت مستقیم و موثر در شهادت این شهید داشتند به اعدام و سایر متهمان نیز با توجه به نوع و کیفیت اقدامات به نفی بلد (حبس در تبعید) محکوم شدند.

۲-احکام اعدام دو نفر از محکومان به نام محمدمهدی کرمی و محمد حسینی در ۱۷ دی سال قبل اجرا شد.

۳-حکم صادره در خصوص آرین فرزام نیا نیز با توجه به ادعای متعاقب بستگان او مبنی بر ابتلای وی به بیماری افسردگی، برای معرفی به پزشکی قانونی نقض و پرونده جهت بررسی و صدور حکم مجدد به شعبه اول دادگاه انقلاب استان البرز اعاده شد و پس از انجام استعلامات مجدد برای تاریخ ۲۴ آبان وقت رسیدگی مجدد به پرونده تعیین شده است.

۴-غیر از آرین فرجام نیا، احکام صادره از سوی شعبه اول دادگاه انقلاب اسلامی استان البرز از سوی دیوان عالی کشور تایید شد و با توجه به قطعیت احکام نفی بلد که به صورت تحمل حبس در زندان‌های شهر‌های تعیین شده در حکم دادگاه می‌باشد، به زندان‌های شهر‌های مربوطه اعزام و از زمان بازداشت تاکنون در زندان هستند.

۵- از ابتدای رسیدگی به این پرونده ریاست قوه قضاییه دستورات ویژه جهت هم تسریع در شناسایی و دستگیری متهمان و رسیدگی و صدور حکم داشتند و هم دستور دادند که همه متهمان شناسایی و مطابق قوانین و مقررات مربوطه به اتهام هر یک از آن‌ها با دقت و رعایت مقررات رسیدگی و احکام مربوطه صادر و اجرا شود.

۶-هیچ کس در این پرونده له یا علیه متهمان دخالت و یا توصیه به صورت شفاهی و یا کتبی نداشته است.

 

تور تابستان ۱۴۰۳
آموزشگاه آرایشگری مردانه
خرید چیلر
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
برچسب ها
مطالب مرتبط
نظرات بینندگان
غیر قابل انتشار: ۲۶
در انتظار بررسی: ۵
انتشار یافته: ۷۴
باشه
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۰۰:۳۴ - ۱۴۰۲/۰۸/۱۲
چشم حتما
یعنی این آقا در تلویزیون دروغ گفته؟!!!
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۰۰:۳۴ - ۱۴۰۲/۰۸/۱۲
این آقا و هیچ آقای دیگه ای دروغ نمیگه
اینقدر و سیماست که از صبح تا شب یه دونه حرف درست نمیزنه مخاطب هم نداره نمیدونم این حرفارو برای کی میزنه
ببین چه قدر آش شور شده که خودی ها هم از صدا و سیما و .... راضی نیستند!
نسبت جرم اتفاق افتاده با مجازات در نظر گرفته شده با آن، بستگی به ماهیت افراد دارد.

متاسفانه این یک حقیقت بارز و ملموس است که هیچکس نمی تواند آن را انکار کند.
پاسخ ها
حسین
| Denmark |
۰۳:۲۲ - ۱۴۰۲/۰۸/۱۲
گوگل ترانسلیت میخواد ببینیم تو چی میگی
آیا عدم اجرای حکم اعدام بابک زنجانی که از چند سال پیش روی زمین مانده، دروغ است؟!!
از همه مظلومتر سلطان سکه بود که اعدام شد.

بنده خدا در مقایسه با بسیاری از مفسدان اقتصادی یک کاسب جز بود.
آیا آزادی محمد علی نجفی که زنش را کشت و بعد به پلیس آگاهی رفته و بعد از پذیرایی با چایی، محترمانه دستگیر، محاکمه و بعد از 2 سال آزاد شد، جای سوال ندارد؟
چقدر اشتهای پدر ایشان به اعدام زیاده .خب اقا دو نفر اعدام شدن و یک لشکر محکوم ومحبوس و دربدر و بی اینده .دیگه قوه محترم قضائیه چکار باید میکرد که نکرد .کمی رحم وگذشت داشته باشید
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۰۹:۲۷ - ۱۴۰۲/۰۸/۱۲
بعضی طبع کینه ای دارند
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۰:۱۳ - ۱۴۰۲/۰۸/۱۲
هواپیما اکراینی با اون همه ادم زن و بچه و جوان ونخبه زدن. ولی احدی بخاطر ش بازخواست نشد اونا ایا مظلوم نبودن بعد این اقا چی میگه
این همه ابر بدهکار بانکی که هزاران میلیارد از پولهای مردم را از بانکها وام گرفته و پس نمی دهند و به هیچ کس هم پاسخگو نیستند، آیا می توان باور کرد بدون توصیه راست راست می گردند و عین خیالشان هم نیست؟
افراد ممکن است گوشت هم رسته و همکارشان را بخورند اما قطعاً استخوانشان را هرگز.
ایکاش در مورد همه پرونده ها چنین پاسخگویی و حساسیتی وجود داشت.
بدون در نظر گرفتن نام و پیشه و عقیده.
این شهید در روز مراسم چهلم حدیث نجفی مشغول چه کاری بوده که شهید شده؟
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۳:۵۵ - ۱۴۰۲/۰۸/۱۲
مشغول باز کردن راه مردم که توسط جنبش فواحش بسته شده بود. یه شهید واقعی
ترازویی درست کار می کند که شاهین دو کفه اش در حالت 50 - 50 و در تعادل باشد.
همین هفته پیش اعلام شد که سالانه 15 میلیون پرونده به قوه قصاییه برای دادرسی ورود پیدا می کند. یعنی از هر 6 نفر ایرانی، 1 نفر به دادگاه و دادگستری باز می شود. بدون شک ایران در بین همه کشورهای دنیا دارای یکی از بالاترین نرخ های دادرسی است.
پای صحبت هر کس که بشینید، تقریباً هیچکس از نحوه دادرسی راضی نیست.
پاسخ ها
ناشناس
| Serbia |
۱۲:۴۴ - ۱۴۰۲/۰۸/۱۲
دوست من هر پرونده حداقل دو طرف دارد خوانده و خواهان میشود سی میلیون نفر حداقل یعنی در بهترین حالت از هر سه نفر یک نفر این موفق ترین سیستم کنترل جامعه هست یعنی تمام ملت ایران را در گیر نظام قضایی کنیم تا مدیریتشان آسان شود
با توجه به اطلاعیه دادگستری استان البرز، آقای عجمیان تهمت و افترا های سنگینی به مشاور رهبری و بالطبع نظام وارد کرده اند و این گونه سخن گفتن ایشان در رسانه ملی تبلیغ سویی علیه نظام مقدس جمهوری اسلامی و قوه قضاییه می باشد و اگر نتواند گفته های خودش را ثابت کنید حداقل جرم ایشان باید اقدام علیه امنیت ملی وافساد فی الارض ومحاربه در نظر گرفته شود و صدا و سیما نیز بابت پخش این گفتگو حتما می بایستی پلمب شود.لذااز دادستان محترم انتظار هست که این موضوع را تا حصول نتیجه و با قید فوریت و خارج از نوبت پیگیری نمایند.
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۰۹:۲۸ - ۱۴۰۲/۰۸/۱۲
وقتی به افراد رو بدهی طلبکار می شوند
ولایتی برای جلوگیری از اعدام قره حسنلو که دکتر بود دخالت کرد.
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۰۹:۲۹ - ۱۴۰۲/۰۸/۱۲
کار درستی کرد معلوم نبود آن شخص توسط چه کسی کشته شده و نمی شود بب دلیل حکم صادر کرد
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۰:۱۵ - ۱۴۰۲/۰۸/۱۲
کار خوبی کردن اقای ولایتی
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۱:۱۷ - ۱۴۰۲/۰۸/۱۲
کار بدی نکرده که.
علیرضا رضوان
| Iraq |
۲۱:۲۳ - ۱۴۰۲/۰۸/۱۲
آن به اصطلاح دکتر و در واقع قاتل برانداز باید اعدام شود . آن دکتر به درد این جامعه نمیخورد و کمکی به کشور نخواهد کرد
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۱:۱۵ - ۱۴۰۲/۰۸/۱۴
دکتر !!!! دکتر کسی هست که مردم را نجات بده نه بکشه انهم بصورت زامبیها ،
خدایا خودت جای حق نشستی!
ولی احکام فوق العاده سبک و غیربازدارنده است
اینطوری امنیت تمام مردم به خطر میافته
لطفا با اشرار به درستی برخورد کنید
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۱:۱۶ - ۱۴۰۲/۰۸/۱۴
احسنت از فردا هرکس بخواهد میتونه جمعی حمله کنه و یکنفر را بکشه بعد هم 15 سال زندان نفی بلد ، خوبه دیگه شما از کی بدتان میاد
پس باید باهاش برخورد بشه که روی انتن زنده صداوسیما دستگاه قضایی کشور رو زیر سوال برده
جواب این پدر را آن دنیا باید داد.خدا بداد شما برسد.دو نفر بی کس و کار را که پدر یک از آنها دستمال کاغذی در خیابان کرج می فروخت اعدام کردند الباقی را اینجور آزاد کردند. بیکار بودید گفتید ۹نفربه اعدام محکوم شده اند بعدا اینجور ماست مالی کنید.این حرفه‌ای آقای عجمان بسیار تاثیر گذار در جامعه است .خدا بفریادتان برسد
یارو توقع داره کل مردم رو اعدام کنن
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۱:۱۸ - ۱۴۰۲/۰۸/۱۴
فرهنگ خانوادگسی را ببینید به یک پدر چه جور حرف میزنه ، بیجاره پدر و مادرت
معلومه غیر از این حرف دیگری نمیزنه قوه قضاییه.
یارو انتظار داره کل مملکت به ساز این برقصن. این همه پدر و مادر جووناشون رو توو هشت سال دفاع مقدس از دست دادن اندازه این ادعا ندارن
پاسخ ها
ناشناس
| Australia |
۲۳:۱۷ - ۱۴۰۲/۰۸/۱۱
آیا رزند ایشان حکم قضایی داشته اند؟ اصلا مشول چه کاری وده اند که تا این حد موجب خشم حاضران در صحنه شده اند؟
ناشناس
| Poland |
۱۴:۲۴ - ۱۴۰۲/۰۸/۱۲
دوست من از استرالیا ، بسیج ضابط قضایی است و حسب دستورات مقام فضایی و مقام های انتظامی ورود می کند و ایضا در این مورد چون جرم مشهود بوده حق دخالت دارد
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۱:۱۹ - ۱۴۰۲/۰۸/۱۴
نگاه کنید چه جوری حرف میزنه ، "یارو" ، بیچارگی ما از ادب خانوادگی بعضی از این بی فرهنگها است
چه پر رووووو
۸۰ نفر رو گردن بزنید. شاید پدر عجمیان ارام بگیره.
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۰۳:۴۱ - ۱۴۰۲/۰۸/۱۲
خد قسمت شما بکنه ... بعدا میبینید که چه حسی داره ... یا حق
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۱:۲۰ - ۱۴۰۲/۰۸/۱۴
انشالله سرت بیاد ببینم شما چکار می کنید بازم از این حرفها میزنی ، که امثال شماها را دیدیم اگر دزدی از شما بشه نمیبخشید میگید گردنم زخم شده اعدام کنید یادتان هست
یعنی پدر شهید در صدا و سیمای جمهوری اسلامی داره دروغ میگه؟؟؟
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۲۳:۲۷ - ۱۴۰۲/۰۸/۱۱
دلیل نداره چون پدر شهیده راست بگه گنده تر ازایشون تو این مملکت دروغ میگه و راست راست میچرخه
اگر حرف قوه قضاییه درسته که در تناقض با پدر شهید است ؛ پدر شهید باید به جرم تشویش افکار عمومی از طریق دروغ پراکنی محاکمه شود.
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۰۹:۳۸ - ۱۴۰۲/۰۸/۱۳
پدرشهید محترم است اما این به معنای آن نیست که تمام سخنانش هم درست باشد. گاهی سوء تفاهم یا تلقین اطرافیان و یا... موجب بیان این سخنان می شود
با سلام و عرض احترام خدمت همه دست اندرکاران سایت تابناک انشالله که این جوری باشه
هر 80 نفر بازداشتی را اعدام کنید تا این پدر مزدور عطش اش به خون بخوابد، دو نفر کشتن برایش کافی نیست
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۳:۵۳ - ۱۴۰۲/۰۸/۱۲
همه جنبش فواحشی ها باید بمیرن که واسه لخت شدن آدم کشتن
خون بسیجی رو پایمال نکنید. بسیجی فقط برای دیروزتون نیست. برای فرداتونم هست.
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۰۸:۵۲ - ۱۴۰۲/۰۸/۱۳
خون بی گناه تاوان داره چه بسیجی چه مردم عادی
آخ آخ این پدر شهید داره اقدام علیه امنیت ملی و فعالیت تبلیغی علیه نظام داره.
با این طرز فکر خوب شد ایشان رییس قوه قضائیه نشدند
پاسخ ها
حزب اللهی
| Iran (Islamic Republic of) |
۰۰:۰۹ - ۱۴۰۲/۰۸/۱۲
اینجاست که باید قدر قوه قضاییه را بدانیم، می‌توانست وضع بدتر از این باشد
اصلا ولایتی را مخاکمه کنید مشگلی نیست این آقا هم حالش بهتر میشه
همه ۸۰ نفر ولگرد در قتل عجمیان شرکت داشتند و باید به سزای عملشان می رسیدند.که امثال ولایتی ها با جایگاه خدایی که پیدا کردن چوب حراج به عدالت زده اند.
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۰۹:۳۹ - ۱۴۰۲/۰۸/۱۳
لطفا تا یقین ندارید قضاوت نکنید همین
برای اینکه این ابهام ها برطرف بشه باید دستگاه قضایی جریان رخ داده و فرایند دادرسی را روشن اطلاع رسانی کنه
جالبه که من کلاشنیکف دستم بگیرم بروم تو خیابان به جرم محاربه اعدام می شوم!
پس ان دو نفر قاتل نبودند
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۳:۵۱ - ۱۴۰۲/۰۸/۱۲
خودم دیدم با کفش چرمی به صورت اون شهید میکوبید! اونم برای چی؟ برای اینکه راحت تر لخت بشه؟
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۰۸:۵۴ - ۱۴۰۲/۰۸/۱۳
ناشناس 13:51 اولاً شهیدتون دقیقاً اونجا داشت چیکار می کرد؟ مگه مملکت پلیس نداره؟
برای ،انتقام خون شهید عجمان،پدرشون دوست دارن،هرکی از کنارش هم رد شد اعدام بشه،درس شهادت فداکاری و از خود گذشتگیه،بماند اون شهید بزرگوار تو اون شرایط روحی مردم وسط جمعیت دنبال چی بور اون دنیا ازش میپرسیم
چقدر بی‌رحم است . دو نفر به خاطر یک نفر کشتند . این هنوز ادعا دارد . واقعا اینها چه ذاتی دارند .
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۱:۲۴ - ۱۴۰۲/۰۸/۱۴
شما اگر زامبی ها به شما حمله کردند فقط یک نفرشان را بکش چون انوقت ادعا بالا میره
یکی بگه پدرش چی گفت؟ واقعا چی گفت ؟
راستی طبری کجاست؟
فقط اعدام
حواسمون به دلار هم باشه دارند یواش یواش گرونش می کنند دلار حدود 52 هزار تومان شده. یک شوخی بی مزه 45 ساله
یعنی انتظار دارین که بگه ولایتی مقصر بوده؟خب معلومه که نمیگه
مگر برای شهید شدن یک نفر چند نفر باید اعدام و زندان یشوند
برچسب منتخب
# اسرائیل # توماج صالحی # انتخابات # روز دختر # نمایشگاه کتاب
وب گردی