بازدید 26869
ششصد و هفتمین روز از حمله روسیه به اوکراین

انهدام ایستگاه جنگ الکترونیک کراسوخا 4M ارتش روسیه+ فیلم/ انهدام شش پهپاد اوکراینی در آسمان دریای سیاه و کریمه

ششصد و هفت روز از حمله روسیه به اوکراین با دستور ولادیمیر پوتین، رئیس جمهور این کشور می‌گذرد؛ تهاجمی که رویداد‌های بسیاری به دنبال داشته و منجر به تحریم گسترده روسیه از سوی بلوک غرب شده است و دورنمای مشخصی برای پایان آن نیز وجود ندارد.
کد خبر: ۱۲۰۲۲۴۰
تاریخ انتشار: ۱۱ آبان ۱۴۰۲ - ۲۰:۳۱ 02 November 2023

انهدام ایستگاه جنگ الکترونیک کراسوخا 4M ارتش روسیه+ فیلم/ انهدام شش پهپاد اوکراینی در آسمان دریای سیاه و کریمه

بین الملل تابناک: ششصد و هفت روز از حمله روسیه به اوکراین با دستور ولادیمیر پوتین، رئیس جمهور این کشور می‌گذرد؛ تهاجمی که رویداد‌های بسیاری به دنبال داشته و منجر به تحریم گسترده روسیه از سوی بلوک غرب شده است و دورنمای مشخصی برای پایان آن نیز وجود ندارد.

نظر اکثر آمریکایی‌ها، اعمال محدودیت زمانی برای کمک به اوکراین است
۱۴۰۲/۰۸/۱۱ - ۲۰:۳۶

 ۶۱ درصد از بزرگسالان آمریکایی شرکت‌کننده در یک نظرسنجی از سوی موسسه نظرسنجی گالوپ، عنوان کرده‌اند با این موضوع که دولت بایدن یک «محدودیت زمانی» مشخص برای کمک به اوکراین در نظر بگیرد، موافق هستند.

به گزارش «نیوزویک» این در حالی است که ۳۷ درصد دیگر از شرکت‌کنندگان در این نظرسنجی گفته‌اند ایالات متحده آمریکا باید «تا هر زمان که اوکراین درخواست کمک از این کشور را دارد» به حمایت‌های خود از آن در جنگ با روسیه ادامه دهند.

واکنش‌های اتخاذ شده در این موضوع بیشتر تحت تاثیر گرایشات حزبی شرکت‌کنندگان هم بوده است. به این ترتیب که ۸۴ درصد از جمهوری‌خواهان از پیشنهاد ارائه محدودیت زمانی حمایت کرده‌اند در حالی که ۳۴ درصد از دموکرات‌ها خود را موافق تعیین محدودیت زمانی مشخص برای ارائه کمک آمریکا به اوکراین دانسته‌اند و مابقی‌شان مخالف این موضوع بوده‌اند.

طبق نظر سنجی گالوپ، تعداد زیادی از آمریکایی‌ها از جمله ۴۱ درصدشان گفته‌اند که معتقدند،حمایت‌های ایالات متحده آمریکا برای کمک به اوکراین جهت بیرون راندن روسیه از مرزهایش «بیش از حد» بوده است. این درصد نسبت به ماه ژوئن که تنها ۲۹ درصد از آمریکایی‌ها معتقد بودند کمک مالی و نظامی آمریکا به اوکراین بیش از حد بوده، تا حد زیادی افزایش پیدا کرده است. علاوه براین، رقم مذکور در ماه آگوست سال ۲۰۲۲ که شش ماه از زمان جنگ اوکراین و روسیه گذشته بود، ۲۴ درصد عنوان شده بود.  

در این نظرسنجی نشان داده شده است که مخالفت با جنگ اوکراین بین جمهوری‌خواهان و مستقل‌ها در کنگره تشدید شده است. به این ترتیب که میزان مخالفت‌های جمهوری‌خواهان برای کمک به اوکراین از ماه اوت ۲۰۲۲ تاکنون ۲۲ درصد افزایش یافته است. این احساس برای تقریبا نیمی از مستقل‌ها هم وجود دارد در حالی که مخالفان دموکرات آمریکایی برای کمک به اوکراین تنها ۱۴ درصد عنوان شده‌اند.

در چنین شرایطی، رئیس جمهور آمریکا همچنان کنگره این کشور را برای ادامه ارائه کمک‌های نظامی به اوکراین همزمان با در نظر گرفته لایحه تخصیص بسته کمکی ۱۴.۳ میلیارد دلاری جهت کمک به رژیم صهوینسیتی تحت فشار قرار می‌دهد. با این حال استدلال‌های وی تاکنون نتوانسته قانون گذاران محافظه کار از جمله «مایک جانسون» رئیس جدید مجلس نمایندگان را تحت تاثیر قرار دهد.

در نتایج بخش دیگری از نظر‌سنجی انجام شده که می‌تواند برای اجرایی شدن درخواست بایدن نگران کننده باشد، ۶۴ درصد از آمریکایی‌ها گفته‌اند که نه اوکراین و نه روسیه برنده جنگ نیستند. در این رابطه ۶۶ درصد از جمهوری خواهان و ۶۰ درصد از دموکرات‌ها گفته‌اند که هیچ یک از طرفین درگیری در این جنگ پیروز نشده‌اند.

هیچ پیشرفتی در ضدحمله حاصل نخواهد شد
۱۴۰۲/۰۸/۱۱ - ۲۰:۳۵

 «والری زالوژنی» فرمانده کل ارتش اوکراین امروز (پنج‌شنبه) در سخنانی که برخی رسانه‌های اروپایی آن را شکست ضدحمله کی‌یف تعبیر کردند، اعتراف کرد که نیروهای مسلح اوکراین بدون «جهش فناوری در مقیاس بزرگ» قادر به تغییر وضعیت در میدان نبرد نیستند و درگیری به بن‌بست رسیده است.

به گزارش اسپوتنیک، زالوژنی در مصاحبه با نشریه اکونومیست این مطلب را اعلام و در عین حال خود این نشریه نیز خاطرنشان می‌کند که هنوز هیچگونه تغییر انقلابی در کیفیت تجهیزات نظامی اوکراین انتظار نمی رود.

زالوژنی گفت: مانند جنگ جهانی اول، ما به سطحی از توسعه فناوری رسیده ایم که ما را در بن بست قرار می دهد. ظاهراً پیشرفت عمیق و زیبایی حاصل نخواهد شد.

او معتقد است که چهار ماه ضد حمله باید برای «رسیدن به کریمه، جنگ در کریمه، بازگشت از کریمه» کافی باشد.

زالوژنی خاطرنشان کرد که با این حال در عوض، واحدهای نیروهای مسلح اوکراین در میادین مین گذاری شده گیر کردند و تجهیزات غربی توسط توپخانه روسیه منهدم شد.

فرمانده کل نیروهای مسلح اوکراین گفت: در ابتدا فکر کردم که مشکلی در فرماندهان ما وجود دارد، بنابراین برخی از آنها را تغییر دادم. سپس فکر کردم که شاید سربازان ما خوب نیستند.

به گفته زالوژنی، پس از مطالعه کتابی که حاوی تحلیلی از تجربه جنگ جهانی اول بود، دیدگاه او نسبت به وضعیت تغییر کرد.

او گفت: واقعیت ساده این است ما هر کاری را که دشمن انجام می دهد، می بینیم و آنها هر کاری را که ما انجام می دهیم می بینند. برای شکستن این بن بست، ما به چیزی جدید نیاز داریم، مانند باروت که چینی ها اختراع کردند و ما هنوز هم از آن استفاده می کنیم.

سئول مدعی ارسال محموله جنگی از کره شمالی به روسیه شد
۱۴۰۲/۰۸/۱۱ - ۲۰:۳۴

ارتش کره جنوبی روز پنجشنبه مدعی شد که کره شمالی احتمالاً چندین نوع موشک و مقادیری مهمات با هدف حمایت از مسکو در جنگ روسیه با اوکراین ارسال کرده است.

به گزارش اسوشیتدپرس، این ادعا یک روز پس از آن منتشر شد که سرویس جاسوسی کره جنوبی به قانونگذاران گفت که کره شمالی به تازگی بیش از یک میلیون گلوله توپخانه را به روسیه در بحبوحه تعمیق همکاری نظامی بین دو کشور که هر دو دشمن اصلی آمریکا هستند، ارسال کرده است.

بر اساس این گزارش، ارتش کره جنوبی در یک نشست خبری با حضور خبرنگاران محلی مدعی شد که کره شمالی مظنون به ارسال تعداد نامشخصی موشک بالستیک کوتاه برد، موشک های ضد تانک، موشک های ضد هوایی، راکت انداز و گلوله به روسیه است.

هفته گذشته، کره جنوبی، ایالات متحده و ژاپن آنچه را که تامین مهمات و تجهیزات نظامی کره شمالی به روسیه می خوانند به شدت محکوم کردند و گفتند که چنین محموله های تسلیحاتی به شدت تلفات انسانی جنگ روسیه در اوکراین را افزایش می دهد.

این در حالیست که روسیه و کره شمالی اتهامات ارسال تسلیحات را بی اساس خواندند.

انهدام ایستگاه جنگ الکترونیک کراسوخا 4M ارتش روسیه

کراسوخا 4 مدرن ترین سامانه جنگ الکترونیک روسیه است و وظیفه دارد مانع فعالیت پهپادها شود./ جنگاوران

تعداد بازدید : 3384

بیش از ۶۰درصد اوکراینی‌ها، فساد را مشکل اصلی کشورشان می‌دانند

بر اساس نتایج نظرسنجی که در وب سایت موسسه بین المللی جامعه شناسی کی‌یف منتشر شده، بیش از ۶۰ درصد شهروندان اوکراینی، فساد را بزرگترین مشکل این کشور می‌دانند.  در این نظرسنجی از اوکراینی‌ها پرسیده شد که علاوه بر درگیری نظامی با روسیه، چه مشکلاتی آن‌ها را بیشتر نگران می‌کند و ۶۳ درصد از شرکت کنندگان پاسخ دادند که مشکل اصلی اوکراین فساد است.

۴۶ درصد از پاسخ دهندگان نیز دستمزد پایین و مستمری را به عنوان یک مشکل جدی دانستند. در جایگاه سوم هزینه‌های بالای آب و برق قرار گرفت و ۲۴ درصد مردم به آن اشاره کردند. شهروندان اوکراینی از دیگر مشکلات اوکراین را بیکاری (۲۰ درصد)، عدم پیشرفت در موضوع پیوستن به ناتو (۱۵ درصد)، خطر مذاکرات ناموفق برای پیوستن به اتحادیه اروپا (۸ درصد) و موارد دیگر را برشمردند.

پیش از این،  مشاور سابق پنتاگون، سرهنگ بازنشسته داگلاس مک گرگور، گفته بود، تنها اتفاقاتی که هم اکنون در داخل اوکراین رخ می‌دهد، فساد و جنایت است، در حالی که تعداد کمی در غرب آماده پذیرش این واقعیت هستند؛ هرچند شرایط در حال تغییر است.

 

انهدام شش پهپاد اوکراینی در آسمان دریای سیاه و کریمه

وزارت دفاع روسیه صبح امروز، پنجشنبه اعلام کرد که سامانه‌های پدافند هوایی در حال انجام وظیفه این کشور یک پهپاد اوکراینی را بر فراز دریای سیاه منهدم کرده و پنج پهپاد دیگر در آسمان جمهوری کریمه رهگیری شدند. 

در کانال تلگرامی این وزارتخانه آمده است: صبح روز دوم نوامبر، تلاش طرف اوکراینی برای انجام یک حمله تروریستی با استفاده از شش پهپاد از نوع هواپیما علیه اهدافی در خاک فدراسیون روسیه متوقف شد.

روز گذشته نیز حوالی ساعت ۱۸:۱۰ به وقت مسکو، سامانه‌های پدافند هوایی روسیه، یک پهپاد اوکراینی را بر فراز منطقه بلگوراد سرنگون کردند.  

روسیه: مقاله تایم در مورد زلنسکی، اذعان به کاهش قابل توجه اعتبار اوست

یک مقام وزارت امور خارجه روسیه یادآور شد که انتشار مطلبی در مجله آمریکایی "تایم" در مورد افزایش احساسات منفی نسبت به ولادیمیر زلنسکی، رئیس جمهور اوکراین و این واقعیت که فرماندهان واحدهای نظامی از اجرای دستورات وی در خط مقدم جبهه سر باز می زنند، نشان دهنده کاهش قابل توجه اعتبار وی به عنوان رئیس جمهور است.

به عقیده این دیپلمات روس ـ که نامش فاش نشده ـ انتشار مقاله تایم ضربه‌ای به "اعتبار" زلنسکی است. پس از انتشار این مطلب، نوعی "شکار جادوگر" در محافل حاکم در کی‌یف آغاز خواهد شد. آنها نه تنها به دنبال منابعی می‌گردند که به تایم در مورد آنچه در حال رخ دادن است گفته‌اند، بلکه روی برکناری احتمالی مقامات اوکراینی نیز کار خواهند کرد. وی در پایان گفت: «این نتیجه نه تنها به لطف مقاله تایم، بلکه به لطف ضد حمله ناموفق، امتناع غربی ها از حمایت فعالانه از اوکراین ظاهر شده است.»

پیش از این، در روز پایانی ماه اکتبر، این نشریه آمریکایی گزارش داد که پرسنل نظامی اوکراینی حتی دستورهای مستقیم از طرف دفتر زلنسکی را نادیده می‌گیرند. به گفته یک منبع ناشناس، نیروهای نظامی اوکراینی تنها می خواهند با نشستن در سنگر از خود دفاع کند. البته او اعتراف کرد که به این روش مسلماً ارتش نمی تواند پیروز شود و این وضعیت برای کی‌یف غیرقابل قبول است.

 در مقاله تایم همچنین اطلاعاتی فاش شده مبنی بر اینکه زلنسکی قصد دارد حداقل یک وزیر و یک ژنرال بلندپایه مسئول ضد حمله را برکنار کند. به عقیده او، آنها باید پاسخگوی عدم پیشروی نیروهای مسلح اوکراین باشند.

آلمان از زمان آغاز جنگ تاکنون به اوکراین ۴.۲ میلیارد یورو تسلیحات ارسال کرده است

سرگئی نیچایف، سفیر روسیه در برلین، صبح امروز در مصاحبه با ایزوستیا اعلام کرد که آلمان از آغاز درگیری نظامی در اوکراین، ۴.۲ میلیارد یورو برای حمایت نظامی از کی‌یف هزینه کرده است.

وی با استناد به داده‌های دولت آلمان گفت: «هزینه کل تسلیحاتی که از آغاز جنگ در فوریه سال ۲۰۲۲ تا سپتامبر ۲۰۲۳ به سمت اوکراین هدف گرفته شده، ۴.۲ میلیارد یورو بوده است.» نیچایف یادآور شد که در مجموع کمک‌های مضاعف آلمان تاکنون به ۲۴ میلیارد یورو رسیده است.

 سفیر روسیه همچنین افزود: «تماس با سیاستمداران آلمانی در حال حاضر پراکنده و غیرسیستماتیک است. ما می‌دانیم که اعضای بوندستاگ که علاقه‌مند به حفظ گفت‌وگو هستند، تحت فشار زیادی قرار دارند.»

این دیپلمات یادآور شد که روسیه آماده گفت‌وگو با هر نیروی سیاسی قانونی در آلمان است، ولی متأسفانه، ائتلاف حاکم تحت سلطه یک اجماع ضد روسی است.

اعتراف به توانایی موثر قدرت دفاع نیروهای مسلح روسیه در اوکراین 

مجله آلمانی "بیلد" بامداد امروز گزارش داد که نیروهای مسلح روسیه به طور موثر به تقویت خطوط مقدم جبهه با کمک "دندان‌های اژدها" (موانع ضد تانک ساخته شده از بتن مسلح) ادامه می دهند، که موانع غیرقابل نفوذی برای نیروهای مسلح اوکراین ایجاد کرده است.

کارشناسان نظامی به این نشریه گفته‌اند که تجهیزات نظامی ناتو قادر به شکستن چنین خطوط دفاعی نیستند و آنها تنها در حال قوی‌تر شدن هستند. روس‌ها به تقویت این خط دفاعی عظیم ادامه داده و مشاهده می‌شود که شمردن تعداد این «دندان های اژدها» غیرممکن شده است.

به گفته کارشناسان آلمانی، از آنجایی که تجهیزات ناتو قادر به غلبه بر چنین استحکاماتی نیستند، این امر منجر به شکست ضد حمله نیروهای مسلح اوکراین شده است.

دستگیری چهار روس به اتهام صادرات کالا از  آمریکا

در بیانیه منتشره بامداد امروز وزارت دادگستری ایالات متحده، مشخص شده است که چهار تبعه روس به اتهام تامین کالاهای دو منظوره به روسیه در نیویورک بازداشت شدند. 

 در سند این وزارتخانه آمده است: «چهار تبعه روس طی این هفته بازداشت شدند. اتهامات وارده در منطقه شرقی نیویورک در ارتباط با دو توطئه جداگانه با هدف صادرات غیرقانونی فناوری‌های دو منظوره به روسیه  به ارزش بیش از هفت میلیون دلار پیگیری شد.»

در فرانسه خواستار اعتراف به شکست ضد حمله ارتش اوکراین شدند

شب گذشته چهارشنبه، فلوریان فیلیپت، رهبر حزب میهن پرستان فرانسه، خواستار به رسمیت شناختن شکست ضد حمله ارتش اوکراین و همچنین شکست ولادیمیر زلنسکی، رئیس جمهور اوکراین شد.

او در شبکه اجتماعی X (توئیتر سابق) نوشت: «کار زلنسکی دیگر تمام شده است و زمان آن رسیده که این را بگوییم و اعتراف کنیم که ارسال سلاح و میلیاردها کمک مالی به کی‌یف باید متوقف شود!» 

فیلیپو همچنین اسکرین شات مقاله‌ای از نشریه تلگراف را با عنوان «ضدحمله اوکراین متوقف شد» ضمیمه کرد و افزود: «غرب باید خود را برای تحقیر در این زمینه آماده کند». این سیاستمدار فرانسوی افزود: مطبوعات آنگلوساکسون اغلب بسیار صادق تر از فرانسوی‌ها هستند!

افسر سابق اطلاعاتی آمریکا: ناتو از رویارویی با روسیه جان سالم به در نخواهد برد

اسکات ریتر، افسر سابق اطلاعاتی ارتش آمریکا روز چهارشنبه در مصاحبه‌ ای پیش بینی کرد که ناتو از رویارویی با روسیه که اکنون دیگر مشخص شده قدرتمندترین ارتش جهان را دارد، جان سالم به در نخواهد برد. 

وی یادآور شد که روسیه نه تنها با اوکراین، بلکه با اتحاد آتلانتیک شمالی و ایالات متحده که با ابزارهای نظامی و اقتصادی از کی‌یف حمایت می‌کنند در حال جنگیدن است و به گفته ریتر، در این رویارویی  طرف روسی برنده خواهد شد. 

این افسر سابق اطلاعاتی تاکید کرد که بلوک نظامی-سیاسی اکنون دیگر درک کرده که نمی تواند پیروزی اوکراین را تضمین کرده و همچنین از مرزهای آن محافظت کند. ریتر افزود: «صنایع دفاعی ناتو نه تنها نمی‌تواند مهمات مورد نیاز اوکراین را تأمین کند، بلکه قادر به تامین مهمات مورد نیاز کشورهای غربی هم نیستند.»

تور تابستان ۱۴۰۳
آموزشگاه آرایشگری مردانه
خرید چیلر
فریت بار
اشتراک گذاری
برچسب ها
مطالب مرتبط
نظرات بینندگان
غیر قابل انتشار: ۲
در انتظار بررسی: ۶
انتشار یافته: ۲۲
مشکل اصلی روسیه این هست که در موارد بسیاری تجهیزات مدرن در اختیار دارد اما مغز ندارد ! واقعا سربازان و فرمانده های روس ، حداقل در کلیپ هایی که میبینیم قادر به استفاده از این تسلیحات نیستند و یا تصمیمات احمقانه میگیرند ... چند روز پیش یک ستون بزرگ نظامی روسیه را در کلیپ ها دیدیم که مانند جشن عروسی در حال عبور از میدان جنگ بود و به راحتی با پهباد های شناسایی امریکایی و مهمات خوشه ای بمباران شد !! واقعا توی مغز این فرمانده چی بود ؟؟؟ یا میبینیم که سرباز های روس در حال نبرد تن به تن هستند ! حتی مغز تحلیل و یا استفاده مناسب از تسلیحات را ندارند. دیگر مشخص هست کاملا
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۲۳:۵۵ - ۱۴۰۲/۰۸/۱۱
مشکل همون احمق بودنشونه
وگرنه روسیه بهترین تسلیحات نظامی رو داره
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۰۰:۳۰ - ۱۴۰۲/۰۸/۱۲
رفیق مغز دارند بیشتر ژنرالهای روس متوجه شده اند که در وسط بازی کنند چون اگر با جان و دل طرف پوتین باشند دادگاه‌های نورنبرگ در انتظارشان
اونا فهمیدن یه زودی کشورهای جدیدی مثل کشور مسکو و کشور لنینگراد و...به وجود میاد پوتین آینده ای نداره
ناشناس
| United States of America |
۱۱:۰۷ - ۱۴۰۲/۰۸/۱۲
باید بیان تو رو ببرن تو داری هدر میری اینجا
جنگ جهانی سوم شروع شد خخ
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۳:۳۸ - ۱۴۰۲/۰۸/۱۲
از شما انتظار فهم هم نیست
جنگ جهانی اول با کشته شدن یک عضو خانواده سلطنتی شروع شد
جنگ جهانی دوم هم فقط با یک تهاجم کوچک با غرب لهستان آغاز شد
حالا چرا فکر می‌کنید وقتی هزاران سلاح و جنگ افزارهسته ای ساخته شده که میلیون ها برابر ویرانگر تر هستش و دیوانگان قاتلی همچو بایدن مفنگی و ترامپ دیوانه سرکارهستن جنگ جهانی ناممکنه؟
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۴:۵۹ - ۱۴۰۲/۰۸/۱۲
اروپا و آمریکای کافر کثیف جنایتکار تروریست منافق مرتد که محور فساد و شرارت هستند نابود و با خاک یکسان خواهند گشت
هر شهر آمریکا هم بعد از با خاک یکسان شدن 10 بار شخم زده خواهد شد
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۵:۰۰ - ۱۴۰۲/۰۸/۱۲
چهار بمب اتمی هم برای نابودی آمریکا کافی است
نیویورک
لس آنجلس
شیکاگو
واشنگتن
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۵:۲۴ - ۱۴۰۲/۰۸/۱۲
ان شاء الله که کافران جاهل به دست هم نابود شوند
فرمانده کل نیروهای مسلح اوکراین گفت: در ابتدا فکر کردم که مشکلی در فرماندهان ما وجود دارد، بنابراین برخی از آنها را تغییر دادم. سپس فکر کردم که شاید سربازان ما خوب نیستند.

به گفته زالوژنی، پس از مطالعه کتابی که حاوی تحلیلی از تجربه جنگ جهانی اول بود، دیدگاه او نسبت به وضعیت تغییر کرد.

--------------

نمیشد این کتاب رو همون روز اول بخونی؟! 300 هزار نفر از مردم اوکراین رو به کشتن دادی ! بعد الان اومدی میگی ضد حمله ما فایده نداره ؟!!!!!!!!!!
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۲۳:۴۳ - ۱۴۰۲/۰۸/۱۱
اکراین در دریای سیاه دمار روسها را دراورده‌
پوتین دچار سردرگمی شده و فقط هزینه جنگ فرسایشی مونده در دامان اقتصاد ییمارش
ناشناس
| United States of America |
۰۰:۲۱ - ۱۴۰۲/۰۸/۱۲
عه؟ بگو جون تو! ژنرال زالوژنی کی این حرف را زده بود؟ لابد در مصاحبه اش با خبرنامه ساندیسی ها. حتما فرقه شما اوکراینی هم بلده که با ژنرال اوکراینی مصاحبه کرده؟
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۳:۱۴ - ۱۴۰۲/۰۸/۱۲
00:21
اول مطالب رو بخون بعد نظر بده
یک تفاوت اوکراین و روسیه این است که روسیه هر شب ادعا میکنه که صدها پهپاد و هواپیما و تانک و هزاران سرباز اوکراین را نابود کرده بدون ارائه استنادات. ولی اوکراین فیلم های انهدام مدرن ترین ادوات روسیه، از جمله همین ایستگاه جنگ الکترونیک کراسوخا 4M، را نشان می دهد.
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۲۳:۴۶ - ۱۴۰۲/۰۸/۱۱
هنر امپریالیسم غرب در درست کردن باتلاق و تله برای بدخواهان خودشه
باتلاق اکراین برای پوتین
یکی از عمیقترینهاست
ایران نباید گل این باتلاقها را بخورد
پوتین ابله
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۲۳:۴۹ - ۱۴۰۲/۰۸/۱۱
پوتین البته پیش خودش فکرکرده که با ورود بجنگ اکراین را میگیره و با تریپ قهرمان جنگ کشورگشایی به تداوم‌ حضورش در قدرت استحکام میبخشه
رضاخ
| Iran (Islamic Republic of) |
۰۹:۲۰ - ۱۴۰۲/۰۸/۱۲
آره چون بنادر مهم اوکراین راگرفته
خوبی آمریکا اینه که از هر جای دنیا می شود به آن ضربه زد

در کره شمالی در تایوان در روسیه در خلیج فارس در دریای مدیترانه و ...

در جنگ هم همیشه نابودکردن تجهیزات و افراد نظامی هستند که ارزش دارند و تمام این موارد همه نظامی هستند

آمریکا به خیال خودش جنگ را از شهرهای خودش دور کرده اما به اندازه خسارات به آنها داره هزینه پرداخت می کنه و مصداق آفتابه خرج لحیم هستش

و اخیرا هم داره در فلسطین دست به چنین حماقتی می زند
عاقبت زلنسکی هم مثل ساکاشویلی میشه
مگه روسیه حمله نکرده بود حالا چرا دفاع میکنه
زلنسکی سیاستمدار نبود یک دلقک بود
برچسب منتخب
# انتخابات ریاست جمهوری # انتخابات # رفح # حج # ارتحال امام خمینی
وب گردی