بازدید 20839

حكم براي اختلاس سياسي در يكي از شعب بانك تجارت+توضيح بانك

موضوع سوءاستفاده مالي انجام‌گرفته توسط دو تن از كاركنان بانك تجارت مربوط به خرداد ماه سال 1383 بوده و اين مهم در حين انجام فرآيندهاي كنترلي و نظارت داخلي با همكاري مديريت‌هاي امور حراست، بازرسي و حقوقي بانك تجارت كشف و متهمان پرونده در همان مقطع، شناسايي و به دستگاه قضائي معرفي شدند.
کد خبر: ۱۲۰۲۵
تاریخ انتشار: ۲۱ خرداد ۱۳۸۷ - ۱۵:۵۵ 10 June 2008
عوامل يكي از شعب بانك تجارت در استان تهران، به دليل انجام اختلاس به نفع شركتي كه مورد حمايت يكي از نمايندگان تهران در مجلس شوراي اسلامي قرار داشت، به زندان محكوم شدند.

به گزارش خبرنگار «تابناك»، رئيس شعبه، معاون وي و تحويلدار بانك كه با همكاري يكديگر اين اختلاس را انجام مي‌دادند، چك‌هاي يك شركت خصوصي را كه از حمايت يكي از نمايندگان تهران در مجلس برخوردار بود، از محل وجوه حساب‌هاي بانكي پرداخت مي‌كردند.

تاكنون مبلغ هفتصد ميليون تومان از اين اختلاس كشف شده كه حدود 260 ميليون تومان آن به بانك بازنگشته است.
گفته مي‌شود، رئيس اين شعبه به دو سال و نيم زندان، معاون شعبه به يك سال و نيم و تحويلدار بانك به دو سال و نيم زندان محكوم شده‌اند و مديرعامل شركت خصوصي نيز به چهار سال حبس محكوم شده است.
 
چهار متهم يادشده هم، هر يك به پرداخت 250 ميليون تومان جريمه و بازگرداندن پول بانك محكوم شدند.
همچنين براي پرداخت بخشي از پول بانك كه در اختيار شركت يادشده بوده، حكم توقيف اموال اين شركت نيز صادر شده است.
 
توضيح روابط عمومي بانک تجارت
مديرمسئول محترم پايگاه خبري تابناك
با سلام و احترام
نظر به خبر انتشاريافته در تاريخ 21 خرداد ماه بر خروجي آن رسانه محترم درخصوص بانك تجارت، به آگاهي مي‌رساند، موضوع سوءاستفاده مالي انجام‌گرفته توسط دو تن از كاركنان بانك تجارت مربوط به خرداد ماه سال 1383 بوده و اين مهم در حين انجام فرآيندهاي كنترلي و نظارت داخلي با همكاري مديريت‌هاي امور حراست، بازرسي و حقوقي بانك تجارت كشف و متهمان پرونده در همان مقطع، شناسايي و به دستگاه قضائي معرفي شدند.

بنابراين، با توجه به گذشت چهار سال از موضوع پرونده و پيگيري مديريت امور حقوقي بانك براي صدور احكام ايشان از سوي قوه قضائيه اقدام شده است. خواهشمند است دستور فرماييد نسبت به درج اين جوابيه و اصلاح خبر انتشاريافته در اسرع وقت، اقدام مقتضي معمول گردد.

ضمن آرزوي توفيق براي مسئولان و خبرنگاران پايگاه خبري «تابناك»، اميد است تعامل خبري هرچه بيشتر اين مجموعه و آن سايت، سبب اطلاع‌رساني شفاف و انجام رسالت خطير اطلاع‌رساني و تنوير افكار عمومي باشد، ان‌شاءالله.
تور تابستان ۱۴۰۳
آموزشگاه آرایشگری مردانه
خرید چیلر
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
برچسب منتخب
# اسرائیل # حمله ایران به اسرائیل # توماج صالحی # خیزش دانشجویان ضد صهیونیست # روز معلم