بازدید 24679

دانشجویانی که ملزم به تدریس در «مدارس» هستند

بر اساس اظهارات سرپرست دانشگاه فرهنگیان، این دانشگاه بالغ بر ۱۹ هزار دانشجوی ورودی سال ۹۹ دارد که این تعداد دانشجو به منظور تامین معلم برای آموزش و پرورش است و در صورت نیاز، باید به عنوان «دانشجومعلم» در کلاس‌های درس حاضر شوند.
کد خبر: ۱۲۰۳۱۰۶
تاریخ انتشار: ۱۶ آبان ۱۴۰۲ - ۰۸:۰۰ 07 November 2023

به گزارش «تابناک»، سعید غیاثی ندوشن در گفت‌وگو با ایسنا، در خصوص تعداد دانشجویانی که هم اکنون به صورت دانشجو ـ معلم مشغول خدمت در وزارت آموزش و پرورش هستند، اظهار کرد: نظر به ضرورت همکاری و مساعدت با وزارت آموزش و پرورش در تامین نیروی انسانی مورد نیاز در برخی از مدارس از طریق دانشجومعلمان ورودی سال ۱۳۹۸ و ۱۳۹۹، مقرر شد با هماهنگی ادارات کل آموزش و پرورش استان‌ها و در صورت نیاز به رشته‌ها و دانشجویان ورودی ۹۸ و ۹۹، پردیس‌های استانی همکاری لازم را به عمل آورند.

به گفته وی، کل ورودی‌های ۱۳۹۹ این دانشگاه ۱۹ هزار و ۱۴۳ نفر است که از این تعداد، ۱۰ هزار و ۴۱۶ نفر محصل در رشته‌های غیر ابتدایی و ۸۷۲۷ نفر محصل در رشته‌های ابتدایی هستند.

سرپرست دانشگاه فرهنگیان با بیان اینکه تعداد فارغ التحصیلان سال جاری این دانشگاه حدود ۲۳ هزار نفر است، افزود: تعداد کل دانشجویان دانشگاه فرهنگیان در سال جاری بیش از ۹۴ هزار نفر  یا به عبارت دیگر ۹۴ هزار و ۵۹۴ نفر است اما ورودی‌های مهر ۱۴۰۲ دانشگاه فرهنگیان حدود ۲۷ هزار نفر هستند که از این میان ۲۰۰۰ نفر در مقطع کاردانی مشغول به تحصیل‌اند.

دانشگاه فرهنگیان در کدام رشته‌های مورد نیاز آموزش و پرورش جذب دانشجو ندارد؟

غیاثی ندوشن در پاسخ به اینکه دانشگاه فرهنگیان در کدام یک از رشته های مورد نیاز آموزش و پرورش جذب دانشجو ندارد؟، ادامه داد: تقریبا درباره تمامی رشته‌های مورد نیاز آموزش و پرورش که به صورت مستمر تدریس می‌شوند، اعلام نیاز شده است و رشته های مهارتی نیز حوزه فعالیت دانشگاه فرهنگیان نبوده و از مسیر دانشگاه تربیت دبیرشهید رجایی تامین می‌شود.

وی، درخصوص برگزاری دوره‌های توانمندسازی برای دانشجو معلمان تصریح کرد: برای دانشجومعلمان دوره‌های e-learning برگزار می‌شود تا دانشجومعلمان با دانش فناوری آشنایی بیشتری پیدا کنند. سایر دروس و مهارت های ضروری نیز طی ۴ سال تحصیلی به آنها آموزش داده می‌شود.

چه خبر از دوره مهارت آموزی معلمان آزمون استخدامی؟

سرپرست دانشگاه فرهنگیان درخصوص دوره زمانی برگزاری دوره‌های توانمندسازی نیروهای استخدامی آموزش و پرورش که طبق ماده ۲۸ اساسنامه دانشگاه فرهنگیان با برگزاری آزمون، جذب این وزارتخانه شده‌اند، بیان کرد: طبق دستورالعمل ارسالی، پودمان اول از ۱۲ مهر امسال شروع شده تا سوم آذر به مدت ۸ هفته آموزشی و به طور میانگین ۴۹۶ ساعت ادامه خواهد داشت که این ساعات آموزش در رشته آموزگاری استثنایی ۵۱۲ ساعت برگزار می‌شود.

غیاثی ندوشن تصریح کرد: پودمان دوم نیز از ۲۲ آذر سال جاری آغاز و تا سوم بهمن ادامه خواهد داشت که ساعات آن نیز به همان میزان پودمان اول برگزار می شود.
اسامی قبول شدگان ۱۷ رشته آزمون استخدامی «دبیری» برای برگزاری دوره «مهارت آموزی» هنوز به دانشگاه فرهنگیان ارسال نشده است

وی درباره برگزاری دوره مهارت آموزی برای رشته‌های دبیری نیز تاکید کرد: اسامی قبول شدگان ۱۷ رشته دبیری شامل ادبیات فارسی، ریاضی، علوم تجربی، عربی، فیزیک، شیمی، زیست شناسی، علوم اجتماعی، زبان انگلیسی، روانشناسی، معارف اسلامی، تاریخ، جغرافیا، زمین شناسی، فلسفه و منطق، هنر و اقتصاد هنوز از وزارت آموزش و پرورش به دانشگاه فرهنگیان اعلام نشده است. در صورت اعلام اسامی، دو پودمان در رشته‌های آموزشی متوسطه و جمعا ۱۰۰۸ ساعت آموزش برای رشته‌های مذکور و ۹۷۶ ساعت آموزش برای رشته تربیت بدنی، ۱۰۷۲ ساعت آموزش برای رشته مراقب سلامت، ۵۴۲ ساعت آموزش برای رشته مشاوره و ۱۱۰۴ ساعت آموزش برای رشته امور تربیتی برگزار می‌شود.
اخذ آزمون کتبی از معلمان مدارس غیر دولتی در پایان دوره «توانمندسازی معلمان مدارس غیردولتی»

سرپرست دانشگاه فرهنگیان همچنین در پاسخ به سوال دیگر ایسنا مبنی بر برگزاری دوره توانمندسازی معلمان مدارس غیردولتی که قرار بود با همکاری و با مسئولیت دانشگاه فرهنگیان برگزار شود، عنوان کرد: توانمند سازی معلمان مدارس غیرانتفاعی از تابستان شروع شده و اکنون نیز در حال اجراست. بخش عمده نیروها در بیشتر استان‌ها آموزش کامل دیده‌اند اما همزمانی آموزش و دوره‌های مصاحبه دانشجویان سبب شده که مراکز فضای کافی برای آموزش نداشته باشند. اکنون ادامه آموزش‌ها در حال اجراست که در پایان کلیه دوره‌ها آزمون کتبی برگزار می‌شود. همچنین کلیه دوره‌ها و آزمون‌ها حضوری است.

تور تابستان ۱۴۰۳
آموزشگاه آرایشگری مردانه
خرید چیلر
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
برچسب ها
مطالب مرتبط
برچسب منتخب
# اسرائیل # حمله ایران به اسرائیل # حماس # توماج صالحی # خیزش دانشجویان ضد صهیونیست