بازدید 2943

ملاقات لاريجاني و نوري المالكي

کد خبر: ۱۲۰۳۷
تاریخ انتشار: ۲۰ خرداد ۱۳۸۷ - ۱۸:۲۹ 09 June 2008
نوري المالكي، نخست‌وزير عراق با دكتر علي لاريجاني رييس مجلس شوراي اسلامي ديدار و گفت‌وگو كرد.

به گزارش ايسنا، در اين ديدار ابتدا نوري المالكي انتخاب دكتر لاريجاني را به رياست مجلس شوراي اسلامي تبريك گفت و خطاب به وي اظهارداشت: جنابعالي شخصيتي ممتاز در صحنه منطقه هستيد و در جايگاه موثري قرار گرفته‌ايد كه براي همه ما مبارك است.

سپس لاريجاني از جمهوري اسلامي ايران به عنوان كشور دوست و همسايه عراق كه همواره حامي دولت منتخب و مردمي اين كشور بوده است نام برد و اظهارداشت: تهران آمادگي كامل خود را جهت مشاركت در بازسازي عراق و ارائه خدمات رفاهي و عمراني به مردم ستمديده اين كشور اعلام مي‌دارد.

وي در ادامه با اشاره به اين‌كه امنيت عراق امنيت كل منطقه است، برقراري ثبات و امنيت در عراق را شرط لازم براي بازسازي ويرانه‌هاي به جا مانده از زمان صدام و دوران اشغال دانست و خاطر نشان ساخت: جمهوري اسلامي ايران به عنوان كشوري پيشتاز در ارائه كمك و ياري رساندن به مردم عراق آماده ارائه هرگونه كمك و همكاري در اين زمينه است.

رييس مجلس شوراي اسلامي در بخش ديگري از سخنانش به توانمندي‌هاي كشورمان درزمينه‌هاي مختلف اقتصادي و صنعتي اشاره كرد و افزود: شركت‌هاي مختلف صنعتي در جمهوري اسلامي ايران آمادگي دارند در بازسازي عراق و ايجاد پروژه‌هاي مشترك صنعتي در اين كشور مشاركت كنند.

نماينده رهبري در شوراي عالي امنيت ملي كشور در ادامه ضمن تاكيد بر ضرورت اتحاد و همبستگي كليه احزاب وفرق و طوائف شيعه و سني و كرد در عراق براي اعاده آرامش و ثبات، به نقش موثر نوري المالكي در اين راستا اشاره كرد و اظهارداشت: ديدگاه شما نسبت به آينده عراق ديدگاه كاملا روشني است كه از نظر من شما علي‌رغم برخي فراز و نشيب‌ها حركتي اصولي و متين و رو به جلو داريد و با توجه به شخصيتي كه از جنابعالي سراغ دارم شما مي‌توانيد مظهر وحدت ملي در عراق باشيد.

رييس مجلس شوراي اسلامي در پايان ضمن تاكيد بر اهميت نقش مجالس در پيشبرد مناسبات و نزديكي بيشتر ميان ملت‌ها، آمادگي مجلس شوراي اسلامي را براي هرگونه همكاري و تبادل تجربيات پارلماني با مجلس عراق اعلام كرد.

در ادامه اين ديدار نخست‌وزير عراق نيز ضمن تقدير و تشكر از حمايت‌هاي مستمر جمهوري اسلامي ايران از ايجاد امنيت و آرامش در عراق، از بهبود اوضاع امنيتي و وجود آرامش نسبي در كشورش خبر داد و خواستار استمرار كمك‌ها و حمايت‌هاي تهران از ملت عراق گرديد.

وي در ادامه ايجاد انسجام و همبستگي ميان احزاب گوناگون در عراق را در روزهاي اخير مرهون تلاش‌هاي دولت منتخب و مردم اين كشور دانست و خاطر نشان ساخت: در شرايط جاري پيام روشن ما به مردم عراق عمل بر مبناي انصاف بوده است و همين امر سبب شده كه بسياري از افراد و شخصيت‌ها همكاري خود را با دولت از سر گيرند.

وي در پايان ضمن سپاسگزاري مجدد از حمايت‌هاي جمهوري اسلامي ايران از ملت عراق، مذاكرات خود با مقامات مختلف تهران را خوب و سازنده توصيف كرد.
تور تابستان ۱۴۰۳
آموزشگاه آرایشگری مردانه
خرید چیلر
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
برچسب منتخب
# اسرائیل # حمله ایران به اسرائیل # توماج صالحی # خیزش دانشجویان ضد صهیونیست # روز معلم
آخرین اخبار