تکنوتابناک

ابزار صد هزار دلاری که یاسمین مقبلی گم کرد

کد خبر: ۱۲۰۵۰۵۰
تاریخ انتشار: ۲۶ آبان ۱۴۰۲ - ۱۰:۴۸ 17 November 2023
تعداد بازدید : 1167
بازدید 10004
۸
اولین پیاده‌روی فضایی یاسمین مقبلی و لورال اوهارا، فضانوردان ناسا، در ماه جاری با افتادن کیف ابزاری همراه بود که در فضا شناور شد. کار تعمیرات این دو فضانورد بیرون ایستگاه فضایی بین‌المللی شش ساعت و ۴۲ دقیقه به طول انجامید. در این پیاده‌روی فضایی، مقبلی و اوهارا کار روی صفحات خورشیدی ایستگاه فضایی بین‌المللی را تمام کردند. اما به گفته ناسا، در این ماموریت چند ساعته، یک کیف ابزار از دستشان سر خورد و «گم شد» که دوربین‌های خارجی ایستگاه فضایی بین‌المللی آن را ثبت کرد. البته برای انجام باقی کار، به این ابزار‌ها نیاز نداشتند. بر اساس اعلام ناسا مسیر این ساک 100 هزار دلاری تحلیل و بررسی شده است و به این نتیجه رسیده‌اند که احتمال برخورد مجدد با ایستگاه فضایی بین‌المللی پایین است و هیچ خطری متوجه ایستگاه فضایی و سرنشینانش نیست. بنا بر اعلام ارث‌اسکای، وب‌سایتی که رویداد‌های کیهانی را رصد می‌کند، این کیف ابزار در حال حاضر جلوتر از ایستگاه فضایی بین‌المللی، در مدار زمین می‌چرخد و احتمالا در چند ماه آینده، با دوربین دوچشمی از زمین قابل‌مشاهده خواهد بود تا وقتی که در جو زمین متلاشی شود.
اشتراک گذاری
برچسب ها
مطالب مرتبط
نظرات بینندگان
غیر قابل انتشار: ۱
در انتظار بررسی: ۳
انتشار یافته: ۸
تا زمانی مشخص نشه چندتا بچه و غیر نظامی و حتی نظامی رو با آپاچی تو افغانستان کشتن حتی یه خبر هم از این شیاطین نباید باشه.
پاسخ ها
امیر 114
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۶:۳۷ - ۱۴۰۲/۰۸/۲۶
خلبان هلی کوپتر نظامی بوده خدا می دونه توی اون 150 ماموریت چند تا غیر نظامی رو تو افغانستان کشته
یک کیف کوچک بوده که سهوا در فضا گم شده صدبار توی خبرها تکرار شده، دکل نفت به اون بزرگی زمان احمدی نژاد گم شد خیلی خبر رسانی نشد!!
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۲:۲۱ - ۱۴۰۲/۰۸/۲۶
از اونی که باور میکنه دکل نفتی گم میشه،همچین کامنتی عجیب نیست
حالا شما نگران پول بیت المال امریکایی ها هستی ؟!!!
من یه چارسو لازم دارم، خداکنه بیفته پیش پای من.
حالا وقتی چیزی در فضا سر بخورد، پایین میره یا بالا میاد؟؟؟
خیلی خوشحال شدید فکر نمی کنید غیر طبیعیه