بازدید 4997
در پی تداوم و افزایش آلودگی هوا در تهران؛

نوبت عصرمدارس ۵ شهر استان غیرحضوری شد/ باد به داد شهروندان خواهد رسید/ رصد دستگاه‌ها در زمینه قانون هوای پاک ادامه دارد

با تداوم روند افزایش آلودگی هوا در تهران، خیلی زودتر از آنچه تصور می‌شد، کمیته اضطرار آلودگی هوا مجبور به تشکیل جلسه و تصمیم گیری ویژه شد؛ تصمیماتی که از جمله آن‌ها تعطیلی مدارس برخی شهر‌ها از همین امروز است. اقدامی که احتمال تکرار و تشدید آن در ساعات پیش روی وجود دارد، چون آلودگی هوا رو به افزایش است و تا باد از راه نرسد، این روند افزایشی ادامه خواهد یافت!
کد خبر: ۱۲۰۶۵۱۷
تاریخ انتشار: ۰۴ آذر ۱۴۰۲ - ۱۱:۵۵ 25 November 2023

نوبت عصرمدارس ۵ شهر استان غیرحضوری شد/ باد به داد شهروندان خواهد رسید/ رصد دستگاه‌ها در زمینه قانون هوای پاک ادامه داردبا تداوم روند افزایش آلودگی هوا در تهران، خیلی زودتر از آنچه تصور می‌شد کمیته اضطرار آلودگی هوا مجبور به تشکیل جلسه و اتخاذ تصمیم ویژه شد.

به گزارش «تابناک»، در پی پایداری و سکون جوی و افزایش آلودگی هوای تهران، صبح امروز (۴ آذرماه) کارگروه هماهنگی مواقع اضطرار آلودگی هوا به منظور اتخاذ تصمیمات لازم به ریاست معاون هماهنگی امور عمرانی استانداری تهران و با حضور اعضا در محل استانداری تهران تشکیل جلسه داد و تصمیماتی ویژه اتخاذ کرد که از جمله آنها تعطیلی فعالیت حضوری مدارس در کلیه مقاطع تحصیلی در شهر‌های ورامین، قرچک، باقر شهر، کهریزک و قلعه نو در شیفت بعدازظهر امروز بود.

علیرضا مزینانی، مدیرکل حفاظت محیط زیست استان تهران و دبیر کارگروه مواقع اضطرار آلودگی هوا با اعلام این خبر گفت: فعالیت ورزشی اعم از انفرادی و همگانی در محیط باز ممنوع است و همچنین جلوگیری از تردد شبانه خودرو‌های گازوئیلی سنگین دارای آلایندگی و جلوگیری از تردد کلیه موتور سیکلت‌ها، خودرو‌های دودزا و فاقد معاینه فنی توسط پلیس راهور از دیگر مصوبات این کارگروه بود.

دبیرکارگروه هماهنگی مواقع اضطرار آلودگی هوا: آحاد مردم به ویژه گروه‌های حساس شامل کودکان، افراد سالمند، بیماران قلبی و تنفسی، زنان باردار، شاغلان پلیس راهور و شهرداری‌ها که بیشترین مواجهه با آلودگی هوا و حضور در فضای باز را دارند، از ماسک‌های مورد تأیید وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی استفاده نمایند.

وی با بیان اینکه تداوم تامین سوخت گاز مورد نیاز نیروگاه‌ها و سایر واحد‌های متصل به شبکه گاز رسانی که فعالیت آن‌ها در این شرایط ضروری است توسط شرکت گاز استان، از دیگر مصوبات بود، افزود: جلوگیری از روشن ماندن اتوبوس‌ها و مینی بوس‌ها در پایانه‌ها و ممنوعیت مصرف نفت کوره و مازوت در کلیه واحد‌های نیروگاهی، صنعتی، تولیدی، معدنی و خدماتی استان از دیگر مصوبات این جلسه بود.

مزینانی با بیان اینکه تشدید نظارت بر فعالیت واحد‌های آلاینده همچنین سوخت مصرفی نیروگاه‌ها و واحد‌های تولیدی و صنعتی از سوی اداره کل حفاظت محیط زیست استان تهران نیز تصویب شد، افزود: جلوگیری از پسماندسوزی و سوزاندن شاخ و برگ درختان توسط شهرداران استان و جانمایی پایگاه‌های سیار فوریت‌های پزشکی اعم از اورژانس و هلال احمر در مناطق پرتردد شهر نیز از دیگر مصوبات کارگروه بود.

باد به داد تهران خواهد رسید!

آن گونه که سازمان هواشناسی کشور خبر داده، به زودی سامانه بارشی تازه‌ای به کشور وارد خواهد شد که از نتایج آن تلطیف هوا در بسیاری از نقاط کشور، از جمله تهران است. سامانه ای که البته نه با بارش، که به شکل جانبی به داد شهروندان تهران و شهرهای پرجمعیت حومه آن خواهد رسید.

صادق ضیاییان، رئیس مرکز ملی پیش‌بینی و مدیریت بحران مخاطرات وضع هوا با اعلام این خبر، تاکید کرده که از امروز شاهد افزایش غلظت آلاینده های جوی و کاهش کیفیت هوا در چهار کلانشهر  تهران، کرج، اراک و اصفهان خواهیم بود. روندی که با ورود سامانه بارشی تازه از روز دوشنبه و تغییراتی که به دنبال خواهد داشت، تغییر خواهد یافت.

تغییری که البته در تهران نه به شکل بارندگی، که با باد رقم خواهد خورد. به پیش بینی وضعیت جوی تهران طی روزهای آتی از زبان رئیس مرکز ملی پیش‌بینی و مدیریت بحران مخاطرات وضع هوا دقت کنید: آسمان تهران فردا (۵ آذر ‌ماه) کمی ابری تا نیمه ابری، غبار محلی، از بعدازظهر وزش باد با حداقل دمای ۱۰  و حداکثر دمای ۱۶ درجه سانتیگراد و طی ‌دوشنبه (۶ آذر  ماه)  صاف و غبار محلی، در بعدازظهر افزایش ابر و وزش باد با حداقل دمای ۹ و حداکثر دمای  ۱۸ درجه سانتیگراد پیش‌بینی می‌شود.

رصد دستگاه‌ها در زمینه قانون هوای پاک ادامه دارد

اما در این روزهای آلوده، چه خبر از قانون هوای پاک؟ ابوالفضل نیکوکار، سرپرست معاونت اجتماعی و پیشگیری از وقوع جرم دادگستری استان تهران درباره اقدامات معاونت پیشگیری از وقوع جرم دادگستری تهران در خصوص آلودگی هوا و اجرای قانون هوای پاک گفت: ما تذکر لازم را به سازمان‌های مربوطه دادیم و در حال حاضر گزارش‌هایی از بخش‌های مختلف سازمان‌های مربوطه ارائه شده است. در حال گزارش گیری و جمع بندی هستیم. اگر به این نتیجه برسیم که سازمان‌ها مرتکب تخلفاتی شدند، قطعا نسبت به بررسی‌های قضایی و تعقیب قضایی اقدام می‌کنیم.

وی در ادامه به ایسنا گفت: همانطور که قبلا اعلام شد، اوایل امسال رای محکومیت ۵ مدیر وقت دستگاه‌های مختلف به لحاظ عدم اجرای قانون هوای پاک صادر شد و رای آن‌ها در دادگاه تجدیدنظر قطعی و اجرا شد. کلیه سازمان‌ها هم از آن مطلع اند و اگر ترک فعل کنند مورد تعقیب قضایی قرار می‌گیرند.

نیکوکار افزود: سازمان‌ها در خصوص اجرای قانون هوای پاک تکالیفی دارند و باید آن را اجرا کنند. ما تکالیف را احصا و ابلاغ کردیم. برخی از سازمان‌ها گزارش دادند و اعلام کردند که چه کار‌هایی انجام دادند. به عنوان مثال در شهریورماه امسال وزارت صمت شروع به تولید خودرو‌های هیبریدی کرد و جایگاه هایشان در سطح شهر مشخص است. این امر اثر برخی از عملکردهاست که باید وسیع شود تا ما اثر بیشتر آن را از هواشناسی بگیریم و به امری که چندین سال مغفول مانده سرعت ببخشیم.

تور تابستان ۱۴۰۳
آموزشگاه آرایشگری مردانه
خرید چیلر
فریت بار
اشتراک گذاری
برچسب ها
مطالب مرتبط
نظرات بینندگان
غیر قابل انتشار: ۱
در انتظار بررسی: ۳
انتشار یافته: ۱۷
تعطیل شدن مدارس موجب افزایش دوست‌بازی میان دختران و پسران دبیرستانی می‌شود، لطفاً تجدید نظر فرمایید.
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۳:۵۲ - ۱۴۰۲/۰۹/۰۴
این حرف شما برای کسی اهمیت دارد که آینده فرزندانش برایش مهم باشد. اگر نه، یک لبخند به طرز فکر شما می‌زند و می‌گوید به من چه
مدیر مدرسه
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۵:۳۴ - ۱۴۰۲/۰۹/۰۴
جناب ناشناس
این حرف دیگه برای خودمم بی‌اهمیت هست و فقط بخاطر اینکه شاید حقوقم رو زیاد کنن نوشتمش که بازم تاثیری نداشت!
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۵:۳۷ - ۱۴۰۲/۰۹/۰۴
هوای که در منزل تنفس می کنید از جایی غیر از شهرتهران است.
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۶:۳۷ - ۱۴۰۲/۰۹/۰۴
راه حل مشکل آلودگی هوا افرگزایش تولید مثل هست
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۲۱:۰۲ - ۱۴۰۲/۰۹/۰۴
به شما هیچ مربوط نیست
هر سال آلودگی بدتر میشه اما دغدغه مسئولان فقط حجاب و فلسطینه
متاسفانه شهرهای بزرگ ایران بدون در نظر گرفتن امکانات شهری و منابع طبیعی گسترش پیدا کرده اند که نتیجه آن کمبود آب و برق و گاز و ..... و آلودگی هوا و خاک و .... است اضافه کردن جمعیت بیشتر به این شهرها اشتباهی بزرگ است برنامه مسئولان باید کاهش جمعیت چنین شهرهایی باشد
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۵:۳۹ - ۱۴۰۲/۰۹/۰۴
حالا هی تولید مثل کنین
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۶:۳۸ - ۱۴۰۲/۰۹/۰۴
اگر جمعیت زیاد بشه افراد بیشتر الودگی رو می دن تو ریه هاشون هوا تمیزتر میشه. اینم یه دلیل دیگه برای افزایش جمعیت
به جای این بازی در آوردن ها،، گاز رو کمتر صادر کنید..ینزین با کیفیت رو صادر نکنید..
استفاده از مازوت در کارخونه ها و واردات بنزین بی کیفیت چینی و روسی رو قطع کنید..خیانت به ملت رو تموم کنید.
تازه زحمت کشیدن تذکر دادند و هنوز هم به نتیجه نرسیدن که تخلفی شده!
شاهکار مدیریت در ایران
45 سال گذشت و 45 سال دیگه هم اتفاقی نخواهد افتاد.فقظ وعده و وعید !
آقای وزارت کشور ما نسبت به الودگی هوا اعتراض داریم و می خواهیم امر به معروف کنیم آیا مجوز لازم دارد
مگر باد و خداوند به حال این ملت برسد
تمام این مشکلات از افزایش جمعیت و تراکم گرایی هست که انجام دادند و تمام فضای سبز و محیط زیستو نابود کردند
اگر جمعیت زیاد بشه افراد بیشتر الودگی رو می دن تو ریه هاشون هوا تمیزتر میشه. اینم یه دلیل دیگه برای افزایش جمعیت
برچسب منتخب
# انتخابات ریاست جمهوری # انتخابات # رفح # حج # ارتحال امام خمینی
وب گردی