بازدید 5344

کاخ سفید مشغول مذاکره با قطر و مصر درباره غزه

کاخ سفید اعلام کرده است که به همکاری با قطر و مصر برای تمدید آتش‌بس در غزه ادامه می‌دهیم.
کد خبر: ۱۲۰۷۵۸۸
تاریخ انتشار: ۱۰ آذر ۱۴۰۲ - ۰۸:۲۸ 01 December 2023

به گزارش «تابناک» به نقل از مهر از مرکز اطلاع رسانی فلسطین، کاخ سفید اعلام کرد که به همکاری با قطر، مصر و رژیم صهیونیستی برای تمدید آتش‌بس موقت در غزه ادامه خواهد داد.

کاخ سفید تاکید کرد که اسرائیلی‌ها به ما ابلاغ کرده‌اند که پس از پایان آتش‌بس‌های موقت قصد ازسرگیری حمله به غزه را دارند.

در بیانیه کاخ سفید آمده است که ۶ آمریکایی در غزه آزاد شدند و اطلاعاتی از دیگر آمریکایی‌های حاضر در این منطقه نداریم.

کاخ سفید اعلام کرد که از تحرکات و حملات رژیم صهیونیستی به جنوب غزه مادامی که امنیت غیرنظامیان تضمین نشود، حمایت نخواهد کرد.

آمریکا تاکید کرد که حماس باید محل نگهداری اسرا را مشخص کرده و آن‌ها را به صلیب سرخ تحویل دهد.

همزمان، روزنامه فایننشال تایمز به نقل از برخی منابع اعلام کرد که طرف‌های واسطه در تلاش برای تمدید مجدد آتش‌بس موقت در غزه هستند.

این منابع تاکید کردند که هدف طرف‌های واسطه ابتدا تمدید یک روزه آتش‌بس موقت و پس از آن تلاش برای تمدید مجدد آن است.

منابع مذکور عنوان کردند که هر دو طرف برای تمدید آتش‌بس در غزه آمادگی دارند.

همچنین الجزیره اعلام کرد تصاویر ماهواره‌ای که به آن دست یافته، نشان می‌دهد که تانک‌ها و ادوات جنگی رژیم صهیونیستی از مناطق مسکونی در شهر غزه که وارد آن شده بودند، عقب‌نشینی کردند.

الجزیره تاکید کرد که نیروهای اسرائیلی پس از عقب‌نشینی از مرکز شهر غزه در شمال و جنوب این شهر مستقر شدند.

وزارت امور خارجه قطر هم اعلام کرد به موجب توافق آتش‌بس در غزه برای هفتمین روز متوالی، قرار است ۳۰ اسیر فلسطینی در قبال تحویل ۱۰ اسیر اسرائیلی، از زندان‌های رژیم صهیونیستی آزاد شوند. قطر اعلام کرد ۲ اسیر روسی که دیروز آزاد شدند، با ۸ اسیری که امروز آزاد شدند، محاسبه شده و جمع اسرای آزاد شده در غزه در هفتمین روز مبادله اسرا به ۱۰ نفر رسیده است. وزارت امور خارجه قطر همچنین افزود که هفتمین گروه از اسرای فلسطینی که در چارچوب مبادله اسرا بین حماس و رژیم صهیونیستی آزاد خواهند شد، شامل ۷ زن و ۲۳ کودک است. قطر تاکید کرد که ۳ نفر از اسرا دو تابعیتی هستند.

این در حالی است که گردان‌های قسام شاخه نظامی حماس هفتمین گروه از اسرای اسرائیلی در غزه را تحویل صلیب سرخ داد. منابع عبری زبان اعلام کردند که خودروی حامل اسرای آزاد شده اسرائیلی از گذرگاه رفح بین نوار غزه و مصر خارج شده است.

مبادله اسرا در حالی انجام می‌شود که نقض آتش بس توسط صهیونیست‌ها در نوار غزه ادامه دارد و بامداد امروز هواپیماهای جنگی اسرائیلی بر خلاف بندهای توافق آتش‌بس موقت در غزه، به طور گسترده در آسمان خان یونس و رفح در جنوب نوار غزه به پرواز درآمدند. پیشتر در روز و شامگاه گذشته هم هواپیماهای جنگی ارتش رژیم صهیونیستی مجدداً در آسمان رفح در جنوب نوار غزه به پرواز درآمدند. صهیونیست‌ها تاکنون بارها آتش‌بس در غزه را نقض کرده‌اند.

تور تابستان ۱۴۰۳
آموزشگاه آرایشگری مردانه
خرید چیلر
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
برچسب ها
مطالب مرتبط
برچسب منتخب
# اسرائیل # حمله ایران به اسرائیل # توماج صالحی # خیزش دانشجویان ضد صهیونیست # سیل
آخرین اخبار