بازدید 7488
در اعتراض به مشروعیت بخشی به جنایات‌ رژیم صهیونیستی

هیات جمهوری اسلامی ایران محل کنفرانس تغییرات اقلیمی را ترک کرد

بر اساس اخبار رسیده، هیات جمهوری اسلامی ایران که با ریاست وزیر نیرو در بیست و هشتمین کنفرانس تغییرات اقلیمی موسوم به cop ۲۸ حاضر شده بود، در اعتراض به حضور هیاتی از رژیم صهیونیستی در این نشست، محل کنفرانس را ترک کرده است.
کد خبر: ۱۲۰۷۶۲۶
تاریخ انتشار: ۱۰ آذر ۱۴۰۲ - ۱۱:۴۲ 01 December 2023

به گزارش «تابناک»، هیات جمهوری اسلامی ایران به ریاست وزیر نیرو در اعتراض به حضور مسئولان رژیم جنایت‌کار صهیونیستی در کنفرانس بین المللی تغییر اقلیم موسوم به کاپ ۲۸، این کنفرانس را ترک کرد.

بر اساس این خبر، وزیر نیرو روز گذشته به عنوان نماینده رئیس‌جمهور و در راس یک هیات دیپلماتیک در حالی برای حضور در کنفرانس تغییر اقلیم (کاپ ۲۸) به امارات متحده عربی عازم شد که اطلاعاتی مبنی بر عدم حضور مقامات رژیم صهیونیستی در این اجلاس منتشر شده بود و خبر‌ها و تحلیل‌های سیاسی حاکی از این بود که این رژیم در فاصله چند هفته از جنایات‌ غزه ریسک حضور در این مراسم را نخواهد پذیرفت.

علی اکبر محرابیان، هنگام ترک این کنفرانس گفت: از سران حدود ۱۵۰ کشور برای حضور در کاپ ۲۸ دعوت شده بود که ارزیابی‌ها نشان می‌داد احتمالا تعداد قابل توجهی از این مدعوین از جمله مسئولان رژیم صهیونیستی در این کنفرانس حضور ندارند.

​وی افزود، هیات جمهوری اسلامی ایران قصد داشت از فرصت حضور در کنفرانس بین‌المللی کنوانسیون تغییر اقلیم با توجه به اهمیت این کنفرانس برای تبیین شرایط، مذاکره با مقامات و هیات‌های کشور‌های مختلف و دفاع از ملت مظلوم فلسطین استفاده کند، اما در روز سخنرانی سران و مقامات کشورها، اخبار منتشره، حاکی از سفر رئیس رژیم صهیونیستی به شهر محل برگزاری کنفرانس تغییرات اقلیمی (کاپ ۲۸) و حضور در این رویداد است.

وزیر نیرو افزود: هیات جمهوری اسلامی ایران، حضور سیاسی، جانبدارانه و بی‌ربط رژیم جعلی صهیونیستی در کنفرانس تغییرات اقلیمی را ـ که با محوریت ارزیابی عملکرد و پیشرفت جامعه جهانی در مواجهه با تغییرات آب و هوا در سطح جهان برگزار می‌شود ـ مغایر با اهداف و راهبر‌های این کنفرانس می‌داند و در اعتراض به آن، محل کنفرانس را ترک می‌کند.

​همزمان با حضور رئیس رژیم صهیونیستی در امارات برای شرکت در اجلاس تغییر اقلیم، موج جدید از حملات صهیونیست‌ها علیه مردم فلسطین در نوار غزه آغاز شده و جنایات تل‌آویو از سر گرفته شد.

در همین رابطه، جروزالم پست اعلام کرده بود که رئیس رژیم صهیونیستی قصد دارد، از فرصت حضور در اجلاس آب و هوایی دبی استفاده کرده و ضمن دیدار‌های دیپلماتیک سطح بالا، موضع تل‌آویو را تقویت و زمینه آزادی اسیران اسرائیلی را فراهم کند.

شایان ذکر است، کنفرانس مقابله با تغییرات اقلیمی از اواسط دهه ۹۰ میلادی آغاز و تا پیش از این ۲۷ دوره از آن برگزار شده و این دوره نیز بیست و هشتمین دوره در کشور امارات در حال برگزاری است.  

در این کنفرانس، کشور‌های جهان پیرامون الزامات کاهش تولید گاز‌های گلخانه‌ای و تلاش برای تولید انرژی پاک با یکدیگر بحث و تبادل نظر می‌کنند.  

تور تابستان ۱۴۰۳
آموزشگاه آرایشگری مردانه
خرید چیلر
فریت بار
اشتراک گذاری
برچسب ها
نظرات بینندگان
غیر قابل انتشار: ۲۴
در انتظار بررسی: ۶
انتشار یافته: ۶۴
اسرائیل حق ندارد شهرک‌نشینان را مسلح کند.
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۳:۵۸ - ۱۴۰۲/۰۹/۱۰
دبه در آورده. بدکاری کرده. به وجهه کشور آسیب زده
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۷:۰۲ - ۱۴۰۲/۰۹/۱۰
حتما مسائلی مطرح شده که هیچ سررشته ای در اون زمینه نداشتن
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۲۰:۱۷ - ۱۴۰۲/۰۹/۱۰
ترک کلی کنفرانس اشتباه بوده باید با هیاتهای دیگر کشورها هماهنگ می شد و موقع سخنرانی نماینده اسراِییل سالن را ترک می کردند و در بقیه جلسات حضور پیدا می کردند
تفییرات اقلیمی چه ربطی داره به دشمنی با اسراییل؟!بالاخره اسراییل یه کشور عضو سازمان ملل هستش اینو هم نمیدونه دولت نه؟!!!
پاسخ ها
ناشناس
| Switzerland |
۱۴:۵۲ - ۱۴۰۲/۰۹/۱۰
دقیقا مشکل ما همینجا است همه چیز را سیاسی میکنیم
ناشناس
| Austria |
۱۵:۳۲ - ۱۴۰۲/۰۹/۱۰
جمهوری اسلامی ایران با این کار عملا خودش را منزوی کرد. اسرائیل، مانند بسیاری دیگر از کشورها میان مسائل تفاوت قائل هستند و موضوعات محیط زیستی را به اختلافات سیاسی و جنگ ربط نمی دهند. در جمهوری اسلامی ایران همه موضوعات از خشک شدن دریاچه ارومیه و ساخت پتروشیمی در مازندران گرفته تا تجهیز استادیوم آزادی و نرخ ارز و سفرهای خارجی و سیاست خارجی، همگی به هم ربط دارد و به همه چیز باید از لوله تنگ ایدئولوژی محدود عده ای معدود نگریست تا مبادا منافع همان عده اندک به خطر بیافتد.
نااشنا
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۶:۱۳ - ۱۴۰۲/۰۹/۱۰
اولا اسرائیل کشور نیست کشوری جعلی برای کنترل مسلمانان وخاورمیانهبدستور چرچیل و دوما به یغما بردن نفت وپادگان غربیها
تحلیل ایران: رژیم صهیونیستی در فاصله چند هفته از جنایت‌های غزه ریسک حضور در این مراسم را نخواهد پذیرفت.

واقعیت میدانی با 180 درجه تفاوت از نتیجه تحلیل اتفاق می افتد و نه تنها رئیس رژیم صهیونیستی در مراسم شرکت می کند بلکه نمایندگان 148 کشور شرکت کننده هم اعتراضی به حضور او نمی کنند.

ایران تنها کشوری است که حضور نمایندگان رژیم صهیونیستی را در مغایرت با اهداف و راهبردهای کنفرانس تغییرات اقلیمی میداند؟!!!

با این قرینه باید پرسید: آیا در ترک محل همایش، مجدداً خطای تحلیل رخ نداده است؟
سوغاتی فراموش نشه
شما که از قبل کی می دونستید اسراییل هم هست چرا شرکت کردید
پاسخ ها
ناشناس
| Germany |
۱۲:۴۸ - ۱۴۰۲/۰۹/۱۰
از جیب ملت یک سفر مفت و ژست ضداسرائیلی
ناشناس
| Austria |
۲۰:۱۱ - ۱۴۰۲/۰۹/۱۰
وزیر خارجه را میفرستید تا هشدار پشت هشدار بده تا رژیم صهیونیستی دست از الوده کردن کهکشان شیری بردار.احتمال اینکه ایرانیها با فک و فامیل و خانم بچه ها رفته باشند هست شاید باین خاطر جلسه را ترک کردند بروند سیسمونی و خرید عید کنند.
برید با حماس یه نشست دوجانبه برگزار کنید
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۲:۳۳ - ۱۴۰۲/۰۹/۱۰
حزب الله حشد الشعبی و حوثی یادت رفت
ناشناس
| Switzerland |
۱۴:۵۳ - ۱۴۰۲/۰۹/۱۰
برای گسترش مازوت سوزی
فکر نمی‌کنید این کارها باعث منزوی شدن هرچه بیشتر ایران میشود؟ از قطر یاد بگیرید که شده یکه تاز منطقه با همه در ارتباط و هرکس چه می‌خواهد به سراغ قطر می‌رود.
تابناک لطفا در مورد ترکیب تیم ملی فوتبال فلسطین بنویس که معنی کاسه داغ تر از آش شدن را متوجه بشیم.
چرا فقط شما ترک کردید بقیه چرا موندن؟ چون بفکر منافع مردمشونن
پاسخ ها
ناشناس
| Switzerland |
۱۴:۵۴ - ۱۴۰۲/۰۹/۱۰
چون با همه سر جنگ داریم
«هیئت جمهوری اسلامی ایران قصد داشت از فرصت حضور در کنفرانس...برای ...دفاع از ملت مظلوم فلسطین استفاده کند،...»

آن وقت «حضور سیاسی، جانبدارانه و بی‌ربط رژیم جعلی صهیونیستی در کنفرانس ... مغایر با اهداف و راهبرهای این کنفرانس می‌داند و در اعتراض به آن، محل کنفرانس را ترک می‌کند.»

بالاخره متوجه نشدیم، طرح مسائل مربوط به جنگ حماس و اسرائیل در کنفرانسی که موضوع آن مواجهه با تغییرات آب و هوا در سطح جهان است، با ربط است یا بی ربط؟
دلیل ترک نسشت هیئت جمهوری اسلامی آن بوده که با داشتن مدیران کاردان زیست محیطی ایران مشکل اقلیمی ندارد دریاچه ارومیه، هوای تهران و......گواه آن هستند
پاسخ ها
ناشناس
| Switzerland |
۱۴:۵۶ - ۱۴۰۲/۰۹/۱۰
دلیلش این بود که نمیدونستن تغییرات اقلیمی چی هست
اینها از ده روز قبل می‌دانستند اسرائیل هست برای چه چیزی تا دبی رفتید. من که یک آدم عادی هستم می‌دانستم اسرائیل هست و شما قرار شد رئیسی را بفرستید و گفتید وزیر نیرو را می‌فرستیم فقط می‌خواستید ادا در بیاورید که مثلا جلسه را ترک کرده اید. جمع کنید بابا.
یادی از گذشته کنیم ؟

رفتیم دوبی
چ جایی بود ؟
اونجا عجب صفایی بود
بیا با هم بریم سفر دوبی دوبی
منو یا خودت ببر دوبی دوبی
بیا بریم دوبی دوبی

یادتون آمد ترانه شو ؟

این ترانه علت رفتن آقایون و خانمها از ایران بود ب امارات
والسلام
آقایان هیات اعزامی
بترسید از اخراج خانواده هاتون از آمریکا
اونجا دارن رزق و روزی میبرن َ
زود عذرخواهی کنید ازشون

این نقاب دفاع از مظلومان هم بردارید
پاسخ ها
ناشناس
| Netherlands |
۱۳:۵۴ - ۱۴۰۲/۰۹/۱۰
نگران اخراج نباشید. زیرا برادر بایدن این کار را نخواهد کرد.
تد اجلاس سازمان ملل هم شرکت نکنند چون نمایندگان اسرائیل حضور دارند
اسرائیل کار خودش را می‌کند مگه مابقی کشورها همسو با اونه نیستن
به جز هیات ایرانی،،،کسی دیگه ای هم جلسه رو ترک کرد!!!؟؟ گویا فقط ما حامی ملت مظلوم فلسطینی هستیم که ،حتی حاضر به برگزاری بازی دوستانه فوتبال با ایران نشد!! آقای دولت محرمان،،آقای وزیر احمدی نژادی، ،،به فکر معیشت ملت باشید..مشابه این نمایش ها رو احمدی نژاد انجام داده بود،که نتیحه ش رو هنوزم داریم لمس می کنیم...!!!
پاسخ ها
ناشناس
| Netherlands |
۱۶:۲۳ - ۱۴۰۲/۰۹/۱۰
میگن حتی خود فلسطین هم بوده
خوب اسراییل هر سال در گردهمایی سالیانه سازمان ملل شرکت میکند و رییس جمهورهای ما هم همیشه با کله میرند انوقت چرا میرید؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟
جناب وزیر نیرو کنفرانس COP یک کنفرانس جهانی در باره گرمایش زمین و بحران های ناشی از آن است. لذا بیرون از هر گونه جنبه سیاسی و سیاسی کاری باید همه آلوده کننده های هوا در این کنفرانس راه کار پیدا کنند. پس دیگری فرقی ندارد که کشور آلوده کننده ایران باشد یا اسراییل! به نظر می رسد که شما دارای طرحی برای حل مشکل نبوده اید و یا این که پاسخی برای سوزاندن بنزن به جای بنزین و مازوت به جای گاز و یا تبدیل انرژِی فسیلی به سوخت های پاک و یا سوزاندن 18 میلیارد متر مکعب مازاد گاز ناشی از استخراج آن نداشته اید تا با این ترفند خود را از بار فشارهای جهانی برهانید.
این جور کنفرانسا که به مسائل حیاتی بشری مربوطه جای سیاسی کاری نیست
چرا میدان را خالی کردید تا هیئت اسرائیلی بتازد؟ شما کار خودتان را به بهترین وجه انجام میدادید
آیا دبیر کنفرانس گفته است که: هرکی ناراحته بزاره بره!

مسئولین با این جمله آشنا آشنا هستند!
امارات رهبران خردمندی دارد. ۵۲ سال از تشکیل امارات نمی‌گذرد و آنها ظرف اینمدت از چند قریه کوچک به کشوری سوپر مدرن تبدیل شدن. تشکیل کنفرانس اقلیمی در. دوبی یعنی اعتبار جهانی که مزیت های اقتصادی بدنبال دارد.
عیبی نداره حالا هیئت ایرانی میتونن در امارات به گشت و گذار و خریدهاشون بپردازن. همون کاری که در اصل براش رفته بودن
حضور هیئات ایرانی چه ارزشی دارد؟
سفر به هزینه ملت ایران. ترک اجلاس با هزینه های چندین برابر گزاف تر برای ملت ایران
واقعا" یک کار بچه گانه و بدور از درایت - سیاست قوانین خودش را دارد - مانند بچه ها قهر کردن یعنی چه؟
ماموریت دلاری چه خوشمزه است .
منافع ملی رو چه راحت نادیده میگیرند.
خب از اجلاس خارج شد که شد کی اهمیت داد. چه فاجعه ای شد
پاسخ ها
ناشناس
| Germany |
۱۹:۲۹ - ۱۴۰۲/۰۹/۱۰
هیچکس متوجه خروج اینها نشده
امیدوارم دوستان بظاهر انقلابی تابناک هم سعی کنند و از کلمات درست استفاده کنند .اسم این مکان و سرزمین فلسطین است و یک اشغالگر در ان حاکم شده که بر اساس حقوق بین المللی exponder or occupier regimمحسوب میشود بنابراین راجع به اسم رزیم حاکم ،وزیر نیرو عنوان درست انتخاب کرده و رژیم جعلی صهیونیستی عنوان شده. امیدوارم هیات تحریریه و سردبیران هم دقت لازم داشته باشند. البته اگر مسایل بسیار مهم دوستان تابناک اجازه دهد به چنین امر بسیار کم اهمیت توجه کنند.
این حرکت هیات ایران بسیار شجاعانه بود و ضربه سنگینی به وجه عمومی اسراییل در دنیا زد باید به نمایندگان ایران در برگشت به خاطر این حرکت بزرگ مدال ایثاز و شجاعت داده شود و با اعطای ایثارگری از آنها تقدیر و تشکر شود
وای ایران خارج شد دیگه احلاس برگزارنمیشه الان
قهر بچه گانه... تا کی؟؟؟
مگر از توی کشور نمیتونستید بفهمید که کشور اسراییل در این جلسه شرکت میکنه تا در این جلسه شرکت نمیکردید و حتما باید کلی هزینه کنید برید اونجا ، بعدش بفهمید!!!!!!!! دنیا دنیا اطلاعات دیجیتاله،شماها در دوره وسطا زندگی میکنید!!!!!!! یا دلتان برای سفرهای خارجی تنگ شده ؟؟؟؟؟!!!!!
جنگ آینده ملت ها بر سر آلودگی زیست محیطی است که اثرات مخربش از بمب اتم هم بیشتر است این را مقام هایی که نمی توانند یک مقاله علمی بنویسند یا بخوانند قطعا نمی توانند درک کنند. اهمیت این کنوانسیون اینقدر زیاده که رئیس اسرائیل اتاق فرمان جنگ را رها کرده و در آن شرکت کرده است .از خواب بیدار شوید البته اگر خودتان را به خواب نزده اید!
جدا من نمی‌دانم دوستان چه هدفی از درج اراجیف این افراد فاسد و خائن عمدتا آلبانی نشین در بین کامنت ها دارند؟اراجیف این اوباش هیچ ارزشی ندارد فقط انسان از حضور آنها تحت عنوان ایرانی احساس انزجار می‌کند بهتر است تجدید نظر کنید آنها هم می‌توانند در رادیو اسرائیل و رادیو فردا که مطابق لیاقتشان هست کامنت بگزارند
عربا چرا ترک نکردن؟
هیات ایرانی چون دیده است ما مشکل زیست محیطی نداریم جلسه را برای بازدید از مراکز خرید دبی ترک کرده اند. در اجلاس هم از ایران بابت وضعیت دریاچه ارومیه گاوخونی بختگان و وضعیت هوای کلانشهر ها تجلیل شده است.
مگر در این جلسه فقط اسرائیل حضور داشت ؟به احترام سایر کشورها می ماندند و از حقوق مردم ایران دفاع می کردند.
اینها رفته بودند در مورد حماس و فلسطین صحبت بکنند نه اقلیم و آب و هوا!!! اصلا اقلیم برای دولت ما هیچ اهمیتی ندارد که اگر مهم بود دریاچه اورمیه به این روز نمی افتاد. کلان شهرهای ما آلوده نمی شدند. جنگل ها و مراتع نابود نمی شدند رودخانه ها خشک نمی شدند. زمین فرونشست نمی کرد و صدها مشکل دیگر اقلیمی اتفاق نمی افتاد.
بینید دوستان اصولا در کشور عزیزمان ایران خوشبختانه ما هیچ گونه مشکل بنام زیست محیطی از قبیل خشک شدن دریاچه ها؛ آلودگی هوای اکثر کلان شهر،ها، نشست زمین در اکثر مناطق کشور، کاهش شدید بارندگی، کاهش روز افزون سطح جنگل ها ودهها مورد دیگر که سایر ممالك باآن مواجه هستند روبرو نیستم چونکه ما دانشمندی همچون ازغدی، رائفی پور را داریم بموقع انرا حل می کنند وبه چیزهای پیش پا از قبیل حجاب گیر نمی دهند
دستگاه امور خارجه ما نمی دانستند که رژیم صهیونیستی دراین نشست شرکت میکنند که به اقای وزیر بگند واین همه هزینه نکنند بعد انجاراترک کنندبنازم بنازم به این امور خارجه!!!!!!!!!
مسؤلان فاقد تحلیل درست از شرایط واقعی جهان هستند
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۰۷:۴۴ - ۱۴۰۲/۰۹/۱۱
ترامپ از کنفرانس پاریس خارج می شود شما هم از کنفرانس تغییرات اقلیمی فرق شما با ترامپ چیست؟
با سران کشورهای تغییرات اقلیمی صحبت می‌کردید دعوتشون می‌کردید تهران چند روزی هوای سمی پایتخت میریختید تو ریه هاشون تا می فهمیدند تغییرات اقلیمی یعنی چه؟ تو دوبی با شهر تمیز پاک معنی تغییرات خیلی سخته
فقط میخواستن یه سفر خارجی رفته باشن هزینه و بیت المال مفت
من متاسفم که سران ایران همه مباحث را سیاسی می کنند وتی اقتصادمان سیاسی شد مشکلات اقتصادی مردم این چنین می شود که می بینیم
وقتی مسائل اقلیمی سیاسی شد مشکلات اقلیمی ما اعم از منابه آبی و الودگی هوا و محیط زیست و... بوجود می آید
و سایر مسائل
با این دیدگاه مسئولین مشکلات کشورمان روز به روز بدتر می شود تا .....
پاسخ ها
تفکرنقاد
| Iran (Islamic Republic of) |
۰۹:۱۴ - ۱۴۰۲/۰۹/۱۱
البته این رفتار اصلا سیاست مدارانه نیست، شاید بهتر باشد که بگوییم :ایدئولوژیک.
وقتی بخواهیم کشور را بر مبنای ایدئولوژی اداره کنیم، اینگونه میشود.

چند پرسش که باید پرسیده شود:
منافع ملی تا چه حد در تصمیم گیریهای مسئولان لحاظ می شود؟
تعارض منافع ملی با ایدئولوژی مورد قبول مسئولان را چطور می توان توجیه کرد؟
ایدئولوژی در اولویت است یا منافع ملی؟
آیا ایدئولوژی که با منافع ملی هم راستا و موازی نیست، ارزشمند است؟
برچسب منتخب
# انتخابات ریاست جمهوری # انتخابات # رفح # حج # ارتحال امام خمینی
وب گردی