بازدید 1694
۲

بیش از ۶۵۰۰ نفر در غزه همچنان زیر آوار هستند

دفتر اطلاع رسانی دولت فلسطین در نوار غزه آمار تلفات و خسارت‌های جنگ در غزه در روز پنجاه و ششم را اعلام کرد.
کد خبر: ۱۲۰۷۷۲۹
تاریخ انتشار: ۱۱ آذر ۱۴۰۲ - ۰۶:۴۸ 02 December 2023

به گزارش «تابناک» به نقل از مهر، دفتر اطلاع رسانی دولت فلسطین در نوار غزه آخرین آمار تلفات و خسارات جنگ غزه پس از گذشت ۵۶ روز را اینگونه اعلام کرد: «شهادت بیش از ۱۵ هزار فلسطینی از جمله ۶۱۵۰ کودک و بیش از ۴۰۰۰ زن و شهادت ۲۰۷ نفر از کادر درمانی و پزشکی، ۲۶ نفر از نیروهای امداد و نجات و ۷۳ خبرنگار»

صهیونیست‌ها همچنین بیش از ۱۴۰۰ جنایت فجیع را در غزه مرتکب شدند. در جنگ اخیر علیه غزه، بیش از ۳۷ هزار نفر زخمی شدند و بیش از ۶۵۰۰ نفر نیز زیر آوار هستند. تاکنون ۱۰۳ ساختمان دولتی بمباران و خسارت دیده است. تا کنون ۲۶۷ مدرسه خسارت جزئی دیده و ۶۷ مدرسه هم به کلی تخریب شده است.

۱۷۵ مدرسه خسارت گسترده دیده و ۸۹ مسجد به طور کامل تخریب شده است. ۳ کلیسا هم بمباران شده و خسارت دیده است

از آغاز جنگ ۲۵۰ هزار واحد مسکونی خسارت جزئی دیده و ۵۰ هزار واحد به طور کامل تخریب شده است.

۲۶ بیمارستان و ۵۵ مرکز درمانی بمباران و از خدمت خارج شده است و ۵۶ خودروی آمبولانس هم به طور مستقیم هدف قرار گرفته است.

از سوی دیگر، وب سایت آمریکایی ای بی سی نیوز در گزارشی به نقل از کارشناسان نظامی گفته است که توقف درگیری‌های اخیر در باریکه غزه یک پیروزی تمام عیار برای حماس از نظر نظامی و سیاسی بود و به این گروه فلسطینی امتیاز تاکتیکی داد.

کارشناسان نظامی در این گزارش گفته‌اند که حماس پس از آتش بس از نظر نظامی قوی‌تر می‌تواند به مقابله با اسرائیل ادامه دهد.

به ادعای این گزارش، حماس به احتمال زیاد از آتش بس برای تجهیز مجدد، تسلیح و استقرار نیروهای خود استفاده کرده است.

همچنین خبرگزاری رویترز هم در گزارشی تحلیلی با اشاره به نام سه فرماندهان حماس، از برنامه بلندمدت تل آویو برای ترور آن‌ها خبر داده است.

بنا به این گزارش، ضیف، رئیس شاخه نظامی حماس، مروان عیسی نفر دوم در رأس هرم و یحیی سنوار رهبر حماس در غزه سه مردی هستند که در صدر فهرست اسرائیل برای ترور قرار دارند.

رویترز به نقل از سه منبع حماس بدون ذکر نام گفت که این سه رهبر احتمالاً از تونل‌های غزه عملیات نظامی حماس را هدایت می‌کنند و مذاکرات را برای مبادله فلسطینی‌های زندانی در اسرائیل با گروگان‌ها رهبری می‌کنند.

در عین حال دو کارشناس نظامی به رویترز گفتند که ترور سنوار، ضیف و عیسی به اسرائیل فرصت می‌دهد تا مدعی یک پیروزی نمادین مهم شود. اما دستیابی به این هدف طولانی و پرهزینه خواهد بود و هیچ تضمینی برای موفقیت وجود ندارد.

براساس این گزارش، تا کنون هر سه رهبر مورد اشاره حماس همگی از عملیات‌های ترور متعدد اسرائیل برای کشتن آنها فرار کرده‌اند. ضیف به ویژه پس از فرار از هفت سو قصد قبل از سال ۲۰۲۱ که به قیمت یک چشم او تمام شد و او را با آسیب جدی از ناحیه پا باقی گذاشت، مخفیانه زندگی می‌کند. سنوار برخلاف ضیف و عیسی اغلب در راهپیمایی‌های عمومی ظاهر می‌شد و از ترس اینکه اسرائیلی‌ها او را ردیابی کنند، دیگر از هیچ وسیله الکترونیکی استفاده نمی‌کند.

پیش از این نیز، روزنامه وال‌استریت‌ژورنال به نقل از چند مقام که نخواستند نامشان فاش شود، نوشت که جاسوسان رژیم صهیونیستی قصد دارند تا پس از پایان جنگ جاری در غزه، رهبران مقاومت اسلامی فلسطین در لبنان، ترکیه و قطر را ترور کنند.

به نوشته این روزنامه، این عملیات ترور بیش از یک ماه پیش برنامه‌ریزی شده اما به منظور تحقق مذاکران آزادی گروگان‌های نزد حماس، به تعویق افتاده است.

تور تابستان ۱۴۰۳
آموزشگاه آرایشگری مردانه
خرید چیلر
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
برچسب ها
مطالب مرتبط
نظرات بینندگان
غیر قابل انتشار: ۰
در انتظار بررسی: ۵
انتشار یافته: ۲
تو اين يك هفته هنيه فقط دنبال فزستادن بمب و سوخت بود
؟؟؟
هنیه کجاست؟
برچسب منتخب
# اسرائیل # حمله ایران به اسرائیل # توماج صالحی # خیزش دانشجویان ضد صهیونیست # روز معلم