بازدید 1980

دیدار و گفت‌وگوی وزیران خارجه قطر و انگلیس درباره غزه

منابع خبری بامداد شنبه گزارش دادند، وزیران خارجه قطر و انگلیس در حاشیه نشست تغییرات اقلیمی در دبی با هم دیدار و درباره آخرین تحولات غزه گفت وگو کردند.
کد خبر: ۱۲۰۷۷۳۰
تاریخ انتشار: ۱۱ آذر ۱۴۰۲ - ۰۶:۵۴ 02 December 2023

به گزارش «تابناک» به نقل از ایرنا از الجزیره، شیخ محمد بن عبدالرحمن آل ثانی نخست وزیر و وزیر خارجه قطر در حاشیه نشست تغییرات اقلیمی در دبی با دیوید کامرون وزیر خارجه انگلیس دیدار و گفت وگو کرد.

بر اساس بیانیه وزارت خارجه قطر، وزیران خارجه قطر و انگلیس در این دیدار درباره راه‌های کاهش تنش و آتش بس در غزه بحث و رایزنی کردند.

در این بیانیه آمده است: وزیر خارجه قطر بر تعهد دوحه و طرف‌های میانجیگر دیگر به ادامه تلاش‌ها برای بازگرداندن آرامش به غزه تاکید کرد.

عبدالرحمن آل ثانی همچنین ضمن محکوم کردن همه اشکال هدف قرار دادن غیرنظامیان، تاکید کرد که ادامه بمباران غزه تلاش‌های میانجی گری را پیچیده می‌کند.

وزیر خارجه قطر همچنین تصریح کرد که کشتار غیرنظامیان و مجازات دسته جمعی به هر بهانه‌ای غیرقابل قبول است.

نظامیان رژیم صهیونیستی روز جمعه و در اولین روز از پایان آتش‌بس در غزه، حملات همه‌جانبه خود علیه شهروندان این باریکه را از سر گرفته و بیش از ۱۷۸ فلسطینی را به شهادت رساندند.

نیروهای مقاومت فلسطین و لبنان نیز در پاسخ به این جنایت‌ها تجمعات نظامیان صهیونیستی را هدف قرار دادند.

به گزارش ایرنا، گروه‌های مقاومت فلسطین روز شنبه ۱۵ مهرماه برابر با هفتم اکتبر ۲۰۲۳ عملیات غافلگیر کننده‌ای با نام «طوفان الاقصی» را از غزه (جنوب فلسطین) علیه مواضع رژیم اشغالگر قدس آغاز کردند و این رژیم برای تلافی و جبران شکست خود و توقف عملیات گروه‌های مقاومت، تمام گذرگاه‌های نوار غزه را بست و منطقه را بمباران کرد.

تور تابستان ۱۴۰۳
آموزشگاه آرایشگری مردانه
خرید چیلر
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
برچسب ها
مطالب مرتبط
برچسب منتخب
# اسرائیل # حمله ایران به اسرائیل # توماج صالحی # خیزش دانشجویان ضد صهیونیست # روز معلم